Our dream apartment

Jeg føler jeg deler det meste som skjer i livet med dere, gjør jeg ikke? Jeg prøver i hvertfall så godt jeg kan. Men jeg må innrømme at jeg har vært litt hemmelighetsfull med tanke på leilighetsjakt og leilighetssalg! Tenkte det var best å vente litt med det til vi fant noe vi elsket! Vi har lenge lett etter leilighet, kun vært på to visninger, tre med den vi til slutt forelsket oss i. Så ikke mange visninger, men maaange visninger på finn.no, believe me. Tror jeg var halveis gift med finn (.no altså) i en periode, hehe. Er ikke alltid enkelt å finne akkurat det man er på utkikk etter.. Vi gav litt opp en stund, og tenkte vi skulle vente litt.. Var jo liksom ingenting som hastet.. Helt til…. For noen uker siden, da leiligheten bestemte seg for å dukke opp ut av intet. Ingen av oss hadde sett leiligheten ligge ute, selv om den hadde det. Gard oppdaget den mandagen etter det hadde vært visning, han digget den, og ringte til megler uten at jeg visste om det. Neida, den var ikke blitt solgt, ingen bud, whaat? Kan ikke skjønne. Den er jo helt fantastisk! Samme dag skyndtet vi oss avgårde på privatvisning. Det tok oss ca 4 sekund før vi visste at DENNE, DENNE skal vi ha! Den var rett og slett akkurat hva vi ønsket oss. Perfekt ♥

I 3 etasje, 120 kvm, 3,1 m under taket, stukkatur, fløydører, rosetter… Stor stue, stort kjøkken, store soverom, bad med badekar, stor gang, balkong og parkering. Alt var 100% match, så vi la inn bud. Det ble oss mot selger, han ville jo forståelig nok ha mer enn takst for den, men det fikk han ikke. Det stoppet der. Og vi gjorde oss et kupp! Få dager etter la vi ut vår nåværende leilighet for salg, litt vemodig – men egentlig ikke når vi visste hva som ventet oss. På én uke la vi den ut, hadde visning og solgte den for over takst! Wææ, helt utrolig. Dette var meningen!

24_1114452698_xl22 januar tar vi over leiligheten. Den er superfin som den er, virkelig. Men vi vil likevel pusse den opp, helt opp! Vi vil ha vår egen stil, vårt preg og legge vår kjærlighet i den. Hjemmet er så utrolig viktig for oss, og man skal jo trives 100 % og eeenda mer, så da er det viktig at vi får den akkurat som vi vil. Vi har så mange planer, gøye planer, dette er jo det jeg elsker å sysle med. Farger, materialer, interiør..

Det er to rom i leiligheten som har senket tak, i tillegg til gangen. Her skal vi rive taket for å få full takhøyde, og muligens møter vi på stukkatur som er der fra før. Visst ikke, setter vi inn ny. Vi skal legge nytt gulv i hele leiligheten, fjerne panelvegger og sette inn gips, male alle vegger, vinduskarmer, dører, lister, tak. Vi skal slå ned veggen fra kjøkken til soverom 1. Soverom 1 skal nemlig bli kjøkken, kjøkken skal bli spisestue med ny peis og stue skal forbli stue. Kan dere tenke dere hvor stort og fint det vil bli? Nesten sånn at jeg har lyst å invitere dere hjem på ei aldri så litta bloggfest, hehehe. Vi skal rive hele badet og lage nytt, bygge det ut så det blir større. Sette inn nytt, frittstående badekar etc.. Vi skal ha gjesterom som også blir litt kontor / spillrom for Gard, og på soverommet skal jeg få tidenes klesskap, 5 meter langt og 3 meter høy!! Hallo! Må jo ha stige for å rekke opp, hihi. Herlighet, jeg kjenner det kribler i magen, og jeg har gledet meg til å vise bilder, samt fortelle dere litt hvilke tanker vi har rundt oppussing. Vi håper på å få flytte inn rundt 1-10 mars, og dere skal selvfølgelig få være med på hele prosessen.

Dette er noe av det gøyeste jeg vet! Å planlegge gulv, kjøkken, farger, fliser, møbler. Herlighet dette blir så fint. Gleder oss veldig til å flytte til et nytt strøk. Øverst i Vika, nært Frogner, midt i mellom både Aker Brygge og Bogstadveien. Litt roligere, blir godt ♥

Nok BABLING fra meg, hjeeeelpes. Her er bildene fra hvordan leiligheten ser ut idag!
24_1400086216_xl24_5273717_xl24_142429065_xl24_354672205_xl24_369702523_xl24_615523807_xl24_1221028841_xl24_1899531928_xl24_1553835514_xl 24_673696427_xl24_929676365_xl24_2027125340_xl24_1042482467_xl 24_1143608064_xl24_1672570573_xl24_1836571603_xl(Bildene er lånt fra finn.no sin annonse)

SÅ – hva synes vi? Blir det bra? Håper dere synes at det blir gøy å følge med gjennom hele prosessen, er jo så gøy å se hvordan ting forandrer seg når man pusser opp. Skal prøve og ikke gnåle for mye om oppussingen altså, skal være flink til andre ting også, lover ♥

Stor klem

64 kommentarer
    1. Dette er sååå spennende og GØY å lese om!! Jeg håper du deler alt du vil, for her er det mange som er like interessert som deg!! Og WOW- for en fantastisk leilighet dere har kjøpt dere 🙂 jeg er misunnelig! Som sagt: del, del, del! ALT. Hehe, så gira jeg daaa… Klem!

      1. JAAA <3 SÅ bra 🙂 Herlig og høre 🙂 Jeg skal dele <3 Hehe giira du, men det liker vi! STOOOR klem <3

    2. Gratulerer med leilighetskjøp 🙂 Leiligheten ser helt nydelig, og gleder meg til å følge oppussingsprosessen deres. Hvor mange rom er det i leiligheten? 2 eller 3 soverom?
      Lykke til!

      1. Det er 3 rom pr idag, men vi skal bruke det ene soverommet til kjøkken 🙂 Så soverom og gjesterom, holder det for oss, hihi <3 Klem

    3. WOW!! Jeg gleder meg til å være med på prosjektet deres!! Så kan jeg drømme meg langt inn i boligdrømmen min som er laaangt unna 😀

    4. Herregud, for en nydelig leilighet, Lene. Og jeg gleder meg veldig til å følge med på oppussingen, tror den kommer til å bli helt fantastisk. Skjønner godt at du er fornøyd med dette kjøpet, altså 🙂 Kos deg, og nyt all syslingen. Gleder meg så til det er min tur en dag 🙂 klem fra ei som har fulgt deg og bloggen din i mange og, og som synes du virker helt fantastisk!

      1. Snille Tine, for noen fine ord 🙂 Jeg skal kose meg og nyte det alt jeg kan <3 Så gøy og planlegge alt som skal gjøres 🙂 <3 Stor klem til deg 🙂

    5. Gratulerer med kjøp av en fantastisk leilighet! Veldig missunnelig!! Hva slags gulv tenker du å legge? Syns det er så sjarmerende med gamle tregulv, slik det er fra før! Dere kan jo slipe og behandle dem på nytt 😀 Gleder meg til å se hvordan det blir 🙂 Lykke til <3

    6. Ååh, Lene FOR ei leilighet. Blir så spennende å følge me på oppussinga. Du e så flink og e har henta mye inspirasjon fra de som e har brukt hjemme hos oss. Samboer blir litt fortvila for e drive å endra og flytta på ting heile tida. Hilsen fra Ålebyn

    7. Såå fin leilighet! Gleder meg til å se!! *hjerter-i-øynene* Bare en liten heads up, skal dere ha gips i hele leiligheten? Mulig gips har blitt bedre, men vi pusset opp med gips desember i fjor, og for knappe mnd siden falt en hylle rett ned.. Veldig kjedelig og ikke minst – stygt!! Spesielt i en velværesalong hvor jeg jobber, heldigvis skjedde det på en litt mer usynlig plass enn i resepsjonen.. Mye styr om man skal flytte hyller/bilder.. Tommel opp for sponplater om dere synes det er ok, det har jeg bare gode erfaringer med, ikke minst er det mye stødigere også 🙂 Nå vet jo ikke jeg om du har tenkt å henge opp noe som helst da, men du har jo veldig fine ting på veggene i den nåværende leiligheten din 😀
      Ha en fantastisk dag videre gode, vakre deg! Klem Vilde

    8. Herregud for en fantastisk fin leilighet! Gratulerer så mye 🙂 Gleder meg til å være med på oppussingen!

      Men jeg har et spørsmål som ikke har noe med denne posten å gjøre,, satser på det går fint, hihi! Kunne du tenke deg å selge Alexander Wang Marion vesken din? 🙂

    9. ååå så utrolig fin leilighet 😀 gleder meg til å følge prosessen og gratulerer med kjøpet! 🙂
      klem

    10. Så spennende! Gratulerer med kjøp. Satt å så for meg åssen det kom til å bli. “Aha, dette skal bort, her kommer kjøkkenet, spisestue. Badet blir sånn og sånn” Haha! Herregud. Gleder meg til å følge prosessen 🙂

    11. Fy flate for en nydelig leilighet dere har fått kjøpt. Planene høres fantastiske ut, dette tror jeg blir helt nydelig. Gleder meg masse til å se når dere har fått deres preg på leiligheten. G R A T U L E R E R så mye med ny leilighet <3 masse lykke til.

    12. Wow, helt nydelig!! Håper vi får se hvert steg i prosjektet, drømmeleilighet virkelig. Drømmer om leilighet med Slettvoll stil. Nyt tiden, det er kjekt og veldig lærerikt❤️

    13. SÅÅ FIN!! Skjønner at dere vil pusse opp for å få “deres eget”. Men trist at et så fint og nytt kjøkken, bad (!) og bevart gulv skal rives og ødelegges!

      1. Takk 🙂 Kjøkkenet selger vi, badet skal bort, det er ikke sååå nytt 🙂 Og ikke vår stil i det hele tatt, så da må det bort hihi 🙂

    14. Wow for en fin og ” luftig” leilighet dere har har kjøpt dere, den kommer til å bli super lekker når dere har fått gjennomført planene deres 🙂 Jaaaa til masse oppdateringer på den fronten fremover 🙂 Så gøy hehe kan bare tenke meg hvordan du har det, kommer til å bli en spennende tid og tenk ny leilighet til våren, wow 🙂 MYE å glede seg til :-)) Tenk DET “klesskapet” du vil få deg da, amazing!! Vi kommer til og bli stumme av beundring, hehe og misunnelse! Sånt ” klesskap” er vel alle jenters drøm og tenk du får din i oppfyllelse, herlig 🙂

      1. Wiii tusen takk 🙂 🙂 <3 Blir superbra!! OH yes det kleskapet skal bli heelt sykt 🙂 <3 Hihi klemmer

    15. Ååh, den var helt nydelig spør du meg. Den kombinasjonen de har fått til med gammelt og nytt var utrolig lekkert, deilig og avslappende med store lyse rom, peis, nei allting var virkelig fint med den ! Gratulerer så mye med leilighet ! Gleder meg til å følge med under prosessen, håper dere tar vare på noe av det gamle preget i takene, det var virkelig fint !!
      klemmer

      1. Takk 😉 Åh gjett om vi gleder oss altså 🙂 Jajaja vi skal ha alle stukkaturene / rosettene <3 Klem

    16. Leiligheten er nydelig, Lene! 🙂 gratulerer så mye. Kan ikke blir for mye interiørsnakk, så jeg gleder meg til masse oppdateringer 🙂 klem

    17. Utrolig flott leilighet! Blir gøy med interiør inspo fremover, da vi selv akkurat har kjøpt! Hvordan stil går dere for? Samme som den “gamle” leiligheten, eller blir det noe helt annet? 🙂

    18. Wow! Denne leiligheten er jo bokstavelig talt en drøm. Tror dere kommer til å kose dere max 🙂 Gratulerer så mye begge to! Klem

    19. Først av alt, gratulerer sååå mye med kjøp av en kjempefin leilighet! Jeg blir så gira av din entusiasme, får jo lyst å pusse opp selv (Selv om jeg bor i en helt nyoppusset leilighet) Hehe
      Gleder meg til innleggene dine om oppussing, ikke spar på de for min del!
      Det ser virkelig fint ut, og jeg er sikker på det vil bli så fint også!
      Lykke til! Og husk å ta vare på deg selv også under oppussingen! 🙂

      1. Tusen takk 🙂 Hehehehe så artig, digg med nyoppusset da! Ja det skal jeg gjøre, vi skal ikke pusse opp selv 🙂 Leier inn folk til å gjøre det, så det blir bra 🙂 <3

        1. Åh det høres jo helt herlig ut!! Masse lykke til!
          Med smaken deres tipper jeg på det blir superfint!!
          Gleder meg til å følge med 🙂

    20. Gratulerer så mye!! Jeg ELSKER oppussing og interiør så du kan bare bable i vei for min del 😀 Jeg gleder meg til å følge prosessen!

    21. Wow, litt av en leilighet!! <3 Og alle planene dere har, gud så eg gleder meg til å følge med. Tror det blir kjempe bra. Del i vei. Er så mye inspirasjon å hente, flinke! Blir SÅ glad på deres vegne. Leiligheten skriver bare DERES! Hihi.. Masse lykke til. <3

      1. Hihi takk fine 🙂 Åh gleder oss sånn altså, blir så bra! Kommer til å bli litt mer husredd enn vanlig da men…… Får bare klare meg 😀 Hehe

    22. Ååå såå fin da, gratulerer! Synes det er så gøy med interiør og oppussing, så blogg masse om det! :-)) Gleder meg til å følge dere gjennom oppussingen!

      1. Takk! Hehe, ja det kan være, men vi skal ha helt nye, og likt i hele leiligheten <3 Blir superfint!

    23. Heilt nydelig leilighet! Men: viss dei golva er gamle, “orginale” tregolv så er de galen viss de gjer nokke med dei 😉

        1. Jeg syns også det er helt forderdelig hvis dere velger å rive opp de gamle utrolig flotte og ikke minst godt bevarte tregulvene. Jeg håper dere i det minste lar de ligge og heller legger nytt guv over slik at dersom noen overtar engang kan de få fjerne det nye og få frem orginalt igjen. Husk at dette sikkert er godt over 100 år gamle gulver! Ellers må jeg si at jeg elsker leiligheten og gleder meg masse til å følge med under oppussingen 🙂

    24. Woooow, for en fantastisk leilighet ! <3 😀 Og så skal den bli enda mer fantastisk!? Gleder meg til å se resultatet. Kommer gjeeeerne på besøk jeg altså 😀

      1. Hehe jaaa alle får bli invitert altså, hehehe <3 Tusen takk, ooh yes – det skal den!! Bare vent 🙂

    25. Så innmari fin leilighet. Gratulerer så mye. Jeg elsker interiør så jeg syns det blir spennende å følge dere i denne prosessen. Blir glad for mange interiørtips. Det er to ting jeg lurer på om du kan gjøre en gang i fremtiden. Lage en video der du synger, du har en fantastisk stemme, og anbefale noen filmer/serier?
      Ha en strålende helg.

      1. Takk Angela <3 Hehe åååå? Tusen takk. Kanskje jeg og Ana (piano) kan synge en sang en dag <3 Klemmer til deg

    26. Wow – her snakker vi lekker leilighet altså!! Gleder meg til å følge med på prosessen! Gratulerer så mye med en fantastisk leilighet og ikke minst salg av enda en fin leilighet, hihi! Ha en strålende fredag, fine deg <3

    27. Åh jeg blir helt satt ut, fytti for en fantastisk nydelig DRØMMELEILIGHET!! Såå misunnelig! Gleder meg sånn til å se bilder når gjennom prosessen videre og ikke minst når oppussingsprosjektet er blitt ferdig! 😀 kommer til å bli helt nydelig! 😀 Gleder meg sånn på deres vegner! <3

    28. ÅÅ så spennende! Å så vanvittig fint det er- og kommer til å bli! Blir kjekt å følge med videre- gratulerer med ny leilighet Lene! 🙂

    29. Så utrolig fint, og ikke minst spennende:-) Gleder meg til å følge med på oppussingen, så gøy. Har selv nettopp solgt og kjøpt ny leilighet, og holder på med total oppussing. Det er bare såå gøy å skape noe helt eget<3

    30. Jeg gleder meg masse! Begynte å følge deg under forrige oppussing og har SAVNET interiør oppdateringer på bloggen din!!!! Lykke til

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg