Oppskrift : Chili Con Carne

God morgen ♥ Hvilepuls og morgenkos hjemme. Mamma kom igår, og vi har det så latterlig morsomt! Mamma er den mest komiske personen jeg vet om, og jeg elsker å utnytte det (ref snapchat..) Hun er så søt, og virkelig noe for seg selv, og så positiv og lystig her hun traller rundt i leiligheten. Igår lagde jeg Chili Con Carne til henne, hun digget det – men holdt på å stryke med fordi det var så sterkt. Likevel forsynte hun seg to ganger til i etterkant, så det var tydeligvis godkjent likevel, hihi!

Jeg tok sofaen i natt da, slik hun skulle få sove lenge i sengen og jeg kunne stå opp. Nei.. Klokken 0630 stod hun og RASLET med brødposen på kjøkkenet! Hahaha, jeg ler. Vi utfyller hverandre ganske bra- da hun gjør rare ting, og jeg “erter” henne for det. Det digger hun. Hu er ganske kul, hu mor! ♥

Nå har jeg laget hver sin kokos kaffe til oss, og har begravd meg under dynen i godstolen min med pysj OG en supermyk morgenkåpe utenpå. Koser meg verre.

Jeg er ferdig med alle julegaver og på jobb-fronten er det ganske stille. Så det som gjenstår før jul nå er å KOSE SEG! Og.. Pakke inn julegaver, vaske gulv og alt annet i leiligheten, rydde i skuffer og skap, levere julegaver og pakke kofferten. Fredag drar vi hjemover!

Her kommer min absolutte favorittgryte, som jeg startet å lage i høst. Aldri laget en gryte så mye som jeg har gjort med denne, og den er rett og slett knallgod (om jeg får si det selv..)

Karbonadedeig, bacon, tomater, paprika, løk, hvitløk, chili, chilibønner, ferdig hakkede tomater, champignon. Salt, pepper og sukker.

Hakk opp alle ingredienser. Jeg bruker 4-5 tomater, 1/2 paprika, 1 løk, 2-3 fedd hvitløk, 2-3 champignon.. Start med og putte tomaten i en gryte og la det koke forsiktig til de blir helt myke. Stek løk, hvitløk, sopp, paprika og chili sammen med kjøttdeigen, og bacon på siden. Når alt er klart har du alt i en og samme gryte og adder chilibønner og hakkede tomater. Så begynner selve “jobben” – nemlig å smake til. Salt, pepper og nok sukker så du får en salt, sterk og søt gryte – det er da den smaker aller best! Dette tar gjerne litt tid, men du kjenner når du har fått den helt perfekt! Om du ønsker kan du ha i litt oregano også.

Jeg synes den er best alene, mens mamma ønsket å ha ris til. Sikkert godt med brød til eller hvitløksbaguetter også ♥ Jeg pleier alltid å lage litt ekstra slik jeg har stående litt. Superdigg!

Herlighet! At det er 4 dager igjen til jul er helt ubegripelig! Men gud som jeg gleder meg til julemat. Det er mitt høydepunkt. Og å gi gaver da ♥

8 kommentarer
    1. Heia
      Såg og hørtes veldig godt ut Chili con carne er så godt! Et lite tips er å bruke litt mørk sjokolade.
      God jul når den kommer

    2. Åhh denne oppskriften har jeg gledet meg til du skulle dele, elsker Chiliconcarne og denne oppskriften såg såååå god ut!!!:)Elsker oppskriftene dine og de faller alltid ismak hos meg og barna så tusen takk for masse inspirasjon matveien også, du er så flink, ja i alt det du gjør!:)Ønsker deg en kjempe fin og god Jul sammen med Familien din og Tusen takk for masse inspirasjon dette året!!!:)Juleklem til deg!:)

    3. Har ventet på denne oppskriften 😀 denne skal testes ut nå i dag! Ser så godt ut. Takk for du deler varierte innlegg her, setter ekstra pris på matoppskrifter og personlige innlegg.
      God jul <3

    4. Hei! Så du la ut et bilde av den nye skibuksen din på Instagram, som du skrev var fra rossignol. Så lurte bare på i hvilken butikk du har fått tak i den, den var så fin! 🙂 Husker også skibuksen din fra i fjor som var hvit og sort, husker du hvor du fikk tak i den? Synes også den var så fin!
      Trenger en ny skibukse så hadde satt pris på svar! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg