PÅSKEKRIM : Mordet på facebook

Her om dagen fikk jeg en merkelig og noe (veldig) uvanlig henvendelse i mailboksen min. Den lyder som følger : Mitt navn er Rikard Revestad, jeg er privatetterforsker, og jeg har fått et lik i fanget som jeg trenger hjelp til å finne. Jeg skjønte at du er en sånn internett logger, og selv om jeg anser meg som en dyktig privatetterforsker, er jeg på tynn is i denne saken. Lang historie kort; en jente ved navn Linda A poket meg her om dagen, da hadde hun tegnet en tykk rød strek på halsen sin. 2 dager senere fikk jeg en venneforespørsel fra henne, men denne gangen var det ikke noe rød strek. Det var ikke noe hode der i det hele tatt. Hun var drept, og grunnen til at jeg er skråsikker på det, er at morderen hadde lagt ut et album av selve drapet. Ergo, han har hakket profilen hennes. Og nå trenger jeg hjelp til å gjøre det samme; hakke altså. Hvordan man gjør det, det overlater jeg til deg. Jeg legger ved bilder fra veggen hennes, som forhåpentligvis kan hjelpe i søken på brukernavn og passord. Jeg er på den facegreia som privatetterforsker Rikard Revestad, eller på revestad.no. Lykke til! Jeg drar og jakter på liket så lenge. Som dere sikkert ser i brevet fra Revestad, er han en etterforsker av den gamle skolen. Internett logger? Og hakket? Han trenger min, og deres hjelp til å oppklare dette mordet, og vi må hjelpe han å hacke oss inn på hennes profil ved å analysere oss frem til både brukernavn og passord til profilen hennes. Er dere med? JAA! Mitt spørsmål til dere.. Ut ifra opplysningene fra facebook profilen til Anita, hva kan dere tenke dere til kan være brukernavn og passord? … Brukernavnet burde jo være enkelt, og det må jo være email adressen hennes? Men hvordan skal vi klare å analysere oss frem til passordet? Fødselsdato? Navn + fødselsdato? … Det kan være så mye. Hva tenker dere? Tenk høyt i kommentarfeltet da? HELP me out! Ta også en titt innom Rikard Revestad på facebook, for å få litt mer informasjon. Annonse

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg