Pasta to die for!

Hei tirsdag! I helgen lagde jeg en pasta som jeg med hånden på hjertet kan si er den beste jeg har laget, og den vil jeg gjerne dele med dere! ♥

Pastaputer, entrecote, soppsaus med gorgonzola og parmesan! Dette er det du trenger.

Gourmet Girasoli
Entrecote
Løk (jeg sløyfet faktisk denne, så det kan dere også gjøre om dere vil)
Aromasopp
Fløte
Gorgonzola
Parmesan
Timian
Salt, pepper, olje, smør

Stek sopp og timian i godt med smør, salte og pepre dette. Gjør klar pastaen i en kasserolle, denne skal koke i saltet vann i 4 minutter helt på slutten. Legg soppen i en gryte, og gjør klar til stekingen av entrecote. Krydre kjøttet med salt og pepper, sett stekepannen på høy temperatur, ha i olje. Stek  kjøttet 2 minutter på høy varme. Skru deretter ned varmen, ha i godt med smør og snu biffen. Denne skal stekes rundt 3-4 minutter på middels varme, og smøret i pannen skal helles over kjøttet med en skje. Deretter skal kjøttet få hvile, og da kan du begynne på sausen.

La “kraften” fra kjøttet i stekepannen bli der, og hell i fløte. Ha deretter i sopp og timian. Så begynner det fun part!  Tilsmaking! Ha i gorgonzola, parmesan, salt og pepper til  du føler sausen blir perfekt. Dette er en kunst, så ha litt tålmodighet. Pass også på at sausen er ganske rennende, og ikke for tykk. Den sausen der er noe av det beste jeg får, kunne slurpet den i meg hver dag! Anyways ; Kok pasta, ha det i en form, hell over sausen, skjær opp kjøttet, legg det over, og strø parmesan over. Bele anbefalt en “orange vin” til dette måltidet, helt topp! Dinavolino heter den! Så er det bare å nyte i godt selskap. Snart helg! Hehe.. ♥

Kjærleik!

16 kommentarer
      1. Hei! Jeg tar alt på gefylen! Ift mengde kjøtt og pasta så er det ca 100g tørr pasta pr person, og så synes jeg 150g med kjøtt pr person er perfekt 🙂

    1. Så utrolig godt ut. Ser du har veldig mye kule sneakers på instagram. Kunne du lagd et innlegg med disse? Lurer på hvor alle er fra? Gjerne et innlegg med tips til sommerkjoler også. Du har så god smak.

      1. Hei! Takk, elsker sneakers! <3 Så det kan jeg! Ikke helt kommet dit at jeg er klar for sommerkjoler enda, hehe 🙂 <3 Men kanskje når det nærmer seg 🙂 KLEM!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg