Oppskrift – ovnsbakt laks

God dag dere! Idag stod jeg opp en liten halvtime før jeg egentlig måtte, bare for å kokkelere litt på kjøkkenet. Der er jo lyst så tidlig nå, så da får jeg liksom litt mer energi på morgenkvisten. Så klokken 07.30 idag tidlig laget jeg meg eggerøre, og salat med tacokjøttdeig som jeg har med meg på jobb idag. Jeg orker ikke gå ut å kjøpe lunsj hver eneste dag, har som oftest ikke tid heller – så da kan man jo likegreit ha med seg egen lunsj. Igår etter trening, mekket jeg sammen en litt sunnere middag. Ovnsbakt laks med paprika, løk og purreløk og fløtesaus. Til 1 person :

  • 2 stykker laks ( jeg kjøpte frossen laks med sitronpepper)
  • Paprika
  • Løk
  • Purreløk
  • Sitronpepper
  • Salt
  • Fløte

Tin laksen, og legg den i alminiumsfolie. Hakk grønnsakene i biter og strø de over laksen. Krydre gjerne litt ekstra med salt og ekstra sitronpepper. Pakk igjen alminiumsfolien, og stek laksen på 225 grader i 30-40 min. Pass på at alminiumsfolien er tett, visst ikke renner saften ut – og laksen blir tørr. Ha en halv boks fløte i en panne, og krydre med salt, pepper og sitronpepper, rør hele tiden til sausen får en litt kremet konsistens. Og så er det bare å kose seg :-* SMILES! Deilig å spise litt sunt etter at man har jogget seg en tur. Får mye bedre samvittighet da . .

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg