Purple friday

God morgen, og herlig fredag til alle ♥

Starter fredagen i dag med lilla roser fra min kjære Henriette, en av mine yndlingskaktuser, og en frisk, og veldig god smoothie. Fin start, spør du meg! Idag står hjemmekontor på planen, og ikveld skal jeg på Moodsfest med jentene, gleder meg veldig til det. Helg, velkommen!
Uten navn-4
Uten navn-1Cottage cheese
Blåbær
Bringebær
Banan
Vann (for at den ikke skal bli så tykk)
Isbiter

Denne er så god!! Anbefales.

Del gjerne oppskrifter til bærsmoothier med meg, da blir jeg superhappy – trenger litt inspo på smoothiefronten, liksom blitt til at jeg har holdt meg til denne, og den er supergod den, men alltid åpen for noe nytt!

Uten navn-5Uten navn-6Nydelige roser, fra en nydelig venn ♥

Jeg vil gjerne bare si en ting før jeg ønsker dere god helg. Når jeg la ut innlegget “nytt kosthold” var det KUN med gode hensikter. Det har jo skapt litt diskusjon, og det visste jeg ville komme. Man kan aldri bli enige om hva som er bra / ikke bra kosthold, det er umulig. Alle mener jo forskjellig! Og jeg arresterer ingen etter hva de spiser eller ikke. Jeg er en sunn jente, og et sunt forbilde – og jeg vil ikke høre noe annet, for noe annet er tull. Uansett hvilke filosofier mange av dere måtte ha. Jeg har omtrent levd på sukker de siste årene, og at jeg kutter ut sukkeret for heller å spise mengder av fett, grønnsaker og proteiner er vel bare positivt? I tillegg er magen min og jeg superhappy fortiden, nettopp fordi jeg har kuttet ut både brød og pasta som har gjort at jeg har hatt mageproblemer i MANGE år! Hadde dere kjent meg, slik familie, venner og kjæreste gjør- så hadde dere vært så SÅ glad på mine vegne, for jeg har slitt utrolig mye med magen siste 5-6 årene. Og da blir jeg så lei meg når dere skal hakke løs på meg fordi jeg unngår brødmat. Urettferdig rett og slett. Noen av dere sier jeg ikke er et godt forbilde lengre, plutselig? Fordi jeg laget ett innlegg om nytt kosthold? Hva i alle dager. Må si jeg blir litt sjokkert. Dette er helt uskyldig fra min side, og jeg ER et godt forbilde, det kan ingen ta i fra meg. Jeg har aldri brydd meg om hva jeg har spist og puttet i meg, aldri! Men når jeg og kroppen / magen min får det bedre ved å gjøre små endringer å bli bevist, er ikke det bare fint da?

Noen klager på mengdene jeg får i meg, at det ikke er nok. Hah, ja da skulle du sett hva jeg spiste før! Lunsj, middag og SNOP. Er det bedre enn 4 fulle og hele måltider som gjør meg mett og gir meg et stabilt blodsukker gjennom hele dagen? Nei. Jeg spiser sunt, men mye! Første dagen var jo en test dag, alt var jo nytt for meg! Nå spiser jeg omtrent dobbelt så mye som før.

Diskusjonen om kosthold / dietter / karbohydrater eller ikke karbohydrater / sunt eller ikke sunt forbilde, den blir vi aldri enige om. Dette er ingen diett, det kalles å være bevisst på kostholdet sitt, å få rutiner. Hva som er best for meg, er det jeg selv som vet, og du vet hva som er best for deg. Var en som sa her at før (altså da for… tre dager siden) var jeg et godt forbilde fordi jeg ikke brydde meg om hva jeg spiste, og hva jeg trykket i meg hver eneste dag, mens nå var jeg plutselig ikke et godt forbilde lengre? Så.. Da lurer jeg på. Er man et bedre forbilde når man spiser smågodt, sjokolade, potetgull, brus foran å spise kjøtt, fisk, grønnsaker og fett? Nei? Nei, akkurat. Nå jeg ferdig med denne diskusjonen, orker ikke å forsvare meg noe mer. Jeg kommer aldri mer til å nevne kosthold, ever again! MEN, jeg kommer til å legge ut massevis av super DIGGE og super SUNNE oppskrifter, og de som vil adde pasta til den oppskriften, eller et brød – be my guest ♥ Og til dere andre som er superpositive – takk!

Og med et stort smil vil jeg ønske alle en superherlig helg!!

81 kommentarer
    1. Lene! Du er et supert forbilde, uansett om du spiser godis eller sunn mat på mange måter :)Håper du ikke tar kommentarer om det motsatte inn på deg!Jeg har lest bloggen din i så mange år og du fortjener bare det beste :)btw! Jeg vil gjeren ha gode og sunne oppskriftstips ;)Jeg pleier å lage smoothie med gresk yoghurt som base feks og eplejuice. Også pleier jeg å bruke smoothie mix med banan og jordbær.. Mango er også veldig godt i smoothie ;)Ha en god helg 🙂 <3

    2. Det skal alltid være kritikere, Lene! Lytt til kroppen din istedenfor dem. Vi er alle forskjellige med ulike behov! Kjør på, synes kostholdet så superbra ut! Heier på deg, dette fikser du 🙂 Klem

    3. Hei Lene! Jeg syns du er et kjempebra forbilde! Du er alltid positiv og har en kjempeblid tone på bloggen din! Jeg føler meg sikker på at dette ikke kommer til å bli noen kostholds-/treningsblogg eller at du kommer til å bli for “opphengt” i dette. Jeg ser det kun som positivt at du ønsker å fylle kroppen med næringsrik mat og i tillegg bli kvitt mageproblemer. Det hadde vært annerledes hvis du sultet deg og var radamager, men du er et sunt bilde fordi du er slank uten å være radmager og du er jo bare lekker 😉 hehe! Det vil alltid være delte meninger om dette med kosthold generelt og det å skrive om temaet på blogger. Men så lenge du selv står inne for dette og at det er viktig for deg, syns jeg det er bra at du inkluderer det i bloggen din. Til sist: DU HAR IKKE NEVNT ET ORD OM Å SLANKE DEG ELLER GÅ NED KILO. DET er positivt det!! Stå på. Blir ikke lei meg om det kommer en sunn oppskrift i ny og ne!! Ha en fin helg, Lene. Blir spennende å følge med fremover <3

    4. Stå på! Syns bare det er interessant at du lager innlegg om endringene du prøver å gjøre. Syns det bare er motiverende å se deg prøve å få et sunnere kosthold i hverdagen og å klare å holde snopet og godteriene til bare noen dager i uken! Du er et supert forbilde!

    5. Hei Lene! Jeg legger aldri igjen kommentarer på bloggen din selvom jeg er innom så å si hver dag. Ville bare si; keep up the good work. Jeg synes du er et råflott forbilde som får til de utrolige ting. Stå på, du er dyktig!

    6. Kjære Lene…Jeg kommenterer aldri blogger, er bare en anonym “lurker”. Men nå må jeg bare ta kontakt og si: “Stå på!”. Ble helt sjokkert av å lese de kommentarene du fikk. Fy fader så mange bedrevitere som finnes der ute! Det er et fritt land, vel? Og jeg synes ikke – absolutt ikke – at innlegget ditt promoterte en slankende livsstil som får unge til å bli anorektikere. Jeez…Fortsett med det flotte kostholdet, og nyt godene som følger med: Neglene blir sterkere, huden bedre, energien øker og ja, kroppen blir kanskje strammere (og hvem sier ikke nei takk til det)? Av de blogger jeg leser er du den eneste bloggeren som jeg faktisk liker skikkelig godt.Keep up the good work! :-)Klem.

    7. Du er så flott! Fantastisk at du tar det opp på en sånn måte, og jeg er stooor fan 🙂 flinke deg!

    8. Det er så typisk at folk skal kritisere. Man har ansvar for eget liv, kosthold og rutiner, og det er synd at folk må rakke ned på andre for å føle seg bedre. Stå på, god helg:)

    9. Er helt enig med deg, du er absolutt et godt forbilde! Et tips: hvis du lager smoothie ofte bør du kjøpe OBH Nordica Smoothie Twister. Den er så genial!! Gjør det lettvint å ta med seg en smoothie i farten, og ikke minst lite oppvask.Smoothieoppskrift:1 skogsbærskyr1 (eller en halv) banan for søtningEn god neve frosne blåbærKan tilsette en skvett eplejuiceKlem!

    10. Lene <3 Kostholdsendringen din er UTELUKKENDE positiv! Jeg har ikke tid til å kommentere så mye nå, men må bare si det at de som sier noe annet er nok dessverre sjalu av en eller annen sort. Mengde får være opp til hver enkelt, men at du bytter ut et så dårlig kosthold med protein, sunt fett og MASSE ENERGI, det kan ingen som forstår hva det er snakk om mene er negativt.. Får helt vondt av deg og alt det negative, håper du prøver så godt du kan å ikke la det gå inn på deg, du er så mye bedre enn disse kommentarene.. Husk det, de tar feil :-)Ha en fin dag Lene, du er fortsatt et flott forbilde!! Virkelig <3

    11. Er det noe som skaper engasjement/diskusjon/debatt så må det jo være kosthold og trening. Finnes mangeeeeee “eksperter” der ute som egentlig ikke aner hva de snakker om. For det er jo som du sier; Det som funker for deg, funker kanskje ikke for andre. Vi er jo skapt forskjellige, og vi har forskjellige behov. Dette gjelder også for kosthold. Vi har jo kun en kropp, vi får ikke en ny, så det er så utrolig viktig å ta vare på den vi har!! Jeg har nettopp kuttet ut snop og begynt å spise sunnere selv, og det merkes!! Mye mer opplagt, og så føler man seg så mye bedre når man vet at det man putter i seg bidrar til en sunnere livsstil. Man kan jo igrunn bare si til disse “sunnhets-motstanderene” at hvis de vil ende opp med diabetes i en alder av 40 og hjerteinfarkt i en alder av 50 – så må de baaaare fortsette å spise usunt 😀 Det er lov å kose seg inni mellom, men ikke hver dag.Stå på Lene, syns du er flink jeg. Og så må jeg få si at bloggen har fått ett voldsomt løft etter at du byttet plattform – det merkes at du legger mer arbeid i hvert innlegg 🙂 Alltid trivelig å stikke innom bloggen din! <3Og forresten: Hvis du prøver å drikke mer vann ila en dag så vil jeg anbefale “ZERoh” saften. Kjempe god og masse forskjellige smaker 🙂

    12. Jeg syns det er helt latterlig at folk tror at om man skal endre matvaner så MÅ det være fordi man skal ned i vekt. Hva med å endre på kostholdet for å få en sterkere kropp som fungerer bedre i hverdagen? Hva med å gjøre det for å få et lengre liv? Hva med å gjøre det for å være bedre rustet til man blir gamlere? Eller for å unngå mageproblemer, som du skriver om? God helse handler ikke bare om hvilket tall som står på badevekta eller hvilken klesstørrelse man bruker. Jeg syns det er veldig inspirerende at du gjør denne endringen, Lene – stå på! Tar veldig gjerne imot flere oppdateringer på hvordan denne endringen går, samt oppskrifter 🙂

    13. Eg synst det var kjempe positivt det innlegget om at du hadde endra kostholdet. Har gjort det samme sjølv og fikk veldig mangen negative kommentarer. Ofte er de som er negative de som ikke har peiling på kosthold selv og som er misunnelig for at de ikkje klarer å endre sitt eget kosthold. Stå på Lene, du er kjempeflink og gir masse inspirasjon 😀 Et tips til smoothie er å ha kokosmelk i den. Det er himmelsk!! ;D Vil og anbefale å skjære opp forskjellig frukt og fryse det. Da slipper du å bruke så mye isbiter, noe som gjør at smoothien smaker mindre. Også må du prøve med grønnsaker som advokado, agurk, gulrøtter, også blande inn valnøtter, mandler o.l Det og er kjempegodt! Ha en super Fredag skjønne Lene 😀 Digger å følge bloggen din.

    14. Hei 🙂 Kan du ikke skrive sånn ca hvor mye du tar av hver ting oppi smoothien?? Ikke alle som er like flink og kan gjette seg frem.Ser frem til masse sunne oppskrifter du skal komme med 🙂 Tips: hva med å filme når du lager f.eks en middag? Jer er skikkelig dårlig på å lage mat, men har kjempe lyst å lage en middag til kjæresten min for en gangs skyld.Ha en fantastisk helg!

    15. De som har noe negativt å si kan gå å ta seg en bolle! Du er et sunt forbilde, og sånn er det bare. Og JAA til oppskrifter, alltid fint med litt innspisrasjon til matoppskriftr i hverdagen 😀

    16. At du ikke er et forbilde lengre – fordi du gjør noe som er bra for deg selv? Det blir for dumt!! Jeg er kjempeglad på dine vegne Lene, og jeg har sett opp til deg i mange år fordi du i mine øyne alltid har virket så positiv og livsglad, og det er du fortsatt, selv med et annet kosthold haha.. GOD HELG <3

    17. Jeg skjønner deg veldig godt Lene, mageproblemer er ikke noe gøy! Det går utover livskvaliteten, i hvert fall for meg :/ Synes det er bra at du gjør endringer for din egen del. Til syvende og sist er det jo ditt liv, så valget er jo ditt, ingen andres 🙂 Jeg støtter deg i hvert fall 😀

    18. Hei igjen!Jeg kommenterte på kostholdsinnlegget ditt at jeg synes det var veldig lite mat kalorimessig til en hel dag. Det jeg lurer på da er om du vet selv hvor mange kalorier du fikk i deg denne dagen? Det er ikke mange skal jeg si deg! Jeg mente ikke noe vondt med dette, men ble bare sjokkert over hvor lite mat denne nye, sunne kostholdsplanen inneholder. Har Helle gitt deg tommel opp på denne mengden? Hvis ikke kan det kanskje være en idé å høre med henne om hun synes denne mengden høres fornuftig ut :-)Ellers synes jeg det er interessant å lese om kosthold og slike ting i ny og ne, så fortsett gjerne med det!

    19. Nei vet du hva! Jeg blir sjokkert over hva folk får seg til å skrive! Lene, ikke bry deg om de! De er bare misunnelige. At du vil spise sunnere er jo bare bra. Og som du skrev øverst i innlegget om kosthold også, så poengterte du jo at dette gjorde du ikke for å slanke deg. Jeg er selv en slank jente som kan spise nesten hva jeg vil uten at det synes, og av den grunn har jeg altfor lett for å spise usunn mat og godteri. Jeg har blitt flinkere med tanke på maten, men unner meg nok alt for ofte godteri, og det går utover blant annet tenner. Så når jeg så at du skulle legge om litt så tenkte jeg: JIPPI!! Så kjekt, inspirerende Lene (som jeg følger hver dag) skal komme med tips som også kan motivere og inspirere meg til å spise sunnere og mindre sukker.Jeg håper virkelig at du ikke lar kommentarene gå inn på deg, og at du heller tenker på hva som er best for deg. Lykke til Lene, jeg gleder meg til mange inspirerende innlegg av super DIGGE og super SUNNE oppskrifter!Du er en stå-på-jente!

    20. stå på, Lene! jeg gleder meg hvertfall til å høre mer og bli inspirert av oppskrifter 🙂 ha en flott helg!

    21. HURRA LENE:):):) Heier på deg slik jeg heier på Petter Northug!!!!! Slik er det desverre i dag, alle skal mene noe om ALT og ALLE. Til og med hva man putter i munnen. Er ikke rart det er krig i verden for å si det slik.Tommel opp for deg, du er så flink til alt du gjør! Jeg gleder meg masse til å se freshe og sunne oppskrifter på bloggen. Ha en superdeilig helg:)

    22. Hei Lene! Et lite tips: Pass på at INGEN blader, uansett roser eller andre blomster, ikke er i kontakt med vannet i vasen. Da holder blomstene mye lenger! Og vannet ser mye friskere ut også. 🙂 God Helg!

    23. Huff, leit det skal være slik. Men på en annen side blir det altfor mye om dette i media, magasiner, blogger osv. Tror folk har gått ganske lei av dette “kostholdsmaset”. Egentlig like greit å la kostholdssnakket være i fred på bloggen din, selv om det er for deg selv. Du er jo en godkjente! Men YAY til digge og sunne oppskrifter – det elsker jeg!Men jeg følger deg på Facebook og kan ikke annet enn å si at statusen du har oppdatert nettopp ikke er så hyggelig – du som har en stor blogg med mange lesere må jo nesten regne med alle folk sine rare meninger om alt og alle, men synes ikke det er greit med den statusen, føle det blir veldig å synke ned på deres nivå og henge de litt ut. Det er barnslig, Lene. Du kan bedre enn det! Du er jo så flott og fantastisk god, du må ikke bry det om de negative kommentarene fra lesere. Må bare legge til at jeg har også slitt med magen i utallige år, har også kuttet ut brød og pasta og det funker som bare det! Du kommer til å føle deg frisk og fin framover.Og lykke til! Jeg har gjort det samme som deg, føler meg fantastisk og har masse god og SUNN energi!Klem fra meg.

    24. Der kom du til poenget 🙂 Det er et kosthold som passer DEG, og det høres også veldig bra ut, for DEG. Innlegget (jeg kommenterte) handlet om at du virket å ville inspirere og få andre med på det samme, i tillegg til at det ble veldig detaljert med lite karbohydrater som ikke er for alle osv. Å motivere alle og enhver til å droppe for mye godis er jeg derimot helt med på. Lykke til videre med maten, er ikke lett med alt som frister. (Hilsen en som prøver man-tors uten godis ;))

    25. Heia Lene! Har selv tenkt på å bytte ut pasta, brød osv, rett og slett fordi jeg får så forferdelig vondt i magen. I timene etter jeg etter pasta merker jeg at magen knyter seg meir og meir, jeg klarer nesten ikke gjøre noe før jeg rett og slett har fått alt ut igjen (ekkelt men sant). Bare synd det er så innmari godt!

    26. Skjønner ikke hva folk ser på som negativt i å spise sunnere, så lenge man får i seg nok. Folk har negative meninger om det meste! Stå på med planen!!!:) Skulle ønske jeg klarte det selv, hehe…………… Får starte med å prøve smoothien! 🙂

    27. Tror det går mer på at du er allerede et stort forbilde til mange jenter. Og at du nå fronter veldig på kosthold og trening kan bli mye for mange unge jenter. Bare passe på at det ikke blir for mye av det.

    28. Min oppfattelse er at så fort du er sunn og ikke overvektig er det noen som skal slå ned på det. Trenger ikke gå på diett eller noe, men kommer du med salaten så skal det kommenteres. Har fått spørsmål om jeg har spiseforstyrelser fordi man heller tar med mat enn å spise pølsene i kantina. Kommentaren “blir du feit av det der da” har jeg fått høre mange ganger. Må man bli feit da. Kan ikke en person få trene og behandle kroppen snilt uten at man først må være overvektig?!Kjenner meg så igjen i det du skriver at jeg måtte bare kommentere her. Må vi alle leve etter det at trener du så kan du unne deg litt ekstra. Jeg tenker nei til det og ja til en sunn kropp med masse energi.

    29. Kjære Lene.Jeg synes det er leit at du får så mye negative tilbakemeldinger. Jeg synes det er kjempe flott at du tar ansvar over egen kropp og helse. En ting er å være fantastisk, noe er annet er å spise sunt og variert. Som utdannet kostholdsveileder (er også personlig trener) er jeg trolig over middels interesert, men jeg synes likevel du er et godt forbilde. Det er stor forskjell på å velge å spise sunt og å være fantastisk. Selv spiser jeg sunt og variert i hverdagen, men skeier gjerne ut med godis i helgen og kake i bursdagsselskap. Alt med måte.Vår kropp er vårt temple. Det er her vi skal bo i mange år, da er det viktig å ta vare på den. Å gi den sunn og god næring er det beste en kan gjøre. Kroppen din vil takke deg ved å gi tilbake :)Stå på!

    30. Synes kostholdsendringen høres super ut, særlig fordi den passer så godt for deg mtp at du ikke tåler brød osv! Selv har jeg et kosthold med litt mer karbohydrater, men holder meg unna brød da jeg og merker det litt på magen, selv om jeg ikke tror at jeg ikke tåler det 🙂 Og å kutte sukker har alle godt av!Det kan være lurt å unngå og bli for detaljert i hva du spiser og hvilke mengder i løpet av en dag, da ikke alle skjønner at dette er noe som passer deg, og kan blindt tro at akkurat slik burde de spise og kanskje mindre(fordi du fokuserer på at du ikke vil slanke deg) hver dag.Over til smoothietips! Prøv å tilsette litt extra virgin kokosolje, gir en heeelt nydelig smak! Prøv også å tilsette en håndfull spinat eller grønnkål, dette gir ikke noe smak, men masse ekstra god næring 😀 En super kombinasjon er også jordbær og ananas(kjøper frossen på coop) og gresk yoghurt, det gir en helt nydelig sødme og smak!

    31. Hekta på smoothie med 2/3 kesam lime, 1/3 Vaniljekesam, skogsbær og litt vann. Frisk og god:) knuste mandler hvis man vil den ska Mette litt mer..

    32. AMEN Lene! <3 Du er kjempeflink, og jeg unner deg alt godt med dette!! Gleder meg masse til flere sunne og gode oppskrifter fremover – du INSPIRERER nok en gang! Jeg startet samme dag som deg, og føler meg så mye bedre allerede! Har det så godt med meg selv (etter bare 5 dager til og meg?!)! Og så lurte jeg bare på hva grunnen er til at det skal være 5 timers mellomrom mellom hvert måltid, istedenfor hver 2-3. time som det alltid har vært snakk om? Skal prøve den lilla smoothie-oppskriften din til kvelds idag, blir digg! :-)Takk for svar, og ikke minst god helg til deg <3 Klem <3

    33. Jeg er så enig i det du skriver. Skjønner ikke hvorfor skal hakke på deg og kritisere deg, fordi du skriver et innlegg om et kosthold og rutiner som passer for deg. Alle skal mene noe om ALT – sitter og rister på hodet av det innimellom… Stå på! Syns du er flink!

    34. Syns du er et fantastisk forbildet! Har lest bloggene din i mange år, eneste bloggen jeg faktisk leser fast hverdag. Stå på og ikke gi opp! ❤️

    35. Jeg leser bloggen din daglig, men har aldri kommentert et innlegg, men i dag må jeg bare si go girl! Synes det er kjempe bra at du snur om kostholdet ditt og, vil dele oppskrifter og tips til oss lesere. Jeg vet selv hvordan det er å få dårlig mage av brødmat og har selv sluttet med det, den dag i dag har både jeg og magen min det mye bedre. Vil også på peke at du legger det fram på en bra måte 🙂 Legg ut mange sunne oppskrifter, jeg trenger inspirasjon.

    36. Jeg personlig har fulgt bloggen din i flere år, og syns du er et kjempegodt forbilde! Jeg har heller ikke noe imot å lese om mat eller oppskrifter, men jeg orker ikke enda en blogg om kosthold. For din del er det kjempefint, og bra at formen din er bedre, MEN jeg syns det er slitsomt å høre om tips og triks for et bedre kosthold osv. Jeg klikker meg inn her for et hyggelig avbrekk, koselig innhold og fine bilder. Jeg skjønner at du ikke kan please alle, men det er min mening 🙂 Oppskrifter er fint, men å vite hvor mange gram du spiser av hva er ganske irrelevant for meg. Forresten veldig vanskelig å kommentere på den nye bloggen!!!

    37. Ja, flott! Stå på. Bare sunt å slippe litt lys på “trollene”, så kanskje de blir til sten. Jeg synes personlig at du er en flink blogger og liker bloggen din.

    38. Alt som betyr noe er at du, flotte Lene er fornøyd og enda bedre er det at du føler det har hjulpet deg. Hva du putter i deg har ingen link til om du er et godt forbilde eller ei, du er ei jente som er definisjonen på et sunt og flott forbilde! ^^

    39. Hei Lene! Jeg kommenterer ikke ofte, men akkurat dette synes jeg er litt viktig! Jeg støtter 100% endringen i kostholdet og fokuset ditt – for hvem vil vel ikke være sunn, frisk og ha masse energi? Det høres ut som supre planer – og både du og PTen din vet nok akkurat hva som passer deg! Ønsker deg masse lykke til med det, jeg holder selv på med det samme 😀 Jeg er kjempe glad i “gule” smoothier, altså med gul frukt (ikke banan) – så et tips er sitron, appelsinjuice, ananas, skyr, isbiter etcetc. Jeg bruker mye frossen fersken – så blir det nesten som is! nam.MEN til tross for det jeg skriver, så synes jeg bloggen din og du har så vanvittig mye bra innhold – at det hadde vært så synd om du også skulle begynne å skrive om kosthold og trening. Det er nok om det overalt ellers, og bloggen din har nok av boblende inspirasjon på alle områder 🙂 Det er helt supert for deg at du velger å gå denne veien, men den livsstilendringen kan du gjøre helt ubemerket for oss lesere. På denne måten vil du også bare være motivasjon og positiv inspirasjon på alle andre områder i livet, uten å skape noe som helst press. Som du er så flink til på områder som klær osv (feks med mange budsjettvennlige alternativer) – altså å ikke skape noe press 🙂 Håper du kun tar dette som konstruktiv kritikk – for det er det virkelig. Håper denne livsstilendringen kan være noe som kan være ditt eget – og ikke noe vi lesere trenger å bli jevnlig oppdatert på :)God helg!

    40. FLINK LENE! Ej blir so glad å lese kor du tek vare på deg sjøl, sann so e best for deg! :-DOg når d gjelde smoothie, så e ej veldig glad i tropisk smoothie. He det siste halvåret kooosa mej m en sånn 2kilos frysepose som vi kjøpte med oss frå Sverige sist gang vi harryhandla, men den inneholdt drue, ananas, cantaloupe-melon, jordbær, pære og eple (trur ej), so hadde ej nedi vaniljeyoghurt for søtning – og appelsinjuice til den fikk rett konsistens! Mmmhmm! 😀

    41. Det er alltid noen som skal ødelegge for andre! Stå på, du er superinspirerende på alle måter og et veldig fint forbilde <3 En smoothie du burde prøve er:- 1 banan- 1/2 pose frosne blåbær- 2 ss gresk yoghurt- Mandelmelk til ønsket konsistensKjempe god :)God helg til deg, klem!

    42. Du må fjerne alle bladene og tornene som kommer nedfor vannkanten i vasen med kaldt vann, også må du huske å snitte ordentlig. Bare et tips siden du skrev tidligere at du ikke får til roser 🙂

    43. Hei Lene! vil kommentere her etter jeg så statusen din på Facebook. For det første; flott at du gjør endringer som skal gjøre DIN hverdag bedre. Du er gammel nok til å vite selv hva som passer deg og din livsstil. Og alle har godt av å kutte sukker.. :)”krisen” ved innlegget ditt er at det påvirker andre til å gjøre det samme og det er nok derfor det skaper reaksjoner. Jeg tipper at flertallet av din leserskare er svært unge jenter.. Kanskje til og med ned i 13-års alderen.. Og yngre. Du sier at du ønsker å inspirere andre,dvs påvirke andre til å gjøre det samme som deg. Og i innlegget ditt sier du også “er dere med?” …altså du håper at leserne dine er med på ditt kostholdsopplegg. Tenk deg at jenter da helt nede i 12-års alderen dropper frokosten til fordel for en smoothie, kutter ut brød og karbohydrater og følger din plan.. Som inneholder svært små måltider pr dag. Ser du ikke at det er svært uheldig? Unge jenter skal ikke tenke på mat på denne måten. Mat et godt og mat er bra!Og om du er et godt forbilde eller ikke, det må være opp til andre å avgjøre, ikke deg. Du kan si at du ønsker og håper at du er det, men ikke at du er det.Med tanke på dine lesere, så er du kanskje et godt forbilde for de som er litt eldre.. Siden du er svært positiv og omtenksom. Men.. For en jente på 12 år så vet jeg ikke om å kutte ut frokosten, å ha løsvipper, bruke selvbruning, extensions, løsnegler etc er det rette.JEG liker deg, men jeg er eldre og lar meg ikke påvirke av hva andre gjør. Men husk på dine yngre lesere og hvor fort de plukker opp ting og vil kopiere. Det er derfor reaksjonene strømmet inn..

    44. Stå på Lene!Det er alltid noen som skal være negative,men tenk på det positive. Gratulerer så mye<3

    45. Hei Lene! Jeg kommenterer aldri på blogger, leser heller ikke veldig mange. Din har jeg vært innom så og si daglig en god stund nå og har likt det jeg har sett og lest. Jeg har ikke lest de kommentarene osv. som ligger til grunn for dette innlegget, men føler likevel jeg har fått et bilde av “situasjonen”. Jeg forstår godt at du forsvarer deg og støtter deg i det. Du har aldri vært negativ eller kvass på bloggen, så det var faktisk deilig å lese at også du kan bli litt lei deg eller føle deg støtt av det enkelte skriver. Og du vil jo bare at vi som lesere skal være fornøyd med deg og forstå deg. Det tror jeg alle gjør, og de som ikke gjør det, er det like så greit å drite i. Jeg leste en kommentar her nå som sa noe om at du burde fortsette å la denne bloggen være en blogg uten mye mas om trening og kosthold, og at dette var konstruktiv kritikk, noe jeg er helt enig i. Jeg tror ikke du kommer til å bli en av de bloggerne som påvirker leserne “uten å vite det” ved å poste masse innlegg om mat og trening. Jeg har aldri trodd det, og tror det heller ikke etter innleggene dine om denne livsstilsendringen. Det jeg vil fram til, er at jeg tror en del av de negative kommentarene du har fått på de andre innleggene dreier seg om frykten folk har for at du blir en slik blogger. At de går litt tidlig ut med å dømme deg, og dermed gjør det på en heller dårlig måte. Det har vært så avslappende og behagelig å lese bloggen din, og av alle bloggere er det du som inspirerer meg mest. Du får ikke leserne dine til å føle at de ikke strekker til her i livet, eller at de burde leve livet sitt annerledes. Du bare sprer glede og får oss til å tenke at livet er fint og ikke noe vi burde “gjøre noe annerledes” med. Stå på!

    46. Lene da<3 Det er ingen tvil om at du hadde de absolutt BESTE intensjoner med å poste det innlegget, og ideen om å ta oss med på reisen mot en sunnere hverdag. Du er suuuuperinspirerende på SÅ mange måter; du er hardtarbeidende, positiv og har stråålende humør, driver bloggen, har ditt eget klesmerke og er generelt GIRLboss! Likevel er jeg enig i en nedenfor som sier at det var så deilig å slippe trenings- og kosthold”mas” her inne. Folk er bare så uendelig oppsatt på å følge regimer og kostplaner og treningsmål og legday og no-carb og strong is the new skinny, men det er noen bloggere som har holdt seg litt unna den linjen (deg, Camilla Pihl og Hedda Ingeborgvik blant annet). Det handler ikke om å være et godt eller dårlig forbilde, det er bare den generelle feelingen på bloggen. Det er min tilbakemelding som enkeltleser og en del av din “målgruppe”, du må selvfølgelig forholde deg til flertallet og hva leserne flest “vil ha” Ha en superbra helg flotte deg! 🙂

    47. Digger at du står på ditt og står for det du mener! 🙂 Jeg kan også være uenig i at å gå så mye som 5 timer mellom hvert måltid blir riktig, men det er jo strengt tatt ikke min sak hvordan du velger å spise. Å gå fra å spise masse snop hver dag til et kosthold bestående av sunne ingredienser vil jo uansett hvordan man vrir og vender på det være noe som er veldig bra. Det du har skrevet og det du står for er jo bare sunne holdninger, skjønner ikke hvordan noen kan påstå noe annet, og hvor de isåfall har hentet dette. Det er nok av de bloggerne som skriver om kalorier og går ut med hårreisende påstander om hva man bør spise og ikke, og du er så absolutt ikke en av dem! Mitt inntrykk er at du er ei sunn jente, og jeg digger at du står for det og ikke “legger deg flat” for å beklage noe som ikke trenger å beklages. Stå på videre vakre deg:) (Og jeg er en av dem som veldig gjerne vil høre hvordan omleggingen av kost fungerer:D) God helg til deg!:-)

    48. Jeg pleier å lage en kjempegod smoothie med frossene blåbær, frossene bringebær, banan, blåbær biola, ananasjuice og kanel. Kombinasjonen høres kanskje litt spesiell ut, men får alltid så mye komplementer når jeg serverer denne smoothien. Anbefales 🙂

    49. Uff, syns det er saa tragisk naar folk mener det er kult og kunne spise hva man vil uten og bli feit og uten og bry seg, slik som enkelte av de som hakker paa deg sier at du gjorde.. Er jo mye bedre og spise sunt, ha en god helse og ha energi til ting i hverdagen 🙂 Staa paa, du merker nok stor forskjell med det nye kostholdet ditt 😀

    50. Du er fin du Lene!! Helt enig, med en gang man nevner mat og kosthold virker det som at “alle” har en mening og skal ut med den moralske pekefingeren med EN gang.. Jesus… Du gjør nok rett i det du sier, hold det for deg selv, men legg ut oppskrifter du er fornøyde med! ;)Det som jeg blir litt irritert over, er at noen har “klaget” på at de synes du legger ut det “samme” hele tiden og at du kan variere litt.. Men det sekundet du faktisk GJØR det er ikke det godt nok heller.. Herlighet… Man må bare huske på at noen blir ikke fornøyd uansett hva man gjør sant…? ;)Synes du er kjempeflink, du tar nydelige bilder og skriver fine innlegg. Noen bedre enn andre, selvsagt. Slik som alle vi andre har bedre dager enn andre. Hva mer kan man forvente liksom??Ønsker deg en NYDELIG helg, med GRÅTT, BEIGE, sarte toner, SUNT kosthold, fine vesker og herlig smil… Hahaha

    51. Prøv denne: 1 moden banan, 1 eller 1,5 avokado (kommer Ann på strs) og havremelk/mandelmelk etter ønske ☺ veldig god og mettende etter trening. Syns det er flott at du prøver å få er bedre kosthold, det skader da hverken leserne dine eller deg selv ☺ stå på! Gleder meg til å bli inspirert av god mat ☺

    52. Den smoothien så utrolig god ut! Haha, det at noen av leserne dine mener at du er et dårlig forbilde bare fordi du endrer kostholdet ditt er latterlig. Syns det er kjempe bra at du spiser sunt, men også masse og at du passer på å få i deg alt! Kan skjønne det med brød og pasta også i og med at du har hatt mageproblemer. Jeg syns du er kjempe flink jeg og et godt kosthold er utrolig viktig for helsa! Så det at du er et “dårlig” forbilde for det kan ikke jeg skjønne i det hele tatt :-)- http://www.katrineaastorp.blogg.no

    53. Herregud! Utrolig irriterende at folk skal hakke ned på deg bare fordi man lever sunt! Blir veldig provosert når jeg får høre om slike tanker. Hvis man blir irritert(eller misunnelig slik som det virker for meg) kan man jo bare stoppe å gå inn på bloggen og hakke ned på Lene slik. Jeg synes det er kjempebra at du er fornøyd med det nye kostholdet jeg, Lene!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg