NYC guide 2 – food

God morgen fra Public Hotel (mitt fav fav fav hotel over alle..) Om jeg kunne bodd her ett år, hadde jeg lett gjort det.. Hehe ♥ Maria er her og vi har det så fint i NY sammen, rusler, soler oss, shopper, spiser nydelig mat og koser oss skikkelig med kvalitetstid!

Jeg tenkte jeg skulle lage en del to av NYC guiden min. Og den tenkte jeg skulle handle om det jeg elsker mest i hele verden, nemlig MAT! Jeg har så mange tips,og det er ikke alltid lett å huske alt. Men jeg skal være flink å adde på flere steder etterhvert! ♥ Alle stedene jeg anbefaler ligger rundt Soho, TriBeCa området og noen i Meatpacking.

Da begynner vi med det som er mest naturlig…

Frokost ;

Ruby’s – australsk frokost sted i Mulberry Street. Anbefaler å gå dit en dag det er sol, da kan du sitter halvveis inne, og halvveis ute mens du nyter frokosten din. Er så koselig i den gaten!

Banter – også australsk. Ligger i Sullivan Street. Supergod frokost!

Epistrophy – sitt ute på fortauskanten og naut en deilig frokost i Mott Street. Og bestill Zucchini Fritters. Det er typ sunne pannekaker, med avokado og egg. Er så godt åtte hjelp!

Russ & Daughters er også veldig kult! Jazz musikk, bagels og kul stemning.

Butlers Bakeshop i Dumbo, Brooklyn har veldig god avokado toast.

Buvette, også fin til lunsj. Denne er fin!

Ellers er Two Hands et godt alternativ!

Lunsj / middag ;

Hvor skal jeg begynne … 😀 Er så mange bra steder og jeg har ikke fått besøkt halvparten av de jeg skal besøke enda en gang.

De nevnte frokost stedene fungerer også forresten veldig fint til lunsj.

Pastis – både lunsj og middag! Fransk bistro – deilig atmosfære. Amazing food. Løksuppen og ricotta ravioli er helt magisk! Maten der generelt er magi!

BoCaphe – den beste lunsjen jeg har smakt siden jeg kom hit. Ligger i Lafayette Street og har så mye digg på menyen! Jeg spiste blomkålris, grønnsaker, biff med trøffel og peanøtt saus! Beste noensinne!

Cipriani Downtown – dinner! Hjemmelaget pasta med kremet saus, skinke gratinert med parmesan på toppen. Beste pastaen jeg har spist siden jeg kom. Cipriani er også et supercoolt sted! Classy ♥Herregud denne er så god!

Via Carota – dinner. Jeg syklet forbi der en dag og jeg har aldri sett en lignende kø på et spisested noensinne! Prøvde å få bord der igår, men det var 4(!!) timers ventetid. De åpner 1630 så jeg tror det er smart å gå dit da, sette seg på liste og deretter ta en drink i mellomtiden et annet sted til du får sms! Italiensk btw og skal være helt vill!

L’Artusi – dinner, også italiensk med herlig vibe. Har bord der i kveld. Glad i italiensk eller? YES.

Bowery Hotel, nydelig mat. Kul atmosfære! Fint til lunsj, veldig mye kulere til middag. Bra vibe!

Rosemary’s i West Village. Så koselig sted og kul vibe. Helt nydelig å sitte ute på gata! Elsk!

Meme i West Village, lite koselig sted med nydelig mat!

Le Botaniste – lunsj sted! SÅ amazing! Pasta og supper. Veldig kult sted. 

Gitano Garden Of Love – elsk på dette stedet. Også kult til drinks! Men book middag til rundt 18/19 og bli der utover. Mexikansk mat! En av mine favoritter. Det er palmer og sand der, skikkelig deilig summer-popup midt i Soho/TriBeCa

Sugarfish – kult sushi konsept.

Så er det en drøss med andre steder som jeg ikke har fått testet enda.. 😀 Så jeg må komme tilbake til dere. Men tenkte å nevne mine favorittgater som jeg elsker å gå rundt i ;

Prince Street, Mulberry, Mott, Spring, Broome. Generelt alle gatene i Soho. Er bare noe helt spesielt å rusle rundt her. Har jeg forresten nevnt rooftops for dere? Rooftop’en her på Public er helt magisk,  samme er rootop’en på 1 Hotel i Brooklyn. ♥

 

Så nå har dere i hvertfall litt tips! Spør om dere lurer på noe, men jeg må bare si det igjen – Soho området er det aller aller beste, og det det gjelder i forhold til alt! ♥

5 kommentarer
    1. Hei! Fine NYC tips. Ser du har vært på noen rooftops/ bassenget og solet deg, var dette hoteller du bodde på eller finnes det noen hoteller man kan komme og sole seg + bade uten å bo der? Har du noen tips til steder dette er mulig? Vet om williamsburg hotel, men har du noen andre å anbefale?

      1. Hei! Takk <3 Ja, man kan typ kjøpe day-pass! The James, og ja – Williamsburg, har hørt William Vale også skal være bra <3

    2. Lurte på hvordan du lånte den leiligheten i Tribecca? Leste at Airbnb bare fungerer i NY om du skal leie over 30 dager.
      Skal snart til NY selv så tar imot tips til å leie leilighet 🙂

      1. Heia! Jeg leide den gjennom et vennepar 🙂 Tror du kan leie Airbnb selv om du ikke skal være der 30 dager, ikke hørt noe annet <3 God tuuur til verdens beste by!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg