Omelett med mozarella og parmesan

God mandag! I natt har jeg sovet 11 timer! Noe så deilig ♥ Opplagt og klar for en ny uke! Forrige uke skjedde det masse gøy – WOW! Og idag skjer det jo også noe gøy vet dere! SMYKKEKOLLEKSJOOOONEN! Kommer tilbake til det litt senere ♥

I går startet jeg søndagen med en fantastisk deilig omelett. Jeg er en oste-elsker, og alt som er smeltet er veldig velkomment hos meg! Finnes ikke noe bedre. Smeltet ost på ostesmørbrød, pizza, mm godis godis godis!

I går smekket jeg sammen en omelett med tomat, parmesan og mozarella. Så enkelt – men herlighet så godt. Det må dere prøve! Jeg la på lokket slik osten fikk smeltet skikkelig under.
Dette skal lages flere ganger! Deilig søndag hjemme ♥

I tillegg laget jeg omeletten laktosefri. De siste månedene har jeg merket endringer på hvordan jeg føler meg etter jeg har spist brød og drukket melk. Brød har jo alltid vært et problem, men nå har det blitt verre. Nå kan jeg gå 3-4 timer og være superkvalm om jeg spiser brød eller drikker vanlig melk. Så forrige uke bestemte jeg meg for å kjøre laktosefritt og helst unngå brød, i hvertfall spise glutenfritt. Føler meg litt bedre allerede faktisk! Flere som føler det sånn? ♥ Vanlig melk kan jeg klare meg uten – men brød er så vanskelig! Jeg virkelig ELSKER brød! Men det er jo ikke verdt det når jeg er uggen og kvalm i timesvis etterpå. Eniiiiig?

18 kommentarer
    1. Lite tips: om du reagerer på butikkbrød, kan det være av supergjæret de bruker. Hvordan reagerer du hvis du prøver å bake brødet ditt selv? Det har nemlig vært stor forskjell på min mage etter jeg bytta ut butikkbrød mot hjemmelaget. Jeg er også utrolig glad i brød!

        1. Butikker booster alle brød og gjærbakst med gluten, for å sleppe å heve dei i så lang tid. Kan godt være det du reagerer på.

    2. Ser du merker all annonse på IG og story som “ad”, mens det står annonse her på bloggen? Fikk ikke du advarsel om bot for en tid tilbake fordi “ad” er ukorrekt merking og går mot regelverket?

        1. Ikke sikkert forbrukertilsynet er enig i det, bedre å merke en gang for mye enn for lite for å unngå en saftig bot 🙂 “Reklame | Ad” feks.. Du har jo flere norske følgere enn utenlandske, og er jo en norsk influencer 🙂

          1. Selvsagt! Men de burde jo være enige i det da hovedpoenget med å merke som reklame er at alle som konsumerer det skal få det med seg. Og jeg vil tro de fleste forstår AD / Advertisment bedre enn reklame 🙂 Men dette skal jeg faktisk sjekke opp i. Ikke sikkert de er uenige i akkurat dette 🙂

        2. De fleste forstår såklart ad, men virker som de har ganske strenge regler på merking. Ville ihvertfall ha sjekket det opp om jeg var deg 😉 Kjempefin smykkekolleksjon forresten! 🙂

      1. Du, jeg er faktisk litt usikker på hvilke str jeg har fått tilsendt! Men jeg hadde gamblet på den str i midten! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg