Rooftop søndag i sommersolen

Annonse – i samarbeid med Boots Apotek


Hei og god mandag fra deilige, deilige New York! Det er så fint vær, sol nesten hverdag og en herlig sommerfølelse fra morgen til kveld. Tasser bare rundt i lette kjoler og joggesko eller sandaler (alt ettersom hvor mye jeg skal gå.) Man rusler jo mye rundt her, når Ragnhild var her, gikk vi 70.000 skritt på 3 dager, helt vilt! Det ligger på 25-30 grader hver dag her. Solen er knallsterk og det å smøre seg hver dag før man går ut er vel så viktig som å smøre seg når man soler seg. Ikke bare kroppen, men ansiktet og leppene også, føler fort man glemmer det når man er i storbyen og ellers andre steder som ikke er type “solsteder”

Føler virkelig at jeg har fått tjuvstartet på sommeren ved å være her i NY! Er så fantastisk deilig her. I går følte jeg for å chille noen timer i solen, hatt ting på agendaen helt siden jeg kom, så veldig deilig å kose seg på en rooftop med basseng i varmen. Med i vesken hadde jeg selvsagt solkrem både til kropp, ansikt og lypsyl til leppene.

Viktigheten av å smøre seg tror jeg dessverre det er noen som glemmer til av til så derfor tenkte jeg å minne dere på det nuh! Å skade huden ved å bli solbrent eller sette seg selv i fare for hudkreft er ikke særlig kult. Og ikke bruke solkrem er like ukult som og ikke ha hjelm i skibakken. 

“Det begynner å demre for de fleste at solfaktor er en god ting hvis man skal beskytte huden sin mot tidlig aldring og solskader. Norge har beholdt sin topp-plassering i hudkreftstatistikken, og skal vi få endret det, må nordmenn få et enda med bevisst forhold til solkrem og smørerutiner.”

PREACH!!

Vær brun og blid med god samvittighet, da vel ♥ Å være solbrent er ingen god følelse, i tillegg så flasser det jo også bare av innen kort tid. Skrubb deg, smør deg, sol deg og behold fargen lengre.

Jeg er supersupersuper fan av Piz Buin sine produkter, det har jeg vært i mange år! Piz Buin selges på alle Boots apotek. Synes de er “smidige,”  tynne, og dermed gir en litt sånn fresh glødete look i solen. I tillegg lukter de så latterlig godt og alle deilige sommerminner kommer til meg så fort jeg åpner flasken. Lukten av sommer!

Verdens beste lypsyl, lukter vanilje og jeg elsker den!

So guys ; Den viktigste beskjeden for sommeren i år – vær flink og smør deg, og smør deg ofte nok. Du blir like brun uansett! Så blir huden myk og full i fuktighet i tillegg til at du lukter godt! Og om du skulle trenge det, så kan du lese Boots sine tips til solbeskyttelse her ♥

Take care <3

22 kommentarer
    1. Testes ikke Piz B på dyr? Siden du samarbeider med de – kan du svare på det? Vil bruke merket men de var svartelistet for noen år siden og da velger jeg det bevisst bort

    2. Hei
      Så fresh du er, brun og fin!

      Selv har jeg brukt ulike solkremer men for ca 3-4 år siden ble jeg mer ops på hva jeg smører på kroppen.
      Piz buin gjør det dessverre dårlig i ulike tester. Solkremene er allergifremkallende, miljøbelastende og hormonforstyrrende..

      Bare en liten ting å tenke over. Kos deg videre!

    3. I mange år? Google navnet ditt + solkrem. Ikke mange år siden du snakket om andre kremer og oljer (som var din favoritt). Dette merket er kåret til et av de dårligste. Ser du svarer på IG at det funker for deg. Hvordan vet du det?? Det kan være litt lurt å holde seg litt kritisk til hva du anbefaler andre, spesielt når det kommer til sånne ting.

      1. Ja, jeg har ikke sagt at jeg ikke har brukt andre merker i tillegg 🙂 Jeg vet at det funker for meg i den grad at det beskytter huden min. 🙂

    4. Er det lov å spørre hva modellen på solbrillene dine heter? De var så utrolig fine!
      Veldig spennende å følge deg i NY, stor klem fra fast følger 🙂

      1. Hei, er litt usikker faktisk på hva den heter. Er en stund siden jeg kjøpte de nå – men trooor det er en modell de fortsatt har <3 Tusen takk Charlotte, klem tilbake! <3

    5. Jeg også lurer litt på hva du skal gjøre i NY. Er du bare på ferie sånn egentlig? Eller skal du gjøre noe, bortsett fra blogging/trening/spising? Klarer liksom ikke å få helt taket på det.. og kan ikke huske å ha lest noe spesifikt heller, bortsett fra at du vil utfordre deg selv 🙂

      1. Hei! Jeg gjør det samme her som hjemme, så jobber like mye bare at jeg gjør det her <3 Stor klem!

    6. Det ser ut som du har så fin og myk hud! kunne du lagd et inlegg med kroppsprodukter du bruker? 🙂 hadde satt stor pris på det!

    7. Du er tøff! 🙂
      Bo alene i New York, jeg tror ikke hadde turt det for betaling engang.. 😛

      Synes du utstråler så mye bra, selvtillit, skjønnet, styrke og godhet <3

      1. Haha ååå søte deg!! <3 Hadde ikke turt for en stund siden jeg heller skal jeg si deg. Tusen takk for så fine ord!! <3 Settes veldig pris på skal du vite 🙂

        1. Det blir jo så mye hyggeligere om alle sier alt det fine de tenker 🙂 Tenk så mye gull som aldri kommer ut da!
          Kos deg i NY <3

    8. Kunne jeg ha spurt hvor mange gram silikon dug har i hvert bryst? De ser bare helt fantastisk naturlige og flotte ut.

    9. Hei! Jeg synes du har så fin klipp. Kan du tipse om frisør og hvordan du styler det? Altså når du har det ned og midtskill.

    10. Hei!
      Hva med å heller teste ut de forskjellige svanemerkede solkremene og reklamere for de? 🙂 De ødelegger ikke korallrev og inneholder ikke mikroplast.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg