Rom for rom X bad

Tirsdag! Og den er helt schizofren idag. Pøsregn, sol, litt regn, litt sol – ikke annet å gjøre enn å ta på sko som ikke blir ødelagte og paraplyen i vesken. Denne uken begynner de å flislegge bad + toalett i leiligheten, og jeg er så spent! Nå kan man endelig også ymte hvordan badets form kommer til å se ut!

På dette bildet står jeg på soveroms-delen og tar bilder, og fra etterhvert vil jeg fra sengen se jeg rett mot både badekar, dusj og resten av innredningen. Det er større enn det ser ut på bildet forresten, og det er ganske høyt under taket.

In the making /

Både vegger og gulv skal ha de samme flisene. I dusjen blir det også samme. På veggene skal jeg ha store fliser i 250×80 – som legges på langs. På gulvet blir det 60×60 størrelse. Til venstre har jeg kjøpt et badekar til innbygging som blir 70×160, det blir flislagt i de samme flisene som resten av badet slik at badet får er rent uttrykk, og rommet får en helhet. Flisene er fra Edilgres og heter Statuario. Dette er matte keramikk fliser med store marmor-årer og er helt utrolig sexy, BAM!

Ved siden av badekaret, blir det som dere ser dusj, med en spesialbestilt dusj-dør som kommer til å bli helt rå. Helt til høyre kommer det en 1 meter lang svart marmor-vask som er spesiallaget i Hong Kong, denne henges rett på veggen. Under vasken tenker jeg ut en spennende løsning. På hver sin side av vasken, kommer det to høyskap som også henges på veggen – de er minimalistiske i utseende, og har god plass til alt mulig dill dall til badet. Over vasken kommer det et stort speil – og i taket har jeg valgt spotter med svarte detaljer som gir en ekstra edge. Dusj, batteri til badekar og dusj blir i svart matt. Gud bedre – som jeg gleder meg til dette badet blir ferdig! Fra der flisene og selve baderommet slutter, kommer det en list og deretter kommer det planker med 40 cm bredde i gran (som jeg også skal ha i resten av leiligheten).. Så rett fra flis til tregulv med en naturlig overgang, da ♥ Badet skal også fylles med hvite krukker og grønne, friske planter! Og det er utgang til terrassen fra badet – dette blir så bra!

Inspo ♥ De hvite flisene er de jeg skal ha på badet – de er så kule!
Bilder lånt fra pinterest og Mina Milanda ♥ (Sistnevnte har så mye fint!)

Nærmer seg, nærmer seg. Gleder meg til jeg kan vise dere bilder underveis! Ikke lenge til nå.

19 kommentarer
    1. Wow. Det blir så lekkert Lene. Har du satt deg et budsjett på opppussing på forhånd? Tenker å renovere badet hjemme, men må nok holde det litt budsjett vennelig.

      1. Takk 🙂 Ja det er klart at jeg har :-* <3 Budsjett er superviktig så det ikke sklir ut alle veier hehe 🙂

    2. Hei Lene. vet du hvor man kan få tak i avlange brett i marmor? 🙂 tenkte å ha flere telys etc på de på kjøkken/stue. Klem

    3. Jeg gleder meg sånn til å se resultatet!! Er så kult at du gjør noe så annerledes og “unorskt”. Skal selv pusse opp og lagrer alle innleggene dine som inspirasjon 🙂

      1. GØY <3 Dette blir morro å vise! Liker å gjøre litt spesielle ting :-* Gøy at du får inspo! Stor klem!

    4. Hei Lene ! Skrev dette på et tidligere innlegg, men virker ikke som du sjekket de..
      Jeg lurte på om du kunne si litt om hvor du henter inspo og holder deg oppdatert på hva som finnes av interiør?
      Har du faste butikker/nettsider du titter innom?
      Interiørblad du abonnerer/kjøper deg?
      Evt butikker i andre land du gjerne titter innom når du har sjansen? (Eks. Køben etc)
      Eller evt andre forum du bruker mye?
      Syns du er så flink til å jakte frem flott design.

        1. Blir ikke det veeeeldig varmt på soverommet?? 😮 jeg hadde dødd, må ha det iskaldt når jeg skal sove :-p Men for all del, blir sikkert superkult altså!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg