Recipe : Yellow Monk

Mmm, idag har jeg prøvd ut en rett som jeg ikke har laget før. Da vi var ute å spiste på Sudøst på lørdag bestilte både jeg og Gard Yellow Monk, som bestod av breiflabb og kamskjell med gul curry saus. Det var så ufattelig godt, at jeg bare måtte prøve det selv. Jeg har jo ikke oppskriften, men vet sånn ca hva som var i, så da prøvde jeg meg bae litt frem. Og det ble supergodt ♥ Så om dere er keen på litt asiatisk en dag, burde dere prøve ut denne. 

Kjøp inn disse ingrediensene , til 2 pers: 400 gram breiflabb i fileter
3-4 kamskjell (helst 4, jeg hadde bare 3 igjen..)
1 boks kremfløte
1-2 ts green curry
1 boks massaman curry
2-3 “dusker” basillikum
1 fedd hvitløk
2 skiver ananas
4-5 bunter blomkål
2-3 ts sukker
1 chili
Salt
Ris Slik lager du Yellow Monk : Begynn med sausen, bland fløte, massaman curry og green curry sammen. Ha i sukker, chili, ingefær, basillikum, hvitløk og smak til med salt. Sausen skal få en litt sterk, salt men samtidig søt smak. Så mulig du må ha i litt til med sukker. Stek kamskjellene i olje, og skjær opp breiflabben i små terninger før du har de i sausen. La de trekke i ca 10 minutter. Pass på de litt underveis, du merker når de er ferdige og møre nok. Kok opp ris i mellomtiden, og ha blomkål i sausen 5 minutter før fisken er ferdig å trekke. Når gryten er ferdig, kan du ha i ananas. Kamskjellet legger du på toppen i skålen, og pynt gjerne med basillikum ♥ – Håper det smaker –
Nå skal vi se Masterchef, mitt favorittprogram for tiden, sååå gøy ♥ 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg