Reisefeber 2005-2012

Tenkte det kunne være gøy for dere å se bilder fra turene jeg og Rolf Ivar har vært på sammen opp igjennom årene, samt få litt reisetips av meg. 2005 Mallorca : Vår aller første tur sammen, gikk til Cala Bona i Mallorca. Her bodde vi på Sunwing Resort, en kjempefin resort som ligger litt for seg selv, om man ønsker kan man gå til Cala Bona sentrum (ikke så veldig spennende) eller til Cala Millor som er en veldig koselig liten plass. I tillegg tar det bare én times tid til Palma by, som vi ELSKER. Palma MÅ dere besøke. 2006 Gran Canaria : Tur nummer to, gikk til Gran Canaria på Sunwing Arguineguin som er ett fint hotell. Her dro vi sammen med familien til Rolf Ivar + litt av slekten hans. Vi feiret at tanten hans ble 50 år. Agruineguin i seg selv er en ganske kjedelig plass, så på den tiden dro vi veldig mange kvelder til Puerto Rico for å spise. En ting jeg husker veldig godt fra den turen, er at vi fikk servert gris til middag. Altså, hele griser på bordet! Og de var ikke stekt engang, så ingen av oss spiste, bortsett fra onkelen til Rolf Ivar, hahaah . . 2007  Thailand: Vår tredje tur gikk til nydelige Thailand sammen med Rolf Ivar sin søster Tone, og hennes daværende kjæreste Ronny. Med 12 timers flytur og mellomlanding i Dubai, gikk turen til Thailand veldig bra. Men da vi kom frem hadde vi (jeg) klart å booke det det verste (nesten) hotellet i hele Thailand. Midt i Patong. Fysj og fy. Heldigvis var Ving behjelpelige og vi fikk flyttet til Kamala (som ligger 5-10 minutter unna) til ett 5-stjerners hotell. Hjemturen igjen er vel en tur vi alltid kommer til å huske. Stakkars lille gutten bak oss hadde blitt matforgiftet, og det kom ut begge veier. Under mitt flysete, og det luktet heeeeeele veien hjem. Men, Thailand er veldig verdt å besøke! Dit skal jeg tilbake. 2007  Gran Canaria : Den fjerde turen fikk jeg i overraskelsesgave hos Rolf Ivar, han tok meg med til Gran Canaria, nærmere bestemt Meloneras (vårt favorittsted i Gran Canaria) på ett av de største hotellene jeg noen gang har sett! Det tok 40 minutter å gå rundt hele! Snillingen, som kjøpte tur til oss. På denne turen dro vi på shopping til Las Palmas, som også er verdt å få med seg om man er i Gran Canaria. 2007  Kypros: Sommeren 2007, dro vi til Kypros for første gang. Her bodde vi 5 minutter å gå fra Nissi Beach på ett familiehotell, Sunwing. Her var vi i to uker, og koste oss ihjel! Kypros er fantastisk, og har veldig stabilt vær. Men gradestokken kan krype oppmot 40 grader i skyggen . . Puh. 2007 London : I desember 2007, bestemte vi oss for å dra til London, for aller første gang. På juleshopping. Og DET var fantastisk! Husker så godt den turen, hvor stort – og spennende alt var. Vi bodde på Hilton Metropole som ligger 5-10 min å gå til Oxford Street. Vi var så heldige å få rom veeeldig høyt oppe, så vi hadde den fineste utsikten over hele London. London er virkelig magisk når det er julepyntet. Åh . . Memories. Men nesten klin umulig å få handlet noe da . . Men turen gikk i shopping, lange turer i vintermørket, Madam Tussauds og nydelige middager. 2008 Gran Canaria : Nok en tur til Gran Canaria, denne gangen til Amadores, som er mitt favorittsted nr 2 i Gran Canaria. En kjedelig, og stille plass. Men stranden er FANTASTISK! Vi bodde på ett hotell, som lå oppe i fjellsiden rett over stranden, så vi hadde den mest perfekte utsikten. Her husker jeg vi tok vår første biltur til Mogan, og de som var i Mogan for mange år siden, VET hvor forferdelig gamleveien inn dit var ? Jeg har aldri vært så redd, OG bilsjuk på samme tid . . Bah. Men turen var fin! Hadde knallvær hver eneste dag. Og dette var i Januar. 2008 Tenerife : I mars samme året, slo vi til med en dobbelt familietur! Min familie og Rolf Ivar sin familie. Turen gikk til Tenerife, og vi hadde det helt fantastisk sammen. Tross litt lite sol, og litt kaldt . . Men så lenge man er sammen med familiene, spiller det ingen rolle. Vi bodde i Playa Las Americas, på ett All Inclusive Iberostar hotell, som var heeelt ok. Fin plass da! 2008 Madrid : I Mai, tok jeg og Rolf Ivar turen til Madrid for en langhelg. Veldig fin by, og veldig fint hotell. Men de kunne jo IKKE å snakke engelsk. Husker vi var så irritert, for vi fikk feil mat hver gang vi bestillte, haha .. Men det ble mye shopping, gåing og kos! Fin tur! Hotellet vi bodde på, lå midt i handlegaten, så det var jo bare perfekt! 2008 Kypros : Sommeren 2008, gjentok vi suksessen fra fjoråret – og dro til Kypros igjen. Denne gangen til Sandy Bay, som ikke ligger så langt ifra Nissi Beach. Men vi hadde også en veldig fin strand nedenfor hotellet hvor vi bodde. Her hadde vi to uker med KNALLvær, ikke en sky og se på himmelen. Og nesten hver kveld, gikk vi inn til sentrum for å spise, og bare se .. Rett og slett. Vi dro også til hovedstaden Larnaca for shopping. Ikke det beste jeg har vært med på, men helt greit. Fin tur uansett! 2008 Kreta : Høsten 2008, var det igjen duket for familietur (Hurrraa!! Det liker jeg såå godt) Her dro hele gjengen til Kreta, nærmere bestemt Agii Apostoli. En rolig, men veldig søt plass. Vi bodde på ett hotell som het Stellina Royal, hele gjengen! Om kveldene dro vi alltid inn til sentrum, for der er det bare helt nydelig! Og det var ikke enkelt å få bord skal jeg fortelle dere, når vi var hele 23 (!) stykker! Ett vennepar av svigers og barna var også med. FOR en tur, åh – memories! 2009 Gran Canaria : Gran Canaria, enda engang . . Hehe, glad i Gran Canaria vi? Uansett, her dro vi sammen med Rolf Ivar sin familie  (vi drar nesten hvert år på tur sammen i påsken ) til Meloneras, og bodde på RIU Club Hotel, som var ett digert hotell, med all inclusive, masse underholdning både på dagtid og kveldstid. Elsket det hotellet! Rommene var ikke så mye å skryte av, men alt annet var perfekt. Vi hadde en utrolig morsom tur, ble kjent med masse andre folk og dro på byen i Playa Del Ingles husker jeg også . . Haha. Morro! 2009  Mallorca : I Mai samme året, dro jeg og Rolf Ivar til Mallorca igjen, og denne gangen til Palma by, hvor vi bodde ved stranden. Tok 5-10 minutter med taxi til selve byen. Vi bare ELSKER den byen. Så stor, sjarmerende – og spennende. 2009  Mexico : Sommeren 2009, dro vi til FANTASTISKE MEXICO! Åh, er så glad vi bestillte oss tur dit. Nærmere bestemt, så var i i Cancun, hvor vi bodde på Gran Melia som ligger på hotellzonen. Fantastisk sted, beliggenhet, hotell . . Og ikke minst : Det beste resiefølget, nemlig Henriette og Egil. Vi var der i hele 17 dager, 7 dager sammen med de før de dro til Miami, og 10 dager alene. Mexico kan ikke beskrives med ord. Det er bare .. Helt rått. 2009  London : I Oktober samme året dro vi til London, for å feire Rolf Ivar sin 30 års dag. Her bodde vi på det flotteste hotellet, som heter Montcalm! Det ligger rett på Oxford street, helt i begynnelsen. Så det var perfekt beliggenhet. Her shoppet vi og koste oss. 2010  Gran Canaria : Påske .. Og Gran Canaria igjen, da gitt! Denne gangen dro vi tilbake til Arguineguin på Sunwing, som vi også var på i 2006. Hadde en kjempefin tur, men bra vær. OG, da jeg kom hjem fra denne turen, opprettet jeg bloggen min!! 2010 København & Malmö : Juni, København og Malmö. Hele vennegjengen til Rolf Ivar var invitert i bryllupet til kompisen Stefan, som skulle være på ett slott i Malmö. Så vi kombinerte den turen med en natt i København. Kofferten min dukket ikke opp, og trodde jeg måtte gå i bryllup uten kjolen min . . ÆÆ, for ett styr det var! Men, den kom rett før vi måtte dra til Malmö, så da hadde jeg flaks! I Køben hadde vi det SÅ gøy! Vi var en hel gjeng som gikk på shopping, vi var ute og spiste, og så testet vi utelivet også. Dette etterfulgt av to fantastiske dager i ett fantastisk bryllup! 2010 Mexico : I August, dro vi tilbake igjen til Mexico, rett og slett bare fordi vi elsket Mexico året før. Denne gangen dro vi til Playa Del Carmen, på all inclusive hotell. Og hadde en kjempetur, bare vi to! Her dro vi til Tulum på dagstur, som er helt insane fint! Tur til Cozumel hvor vi leide Scooter . . Herlig! Mexico må oppleves! 2011 Dubai : Vi feiret det nye året med å dra til fantastiske Dubai i Januar. FOR ETT LAND! Dit MÅ dere. Det er så fint, så kult, og så .. Rent! Vi bodde i enden av Jumeriah Beach (noe vi angret litt på..) Det tok så lang tid med taxi inn til sentrum . . Men taxiprisene var så billige at det ikke var til å tro. Dubai var fantastisk! Til tross for at vi hadde 4 av 10 dager med sol bare. Uansett, så mye å oppleve! Verdens høyeste bygning, seilet, Dubai Mall, fonteneshowet, badelandet som ligger ute på Palmen . . Nei, åh.. Dubai i mitt hjerte. 2011 Gran Canaria : Så var det påske igjen da, og duket for nok en tur til Gran Canaria. Denne gangen til det fineste hotellet vi noensinne har vært på. Nemlig Baobab Lopesan (må sjekkes ut) som ligger i Meloneras. Hotellet var helt nytt det året, og bygget i en fantastisk afrikansk stil. Hotellet var så fint at vi rett og slett nesten bare holdt oss der, hele turen! Verdt ett besøk! 2011 Kroatia : Sommeren 2011 fant vi ut at vi ville gjenta suksessen med å dra på tur sammen med Egil og Henriette. Turen gikk til Kroatia, nærmere bestemt Trogir, hvor vi første uken leide leilighet, og andre uken leide oss en stor villa. Det var en fantastisk deilig ferie, med eget basseng og alt. Åh! Det skal vi ihvertfall gjøre igjen en gang. 2012  Gran Canaria : I år startet vi året med å dra til Gran Canaria (igjen) i Januar. Vi ville bare komme oss vekk fra vinteren, og til varmen på null komma niks. Så da dro vi til Maspalomas på all inclusive hotell sammen med Tone og kjæresten Daniel. En kjempekoselig tur! 2012  Gran Canaria : 3 måneder etter var det duket for årets påsketur sammen med Rolf Ivar sin familie, nok engang til Gran Canaria . . Hehe.. Her bodde vi i Maspalomas på Cay Beach, og var veldig uheldige med være hele ferien . . Men, ferie er ferie! Og vi hadde en herlig tur! 2012  Portugal : Noen uker etterpå dro vi til Portugal, Lisboa på jobbtur sammen med jobben til Rolf Ivar. Vi har der i 4 dager, og hadde det helt supert! Vi dro på vingård, vinsmaking, hadde mange gode middager ute, og bare koste oss i godt selskap. Her bodde vi på hotell midt i byen. Shopping ble det desverre lite av da butikkene var stengte når vi hadde “fri dag” og kunne gjøre det vi ville. Men, penger spart? 2012  Stockholm : I August dro vi først til Stocholm i 4 dager, hvor vi bodde på Clarion Sign hotell. Vi hadde det SÅ koselig. Gikk turer hele dagene, shoppet, spiste god mat, drakk vin, og bare slappet av. Stockholm er en nydelig by, og absolutt en vi skal besøke igjen. 2012  Maldivene : Direkte fra Stockholm dro vil til paradis på jord . . Nemlig min aller største favoritt, Maldivene. Mer luksus, og drømmeland enn det skal man lete lenge etter. For ett øyrike! Nei, jeg har ingenting å sette fingeren på på den turen der. Den var perfekt. Å bo på en watervilla i det indiske hav, er det beste jeg noen gang har opplevd! Om jeg skal kåre mine 3 favoritt reisemål ut ifra turene, har jeg nok Maldivene på en førsteplass, Mexico på andreplass- og Dubai på tredjeplass. Men alle turene har satt sine spor, og jeg sitter igjen med så utrolig mange, bilder og minner! Kunne ikke vært foruten disse altså, så mange GODE minner ♥