Prosjekt strikkegenser

OLYMPUS DIGITAL CAMERAYes! Gjett om jeg gleder meg ekstra til jul nå? Fikk beskjed fra venninnene mine om at jeg måtte begynne å slappe av litt.. Og at en god måte å slappe av på, var å begynne og strikke sa de.. Hihi.. Herlighet, jeg har ikke strikket siden jeg gikk på barneskolen? Men HVOR koselig er ikke det? Jeg har sikret meg et strikkekit til julen, så nå er jeg klar. Synes jeg må hive meg på Skappel-trenden jeg også, er jo så mange fine varianter. Elsker den vanlige, store Skappel-genseren, bestilte den i Petroliums grønn. Blir ikke det fint tror dere? Håper det. Om jeg ikke kløner til hele genseren da, hehe…

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAEneste som gjenstår nå er altså virkelig å friske opp i strikke-minnet, skal med hånda på hjertet si at jeg ikke har en eneste anelse på hvordan jeg begynner en gang, hehe.. Så jeg pakker med meg strikketøyet hjem, så får jeg få min kjære stemor til å hjelpe meg i gang. Gleder meg innmari til å sitte hjemme i joggisen eller pysjen og strikke, så utrolig koselig?? Regner med det er mange her som er flink å strikke? Noen tips og triks? Etterhvert har jeg superlyst til å bli flink og strikke Mariusgensere, luer o.l også. Finfin hobby!

OLYMPUS DIGITAL CAMERAHeldigvis har jeg strikkeoppskrift, så regner med jeg skal klare meg bra! Er så koselig konsept synes jeg, strikkekit med oppskrift og kos! Gledes!

Om noen lurer på hvilken genser jeg bestilte, så er det altså denne her. Husk å bestille med strikkepinner også ♥

God lørdag, dere!

11 kommentarer
    1. Åhhh så koselig 🙂 Akkurat det har jeg lyst til også, å kunne strikke!! De Skappel genserene er super fine, helt nydelig farge du har valgt 🙂 Så heldig du er som har noen til å hjelpe deg til å komme i gang med strikkingen. Lykke til 🙂 Ha en superduper lørdag 🙂

    2. Hei Lene!
      Jeg har bestilt 2 par sko fra kolleksjonen din og de er fantastisk fine – men desverre er begge litt for små! Er det mulig å sende dem tilbake og bytte til 1. Str større?
      Skoene du har designet er vakkre – og virkelig en jukegave til meg selv.

    3. Det er morsomt å strikke! Kos deg med prosjektet 🙂 Jeg strikker skappelgenseren til jenta i magen min og bruker youtube hver gang jeg sitter fast med noe. Ligger masse bra videoer der som forklarer detaljert hvordan man gjør ditten og datten. Lykke til 🙂

    4. Det er jeg helt sikker på at du vil klare, et veldig fint prosjekt å starte med 🙂 google og youtube har svaret på det meste, også har du kanskje en svigermor som kan hjelpe til, hvis ikke finnes det strikkeforum og grupper på facebook. Lykke til!

    5. Hei! 🙂 hvordan går det med strikkeprosjektet? Er det vanskelig? Går det greit å strikke den som nybegynner? Vurderer nemlig å kjøpe et sånt strikkekit selv.. Men har bare strikket kjøkkenkluter og skjerf til nå, og ganske fersk.. Er derfor litt usikker på hvordan det skal gå å begynne på en hel genser.. Litt gøy å da høre hvordan du syns det går, så kanskje jeg også tør

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg