NYC guide del 1

Hei alle fine ♥ Håper livet smiler! Jeg har så mye å dele fra NYC! Men jeg tenkte jeg måtte starte et sted, så får jeg dele det opp i flere deler.

Places to stay ;

NUMBRE UNO! Public Hotels i Soho. Mitt favoritt hotell. Har bodd der i ca 1,5 uke til sammen. Elsker selve hotellet, de som jobber der, servicen, gratis kaffe, friskt vann og frukt hver dag, free wine fra 17-18 hver dag (dette glemte jeg av kom jeg på nå) FET (!!) takterrasse med tidenes utsikt (åpent fra 17) veldig koselig restaurant i bakhagen, rommene er bare AMAZING (anbefaler hi-floor med utsikt mot skyline) Det ligger så sinnsykt bra til, midt i Soho. Kort vei til alt. Kjenner jeg savner litt tilbake til området der. Elsker Soho, viben der, gatene, alt. Anbefales! AHH MISS IT. Anbefaler å bestille god tid i forveien da prisene er ganske stive (men etter min mening veldig verdt det) De har treningsrom også, to barer, et typ “jobbzone” area med kaffesjappe og lunsj hvor mange er sosiale, jobber, har møter etc. ELSK ELSK. 

Koste meg så mye der. Der er rett i nærheten av ALT!

Her er Eline og jeg på rooftopen på kveldstid  Helt nydelig. Anbefaler en tur dit uansett når du er her.

Rimeligere alternativ ; Sister City. Her hadde jeg booket rom med terrasse. Rommene er ikke så store så da er det deilig å ha rom med balkong som man kan gå ut på og ikke minst, nyte den latterlig fine utsikten! Liker dette hotellet også kjempegodt, ikke så «varm» vibe der som på Public synes jeg, men veldig hyggelig og ligger 2 min fra Public, altså veldig bra location! De har i tillegg takterrasse, og kaffesjappe / frokost. Check it out! 

Utsikten fra balkongen. 

Brooklyn ; Et helt AMAZING hotell, blows your mind! Er så fint, kult, gjennomført! I og med at det ligger i Brooklyn blir det et litt annet type opphold, mye roligere, man får liksom ikke den «city-viben» som jeg elsker. Men Dumbo (området det ligger i) er superkoselig. Man bruker bare 20 min med subway til Soho, så det går veldig fint å bo der. Men man har liksom ikke NY rett utenfor døren. Spørs hva man er ute etter. Hotellet er helt rått, utsikten enda råere, og takterrassen – det absolutt råeste! De har basseng for gjestene også. Om dere ikke bor der – så anbefaler jeg en tur på takterrassen fra 18-19! 

Både Public og 1 Hotels er ganske dyre hoteller, det finnes masse rimeligere alternativer. Men da hadde jeg valgt Soho, Tribeca og rundt om her. Midtown er også ok og Uptown men den sjarmen og viben som er i Soho, Tribeca og Greenwich Village synes jeg er helt noe for seg selv. Om man vil til midtown / uptown er det bare å ta subway. Jeg har blitt god på subway her nå forresten, wuhu! Last ned denne appen ; NYC Subway, så bruker du «Route Planner» – den er genial. Par turer med subway så er du pro! Jeg har knapt tatt taxi eller Uber siden jeg kom hit, jeg går for det meste, eller så tar jeg Subway ♥ Alt er så innmari dyrt, så her kan man spare penger (og trimme litt) samtidig, hihi. 

Things to do! Byen er jo full av ting man kan gjøre, jeg har ikke rukket å gjøre halvparten av alt jeg skal enda. Puh. Men siden trening er viktig for meg tenkte jeg å anbefale dere å gå på Barry´s, det er det jeg har gjort siden jeg kom hit, i tillegg til vanlig trening på hotellene jeg har bodd på (de fleste hoteller har treningsrom.) Neste jeg skal teste ut er ; Switch, Tonehouse og Neou. Gleder meg! Elsker jo å prøve nye ting. Barry’s i Noho liker jeg best, i Lafayette Street. Tribeca sin er også bra.

Jeg har masse annet jeg kan anbefale (som jeg har fått tips om fra andre) til de som måtte være interessert i å teste forskjellige treningstyper her.

Classpass, da får man testet masse forskjellig. Soulcycle. Equinox. Rumble Boxing. Orange Theory. Bode. SLT

Walk the walk – GÅ MASSE! Jeg elsker å gå. Musikk på ørene, og jeg kan gå i evigheter. Jeg elsker det! Jeg opplever masse nye steder, gater, restauranter, coffee-shops, altså det er bare helt magi å bare gå. Aldri gått så mye i mitt liv før, haha. Elsker spesielt å gå om morgenen, eller rundt 19 tiden da det er soft light ute, altså det er så magisk. Får ikke sagt det nok. Er sånn jeg har lært meg de forskellige områdene her. Og jeg har ikke lært meg 1/10 en gang enda. But it’s a start!

Her er jeg ute og rusler i TriBeCa

SYKLE! Man kan laste ned «Citybike» appen og leie sykkel i 30 min for 3 dollar. Så parkerer man og tar en ny tur (og ny sykkel) om man vil sykle mer. Prøv å lær deg veien til målet før du sykler, for å sykle her OG se på maps deeet er ikke å anbefale, hehe.. Det som virkelig gav meg det lille ekstra, var å stå opp tidlig en dag, tusle og hente en sykkel og deretter sykle over Brooklyn Bridge før alle turistene våknet, hehe.. HELT nydelig! Da syklet jeg over broen og parkerte sykkelen ikke langt fra, så tuslet jeg rundt i Dumbo-området. Er superkoselig der. Gikk tilbake over broen (litt mer kaotisk med så mye folk).. Så anbefaler enten en morgen sykkeltur, eller en kveldstur! Kveldstur har jeg ikke rukket enda, men for en magiiii når solen går ned! HALLO ♥ Det må oppleves. 

Grocery-shopping! Ja, jeg er kanskje litt rar – men å rusle rundt på Wholefoods og titte på alt mulig rart samt handle morsomme ting, det liker jeg å gjøre! Føles så hverdagslig og jeg elsker det! Wholefoods er overalt, må si jeg elsker den i Tribeca, i Greenwich Street. 

Åh – en liten kommentar! Jeg kjenner virkelig på hvor godt jeg trives her når jeg skriver denne guiden, for da får jeg liksom reflektert over de siste ukene og alt det fine jeg har gjort! Føler meg så heldig! ♥

Jeg kommer tilbake med en del to, hva gjelder butikker, kaffe-steder, lunsj, middag, og generelt kule steder å gå! Har masse sjamerende og koselige steder også! Er det andre ting dere kommer på som dere ønsker at jeg deler? Let me know.

Idag våknet jeg tidlig, så  tuslet jeg ned på Wholefoods for å handle litt, så har jeg fått jobbet en god del, og nå tar jeg med meg macen på sykkeltur! Så deillig vær her om dagen.

NYT helgen!

8 kommentarer
    1. Ser virkelig ut som du koser deg gløgg i hjel Lene, det fortjener du! Jeg tok bachelorgraden min i USA og selv om jeg ikke bodde i NYC, har jeg venner som bodde der og har fått mange supre tips – sjekk gjerne ut blogginnlegget mitt om hvor jeg skrev en NYC Bucketlist https://lifetorebecca.com/2019/03/20/my-new-york-city-bucketlist-%f0%9f%87%ba%f0%9f%87%b8%f0%9f%97%bd/
      (Jeg har for øvrig planer om å krysse av hvert eneste punkt på denne listen en dag i fremtiden! :D) Takk for all inspirasjon!

    2. Ååå, så herlig med tips og høre at du trives!<3 DU har det sikkert super travelt, men skulle ønske vi kunne få høre mer om NY! Det er jo en fantastisk by og er sikker på at det sitter flere som sitter med samme drøm om å flytte dit som deg 🙂 alt av følelser, erfaringer, læring er gullverdt å lese om! Gleder meg til del 2 allerede <3

    3. Hei Lene. Du skriver veldig mye i intr om steder og hoteller og stemninger. Jeg lurer veldig på hva du synes om menneskene! Er de lette å komme i kontakt med, treffer du folk du blir kjent med, føler du deg ensom eller ikke … Skriv litt om det vær så snill?! Hvordan er folk annerledes enn hjemme. Hva er bra, hva er dumt.

    4. Hei Lene. Ser ut til at du har det så fint! Kan du dele litt om turen du hadde til The Hamptons? Overnatting, restauranter og hvordan man kommer seg dit fra NY. Ha en fin dag

    5. Takk Lene! Der inspirerte du meg til å sette i gang med å planlegge mitt eget utenlandsopphold ❤️ Jeg er mer en London-jente enn NY, så nå er det full fres med å sjekke opp i coworking spaces, leiligheter ++++
      Takk for inspirasjonen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg