Prosjekt sengegalv

Sengegavlen er så og si i mål, nå mangler vi bare knappene som skal monteres/sys på + litt småting som må ordnes ellers. Vi har fartet Oslo rundt etter de riktige knappene, fant de egentlig ikke – men var så lei til slutt at jeg bare valgte noen. Så får vi se om jeg går for de. Har forresten vært på handletur i 6-7 timer idag også. Ikveld skal vi jaggu ta oss en frikveld, og gå ut sammen med venner! Gleder meg masse :* Gleder meg allerede til å våkne opp imorgen og ta fatt på alt dette! Ihh. Mange av dere lurer på hvordan vi laget sengegavlen, her er en aldri så liten “oppskrift.” Jeg kjøpte Malm seng 160 * 200 fra Ikea. Det fulgte med en gavl på den sengen på 78 cm, men jeg ville ha høyere, så da lot vi være og montere den på. Så kjøpte vi to sponplater á 12mm tykkelse hos Maxbo, med 123 cm høyde. De platene måtte skjæres til. Vi limte de to sponplatene oppå hverandre med sterk trelim, så festet vi med skruer, slik den skulle holde. Deretter borret Rolf Ivar like hull som på den forrige gavlen. Og til slutt monterte vi den på sengen. Ikke akkurat pent. Enda. Jeg kjøpte porolon, og regnet litt mer enn høyden og lengden på sengen. Dette fordi vi også skulle ha litt på baksiden. Deretter trakk vi den rundt gavlen, strammet til og festet med stiftemaskin på baksiden. Jeg kjøpte hvitt “skinn” eller sky som det heter, på Herlighet i Ålesund. Man finner det sikkert i butikker som selger metervare, samme med porolonen. Så trekte vi det utenpå porolonen. Og festet også “skinnet” med stiftemaskin på baksiden. RESULTATET : TA-TA! (Nå er den litt “rynkete” enda, men det går seg til etterhvert) Jeg er ganske fornøyd med resultatet. Jeg og Rolf Ivar er et godt team! :* Gavlen blir selvfølgelig mye mye finere når knappene kommer på. Imorgen! Hurraaaa. Skrives :* Så får dere ha en strålende lørdagskveld så lenge.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg