Podcasten er live!

Hei dere! Podcasten er live! Episode 1, del 1 – kan dere høre her. Og episoden heter “Elsker deg, elsker deg ikke – elsker meg” / om dere heller ønsker å se episoden på YouTube, kan dere klikke dere inn på denne linken.


Åh i dag er sånn en fin dag. Jeg har brukt så mye energi på å grue meg at jeg nesten føler meg lettet. Jeg har vært gjest på God Morgen Norge idag! Wæææ. Det var så skummelt. Trodde aldri jeg skulle få være gjest der. Jeg spurte om å få spørsmålene på forhånd og forberede meg så godt i går og i dag tidlig. Intervjuet gikk så fort! Jeg følte at programlederen hastet avgårde og at jeg ikke fikk svart ferdig – ei heller sagt halvparten av det jeg ønsket å si. Derfor har jeg svart på de viktigste spørsmålene og skrevet mine svar som jeg gjerne vil dele med dere ♥ Intervjuet av podcasten, kan dere se her ♥ (Har ikke sett det enda – tør ikke.. Var så nervøs at hjertet nesten hoppet ut av blusen!)

På sosiale medier ser vi deg på reiser i utlandet, i fine kjoler, på restauranter.. Men hvem er Lene bak den fasaden?

Ja jeg er jo utrolig glad i å reise, oppleve verden, skape minner, bli inspirert, er over gjennomsnittet opptatt av god mat og liker selvsagt å pynte meg som vi jenter gjør. Instagram er jo bare en brøkdel av det egentlige liv og jeg har valgt å legge fokuset mye på det positive ; godt humør og inspirasjon. Bak fasaden er jeg jo mye av den samme jenta selvsagt – men jeg er nok mye mer sårbar enn jeg tør å innrømme,. Har hatt problemer med å åpne meg opp de vanskelige tingene i livet. Heller tatt det på privaten og latt instagram være et slags fristed for positive vibes.. Her har jeg mye å lære av min 13 år yngre søster som har vokst opp i en tid hvor det har vært mer «rom» for det å være åpen og vise følelser.

Synes du det er vanskelig å vise den ekte Lene offentlig?
Absolutt! Jeg viser mye av den ekte Lene. Men jeg har jo så mye mer å by på. Det har jo alle bak et hvert bilde. Men jeg har satt opp vegger i årevis og latt det være med det. Vært personlig men ikke privat. Jeg er en tøffing, det har jeg alltid vært – og kanskje litt for stolt til tider – i stedet for å være tøff når det virkelig gjelder, å vise sårbarhet – så føles det såpass risikofylt å dele at jeg heller setter opp vegger som en å er det såpass skremmende og forsvarsmekanisme. Og da kan man fort misforstås.
Du har vært åpen på bloggen din om blant annet silikon i brystene. 

Jeg har vært åpen om at jeg har tatt silikon, det er ikke noe jeg skammer meg over – og har ikke noen problemer med å stå for det heller. For meg så handlet det om egen selvfølelse. Jeg hadde naturlig ganske store pupper, større enn idag. De var tunge, de hang og det var noe som fikk meg til å føle meg dårlig hver gang jeg så meg i speilet. Jeg valgte derfor å ta kontakt med en kirurg. Jeg var ikke forberedt på at jeg faktisk måtte ta brystløft i en alder av 22 år. Det var et slag i trynet for meg. Men jeg gjennomførte det – og for at det skulle bli fint så anbefalte han også å legge inn implantater. Har aldri angret på det.
 
På Instagram deler du lettkledde bilder, som i undertøy og bikini.. Om det ikke er deg hvorfor deler du det da? 
 
Jeg har aldri sagt det ikke er en del av meg, det er jo det. Selv synes jeg at jeg fronter en sunn livsstil med en aktiv hverdag. Trening, ski, fjellturer er viktig for meg. Jeg deler massevis av oppskrifter på instagram, sunne og usunne. Synes det er viktig å ha den balansen. Treningen får meg til å føle meg bra. Det er jo veldig fokus på å hylle kvinnekroppen som den er – og hvorfor skal ikke jeg da få lov å dele bilder av meg selv hvor jeg føler meg sunn og fin?
Du synes det er vanskelig å være åpen og sårbar, men nå har dagen kommet, hvor du skal flytte på veggene du har satt opp.. 

Idag gjør jeg det jeg frykter. Er opptatt av å pushe grenser, for å utvirke meg men jeg har ikke følt meg klar for å dele før i fjor høst. Har jobbet mye med konseptet podcasten. Brukt store deler av 2020 til å forhåndsinnspilte 10 episoder. I dag lanserer jeg episode 1, del 1. Jeg skulle også lansere del 2, men da jeg hørte på episoden så hørte jeg selv at jeg ikke turte å dele helt i dybden. Jeg holdt tilbake, fordi jeg var redd. Derfor spilte jeg den inn igjen på nytt i går, hvor jeg la alle kortene på bordet. Maria, min bestevenninne er gjest i episoden. Den opprinnelige episoden var 53 minutter. Den vi spilte inn i går var på 2 timer og 7 minutter. Det sier litt om hvor mye jeg holdt igjenl. Universal får litt av en klippe jobb nå, haha 🙂 Del 2 kommer neste uke. Nå er delingen av podcasten i gang – og det føles ekstra sårbart, jeg er naturligvis redd for tilbakemeldingene. Men for meg så indikerer det egentlig bare at dette betyr mye for meg
.Hva ønsker du å oppnå med å rive ned din egen fasade?

Lære meg å senke guarden – legge stoltheten til side. Jeg jobber daglig med meg selv for at jeg nettopp skal bli flinkere til dette – både for meg selv, for andre – og utad. Og jeg har allerede gått mange steg i riktig retning. Og bare det at jeg tør å stille på live tv idag er jo et bevis på nettopp det.

Gleder meg til tilbakemeldingene deres ♥

56 kommentarer
    1. Du var skikkelig god på GMN! Kos å se deg der! <3 Skal høre på podcasten i ettermiddag når jeg skal trene! Gleder meg masse!!! Hærlig og tøft at du tørr å åpne deg synes jeg! Gir deg tilbakemelding etter jeg har hørt den! Stor klem til fine deg! <3

        1. Tilbakemelding: wow! Jeg ble imponert! Og gleder meg så utrolig mye til fortsettelsen! Eeeelsket det! <3 Og du er veldig behagelig å høre på, deeet er et stort pluss! Hørte at du sa godt i fra om at det er fler sider av en sak, så dette mener jeg er heeelt innafor! (så en over kommenterte noe på det) Love, love, love! Klem! <3

          1. TAKK for koselig tilbakemelding Beate <3 Så kjekt! Ja – man må jo få lov å dele hvordan man har hatt det. Og jeg har aldri sagt jeg ikke er uskyldig. De har jo selvsagt SIN historie. Men dette er min <3 Masse klemmer

    2. Hei Lene. Jeg har gledet meg til podcasten din, og den var så utrolig bra. Jeg synes du er tøff og sterk som deler. Det trengs virkelig i dette liksom perfekte samfunnet. Jeg kjente meg veldig igjen i det du snakket om. Det satte igang mye følelser i meg som gjør at jeg vil jobbe med megselv. Takk for at du er du og deler så mye av deg.
      Stor klem fra en fast leser❤️
      Charlotte

      1. For en fantastisk tilbakemelding Charlotte! Tusen tusen takk 🙂 <3 En viktig kommentar som jeg tar med meg videre! KLEM

    3. Du skriver:

      Det er jo veldig fokus på å hylle kvinnekroppen som den er – og hvorfor skal ikke jeg da få lov å dele bilder av meg selv hvor jeg føler meg sunn og fin?

      Hvorfor velger du å redigere bilder av deg selv før du poster de? Ref det siste bildet på IG av deg på ski/tur. Det er så trist Lene..

      1. Hei Hege! Hva mener du redigert bilde av meg på tur? Jeg har kun lagt på filter på det bildet <3 Så nå er jeg litt usikker på hva du mener?

        1. Det er jo ganske tydelig at du redigerer lårene dine der? Ref det bildet som ligger før hvor du har på jeans er lårene dine betydelig større.

          1. Hei – du det der hørte jeg hadde stått på Jodel. Og helt seriøst, det er BARE tull! Tightsen fra AIMN er superfit som gjør at man ser mye strammere ut – rumpa min var mye flatere enn normalt. Og så har det nok mye med både at man har tatt bildet med portrett og at personen som tok det er mye høyere enn meg, så vinkelen også. Ble helt sjokkert når jeg hørte det der hadde vært en snakkis på Jodel. Jeg har orginalbilde direkte fra kamerarullen og det er det samme, så dette er bare tull <3

        1. Det har jeg ingen problemer med å gjøre nei 🙂 Men å bruke energi på å lage et tulleinnlegg som det synes jeg bare er … tullete. Men gi meg mailen din – så skal jeg sende deg det der 😉

    4. Du er tøff som deler, Lene. Utrolig kjekt å høre første episode. Gleder meg til fortsettelsen. Du gjorde også en god figur på GMN

    5. Hørte episoden ved midnatt igår. En kort episode, men du har fått en veldig god start. Gleder meg til å høre mer fremover 🙂
      Masse lykke til,Lene..Jeg har lyst å starte podcast en dag jeg og, men aaaner ikke hvordan jeg skal gjøre det. Haha.

      Gratulerer hvertfall med pod. Tror leserne dine kommer til å sette pris på å se denne siden av deg også.

      1. Tusen takk <3 🙂 Veldig koselig med tilbakemelding!! Du må bare finne ut hva du ønsker å dele – og sette i gang <3 Heia heia!

    6. Terningkast 10 på podcasten. Jeg er helt sikker på at denne podcasten kommer til å endre livet mitt på en eller annen måte. Utrolig sterkt at selv en så oppegående kvinne som deg kan gjøre «feil» i kjærligheten. Jeg som ser deg utenfra tenker at alt ved forhold er så lett for deg, men slik er det ikke nødvendigvis… jeg lurer p en ting: er coachen og psykologen to forskjellige personer? Shit jeg hører aldr på podcaster men dette var superbra!!!!!

      1. 10??????? ÅÅÅÅÅÅ <3 NEI nå ble Orviken glad! Tusen tusen takk Ine, wow! Jeg skal love deg – selv om jeg er super selvstendig og egentlig knallsterk så har jeg gått på mine blemmer hvor jeg har blitt en relativt svak versjon av meg selv. Så nei det har ikke være bare bare <3 Ja det er to forskjellige personer 🙂 Gled deg til neste episode du…. Den blir vill!

    7. Som jeg har gledet meg <3 Denne episoden var så ærlig og fin! Gleder meg allerede til neste episode og skulle ønske det kom flere ganger i uken! Lurer på om noen av episodene kommer til å handle om økonomi? Har så lyst til å høre om hvordan du alltid har klart deg og hvordan du planlegger, strukturere for å både yte og nyte? <3

      1. Hehe åååå! Så gøy 🙂 <3 Det liker jeg å høre. Gleder meg vilt til del 2 av episode 1.. Den er … juicy!

        Nei ikke enda – den sesongen her er med i dybden på mitt personlige liv, i forhold til relasjoner og vanskelige ting <3

    8. Veldig sterk podkast og veldig behagelig å høre! Så flink du er jeg har lest bloggen din i mange år, og har mange ganger lurt på hvem og hvordan du er bak fasaden og det følte jeg du viste her og det var veldig fint å se! Gleder meg til fortsettelsen!

      1. Så herlig å høre!! <3 Godt at jeg får frem en litt annen side. Tusen takk for fin tilbakemelding!

    9. Hei. Gratulerer med podcast. Fin episode, men syns du velger veldig tydelig å «legge skylda» på de to du tidligere her vært sammen med, og svartmaler de veldig. Det er dog enkelt å finne ut hvem dette omhandler. Syns de kommer ekstremt dårlig ut.

      1. Det er jeg litt uenig i. Jeg sier klart og tydelig at det alltid er to sider av en sak – og at jeg har ting ved meg som helt klart har fremprovosert ting hos de også. Jeg forteller min historie og hvordan jeg opplevde det. <3

    10. Så utrolig flink du er ❤️❤️ Jeg syns du har en så behagelig stemme å lytte til. Du formulerer deg så fint og snakker om vanskelige ting som også kommer frem at er vanskelig. Det føles ikke påtvunget. Min første tanke var at det kunne bli kleint når det kun var du som snakket, men ikke på noen måte. Jeg vet du har sagt at du skal ha med venner også, men du står virkelig sterkt på egne bein. Jeg er så glad på dine vegne. Dette var kjempegøy! Gleder meg til fortsettelsen

      1. Tusen takk, så hyggelig! Alltid litt rart å høre seg selv snakke 😀 Det er hyggelig å høre at du synes det ikke ble kleint, puh, man er jo alltid litt redd for det. Tusen takk for nydelig kommentar Vilde! <3

    11. Hei Lene og gratulerer med pod lansering!
      Gleder meg til å høre mer, det var en god start i dag. Hvis jeg skal komme med noen tips, la jeg merke til at du avsluttet nesten alle setninger med å si “da”, hehe. Sånne uvaner man kanskje ikke er klar over selv som andre henger seg opp i 😉
      Fikk med meg litt når du var innom GMN, synes du gjorde en god figur! Men, hang meg litt opp i at du sa at du var “nødt” til å ta brystløft tidlig i 20-årene? Skjønte ikke helt det. Trodde du tok silikon for noen år siden, mener å huske du skrev om det for noen år siden i et innlegg her på bloggen? Uansett, gleder meg til å høre mer 🙂

      1. Ha ha – det aner jeg ikke at jeg gjør!! 😀 Er det sant?? Må høre gjennom igjen! Det er nok en uvane ja.. Så så lenge jeg er bevisst på det så er det jo kanskje lettere å gjøre noe med det.

        Nødt og nødt. Jeg måtte jo ingenting. Men for at jeg skulle få et fint resultat så var det nødvendig å gjøre. Det var jo et valg jeg tok fordi jeg ville det – men jeg måtte ikke 😀 😀 Tok silikon i 2012. 🙂

    12. Hei Lene, elsket podcasten din. Gleder meg til neste episode. Jeg lurte også på hvor det fine Gull armbåndet du hadde på deg i Paris er fra? Det du hadde på når du prøvde solbriller

      1. Hei! Åh – vet ikke helt hvilket du mener. Den det med sånn “knot” på? Eller? Det er i såfall fra Celine. Men alt annet jeg har på meg er fra egen kolleksjon med Safira 🙂

    13. Du er helt fantastisk og så gøy å se deg på god morgen Norge ☺️ Hvilken foundation hadde du på deg ? Du stråler ☺️

      1. Åh takk takk takk <3 I går hadde jeg bare på meg en "beauty blur" fra Vita Liberata med farge og glød, litt concealer under øynene- og mattepudder som jeg fikk i studio 😀 😀 <3

    14. Kjære Lene!

      For en nyyydelig podkast du har startet! Du snakker så avslappet og naturlig og dialekten din er som å høre på en sang jeg liker. Episoden var litt kort, men det gjør ikke noe for da har man lyst til å høre mer. Jeg har fulgt deg og bloggen din i seks år og har alltid vært nysgjerrig på hva som er bak den blide og sprudlende fasaden din. Du har jo kommet med flere dype innlegg i løpet av årene du har blogget, men dette med podkasten din vil jeg omtale som “kronen på verket” eller “prikken over ien”. Jeg likte intervjuet på GMN, men skulle ønske du fikk mer taletid der.. Ønsker deg all mulig lykke med denne nye fasen og gleder meg stort til å få høre mer.

      Stor klem fra en av dine faste følgere :-))

      1. Hei Mira! For en nydelig fin kommentar – tusen takk! <3 Ja – det var litt meningen med episode 1 del 1 – bare å touche litt innpå det som kommer. Episoden på torsdag blir veldig bra! Gleder meg til du skal følge den, tuuusen takk!! <3 Mange klemmer

    15. Endelig kom episoden i går ut Den har man jo gått og gledet seg til lenge Deilig å høre at du endelig «turte» å åpne deg. Synes du gjorde det på en fin måte, og håper du får positive ting ut av å tørre være mer sårbar. gleder meg til fortsettelsen! ❤️

    16. Hei! Jeg har nok hatt et inntrykk av deg som ikke har vært så bra, veldig mye kropp og bikini på instagram! MEN GUD FOR EN PODCAST! Så behagelig å høre på! Og så kult at du tørr å åpne deg så mye! Gleder meg skikkelig til fortsettelsen!

      1. Det kan jeg også skjønne – så dømmer deg ikke for det. Men glad du gir meg en sjangse når du hører på poden <3 Masse kjærleik! <3

    17. Gratulerer med flott gjennomført podcast, du har veldig behagelig, rolig stemme å lytte til også så fin dialekt Gleder meg til å høre mere, du er en tøffing, heier på deg ❤️

    18. Overrasket over hvor fin og behagelig podcasten din var – og gleder meg til å høre videre 🙂

      Ser at du skriver at du fronter enn sunn og aktiv livsstil – jeg syns du gjorde dette tidligere, men nå bærer de fleste “sunn, aktiv livvsstils” bildene dine preg av sex… Det er drøye positurer, mye pupper, rumpe og lepper. Hvordan kan du si at dette er sunt…? Det bidrar jo til et kroppspress, noe du sier du er imot!

      Hvis du ser på bildene og innleggene fra tiden som “ålesund-lene” så var alt mye mindre sexitisk og naturlig!

    19. Hei Lene! Ser du ofte er ute og går, både i marka og i byen. Kunne du ha laget et innlegg over de turene du liker best? Du har jo skrevet om Vettakollen tidligere, men det er jo en stund siden, så jeg tenkte at du kanskje har funnet noen flere favoritturer siden da? 🙂

    20. Har fulgt bloggen din i sikkert 10 år. Nå kan jeg endelig relatere til deg – det er ment på aller beste måte. Podden er nydelig å lytte til. Du har et presist språk og får meg til å ville fortsette å lytte. Heia deg!

    21. Kan man se denne God Morgen Norge opptreden noe sted? Må bare si jeg synes du er så skjønn, og elsker at du har revet at deg vippene og let us se u – the beautiful u <3 God Påske!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg