Oppussingsspalte • farger

Noen av produktene fra Jotun som vi skal bruke vil være sponset
Processed with VSCOcam with t1 presetAltså! Er du så fin Levi jenta mi?

God søndag fra fjellet, meg, Gard og lille vesle skatt Levi jenta vår ♥ Jeg kunne blogget og Levi i en uke i strekk jeg altså, men skal prøve å ha litt annet innimellom, hehe. Er jo helt frelst av henne, har lyst å dele bilder og videoer hele tiden.. I skrivende stund spretter hun leken rundt på gulvet her og leker med Gard. Jeg og hun har nettopp lekt lenge, og jeg bare elsker å se den lille pelsdotten fyke frem og tilbake rundt meg. Fineste venn ♥ Fortsatt snill som dagen er lang! I natt sov hun helt til klokken 06 før vi tok henne ut for å tisse, fantastisk flink er hun! Nå føler vi at vi kjenner henne enda mer, og idag er målet å unngå uhell inne. I går hadde vi bare ett eller to, noe som vi selv synes er ganske bra. Tar henne ut når hun har spist, lekt og sovet, ute hele tiden og tisser med andre ord, hehe..  Og koser og hilser på de søte nabobarna utenfor! Lille ♥


Over til oppussingsspalten! Nå er det ca 3 uker til vi skal flytte inn i den nye leiligheten, og endelig begynner den å ta form! Når vi kommer tilbake skal jeg ta litt bilder til dere. Det har jo mildt sagt ikke sett ut der, men nå begynner det å bli.

Alle vegger og tak er lukket med gipsplater, sparklet og pusset, klart til maling. Gulv på bad og i gangen er lukket, med flytesparkel, varmekabler i gangen og hva enn som er på badegulvet i tillegg til varmekabler og membran.. Hehe, kan ikke følge med på alt.

Dusjen er laget, dvs vi har bygget ut badet litt slik vi skulle få plass til en stor og god dusj, slukene er på plass, vi har fått inn speilet! Det ser helt sykt kult ut, den ene veggen på badet har et 155 cm bred og 249 cm langt. Vi har bestilt og fått murpussen vi skal ha på badet, det er en vannavstøtende murpuss fra merket Mapei, vi bestilte det gjennom Modena Fliser, for dere som måtte lure. Har valgt en nøytral gråfarge som vil virke ren til de andre fargene i leiligheten.

Gulvet på kjøkken, spisestue og stue skal lukkes med flytesparkel i morgen slik at det blir helt rett til vi skal legge fiskebensparkett den 2 mars.

På tirsdag er de endelig klar til å begynne å male, samt legge fliser i gangen og gjøre ferdig badet med fliser og murpuss. Nå begynner det å skje ting som er GØY ♥ Frem til nå har det vært kaos, så det føles godt!

Processed with VSCOcam with t1 presetFargene til leiligheten er bestemt, og det kan jeg takke Jotun for. Jeg er nemlig så heldig at jeg har inngått et samarbeid med Jotun. Og det var på en betingelse, at vi turte å bruke farger. Og det skal vi! Dere har jo sett fargepaletten før, men nå er den endelig, og alle rommene er bestemt. Tusen takk til fargedesigner/fargesjef Nina i Jotun som har hjulpet oss med dette. Hun har fått materialer og farger til kjøkken, gulv og møbler av meg, og så har hun satt sammen fantastiske farger i alle rom, som passer til hverandre. Det er så fint samspill i alt, og jeg kan nesten ikke vente til å se de forskjellige fargene i alle rom. Alle rom skal ha forskjellig farge bortsett fra spisestue og stue, de skal ha samme. Tusen takk Nina, du er rå!!

Tak, dører, vinduskarmer og andre karmer skal alle ha fargen : 9918 Klassisk Hvit, alle fargene er Lady Pure Color forresten. Bortsett fra kalkmalingen og gulvmalingen.

Spisestue & stue – 7163 Minty Breeze.
Peisen som idag er i betong, skal males med en helt ny kalkmaling fra Jotun som heter 1462 Grå Skifer. Minty Breeze har lenge vært en favoritt hos meg, så delikat og rolig, og nydelig fin. Til disse fargene vil både gulvet, det hvite taket og vinduskarmene, den hudfargede sofaen og de myke grå ull putene passe perfekt.

Processed with VSCOcam with t1 presetProcessed with VSCOcam with t1 presetKjøkken – 5180 Oslo.
Denne dype blåfargen har jeg falt helt pladask for. Den blir rent nydelig til det stilrene hvite kjøkkenet vårt, de hvite fløydørene og stukkaturen, samt marmor kjøkkenøya, og de svarte detaljene. Blir så lekkert!

Processed with VSCOcam with t1 presetKjøkken, spisestue og stue går litt i ett, og Minty Breeze og Oslo vil se helt perfekte ut sammen.

Processed with VSCOcam with t1 presetBlir det ikke fint? Disse fargene og kvalitetene blir det på de tre største rommene våre ♥

Gang – 7555 Soft Mint.
Denne lyse mint fargen passer perfekt til Minty Breeze, fra gang inn til spisestue er det en stor åpning, så disse fargene vil ha superfint samspill. Denne blir nydelig til de grå og hvite flisene i gangen, til hvite skap, hvitt tak med rosetter etc. I enden av gangen skal vi ha store skyvedører i glass med svarte sprosser som gjør at speilet blir delt opp i 6 deler, blir så kult. Vanskelig å forklare, men gleder meg til å vise!

Processed with VSCOcam with t1 presetProcessed with VSCOcam with t1 presetDen lille fargeprøven på toppen er Soft Mint, jeg hadde ikke en stor prøve av den. Grunnen til at jeg har lagt ved den grå ullprøven, er rett og slett fordi vi skal ha lenestol på spisestuen, som blir veldig nær gangen. Blir så fint!

Gjesterom – 6325 Balanse.
Denne står superfint både til mint fargen i gang og i stuene, samt den sterke blå på kjøkkenet. Her skal vi ha en lys grå ullsofa med blå stoffputer som kommer til å passe kjempefint til.

Processed with VSCOcam with t1 presetSoverom – 5030 St.Pauls Blue Lady Minerals.
Jeg elsker denne blåfargen, synes den er helt unik, og har vært en av mine favoritter fra starten. Jeg kaller den litt cloudy blue, den er så beroligende og fin, og perfekt til soverommet. I tillegg er den i kalkmaling (finner i vanlig også) og blir helt nydelig i strukturen. Kan ikke vente med å se!

Processed with VSCOcam with t1 presetGulv soverom og gjesterom – Trestjerners gulvmaling i 9918 Klassisk hvit – i matt.
Vi skal male parketten på soverommet og gjesterommet hvitt. Det tror jeg blir superkult, spesielt når den blir matt. Blir veldig fint til veggfargene, i tillegg til at det sklir fint inn med flisene i gangen og på badet.

Tror dere det blir bra? Kribler i magen. Voff, ny leilighet, nytt kapittel!

30 kommentarer
    1. Vi har nettopp malt stue i Soft Mint, og den er så nydelig! Har vindus- og dørkanter i hvitt (chai tror jeg?) og det er så utrolig delikat og fint. Gleder meg til å se!

    2. Det blir så bra!! Har selv minty breeze på veggene, og elsker det 🙂 Veldig fint sammen med grått og tre!
      Og for en nydelig valp dere har fått!! Altså, for en liten skjønn bamse! Gleder meg til å følge med videre på Levi og leiligheten, en liten videoblogg av Levi hadde jo vært kjempekos! Men følger godt med på snap også altså :):) Kos dere på Geilo, håper alle tre får en deilig søndagskveld 🙂 Klemklem! <3

      1. Så herlig!! 🙂 Blir dødskult! Ja lille bamsen vår <3 Er så glad i henne 🙂 Hun skal få være med på video <3 Hehe, klemmer 🙂

      1. Takk 🙂 Ja, hun er skjønnest! Jeg vet faktisk ikke helt hva firmaet hans heter, det er en vi har brukt flere ganger til oppussing! Superflinke 🙂 Kan finne det ut for deg om du sender meg en mail og minner meg på det 🙂

    3. Så spennende med både ny hund og leilighet☺️
      Hvor stor er den nye leiligheten deres? Blir kult å se leiligheten – digger fargene☺️

    4. Tror det blir knall fint 🙂 Så gøy at dere velger litt farger, alt blir så nøytralt med bare hvitt! Blir gøy å se når du legger ut mer fra fresh nyoppusset leilighet 🙂

    5. Å, så nydelig- både Levi og fargekombinasjonen! Får nesten lyst til å male om vår nyrenoverte leilighet

      1. Ops, deler av kommentaren ble borte… Som sagt, nesten så jeg vil make om vår nyrenoverte leilighet, hihi 😉 Vet du når bikinien du hadde i Kragerø kommer i butikk? Den så så fin ut 🙂 Kos deg og nyt tiden med lille, skjønne. Plutselig er hun stor!

        1. Hehe 🙂 Dere har det sikkert lekkert! Nei jeg vet faktisk ikke, helst sikkert i mars/april engang, er det ikke da bikinier kommer ut kanskje? Stor klem <3

    6. Nydelig fargepalett! Gleder meg til å se resultatet i leiligheten deres 🙂
      Og gratulerer så mye med skjønneste lille Levi. Fineste navnet, btw.

    7. Lene.. IKKE mal gulvet! Jeg lover, det er så mye mer helhetlig og delikat med likt tregulv. Jeg har vært innom mange leiligheter(jobber som interiørdesigner), og man har en tendens til å male gulv for å skule sprekker, flekker eller ved å gjøre kontrasten ved ulike gulv mindre/mer nøytral. Malte gulv mener jeg er likhetstegn med uferdige, slurvete løsninger. Kan jo heller eksperimentere med tepper og andre ting. I hvert fall når dere først skal legge nytt gulv. Dette er bare ett råd fra hjertet. Vet du har god smak, men fikk nesten litt vondt inni meg, når jeg hadde lest om alle de stilige fargene på veggene og så hørte dere skulle male gulvet i noen av rommene(føler det er annerledes om ALT tregulv males). Leiligheten deres kommer til å bli såå lekker – gleder meg til å følge resten av prosessen! Klem

      1. Hehe så søt du er <3 Jeg skal IKKE male det nye tregulvet vårt hehehe 😀 Det er det ALT for dyrt til 😀 IIK. Men er gammel parkett der fra før som skal males 🙂 Vi har valgt og ikke ha fiskebensmønster på soverommene fordi det rett og slett ikke kommer til sin rett og du skjønner, det sa han på Skogr også, at det ikke er vits. Og veldig bortkastede penger 🙂 Men takk for at du tenker på oss 🙂 Hehe 🙂

    8. Nydelig hund! 🙂 Syns derimot ingenting om å kle opp en liten valp som har så mye pels. Det er bare tullete og kun for syns skyld. La Levi være en hund. Hun trenger ikke klær…

      1. Du skjønner det at, det er minus 5-10 grader på fjellet her på Geilo, og når hun er ute så må hun faktisk ha på seg klær, siden hun er en liten valp og for at hun ikke skal fryse så alt for mye 🙂 Disse bildene er selvfølgelig rett før eller etter hun har vært ute, hun går ikke med klær inne.

    9. Fantastisk fine farger du har valgt! Har selv malt soverommet i Oslo, nydelig mørk og lun, og gangen vår i Minty Breeze, med hvite lister og dører. Gleder meg til å se bilder! Virker som vi har akkurat lik stil, så gleder meg til å følge med på oppussingen fremover 🙂 <3 Ha en fin kveld med vakre Levi!

    10. Vi har akkurat pusset opp og har brukt fargen balanse på en vegg i stua, samt klassisk hvit og brukt minty breeze i gangen + malt trappa i klassisk hvit. Har kombinert balanse med detaljer i kobber og har noen puter i svart/hvit og sennepsgul. Det har blitt veldig fint! Er ikke helt ferdig med bilder og sånt i gangen, men tror bilder med noe gull i seg kan passe til minty breeze. Trappa i klassisk hvit ble forresten kjempefin!! 🙂 Gled dere! Har ikke lagt ut bilder på bloggen min enda, men det kommer når bilder og sånt er på plass.. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg