Positano-loving

♥ Hjemme igjen i Oslo fra Italia – hvor jeg kunne vært i minst 3 uker til. Italia er noe for seg selv, og mitt nye favoritt reisemål, uten tvil! Følelsen av Italia sitter igjen i hele kroppen, og i går ville jeg ikke hjem i det hele tatt. Men da vet man det! Jeg vil tilbake før høsten setter inn – og til neste år blir det minst 3 uker i Italia. Mange av dere har skrevet til meg på instagram at dere ser at jeg elsker Italia like mye som dere – og ja, det stemmer på en prikk. Er noe helt spesielt! Blitt Italia frelst.

Flytur til Roma, leiebil fra Roma og 3,5 time til Positano som jeg skrev tidligere. Var 4 dager i Positano og tok en kjøretur til Amalfi og en by som heter Ravello før turen gikk videre til Capri med båt. Jeg var litt usikker på om Capri ville bli en favoritt siden jeg likte Positano så godt, men vet dere – Capri er det BESTE! Er det noen som har vært der og som vet hva jeg mener? Altså, wow – et sted med mer sjarm, ro, skal man lete lenge etter. Desidert min favoritt og dit jeg kommer til å dra neste gang. Mer om Capri i neste innlegg.

Var heldigvis i Positano første del av uken, for på torsdag når turen gikk videre til Capri var det helt kaos, og alt for mye folk som for min del ødela litt av den gode følelsen som jeg hadde for Positano tidligere i uken. Men, så vakkert! Utsikten til husene som ligger tett i tett på klippen er virkelig noe for seg selv, og noe som må oppleves, og som jeg er glad for at jeg har fått opplevd. Leide et hus i bydelen Fornillo i Positano, et litt rolige område som jeg lett hadde bodd i igjen. Da bor man øverst i den ene bukten som ligger rett før selve Positano. Rolig, sjarmerende og litt mindre folk og trafikk – og ikke minst, DEN utsikten. Gåturen (om man tok snarveien med trapp) tok rundt 15-20 minutt ned til sentrum i Positano. Ble noen trappetrinn de fire dagene for å si det sånn. Jeg kan komme tilbake med guide på beachclubs, strender, restauranter og barer senere om det er interessant? Har masse å dele. Let me know.

Rosé er alltid en god idé! Og spesielt nyte den til den fantastiske utsikten der. Åh, savn!

Positano på kveldstid er så vakkert. Spesielt rett før solen går ned. Her er utsikten fra Le Sirenuse, som er et nydelig hotel!
To kvelder hvor jeg har pyntet meg og sminket meg – ellers har jeg bare gått uten sminke, vært så deilig! Kjolen er fra Ganni ♥

Nå får jeg sette i gang med litt husarbeid, alltid godt å komme ajour med utpakking av koffert, vasking av klær osv. Smakte godt med hjemmelaget kaffelatte i dag! Mm, nyt dagene!

18 kommentarer
    1. Hei på deg fra den Italienske Riviera hvor jeg er akkurat nå! Vi var i Positano i april. Veldig liten plass og vi ble litt skuffa. Holdt å være der en dag synes vi. Den letteste måten å komme seg dit på er å fly til Napoli å kjøre derfra. Tar bare 1,5 time med bil. Turen fra Roma er mye lengre. Man kan også ta tog til Sorrento. Vi har også vært i Amalfi og Ravello og Sorrento. Var du i Sorrento? Billigere å bo der. Capri har mye turister fra april til september pga alle cruiseskipene som arrangerer dagsturer dit hver dag. Ellets anbefaler jeg Portofino og området rundt.

      1. Hei! Ja, vi valgte å fly til Roma fordi vi ville kjøre turen 🙂 <3 Jeg elsker roadtrips hihi! Sorrento var vi aldri, next time 🙂 Hvor er du må da?? Så heldig du er!! Portofino, Lake C står på listen også <3 KOS DEG heldige du!!

        1. Har vært i Portofino også! Det er enda mindre enn Positano. Holder masse å være der en dag på dagstur. Veldig dyr plass!

        2. Denne gang har vi besøkt Cinque Terre, Genova og Camogli. I april var vi rundt på hele Amalfikysten. Har også besøkt Capri tidligere. Veldig flott! Klem,

    2. Har ikke vært der selv, men ut i fra bildene dine så ser det jo helt fantastisk ut! Men kanskje ikke noe for en småbarnsfamilie? Og hvordan er prisene i positano og capri? På restauranter og dagligvarer osv?

      1. Hei! Ja det er virkelig vakkert. Jeg er faktisk litt usikker på om jeg hadde tatt med små barn dit.. Da hadde jeg ihvertfall sett om det fantes enten hus eller store familiehoteller (noe jeg ikke har sett hittil) På den public beachen er det veldig kaos, så jeg hadde ikke anbefalt det (for kosen sin skyld tenker jeg da på) med små barn hadde jeg heller valgt Capri <3 Det er ganske stive priser, men det spørs jo helt hvilke restauranter man velger. Vi spiste frokost på en helt vanlig restaurant og det ble 400,- for kaffe, juice og omelett.. Noe stivt spør du meg? 😀

    3. Hei Lene,
      Jeg og min mann er nå på bryllupsreise i Positano.
      Har du noen tips til hvor vi burde dra i Positano? Spesielt restauranter, lounges, barer etc? Bildene dine ser helt nydelige ut! <3

      1. Hei! Ååh heldige dere er. Dra på Le Sirenuse, elsket Oyster baren der <3 Og selve hotellet i sin helhet! <3 Prøv å få bort på restauranten der også, helt nydelig <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg