På det følelsesmessige planet

Noen tanker om hvordan livet er om dagen, sånn på det følelsesmessige stadiet. Man må tillate seg å være personlig innimellom også ♥ Det å være “bare Lene” føles veldig riktig, og veldig bra. Jeg har tryggheten og roen i meg selv, og elsker mitt eget selskap! (Kan man si det? Det er jo bare en positiv ting) Og kunne trekke seg tilbake, ha alenetid, slappe av, kose seg hjemme – det er magisk det. Og noe alle trenger innimellom. Det handler jo om å finne den riktige balansen som føles rett for en. Jeg er en utrolig sosial person, med over gjennomsnittet mye energi, og jeg forstår at folk stiller spørsmål og lurer på om jeg aldri blir sliten. Selvsagt blir jeg det, men da tar jeg meg en timeout også! Jeg vet ikke hvor den evigvarende energien og livsgleden kommer fra,jeg kan ikke forklare det! Men det jeg kan, er å nyte det! Jeg bare elsker livet, alt det har å by på, menneskene, og alt det sosiale jeg er så heldig å få være en del av. Enten det er jobb, familie, venner, med kollegaer, reiser. Jeg klarer alltid å sjonglere alle disse tingene på en god måte, og heldigvis har jeg en jobb som jeg kan ta med meg overalt. Hjemme, på kontoret, på kafe, på flytoget, flyplassen, flyet, på reise. Jobben er alltid med meg, og neste uke skal jeg endelig få dele hvilket stort prosjekt jeg holder i om dagen! Jeg er virkelig priviligert, men jeg vet også å sette pris på det. Jeg tar ingenting i livet mitt for gitt, og setter pris på hvert et eneste minutt.

Jeg elsker å gi energi, og omgås folk som gir meg energi tilbake! Noen relasjoner kan være destruktive innimellom, og da må man bare være flink til å trekke seg litt tilbake. Man skal omgi seg med mennesker som gir en god følelse, som har godt humør, som er engasjert, som du kan snakke om alt mellom himmel og jord med og som du faktisk savner når du ikke er sammen med de mer. Sånn har jeg det med utrolig mange av menneskene i livet mitt. Jeg får rett og slett ikke nok, og da er veien fra “jeg skal slappe av hjemme” til “JAAA jeg vil henge med deg i stedet” veldig kort. Nettopp fordi de GIR av seg selv på en positiv måte, og fordi de føles som hjemme ♥

Nå er det mange tanker her og skriblerier. Jeg bare føler meg veldig lykkelig og motivert til å skrive, så her kommer det på løpende bånd. Riktignok litt rotete, men ut skal det, og bloggen er jo nettopp min “arena” til å lufte akkurat de tingene jeg vil.

Planen min var å sove lenge idag, første gang på evigheter at jeg ikke setter på alarm, til gjengjeld våknet jeg 0730, hehe. Koser meg i sengen, med kaffe og musikk, ute buldrer trafikken og folk har våknet til liv. Når jeg ventet på at kaffen skulle bli ferdig, så slo forskjellen meg hvordan det er å være singel i forhold til å dele livet sitt med noen! Dette er jo ikke en tanke som først slo meg i dag, men jeg vil likevel skrive noen ord om det akkurat nå.

I nesten hele mitt voksne liv, har jeg hatt kjæreste, og ikke bare det – men også vært samboer. Og det er jeg så glad og takknemlig for, man blir jo formet etter de man har “vokst” sammen med – og jeg kunne virkelig ikke vært foruten. Alltid vært den kosete kjærestejenta som elsker å tilbringe tid med kjæresten sin, gjøre gossete ting som setter seg på hjernebarken til evig tid. Kunne virkelig ikke vært foruten.

Likevel så er det DETTE livet jeg trenger nå! Jeg trenger å være “Bare Lene” før jeg kan være noen sin Lene! Jeg er ikke følelsesmessig klar for å binde meg til noen, og det er en helt ærlig sak. Jeg trenger å være bare meg. Og situasjonen jeg er i, gjør meg veldig lykkelig. Jeg føler meg fri! Jeg kan gjøre akkurat det jeg vil, når jeg vil, prioritere de og det jeg vil og gjøre det jeg vil for meg selv! For at jeg skal kunne slå meg til ro med en forhåpentligvis fremtidig ektemann, så trenger jeg denne perioden for meg selv først. For den har jeg nemlig aldri hatt. Og hele min familie og alle mine venner kunne ikke vært mer enig, de fleiper til og med om at jeg må skrive under på kontrakt om at jeg må være singel i minst et år, hehehe. Humor er gøy da, og viktig.

Saken er, når man er vant til å være i forhold, og ha den tryggheten, blir man litt bortskjemt på enkelte ting som jeg kjenner det er GODT å føle på at jeg ikke har nå. Ta Gard som et eksempel (jeg vet dere er så glad i han, noe jeg skjønner – for han er et magisk menneske) Når vi var sammen gjorde vi alt sammen! Det var en selvfølge for oss. Og det er det jeg mener med at man blir bortskjemt, eller la meg si det på en annen måte : Godt vant. Bare de enkle tingene som å våkne sammen, drikke kaffe på sengen sammen, spise frokost sammen, pusse tennene, dra på butikken sammen, slappe av sammen uten å si et ord! Det er FANTASTISKE ting, og de som virkelig betyr noe at the end of the day. Men når man har hatt det i så mange år, tar man kanskje disse tingene litt for gitt. Skjønner dere hva jeg mener? Det tror jeg alle gjør, at man glemmer litt hvor magisk det er.

Og det er DE tingene som jeg nå får reflektert over, og som jeg vet jeg kommer til å sette så HØYT når jeg er klar for noe nytt igjen. Jeg sier ikke at jeg ikke satte pris på dette når jeg hadde det, for det gjorde jeg – og det vet Gard. Men poenget er at det er disse tingene man kjenner man savner når man er singel. Bare de små, gossete tingene i hverdagen, som og bare være der for hverandre.

Selv om jeg savner å dele disse tingene med noen, er jeg ikke klar for det enda. Men jeg kjenner at jeg kan begynne å glede meg til det igjen! Bare de magiske lørdagene, hvor alarmer ikke er et tema, og hvor dagens største opptur er lørdags frokosten. Eller en rolig fredagskveld med god mat, tv, og snop til man til slutt sovner på sofaen fordi man føler seg trygg. Disse øyeblikkene skal man aldri ta for gitt ♥

Det er veldig godt for meg å få tenkt gjennom disse tingene, dra paraleller og finne ut hva man ønsker for livet sitt! Er så godt og kjenne på alt! Og jeg trenger det, så sårt! Være “Bare Lene” til det føles riktig å være Lene + 1 ♥ Og da. Da er det ALL in. Men først, alenetid til å bli kjent med seg selv og sine ønsker for tiden fremover!

Ble langt dette, men godt å skrive det! Det var dagens ord fra meg .. Gleder meg til å se hva fremtiden bringer, men mest av alt gleder jeg meg over tiden som er her og nå!

32 kommentarer
    1. Åå! Gard ❤️ Så gøy å lese noen setninger om han igjen! Fikk så bra inntrykk av han! Så fint å se at du skriver så fint om han og den tiden dere hadde sammen ❤️

    2. Hei Lene! Får alltid så mye inspirasjon fra bloggen din og du kommer alltid med så mange gode tips. Dette spørsmålet her har ikke noe med innlegget å gjøre, men det var en gang du tipset om å bruke noe annet rundt livet enn et belte? eventuelt en hyssing tråd som man fikk kjøpt billig hos en sy butikk. Har lett og lett etter innlegget om det men klarer ikke finne det. Håper du skjønner hva jeg mener, ha en fin helg videre <3

    3. Er sååå enig med deg ang egentid!! Var selv i et forhold i godt over 9 år, og da det ble slutt så var jeg singel til det fulle i halvannet år. Og GUD så godt jeg hadde av den tiden. Når drømmemannen først dukket opp for et år siden nå så var jeg helt uforberedt, men likevel helt klar for å åpne meg på nytt. Singeltiden har man såå godt av!! Hadde jeg ikke hatt den så hadde jeg nok aldri tenkt at jeg er god nok alene heller. Nyyyyyyt tiden❤❤
      Gleder meg til å høre om prosjektet du holder på med! Flinkis❤

    4. Åååh, de to siste innleggene dine er så herlige! Jeg blir så glad av deg <3

      Jeg lurer likevel på en ting, noe jeg har følt litt på i det siste. Jeg liker å være sosial og omgås mennesker, men helst de nære og kjære som jeg kjenner godt. Jeg får en liten "sosial angst" når jeg skal være rundt mange mennesker samtidig, uansett om det er kjente eller ukjente, for jeg føler folk dømmer meg, og at jeg må "prestere".. liksom.. så tenker jeg til meg selv, har du håret rett, sier du de riktige tingene, er du morsom nok, det var teit lene… osv.. skjønner du? så blir det egentlig bare mer stress enn kos.

      Saken er at dette henger igjen fra barndommen, da jeg ble mye mobbet. Egentlig så var det mobbing fordi jeg var populær. Pen, hadde fin kropp og alt det der. Men det skjedde noe når alle plutselig trakk sek unna og etter det har jeg bare gått min egen vei.

      I og med at du er på "motsatt side" av bordet, så lurte jeg på om du har noen tips til meg om hvordan jeg kan få igjen den sosiale gnisten? jeg liker som sagt å være sosial, jeg bare får det ikke til pga frykten for at jeg alltid må si de rette tingene, prestere osv.. dessuten er det vanskelig å få tilbake den omgangskretsen du hadde, så jeg vet ærlig ikke hvor jeg skal begynne.. :/

      God klem til deg.

    5. Fine ord ❤️ Jeg lurte bare på en ting, den kaffien din ser så sykt god ut!! Hvilken kaffemaskin har du og hvordan får du det skummet til?

    6. fint og voksent skrevet! savner virkelig deg og gard, og synes det er så synd at det ble slutt mellom dere. hva var egentlig grunnen, om du vil si det? håpte en stund dere skulle bli sammen igjen siden dere var litt sammen og sånn 🙂 jørgen derimot, hehe, skal ikke si noe om han annet enn at han virker som en sykt slesk type:/

    7. Lene, du virker som et fantastisk fint menneske, og jeg beundrer deg! Jeg elsker når du skriver personlige innlegg som dette her, fortsett med det! Digger deg, og ønsker deg alt godt <3 Drømte til og med at jeg var så heldig å møte deg en natt forleden. Det sier litt om hvilket menneske du er, når jeg ikke en gang kjenner deg.

      Klem <3

    8. Du er fantastisk og et vakkert menneske tvers igjennom 🙂 Jeg elsker å lese bloggen din full av god energi, inspirasjon, herlig pågangsmot, reflektert og dyp. Du er et helt unikt menneske som har så mye godt å gi både til deg selv, andre og din fremtidige kjæreste <3 Jeg heier på deg alltid 🙂

    9. Du er så GOD ❤️
      Reflekterende og så viktige tanker og ord. Nyt singellivet og deg selv, jeg skal love deg at når tiden kommer for mann og barn/familie er det mange år før du kan være bare deg selv igjen selv om det absolutt er verdt det.
      Elsker å lese disse innleggene dine.
      Klem

    10. Du er så vakker både på innsiden og utsiden Lene. Takk for at du deler. Elsker de personelige innleggene dine.

    11. Åh, du er fin! Det er så inspirerende å klikke seg inn her og lese. Dessuten får jeg så utrolig god samvittighet for at jeg trives med å være alene når jeg leser innlegg som det her. Keep up the good work, du er kul:)

    12. Fint innlegg 🙂 godt skrevet . Men hva skjedde mellom deg og Jørgen ? Du påpekte at det var du som gjordedwt slutt men du sa aldri hvorfor

    13. Det står så mye respekt av dine valg! Jeg tror mange kan lære av det du skriver her. En ting jeg lurer på, uten at jeg vil grave og uten noen forventninger om å få svar. Du sier du har lyst til å få barn, føler du noen ganger at det begynner å haste med tanke på alderen?
      Stå på, Lene! Du er herlig ❤

    14. Du er hele Norges Carrie Bradshaw Lene!! Hehe 🙂 du har sikkert hørt det hundre ganger før . Men dere er så like både utseende, yrke personlighet og kjærlighetsliv at det blir litt komisk ! At alle vil at du og Gard skal bli sammen igjen minner meg om da alle synes carrie skulle bli sammen med aiden igjen

    15. Dejligt at læse dine refleksioner over det at være blevet single efter mange års forhold. Jeg står selv lige midt i et kæreste brud og gør mig mange af samme tanker som du skriver i dit indlæg. Især forsøger jeg at huske på og finde de muligheder som singlelivet medfører. Så nu skal jeg til at lære mig selv at kende igen og det glæder jeg mig faktisk lidt til 🙂 TAK for at du sætter ord på disse ting.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg