Protein rundstykker (fail)

En av mine definitivt svake sider, er at jeg er veldig, litt over gjennomsnittet KLØNETE. Dette får mine nærmeste oppleve daglig. Det er altså så mange episoder og ting jeg gjør, at jeg har ikke ord. Det er helt utrolig, hehe.. Men morsomt er det jo når man ikke tar seg selv høytidelig. På snapchat – for de som følger meg der, har dere gjentatte ganger sett at jeg ALDRI har klart og naile Espen sine proteinrundstykker. Altså, ER det mulig? Jeg har vært nær så mange ganger, men det har aldri blitt et veldig vellykket resultat. Det jeg derimot har funnet ut (i mitt eget hode ofc) er jo det at rundstykkene faktisk blir bedre når de ikke blir vellykket. JEPP. Viktig å se det positive i alt! De blir faktisk ganske saftige når de ikke blir så runde skal jeg fortelle dere, hehehe. (Klamrer meg fast der jeg kan)

Anyways – you need : Cottage Cheese, egg, bakepulver, havregryn og salt.

14423946_10157988747765355_1717480779_o14424129_10157988747735355_1884187053_o14423762_10157988747775355_584231014_o
Enkelt og greit. (Skulle man tro)

Jeg som skulle være så hyggelig at jeg tenkte å dele Espen sin proteinrundstykke oppskrift med dere, men til min (ikke fullt så store forskrekkelse) ble jo ikke rundstykkene vellykket denne gangen heller. Well, what a shock. Men istedet for å lage nye, skal dere nå få se de. Så kan dere sammenligne med orginalene på Espen sin blogg. Vi kan vel trygt si at baking ikke er min safeste side. Og jeg som trodde jeg kunne å bake? Hehe, nope. Og ja, jeg vet jeg sikkert MÅ ha mer havregryn i, men hvor tykk skal denne røra være da? Jeg gir opp, hehehe. MEN, de er ihvertfall supergode med smør, leverpostei og rødbeter på. Mm! Til tross for at de ikke er så pene og jeg virkelig har prøvd å dekke de til med bønnespirer for å skjule utseende deres, hehehe.

14408269_10157988747710355_675853402_o14456903_10157988747720355_238535335_o14454136_10157988747705355_1351502477_oVel.. Enjoy! Og så håper jeg at dere bli noen (mange) hakk bedre enn mine!

Xx fra matbloggen

 

 

23 kommentarer
    1. Prøv med stavmikser istedenfor en “blender”, da blir ikke røren så tynn, så det blir litt mer klumper i! Min blir av og til også litt tynn men den skal faktisk være ganske tjukk og klissete! Gi det ett forsøk i alle fall 🙂 Gode blir de uansett, selvom de ikke ser helt perfekte ut etter boken hehe.

    2. Hehe, smaker sikkert godt da Men i følge Espen sin oppskrift skal man mikse med stavmikser før man rører i havregrynet. Kan det være derfor?

        1. Ja, det er vel her “cluet” ligger? Dersom du mikser sammen det våte før du til slutt rører inn (ikke mikse) havregryn, så vil de kanskje henge bedre sammen enn om du blender havregrynene også? Sånne oppskrifter krever ofte minst mulig bearbeiding av deigen.
          Lykke til!

    3. Haha, du altså ♡♡ Om det er en trøst, blir mine rundstykker slik også. Aldri giddet å perfeksjonere den oppskriften, for rundstykkene smaker jo himmelsk uansett! 🙂

      Kos deg i California, Lene!
      Klem fra Ungarn

    4. Jeg bruker 250 gram havregryn, 250 gram cottate cheese, 2 tesjeer bakepulver, 2 egg og litt salt, og da blir de perfekt 🙂

    5. Hadde samme problem lenge, men så begynte jeg å bruke stekebrett for muffins. Da ble det ordentlig rundstykker!

      1. Oo, ja, det har jeg ikke men.. Skal prøve lik mengde cc og havregryn først, så får vi se om det hjelper 🙂

    6. Hehe, du er skjønn <3 Jeg har laget disse i to år nå, og de eeer så gode. Jeg bruker alltid lik mengde gryn og cc, og bruker som regel 250 g havregryn, 250 g mager cottage cheese, 1 ts bakepulver og 3 egg. Supersaftige, og blir alltid vellykket. Steker de på 200 g varmluft i ca ti min. Sikker på at du nailer det hvis du prøver denne oppskrifta. KOS deg på ferie!! 🙂

      1. Ja, kanskje jeg må prøve like mye av hver, tusen takk! Må jo få det til til slutt 😀 Haha.. Helt håpløs!

    7. Og ja, glemte skrive at du BØR mose røra med stavmikser, blir tusen ganger bedre da! Og strø litt solsikkefrø på toppen, eller gresskarkjerner for litt ekstra proteiner og crunch. 🙂 Good luck!

      1. Jaaa, jeg moser den alltid med stavmikser / blender! Frø på toppen er godt ja, mmm! Skal prøve solsikkekjerner 😀

    8. Forholdet mellom tørt og vått må ikke bli for stort, så bland alt det tørre sammen før du blandet inn det våte (Cottage Cheese), da ser du underveis om røren er for “væskete”, noe den ikke skal bli…

    9. Hei!

      Denne oppskriften funker for meg om du sliter med at de ikke blir “runde” 😉

      400 g cottage cheese
      250 g havregryn (disse moser jeg litt med stavmikser før jeg blandet alt)
      2 egg
      1 Ts bakepulver
      1 klype salt

      Tilsett gjerne linfrø, solsikkekjerner osv

      Form med hendene til ca 8-10 rundstykker og stek på varmluft, 200 grader, i 10-12 minutter.

      Og som det står lenger opp, bruk stavmikser (til nesten alle CC klumpene er ute 🙂

      Jeg må også bare få si at du er en utrolig inspirasjonskilde! God helg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg