Rocky Road Recipe

Jenter! Vil dere lage noe ordentlig digg godteri til jul? JA, det tror jeg dere vil. For dette her er rett og slett helt fantastisk godt! Malene introduserte dette til oss på Thanksgiving, og jeg holdt på å spise meg ihjel.. Så i går googlet jeg oppskrift og dro på butikken for å handle inn. Perfekt sjokolade-konfekt, som faktisk er ganske hyggelig å gi i gave også, bare et lite tips.

PC225136OLYMPUS DIGITAL CAMERA 400 gram melkesjokolade eller mørk sjokolade
♥ 1 pose dumle
♥ 1 håndfull mini-marsmellows (eller vanlige)
♥ 1,5 dl salte peanøtter

Fremgangsmåten er latterlig enkel, og gjort på 5 minutter.

PC225140-2♥ Hakk opp sjokoladen og smelt den i et vannbad. Hakk sjokoladen i så små biter som mulig. Vannet i kasserollen skal så vidt være nær bollen, og pass på underveis slik ikke sjokoladen klumper seg og blir tørr♥ Om du ikke finner mini-marsmellows, skjær vanlige marsmellows i små biter. Skjær også Dumle i små biter. Da blander det seg litt bedre sammen.
♥ Når sjokoladen er smeltet, blander du inn peanøtter, marsmellows og dumle.
♥ Kle en form med bakepapir, og ha blandingen i. La dette stå kaldt til sjokoladen stivner, dermed kan du skjære den i fine, firkantede serveringsklare biter

Og så – er det bare å NYTE. Ønsker dere alle sammen en superfin jul, det fortjener dere. Kos dere med god mat, snop, god te og kaffe, familie og kos. Ingenting er bedre.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAVerdens beste klem fra meg!

3 kommentarer
    1. Lager noen lignende og det er sykt godt 🙂 Jeg har peanøtter, cashewnøtter, marsmellows og pistasjnøtter! Helt nydelig det også 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg