Eggehvitewraps

Vil du lage deg noe godt til kvelds idag, kose deg litt ekstra? Eller kanskje til lunsj en dag? Jeg laget dette idag, og det er noe av det bedre jeg har spist på lenge, så saftig og godt, med mange spennende smaker. I tillegg er det gjort på null komma niks ♥

OLYMPUS DIGITAL CAMERATil én person
4 eggehviter
Salt & pepper
50 gram skinke
3-4 skiver ost
Rødløk, paprika, ruccula

OLYMPUS DIGITAL CAMERASkill eggeplommene fra eggehviten, ha olje i en stekepanne og sett varmen på 3. Hell eggehviten i, krydre med salt og pepper. Denne skal stå i ca 10-15 minutter. Løft litt forsiktig på den i kantene underveis, slik den blir lettere å håndtere når den er ferdig.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAI mellomtiden skjærer du opp skinke, ost, paprika, rødløk og ruccula. Når du ser at eggehviten begynner å stivne godt og bli hvit, strø over det du har skjært opp. La det stå litt til osten smelter og eggehviten er helt stiv.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERADeretter ruller du den sammen som en pannekake! Mmm. Bruk en stekespade og en gaffel til å hjelpe slik du ikke ødelegger hele opplegget, hehe.. Fort gjort, og da er det ikke like morro 😀

Og dermed er det bare å NYTE ♥

Eggehvitewraps-smil fra meg!

8 kommentarer
    1. Hei! Dette så jo veldig godt ut, og ikke minst enkelt 😀
      Men jeg lurer på hvorfor du velger å ikke bruke eggeplommen? Det er jo der de fleste proteinene i egget ligger, så ville ikke det gitt litt mer næring til måltidet?

      1. Jeg følger bare en oppskrift jeg fant jeg 🙂 Sikkert godt med eggeplomme også, så kjør på <3

    2. Hei Lene! Igjen lurer jeg på om du er bevisst hvilke signaler dette kan sende. Eggehvitte inneholder omtrent null kalorier. Hvorfor skal man lage omelett uten eggeplommen? Dette er ikke et fullverdig måltid mener nå jeg. Å kutte eggeplommen som inneholder masse bra fett og protein ser jeg ikke noe poeng i

      1. Hei 🙂 Nei, men da lager du med eggeplommen 🙂 Jeg holdt meg mett LEEENGE på dette måltidet 🙂 Klem

      2. Off er så lei av alt dette fokuset rundt spiseforstyrrelser. Følger mange bligger og digger når de legger ut sunne oppskrifter, men det er jo alltid de som må kommentere: Er du klar over hvilke signaler du sender unge sårbare jenter ved å legge ut denne sunne oppskriften og oppmuntre til et sunt kosthold?

        Det er BRA med bevissthet rundt kosthold, og sunnmat er sunn mat uansett om det er lite eller mye kalorier! 😀 En annen fordel med dette er jo at da har jeg masse eggeplommer til å lage sukkerfri is av! =D Stå på Lehe, og kke vær sky med å gi oss enkle og sunne oppskrifter! 😀

    3. ser nydelig ut! 🙂 jeg blir så glad av å lese innleggene dine! Du inspirerer. også lurte på en liten ting… jeg har fulgt bloggen din så lenge jeg kan huske, men er veldig dårlig til å kommentere. Pleier heller aldri be noen skjekke bloggen min, men det er ikke fordi jeg ønsker oppmerksomhet, virkelig, at jeg spør om du kunne brukt fem minutter på å lese. Jeg skrev et innlegg som betyr veldig mye for meg om et tema jeg tror det er veldig viktig at vi setter lys på. Stor klem <3 Sofie

    4. Hei 🙂

      Det er helt feil at det plommen inneholder proteiner. Det er det eggehviten som gjør. Plommen inneholder kolesterol 🙂

      Sunt med bare eggehvite 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg