Prosjekt : Gjesterom

Mine kjære blogg-venner ♥ Jeg har alltid vært glad i å ha et lite prosjekt på lur, jeg er som min far! Han styrer alltid med ett eller annet, hele tiden. Helt siden leiligheten ble pusset opp, har det vært et rom som ikke har blitt spesielt tatt vare på. Kan dere gjette hvilket det er?

Det er helt riktig, gjesterommet!
15491534_10158408473440355_829126805_oFrøken trøtt i trynet! Elsker morgenkåpen min fra Missoni. Jeg bor i denne ♥

Pr dags dato står dette rommet med døren lukket igjen, det er kaldt og ukoselig der, og det eneste som finnes av møblement er en sofa og en pult. Det er en veldig god sovesofa da, det skal sies – perfekt når gjester kommer på overnattingsbesøk. Men hva er vel et gjesterom uten liv, varme og lunhet? Her må jeg få gjort noe, det er på tide å ta tak.

15556292_10158408485085355_787028735_o15555134_10158408473400355_1907179243_oDenne deilige sofaen er fra Bolia. Fluffy heter den, og den dras ut til en digg dobbeltseng! Supersmart til gjesterom om du vil ha sofa ellers og ikke bare seng.

Dette er rommet hvor jeg tar meg selv i å dytte pappkasser inn på når jeg ikke orker å gå ned i bakgården. Men jeg trenger hjelp fra dere til HVA jeg skal gjøre her! Selvsagt kan jeg legge et vegg til vegg teppe, eller et annet teppe, få inn litt lys, ting på veggene, tepper, puter, pynteting, obviuosly! Men jeg vil gjøre noe mer med dette rommet. Skal jeg gjøre det til et tv rom? Et ordentlig kontor? En “lounge?” … Hobbyrom? Jeg tror jeg har brukt pulten der inne typ to ganger bare, og det er ikke så mye å skryte av på nesten ett helt år! Jeg vil at det skal være et ordentlig koselig rom, jeg! Men jeg har tydeligvis gått helt tom for idéer på hva jeg kan gjøre for å utnytte det. Sofaen skal uansett være der inne, for gjestene sin del. Men alt annet kan jeg jo gjøre noe med!

15516000_10158408473425355_36273183_o15515635_10158408473445355_1414465112_oPs. La meg bare poengtere at jeg også har en stol til denne pulten, jeg har bare glemt å sette den inn, hehe #kløna! En grå Muuto stol, den er superfin til skrivepulten. Pulten er også fra Bolia.

.. Og en siste ting! Er ikke denne veggfargen bare helt himmelsk nydelig? Jeg elsker den. Denne har jeg fått  interiør kunden min til å male på stuen sin, det ble så fint! Balanse fra Jotun heter den.

Hjelp? ♥ Gøy med et lite prosjekt som jeg kan sette i gang med på nyåret. Og dere har jo alltid så mange herlige idéer!

Nå skal jeg i julelunsj med jobben til Jørgen! Det blir så hyggelig ♥

22 kommentarer
    1. Så gøy med nytt prosjekt! Hva med å fjerne pulten å gjøre det litt lounge aktig? Som en utvidelse av balkongen på en måte. Så kan man sitte der i frisk luft på sommeren, å være flere enn bare to stk. 🙂

    2. Har akkurat samme problem selv! Gjesterommet er egentlig veldig koselig i seg selv, men det blir bare brukt til oppbevaring til klær, bøker og andre ting :p så jeg følger spent med på hva du skal gjøre ut av det 😀

    3. Hei du <3
      Så gøy med forandring! Per i dag er det et "kaldt rom", hva med et kombinert lounge/kontor/ gjesterom i lune farger? Tenker at det hadde vært kult med enkelte detaljer i sterke farger, planter, brunt/sort skinn, gulldetaljer, tepper, mønster ala moderne "bohem-style". Her kan mulighetene være mange, gjerne en tapetvegg med mønster (zikk zakk, feks) som passer til innredning/farger. Tenker det da hadde blitt et mer anvendelig rom som utvides til balkongen som du viste oss i sommer 🙂 Gleder meg til å se hvordan det blir uansett utfall. Ha en fin førjulstid <3

    4. Hei Lene 🙂
      Jeg synes rommet ser kjempe fint ut med tanke på kombinasjoner av farger og møbler. Hva med å fortsette å ha det slik og sette inn et par blomsterstativ med kule grønnplanter, få noen pocket organizer på veggen ved pulten som du kan ha noe kult i.. Kanskje sette inn en kul lampe for å skape et litt mer lunt miljø… Ha noen kule bøker og blader der til gjestene også 🙂 Så kan du jo bruke det til kontor når du ikke har gjester da… Klem fra Mette
      Klem fra mette

    5. Tror jeg ville valgt å lage det til et kontor/inspirasjonsrom.. At du har masse inspirerende bilder og ordtak o.l på veggene, deilige planter og fine lamper. At det er en kul atmosfære, samtidig som det er et sted gjester kan trekke seg tilbake og nyte tingene som er på veggene osv. At det kan brukes til å inspirere deg selv, men også gjestene på en måte. Vanskelig å forklare det jeg har i hodet, hah! Du kommer nok opp med noe bra, som alltid! Gleder meg til å se etterhvert i prosessen <3 Stor klem

    6. Jeg synes rommet i seg selv er kjempe fint jeg og jaaa fin vegg farge 🙂 Siden det er et gjesterom så kanskje fått inn et lite bord/ nattbord, som du kan ha duftpinner på/ duftlys eller et annet koselig lys når gjestene kommer. En liten koselig lampe som gir fra seg koselys. Gulvet i seg selv synes jeg er kjempe fint, så det ville jeg hatt som det er, kanskje heller lagt på en stilig løper i ull som gir lunhet og varme? Blir spennende og se hva du gjør med rommet etterhvert 🙂 Lykke til 🙂

    7. Hei. Hva med å gjøre det veldig enkelt: flytt TV’n inn på gjesterommet og bruk den som en TV-stue. Resten av leiligheten din er nydelig, så hva med å fortsette i samme stil – men med en mykere inntrykk. F. eks. Personlige bilder i rammer, myke puter, et bord på hjul slik at det kan flyttes bort når sofaen fungerer som seng. Et ordentlig slapp-av rom? 🙂 Klem

    8. Hei! Hva med å få inn et stort gulvteppe, i stedet for vegg-til-vegg? 🙂 Jeg har samme løsning som deg (og samme problem): Rommet har samme form og størrelse, og i tillegg går døra til balkongen ut herfra. Rommet er kaldt, jeg flytter fort rotet inn dit og holder døren lukket 😉 Uansett, dette hjalp meg: En seng som kan slås ut til 160-seng (din sofa hadde vært enda bedre enn min Hemnes dagseng-løsning), et svart-hvitt aztek-lignende teppe, nattbord med noe på, og lyskilde(r). Hvis du har som mål å bruke rommet som et gjesterom, og forbedre det for gjesten, ville jeg hatt noen få og enkle elementer. Hvordan ville et perfekt gjesterom vært for deg? Klarer du å finne ut det, og samtidig gi det til gjestene dine, tror jeg de kommer til å elske rommet. Spent på resultatet – lykke til!

    9. Digger interiøret ditt, Lene 🙂 Vurderer å kjøpe ny leilighet og kikker bort på dine farger og valg når jeg tenker på oppussing av den… Jeg lurer på om du har noen gode råd til valg av gulv? Ser at du har valgt ganske mørke gulv nå i en brunfarge, men i en tidligere leilighet har du hatt ganske lyse grå gulv. På gjestesrommet ser gulvet nesten hvitt ut? Pros and cons, hva passer sammen osv?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg