#offlineoclock // update

Processed with VSCO with s2 presetLevi synes det er mye hyggeligere at mammaen logger av og bruker tiden på henne ♥

Som dere vet, var jeg en del av #offlineoclock-utfordringen i samarbeid med If forsikringsselskap. Hvilket betydde, ingen laptop, telefon eller nettbrett i tidsrommet 22-06 i to uker. Dette ble avsluttet den 27 mars, og nå vil jeg gjerne dele mine ærlige erfaringer vedrørende dette. Var det noen her som joinet? Og hvordan gikk det for dere?

Etter dag én :

Merket at det var noe som manglet, at hver gang jeg hadde litt ledig tid, kunne jeg ikke sette meg og scrolle på telefonen. Merket at jeg tenkte enda mer over alt jeg måtte gjøre via telefon og laptop, uten at jeg fikk lov. Stod i dusjen og tenkte på mailer jeg måtte svare på, avtaler jeg måtte huske, ting jeg måtte skrive på to-do listen min og folk jeg måtte huske å svare på sms. Men jeg fikk ikke lov, og det var litt sånn … HJELP. Men likevel så godt, for jeg måtte tvinge meg selv til å LOGGE AV. Rett og slett

Processed with VSCO with s2 presetUnderveis :

Jeg har glemt av det flere kvelder! Da jeg har kommet på det typ rett før halv elleve og bare, NEI søren og. Så har jeg logget av etter det. Noen kvelder har jeg også faktisk glemt det helt ut! Og det er en ærlig sak, det skulle jo testes ut, og jeg var klar, men det er menneskelig å glemme! Men jeg har vært flink også, jeg har vært veldig flink, sånn generelt sett var jeg mer flink enn ikke, og det er jeg stolt over. Det var godt med en sånn periode der man kunne være litt mer bevisst på å logge av, og faktisk gjennomføre det.

Fikk merke det spesielt én kveld i påsken, vi koste oss med film på tv, snop og vin på Geilo. Levi sovnet først, så sovnet Gard. Jeg var våken, og fortsatte og så en koselig film på tvnorge (når gjorde jeg det sist liksom?) Det negative med å se film på tv, er jo reklamene, altså de er det nok av innimellom for å si det sånn. Og hva var det første jeg tenkte på når det ble pause i filmen? Jo. Hvor er telefonen? MÅ inn på sosiale medier og se før filmen begynner igjen. NOPE. Det kunne jeg ikke. Telefonen lå på kjøkkenet på lading heldigvis. Mens når både Levi og Gard sov, merket jeg at jeg kjedet meg noe innmari de 5 minuttene, haha. Kunne ikke snakke med Gard, eller leke med Levi.. Så da merket jeg bare hvor avhengig jeg er av telefon og sosiale medier, og at det er det første jeg tyr til når jeg har tid til overs. Sykt hele greia, spør du meg. Rart hvordan ting har blitt? Man må jaggu stoppe opp og tenke litt over hvor mye tid man faktisk bruker til å sitte å GLO! I stedet for å se en film på tv, kose med hunden, ta ett bad, lage mat, lese et blad, en bok, spille kort, gjøre husarbeid, legge seg tidligere, etc.

Det har vært godt, på alle måter og logge av klokken 22, og vi prøver å gjøre det til en fast rutine her hjemme. Begge to synes det er godt å logge av, det er ikke noe som brenner liksom, man MÅ ikke sjekke sosiale medier etc etter klokken 22. Jeg har som mål og ikke jobbe på macen etter 18-19, og det er jeg ganske flink på. Ipaden min bruker jeg ikke engang, men det er telefonen som er utfordringen. Men en utfordring som jeg LETT tar, er jo så godt inni det allerede. Så får det være kvelder hvor jeg bruker telefonen litt da, i helgene når man er ute, da er det jo litt vanskelig å legge den fra seg mtp om man skal avtale ting med andre osv.

Søvnen :

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si her! Jeg sover alltid godt! Jeg er ganske flink på og ikke ligge på telefonen når jeg legger meg fra før, og er ganske fornuftig med søvnen, så her har jeg ikke merket noe veldig stor forskjell egentlig, for og være helt ærlig! Men for de som ligger på telefon og mac/nettbrett før de legger seg, har sikkert merket STOR forskjell på søvnen! Eller hva? Man får jo sovet mye lengre og mye bedre, enn når man ligger og scroller og blir påvirket av det såkalte “blå lyset” fra skjermen.

Jeg vil oppfordre dere til å fortsette å logge av så ofte dere kan og klarer, fra 22-06! Er det noen som tenker og fortsette med det?
Processed with VSCO with s2 preset#offlineoclock

Fin søndag til alle mine favorittlesere! ♥

8 kommentarer
    1. Hei og gratulere med nydelig leilighet.
      Vet ikke om du har nevnt det, men kan du dele fargekodene du har brukt til de ulike rommene?

      1. Hei, tusen takk! Jo, det har jeg delt flere ganger, hihi – men her kommer de :

        Stue : Minty Breeze 7163, kjøkken Oslo 5180, soverom St.Pauls Blue 5030 <3

    2. Jeg tror mange kunne hatt godt av å være mer offline i hverdagen, til fordel for å kunne være mer til stede for de rundt seg, og ikke minst med tanke på nattesøvnen. Jeg kunne nok vært mye flinkere selv også.

      Ha en fin mandag:)

    3. Må si du er en awsome dame som har et utrolig godt syn på interiør og jeg dør virkelig av den kjøkkenøyen deres!! Kan du ha et innlegg om den? Hvor er flisene fra og hvordan har den blitt så fin? <3

      1. Takk 🙂 <3 Ja, det skal jeg gjøre. Tenkte å ta for meg rom for rom, gulv, maling, kjøkken, garderobe, bad etc etc etterhvert 🙂 Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg