Rom for rom X kitchen

Hei fra Steam i regnværet. Så utrolig koselig å sitte her i stor ullgenser, med te, musikk på ørene og regnet som pisker utenfor. Sosialt og effektivt. Koser meg ♥
Status på leiligheten nå er at det begynner å se ut som en leilighet igjen! Neste uke begynner de å legge kryssfinér plater oppå flytesparkelet slik at det er klart til legging av Douglas gulvet mitt i slutten av september. De begynner å flislegge begge badene, OG kanskje de til og med begynner å male. Hei hvor det går! Jeg har det meste under kontroll – så nå kan jeg begynne å tenke på møbler og interiør. Jeg har jo hele stilen og følelsen av rommet i hodet, og gleder meg latterlig til å vise dere alt når det er FERDIG! I mellomtiden skal jeg prøve å vise dere så godt jeg kan.

Fra stuen vil det komme en glassvegg med stål, som dere vet. Denne har jeg bestemt meg for skal få en minimalistisk og industriell look. Dvs : Store ruter, og tynt stål rundt. Ser på mulighetene for en sliding-door nå, og om ikke det går- blir det to enkelt dører. Kjøkkenet er ferdig og bestilt, og det blir en svart marmorøy med platetopp,samt at spisebordet kommer til å gå ut fra kjøkkenøyen, også i svart marmor. Bak blir det kun underskap i hvitt,med hvit marmor benkeplate som fortsetter 30 cm oppover veggen. Her skal jeg ha vask i børstet stål og vegg hengt kran i svart matt. Og! Jeg skal få mitt første vinskap. Blir så kult. Over underskapene skal jeg gjøre noe litt annerledes – og DET blir et svært speil med svarte stålrammer som går igjen i stålveggen foran kjøkkenøya. Henger dere med? Hehe, jeg er så ivrig og engasjert – men jeg prøver å forklare så godt jeg kan.

Spiseplassen blir altså på kjøkkenet denne gangen. Med et stort kvadratisk bord (supersosialt) og plass til 6 stoler med mulighet til å putte inn litt flere om det blir nødvendig. Over det bordet har jeg den ene store, fine rosetten, og i den skal jeg henge verdens kuleste lampe! I tillegg blir det jo massevis av fine planter og andre hyggelige ting som gjør det så lunt som mulig. Nei – NÅ gleder jeg meg. Har laget en liten kollasj for å vise dere litt tanken og følelsen rundt det hele. (Jeg og de kollasjene mine…)


Stolene jeg har valgt er fra Gubi- og de har jeg funnet ut er billigst hos Room21 ♥ (VELDIG stor prisforskjell ute og går på enkelte steder)

Tar for meg stuen neste gang- for nå har jeg bestilt sofaen min- og den er så gossete og kul på samme tid! Jeg kan BRETTE den ut til daybed! Hallo! Gleder meg til å vise.

Hej så lenge!

 

43 kommentarer
    1. Dette var ikke veldig forståelig Skal du ha et spisebord i tillegg til bordet som går ut fra benkeplaten? Skal speilet være som dører eller ett stort speil som kan skyves vekk?

      1. Nei det blir spisebordet mitt 🙂 Speilet skal være på veggen bak underskapene hvor det ikke er overskap 🙂

    2. Såååå fint det blir! Gleder meg til å se alt ferdig. Har også selv tittet litt på de Gubi beetle stolene, men i velour – men det blir litt vel mye pr stol og de er også superfine i fargene over her synes jeg.☺ Du har veldig god smak.
      Hvor mange kvm er leiligheten din? Mulig du har nevnt det før, men jeg har i tilfelle glemt det. KOS deg med all planleggingen ❤

    3. Åh, tror det kommer til å bli en fantastisk fin leilighet til slutt!! Du ser så mange løsninger og muligheter, skulle ønske man hadde omså bare et snev av kreativiteten din.. Forresten, synes vippene dine holder seg godt til tross for at du reiser så mye både på storbyferie og ikke minst til varmere strøk. Hvordan synes du at de holder seg i varmen både med tanke på bading, soling og solkrem? Og har du noen tips til hvordan man kan holde de ekstra fin?

      1. Tusen takk snille deg 🙂 Fint sagt!! De holder seg kjempebra! Bare vær forsiktig med å utsette de for for mye vann,olje og de tingene. Jeg fyller på hver 3,4 uke 🙂 Børste de hver dag er viktig!

    4. Hei Lene:)

      Det kommer til å bli kjempelekkert! Gleder meg til å se det ferdige resultatet.

      Veeeldig kul lampe. Ser at noen svenske bloggere har den. Mulig du er klar over det, men de bruker aldri lampen da lyset visstnok er så skarp. De snakker om å bytte til en annen type pærer. Bare ett lite tips om du ikke allerede vet det.

      Lykke til videre med oppussingen:)

      Klem A

      1. Hei, ååh det var bra du sa! Men jeg skal ha dimmer så da er det jo bare å styre det tenker jeg, eller som du sier – bytte pærene <3 Storklem

        1. Det kan hende du allerede vet dette, men i tilfelle ikke; Husk i så fall å sjekke både at lampen er dimbar og at pærene eventuelt kan byttes ut 🙂 Ikke all LED er dimbar, og ofte er det ikke vanlige pærer, men LED-dioder som sitter i lampen. Disse er ikke utskiftbare.

          For øvrig er lampen dødskul 😀 Etter at jeg begynte å jobbe i lampebutikk er lamper det første jeg legger merke til hos andre, og har blitt over gjennomsnittet interessert i nettopp det. Gleder meg til å se det ferdige resultatet, elsker smaken din 🙂

    5. Kan du skrive et utfyllende innlegg om juice detoxen? Og hvor mange man trenger og pris osv?<3 hadde satt veldig pris på det!!

      1. Søt du er! Det er Greenest, som er den grønneste de har på Juicery! 6 juicer om dagen i 3 dager 🙂 Betalte 1199,-:-)

    6. ELSKER gubi-stolene og skulle helst hatt 4stk i velour, som jeg også digger. Velour. Og lommeboken min bare: neeeeeei nei nei.. Døøøør av misunnelse på de svarte kranene dine! Vi bygger hus i prosjekt nå, men det ble så mange andre tilvalg, at det ble det ikke råd til i denne omgang. Har lett etter noen i riktig utførelse + pris siden februar i år(!!), men nei. I Norge er det svært lite av dette nå. Masse fra Australia feks. Vi henger visst liiiitt etter! MEN! Hvis det blir sånn at jeg fortsetter å drømme om sorte armaturer om natten, så må jeg bare hive meg rundt og spraye armaturene Elsker sort matt, herfra til månen. Kjempegøy og følge deg i prosessen. Interiør og kule løsninger i mitt hjerte!
      God natt:D

      1. Hehehe så søt du er!! 🙂 Og så gøy med hus!! WÆÆ <3 Elsk på alle tilvalgene, det er jo så morroo! Men Tapwell har massevis i svart matt da 🙂 Men det er kanskje for sent å endre nå.. :-* Du får spraye ja hihi! Gubistolene er magiske!! I alle varianter 🙂

    7. Så lekkert! Vi har akk fått tegnet et lekkert kjøkken fra Alno og skal ha marmorbenkeplate..jeg har ulike prøver her hjemme men er vanskelig å se hvordan de vil bli utfra en liten bit! Hva heter marmorplaten du skal ha? Likte godt den som
      Er avbildet i kollagen 🙂 Jeanette 🙂

        1. Et det marmor eller silestone du skal ha? Produktet du linket til er jo ikke marmor men et komposittmateriale med marmor- mønster. For all del ikke noe galt i det MRN det er jo to forskjellige materialer

          1. Det er Silestone, da marmor ikke egner seg til kjøkken 🙂 Men man kaller det jo marmor da, litt enklere å forstå 🙂

    8. Stolene jeg har valgt er fra Gubi- og de har jeg funnet ut er billigst hos Room21 ♥ (VELDIG stor prisforskjell ute og går på enkelte steder)

      Kommentar: Det er fordi Room21 / royal design (samme varer, eiere – bare ulikt utseende på nettbutikken) er en nettbutikk som dumper alle priser fordi de ønsker å ta markedsandeler ala det Zalando har gjort i klesbransjen. De bestiller varer fra Sverige/Tyskland og gjør at mindre norske nettbutikker ikke greier å “følge med”. Det er ikke lønnsomt – de taper faktisk penger men de gjør det for å skvise ut konkurrenter som ikke har like mye egenandel og forhandlingskraft som de har ettersom de selger i flere markeder (danmark, sverige, england, norge etc.)

      Derfor er det stor prisforskjell;-)
      Som det forbilde du er og så interiør interessert – kanskje støtte lokale og mindre fysiske butikker og nettbutikker. Greit du “taper” noen hundrelapper.. men du støtter og skaper interesse rundt mindre norske gründerbedrifter som f.eks Eirin Kristiansen som handler på Bolina, Lunehjem, OsloDeco, Nordiske hjem etc.
      <3

    9. Hei Lene 🙂 lurte på om du har noen tips til farge på soverom? Jeg skal male, og er så usikker på farge.. er litt redd for mørke farger, og heller kanskje litt mer mot en behagelig grålig farge. Har du noen tips? 🙂

    10. Hei Lene ! 🙂
      Jeg lurte på om du kunne si litt om hvor du henter inspo og holder deg oppdatert på hva som finnes av interiør?
      Har du faste butikker/nettsider du titter innom?
      Interiørblad du abonnerer/kjøper deg?
      Evt butikker i andre land du gjerne titter innom når du har sjansen? (Eks. Køben etc)
      Eller evt andre forum du bruker mye?
      Syns du er så flink til å jakte frem flott design.

    11. Hei! Ååå, jeg så den daybed’en du kan brette sammen på snap, men fikk ikke med meg navnet på den/hvor man finner den? Er sååå preggy, og har ikke klart å legge bort tanken på at denne stolen, DEN må jeg ha til jul!:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg