Q + A

20 Q + A OM LENE

PA0337911. Tre ord om meg – energisk, positiv, glad

2. Det første jeg gjør om morgenen – som oftest stiller jeg klokken 2 ganger, en gang litt tidligere enn jeg trenger å stå opp. Dette kun fordi jeg skal kunne slå av alarmen, og sove et kvarter til. Det er godt ♥

3. Jeg gleder meg til – julen og alt som hører til. Julepynt, lukten av jul, adventskalender, julemat, pakke inn gaver, reise hjem til familien, slippe ned skuldrene, gå i pysj og koseklær, ikke gjøre noe annet enn å sløve, spille spill med familien, snø, ski – vinter og jul er fantastisk.

4. Klesskapet mitt er fullt av – tykke ullgensere i alle mulige farger, og alt for mange kjoler som jeg ikke bruker. Jeg har en uvane.. Og det er at jeg nesten alltid kjøper meg ett nytt antrekk når jeg skal ut. Alt for dårlig til og ikke bruke ting om igjen, selv om jeg selvfølgelig også gjør det altså, over tid.

5. Når jeg skal pynte meg – liker jeg å være classy. Jeg føler meg aller mest vel når har håret bakover, helst i en wet-look. Jeg sminker ren hud, med mørke øyne. Øyenskygge over og under, samt highlight på kinnbeina, en nude leppestift og et antrekk jeg føler meg påkledd og sexy i. Helst en kjole med lange armer og høye over the knee boots.

6. Jeg føler meg bra – når jeg er nydusjet og har fått smurt i ansikt og kropp i deilige kremer. Jeg føler meg bra når jeg er hjemme, uten sminke, med håret opp og i koseklær. Jeg føler meg bra når jeg er på fjellet, og har kledd meg i deilige høstklær, når jeg kjenner høstluften langt ned i lungene, og kan spotte de fantastiske fargene. Jeg føler meg bra når jeg har sminket meg til fest og har et antrekk som er smashing. Og jeg føler meg bra når Gard sier at han liker meg aller best helt naturlig, uten sminke, i joggedress eller jeans, eller når jeg nettopp har våknet ♥

7. Ved sengen har jeg alltid – lypsyl, vannglass og mobil. Gud ass, der følte jeg meg gammel – hehehe. Må ha et vannglass og lypsylen sin, hun.. Får ikke sove uten at jeg er utørst og har lypsyl på leppene. Og! Mobilen min kan aldri være på lydløs når jeg skal sove. Grunnen? Rett og slett fordi jeg har angst for at noe skal skje med noen jeg er så inderlig glad i, og at jeg ikke får beskjeden fordi jeg sover og ikke hører telefonen.

8. Når jeg skal bestille kaffe – bestiller jeg enten enkel cappuccino med lettmelk, eller dobbelt cappuccino i stor kopp med ekstra melk.

9. I vennegjengen er jeg – planleggeren. Jeg planlegger, inviterer og følger opp. Har alltid kontroll på flokken. I helgene tikker det inn meldinger fra mine kjære om hva som skjer, hva som er planen, hva vi skal etc. Og jeg har selvfølgelig alltid en plan på lur. Prøver å inkludere alle venninner til enhver tid. I tillegg vil jeg vel si at jeg er den i flokken som aldri er sur, det er for så vidt ingen av de andre heller. Også er jeg jo vennegjengens lille klovn da……. Tror ikke jeg kommer unna med den, hihi.

10. Om natta – sover jeg alltid godt (tror jeg selv) Men helst når Gard er hjemme. Med én gang han er borte, våkner jeg mye. Jeg er litt (mye) overnervøs, hehe. Og dette tuller jeg alltid med til folk altså, jeg gjør narr av meg selv rett og slett. Jeg er redd for at noen skal komme inn / bryte seg inn om natta. Når jeg bodde alene på Tjuvholmen første året i Oslo, sov jeg helt seriøst med støvsugeren foran inngangsdøren… Hvorfor? Fordi da kunne jeg lettere høre om noen brøt seg inn, og være forberedt på hva som kom. LOL altså, er så dumt. For ikke lenge siden, når Gard var borte – satte jeg speilet foran inngangsdøren. Blir tydeligvis ikke bedre med åra, eller? I tillegg får jeg høre fra venninnene mine at jeg gjør veldig mye rart om nettene, jeg kan våkne midt på natta og gjøre rare ting, si rare ting.. Som jeg selv ikke husker. Men – jeg vet at jeg ofte våkner og fyker rett ut på stua g bare står der. Det er rett og slett fordi jeg hele tiden bekymrer meg for brann, så jeg våkner ofte og innbiller meg at ting ikke er slukket, og må ut og sjekke. Altså. Nå ler jeg høyt av meg selv.

11. I veska har jeg alltid – mobil, bilnøkler, lommebok, lypsyl. Hver morgen har jeg i tillegg med meg en ekstra tøy bag med mac, telefon lader, høretelefoner og lesebriller.

12. Kjærlighet er – noe av det sterkeste. Det å elske noen, være glad i noen, bry seg om noen – det må være den beste følelsen i verden. Når man tenker over hvor glad man faktisk er i folk, og hvor mange man faktisk bryr seg om? Det er mange, og mye kjærlighet det. Meningen med livet ♥ Kan bare ikke forestille meg kjærligheten man får til sitt eget barn, kan bare ikke forestille meg altså – det må være helt magisk. (Og veldig, veldig slitsomt? Misforstå meg rett? Altså, nå jeg får barn – de kommer ikke til å få fred! Jeg kommer til å være den mest overbeskyttende hønemoren i verden. Kommer til å stå over de når de sover for å sjekke at de puster, være med de i barnehagen for å sjekke at noe ikke skjer, og bli med de på byen når de blir gamle nok til det. Hehehe, neida! Jeg bare tuller ……. )

13. Jeg er flink til – å bry meg om andre. Jeg prøver å passe på at de i rundt meg har det bra, følger opp med en tekstmelding, en telefon, en melding på facebook, en kveld sammen, en reise.. Synes det er viktig å ta vare på de bra menneskene man har i livet sitt. De er jo forhåpentligvis kommet for å bli.

14. Jeg elsker – alt livet har å by på. Høres kanskje klisjé ut, men det er helt sant. Jeg tenker veldig ofte på hvor rart det faktisk er at vi er til? Kan blir helt skrullete av å tenke på det. Jeg elsker at vi lever, at vi spiser, at vi koser oss, reiser, lærer, jobber, kysser, shopper, fester, feirer.. Jeg har alltid vært en blid og takknemlig jente, men jeg fikk livet i gave da jeg var 12 år, jeg var med i en forferdelig bilulykke. Det var så vidt jeg klarte meg, men takket være pappa som tok tak på sykehuset og forlanget at de fant ut hva som feilte meg, så er jeg her fortsatt idag. Haste operasjon og 3 uker sengeliggende. Jeg hadde hull på tynntarmen i magen, noe som kunne gått så fryktelig, fryktelig galt. Derfor er jeg ekstra blid, positiv og takknemlig for livet jeg har ♥ Virkelig.

15. Jeg digger – positive, blide mennesker med en ordentlig bra innstilling i livet. Jeg digger folk som unner andre suksess, og som støtter opp. Folk som står på, og får til det de vil i livet.

16. Dette irriterer meg – noe av det verste jeg vet, og det er ikke mye jeg misliker.. Mennesker som er misunnelige, sjalu og som ikke unner andre godt .. Det takler jeg rett og slett ikke. Jeg skjønner ikke vitsen? Hvorfor skal man bruke livet sitt på å være bitter fordi andre har det bra, gjør det bra, eller ser bra ut? Sånt har jeg aldri forstått. Jeg er alltid glad på andres vegne, støtter opp og er ikke den som baksnakker andre fordi de gjør det bra eller ser bra ut, da heier jeg de heller frem! Janteloven er en stygg, stygg ting. Fysja meg! Mobbing går jo flere veier, man har jo også de som ser ned på andre, og rakker ned på de, samt de som “mobber” og dømmer de de ikke kjenner. Tommel ned for alt sånt! Bedre å bruke tiden sin på noe som faktisk betyr noe.

17. Det er lov å lyve hvis – nei, det er faktisk ikke lov å lyve. Det kommer tilbake til en uansett. Like greit å være up front med én gang.

18. Når jeg har fri – bruker jeg tiden til å prioritere de tingene jeg elsker. Jeg koser meg så gløgg at jeg bare går og smiler. Små ting som å fyre i peisen, bruke lang tid på kjøkkenet og middagen, vaske leiligheten, ringe en telefon til noen, gå i butikker, gå en tur, reise.. Listen er lang.

19. Hva jeg vil med livet mitt – Jeg vil jobbe hardt for å nå mine mål, jeg elsker å jobbe, å få ting gjort, å oppnå ting.. Jeg vil ha det bra, jeg vil bruke tiden på de jeg er så glad i, og jeg vil nyte livet på best mulig måte akkurat sånn jeg vil.

20. Noe jeg synes er viktig – og ikke dømme mennesker før du selv har møtt de. Det verste jeg hører er folk som snakker dårlig om andre de ikke kjenner, da stiller jeg ofte spørsmålet. Kjenner du hun / han? Svaret er som oftest. Nei.. Det synes jeg blir for dumt, jeg liker ikke at man dømmer uten grunnlag. For jeg kan love dere, at de fleste man kanskje mener dårlig om – er faktisk noen du helt sikkert DIGGER!

OLYMPUS DIGITAL CAMERABle inspirert av Andrea til å lage dette innlegget – synes hun fikk så mye ut av innlegget sitt. Jeg ville også dele spørsmål og svar med dere ♥ God torsdag!

15 kommentarer
    1. Jeg er ikke enig når det gjelder mobbegrunnen her til lands.
      Det finnes like mange av de som ser ned på de som ikke ser såå bra ut, eller ikke gjør det såå bra…
      Mobbing går begge veier..

    2. Så morsomt dette innlegget var 🙂 Etter jeg ble tante så merker jeg at jeg kommer til å bli helt hønemor. Jeg fikk ikke sove første natta etter babyen var født, for jeg var såå redd noe skulle skje! Det er ikke mitt eget barn en gang!! Haha.

      1. Så bra du synes det 🙂 Får liksom gitt litt mer av meg selv 🙂 Hehehe, den ser jeg. Det er typisk!! Man blir jo så bekymret for de små <3

    3. Hei! Altså, du er en herlig person. Veldig beundringsverdig alt du har fått til, og hvordan du er, stor inspirasjon 🙂

      1. Tusen takk snille Kristina 🙂 Så god du er! Veldig kjekt med en sånn fin kommentar. Klem til deg!

    4. Hei fine Lene. Har du vært innom tanken på at du kan ha posttraumatiskstresslidelser etter flyepisoden og bilulykken? Jeg syntes mange av symptomene dine minner meg om mine egne etter 22.juli. Det var iallfall et veldig fint innlegg <3 klem.

      1. Hei, aldri vært innom tanken på det nei, men det kan jo godt være! Jeg var jo veldig ung når jeg var med i den bilulykken.. Så helt klart noe som henger igjen.. Kanskje jeg skal få sjekket det opp. Uff, var du veldig involvert i 22 juli? 🙁 Håper det går fint med deg. Klemmer <3

    5. Hei!
      Jeg har alltid beundret deg så innmari! Spesielt det at du startet som butikksjef som 18 åring, wow.
      Kan jeg spørre hvordan du fikk den stillingen som 18 åring? Måtte du “stå opp” for alderen din?
      Jeg er selv 19 år (gammel sjel i ung kropp som jeg liker å kalle det) og skal i intervju for å bli butikksjef, har den rette utdanningen for jobben også, da jeg har studert alt som har med business/drive egen butikk å gjøre på studiene. Jeg gruer meg veldig og føler jeg må forsvare alderen min, med tanke på at det er en god stilling og jeg er ung. Har du kunne eventuelt gitt noen tips eller fortelle hvordan du fikk din stilling i Bik Bok? Jeg beundrer deg for det og alt det du har oppnådd, så gøy å følge med på 🙂
      Stor klem.

      1. Hei, så hyggelig! Jeg jobbet først som ekstra og deltids-hjelp i nesten ett år, før det ble en stilling ledig. Da gjorde jeg ALT for at jobben skulle bli min. Vi var flere på intervju men jeg trakk det lengste strået 🙂 Veldig gøy å bli butikksjef i så ung alder 🙂

        Du trenger ikke tenke på alderen din kjære deg, du har som du sier utdanning og alt, dette høres jo kjempebra ut! Nå må du bare være selvsikker i intervjuet og dra frem dine beste sider, oh husk – det er lov å skryte! Og det er viktig. VIS hva du kan og overbevis de til at du skal få jobben! Her gjelder det å være målrettet <3 Dette går så fint! Jeg heier på deg <3

    6. Jeg har ofte mobilen på “ikke forstyrr” om natten, da kommer bare anrop fra favorittlisten min gjennom 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg