Raske intervaller

Mandag, og litt treningsprat! Kjente at kroppen ikke var helt klar for trening idag tidlig – men etter mat og en redbull var jeg i gang, og energien er på topp nå ! ♥ Deilig følelse og vite at jeg kan nyte det fine været etter jobb idag uten å tenke på treningen.

Jeg deler alltid opp treningen min i to. Jeg gjør kardio etterfulgt av styrke. Jeg vet ikke hvorfor men jeg må snike inn kardio først i hver økt, for å føle at jeg virkelig har jobbet. Selv om det kanskje høres dumt ut. Men sånn er det nå en gang .. Trappemaskinen har fått seg en pause de siste ukene, jeg går litt på den – men man blir ufattelig sliten i lårene om man skal ta den flere ganger i uken. Så nå har jeg tvunget meg selv til å begynne med intervaller. Jeg hater det egentlig, men liker det litt likevel. Spørs helt på dagsformen. Og siden jeg ikke er så fan i utgangspunktet, prøver jeg å dele økten litt opp og gjøre litt forskjellig slik det skal bli mer interessant, hehe.. Men resultatene kommer innmari fort!

Så jeg tenkte å dele en 30 minutters (+ – ) økt med dere som ikke er så glad i å løpe, som meg .. Det finnes så mange som er helt rå på løping, jeg har aldri skjønt det – men håper jeg kan komme dit en gang. Med tid og stunder, hihi.

– Jeg går i 10 minutter, 15 i stigning og 4,5-5 i hastighet. Her tar jeg av og til strikk over lårene også, for å jobbe litt mer med rumpa mens jeg går.

– Så løper jeg på 10 i hastighet i 5 minutter

– Og deretter tar jeg 45 x 15 sekunders intervaller. 15-20 drag. 45 sekunder på, 15 sekunder av. Jeg løper ikke så fort, 13-15 i hastighet holder for meg. Puuuuuh. En god svetteøkt og jeg føler den er ganske så effektiv, og “litt” interessant slik jeg kommer meg gjennom den uten å telle SEKUNDER for å få slippe. Hehe kjenner dere den følelsen?! Jeg har den hele tiden.

Svett og nytrent – puuh! Tights fra Nike (kjøpt hos Anton Sport) Treningsbh fra H&M (de har så mye fint der)

Anyways – nå har jeg faktisk vært litt flink å løpe i det siste. Men trenger å utfordre meg selv litt mer. Så del gjerne deres BESTE intervall-program med meg, plis! Trenger noe nytt til imorgen ♥ Etter kardio jobber jeg mye med strikk, rumpeøvelser og mage. Kan dog bli litt flinkere på overkropp, armer, rygg, skuldre..

NYT sommerdagen ♥

16 kommentarer
    1. Ingen glad løper her heller, men en lykke når det er over! Jeg trenger variasjon, men er i tillegg veldig glad i denne intervallen!

      Oppvarming 10-15 min rask gange

      Hoveddel:
      45/15 * 10 drag
      1 min pause, rask gange
      30/30 * 10 drag
      1 min pause, rask gange
      15/15 * 10 drag

      Avslutning: gå raskt/ jogge 10 min.
      Tempo velger man selv iløpet av økten.

      Lykke til , ordentlig svettefest : )

      1. ÅÅÅh shit! Den var laaaang 😀 Hehehehehe. Du er FLINK!! Kanskje jeg skal tørre meg på denne i morgen … Da må jeg “manne” meg opp 😀 😀 😀 Takk for tips Malin!

    2. Oppvarming 10 minutter
      30/30 x15
      4 min aktiv pause
      30/30 x15
      5 min nedtrapping

      Denne ee veldig tung, men sååå effektiv!

      1. HOHOOOOOO denne så tung ut 😀 Haha, uff. Ja jeg får bare prøve meg altså! Kan ikke være noe dårligere enn deg 😀

    3. Du burde teste denne!! Motbakke 😀 Helt råå!

      2 min x 4 @ 4% stigning
      1 min x 6 @ 6% stigning
      30 sek x 6 @ 10% stigning
      Halve løpetiden er pause

      Lykke til 😀 😀

    4. Hei fineste Lene!
      Av min forferdelige nysgjerrighet ble jeg oppmerksom på noe som ser ut som et arr på magen din? Hva har du gjort? Respekterer om du ikke vil fortelle

      1. Hei, ja jeg var med i en bilulykke da jeg var 12 år. Fikk hull på tynntarmen og måtte hasteopereres 🙁 <3 Men heldigvis gikk det bra 🙂

    5. Hei vakre Lene,
      2% stigning:
      10 min rask gange
      1 min løpe, 30 sek pause x 6
      30 sek, 30 sek pause x 8
      20 sek, 10 sek pause x 10
      Hastigheten anpasses så man klarer alle rundene! Jeg bruker begynne på 11-12 og høye med 0,5 hver andre runde. Avslutt med rolig jogg/rask gange. Herlige og effektive 30-35 minutter! Lykke til<3

      1. Dere er jaggu meg rå ass! Jeg er en pingle i forhold 😀 😀 😀 Haha. Mange gode utfordringer her jaaaa 😀 Tusen takk!

    6. Hei bra dere trener kondis, men ikke glem og trene vekter viktig når man blir eldre, og for å unngå kalkunarmer som det poplulert kalles.
      Har trent siden jeg var 19 år og det er jeg glad for nå 57 år gammel. Har igjen for det nå. Ha en flott dag

    7. Jeg haaaaaaater å løpe ahha, men denne intervallen funker faktisk veldig bra for meg, for den går så utrolig fort!

      Jeg pleier å:
      5 minutter – gå i middels fart
      5 minutter – jogge / løpe

      3 min rask løping
      3 min rolig jogg / gåing
      x3

      og til slutt 5 min kjempesakte gåing for å få igjen pusten og få roet ned uten å stoppe helt!

      hastighet kommer helt an på dagsform, haha, og 3 min høres lenge ut, men så lenge du har noen bra sanger på lista di så går det ganske greit faktisk! plutselig har du vært på mølla i 30 min :*

      Evt. så kan du alltid sjekke ut løpeplanen til militæret som de bruker på sesjon! Den er også ganske god som oppvarming, men varer ikke like lenge da!
      Klem <3

      1. Denne likte jeg! Litt som jeg gjør i blant selv 🙂 Tusen takk for at du deler 🙂 Musikken er så viktig den!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg