Permanent makeup

Behandlingen er sponset. For det første vil jeg starte dette innlegget med å si at jeg alltid har hatt den innstillingen at jeg aldri skal gjøre noe med ansiktet / kroppen min som er unaturlig. joda, jeg har jo både extensions både i håret og på øyevippene, ser overhodet ikke noe galt i det- for man må jo få jåle seg litt om man ønsker det. Siden jeg var rundt 14-15 år, har jeg hatt ihjelplukkede øyenbryn, og øyenbryn som ikke ville vokse ut som de var igjen. Og dette har rett og slett vært et lite kompleks for meg. Og nei, jeg sier ikke at det er verdens undergang, og at det er synd i meg- men øyenbrynene har alltid plaget med siden jeg var fjortiss. Jeg har jo tegnet de på i flere år, og det er jo noe herk. Å få riktig farge, riktig form, og ikke minst få de synkrone . . Brynene er jo det som former et ansikt, men det har ikke mine bryn gjort på lenge. Så jeg bestemte meg for å gå utenfor min komfortsone, og selv om jeg har bestemt meg for og ikke gjøre noe med ansiktet- bestemte jeg meg nå altså for å få permanent makeup på brynene.  Dette er jo et stort steg, for man er jo avhengig av at det blir bra! Og mer enn bra.. Man skal jo tross alt ha dette på fra 2-5 år. Tanken på å få fine, synkrone bryn, og slippe sminkingen hver eneste dag- gjorde at jeg kastet meg ut i det. Det har jo vært viktig å finne en person som kan dette, som har erfaring, som er seriøs og som har god omtale. Og det fant jeg!! Så jeg kontaktet søte Hege Treiborg hos Oslo Linerklinikk, og avtalte et møte. Vi snakket masse og ble enige om at jeg skulle komme tilbake å gjøre dette. Hun har lang erfaring, og har vært masse i media osv, så dette var en person jeg følte jeg kunne stole på! Og det beste med henne- hun er veldig opptatt av at resultatet skal se naturlig ut. Jeg vet jo av erfaring, at mange jenter har ihjel nappet øyenbrynene slik som jeg har gjort, og mange jeg har snakket med har samme problemet. Så derfor tenkte jeg at jeg ville dele dette med dere.  På tirsdag dro jeg dit. Litt småspent og nervøs for resultatet og for at det skulle gjøre vondt underveis- noe det ikke gjorde! Her er steg for steg hvordan det gikk for seg :

For det første, kan jeg nevne at det kun tok én time. 

♥ Først fikk jeg bedøvelseskrem på øyenbrynene, og det virket i ca 15-20 minutter. 
♥ Deretter tegnet Hege formen på med en vanlig øyenbrynsblyant. Slik jeg skulle få godkjenne formen før hun begynte. Hun er vanvittig dyktig, for hun tar alt på øyemål, jeg ble helt imponert over hvor synkront hun fikk brynene bare ved å tegne uten mal og lignende.
 ♥Jeg fikk se formen, og var superfornøyd- så da var det bare å kjøre på. Selve “tatoveringen” gjorde ikke noe vondt til og begynne med. Det er bare pittesmå stikkinger som man nesten ikke kjenner. Etterhvert går bedøvelsen litt bort, og man kan føle at det blir litt sårt. Men da er det bare å si ifra, så får man litt mer krem. For og si det på denne måten : Det er 10 ganger vondere å nappe øyenbrynene. Det er det ikke tvil om. Plutselig var hun ferdig! Jeg ble overrasket over at det gikk så fort! De første 4 dagene er fargen litt mørkere enn den blir til slutt, man mister opptil 30 % farge på disse dagene. Hos Hege drar man tilbake til en etterkontroll to uker etter man har vært der- slik at man kan etterfylle, endre på evt ting man ønsker osv. Slik man blir 100 % fornøyd! 

Jeg vil bare si at jeg er kjempefornøyd med resultatet! De er litt tynnere enn jeg har tegnet de selv før, men de er veldig riktig til min ansiktsform, og jeg synes selv de ser veldig naturlig ut! Alle jeg har spurt er helt enige, og de så nesten ikke at jeg hadde gjort det engang. Lurer litt på om jeg skal tørre å ta de pittelitt tykkere om to uker, men må tenke litt på det. De må ikke bli for voldsomme heller. Men hører med Hege hva hun synes, og tenker – så kommer vi nok frem til en løsning. Det er så deilig og føle at jeg kan våkne opp med fine øyenbryn! At jeg kan komme ut av dusjen uten å føle at jeg må tegne de på om jeg skal ha besøk, rett og slett fordi jeg har følt meg for naken i ansiktet.  Før //
Her ser dere, veldig usynkrone. Den ene er hakket verre enn den andre, også var de så tynne. Følte meg ikke noe fin når jeg ikke hadde sminke på de før. Etter // 
Jeg er så fornøyd!! Angrer ikke i det hele tatt. Det er jo helt andre bryn! Her har jeg ikke gjort noe med de, og det er så ufattelig digg! Hos Hege koster det 4800,- for permanente øyenbryn, og det er inkludert den oppfølgings/etterfylingstimen man får to uker etter. Disse brynene har man i 2-5 år, og trenger bare å friske opp fargen litt én gang i året. Om du er oppgitt over øyenbrynene dine slik som meg, anbefaler jeg på det varmeste å ta kontakt med Hege. Er du usikker, dra dit og ta en prat med henne først- så forklarer hun deg det du vil vite, og dere kan planlegge sammen. Hun er helt fantastisk og jeg følte meg i veldig gode hender da jeg var der. Dette er en dame som vet hva hun gjør! Hjemmesiden hennes kan dere se her, hun har også en facebookside. Og om dere vil snakke med henne, kan dere ringe : 45249974

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg