NY Snapshots lately

Tenkte å gi en liten oppdatering på NY-livet siste uken. Siden sist har jeg flyttet inn i en super super super fin leilighet i Financial District. Var litt skeptisk til å bo der, siden jeg synes det er litt langt ned og siden jeg elsker Soho. Men det er virkelig ingen problem! Kan absolutt anbefale å bo her nede om dere skal til NY. Med tuben er det 2 stopp til Soho, så 0 stress i det hele tatt. Jeg har booket meg inn på The Assemblage i John Street, og de får terningkast 6 fra meg. Leiligheter som er så fine, freshe, har kjøkken, man kan vaske klær, og de som jobber her er helt magiske. Så veldig veldig fornøyd. Føler meg trygg og alt er tipp topp!

Har endelig fått vært sosial her også, oversosial vil jeg si haha.. Første uken gikk til jobb, trening og søvn. Nå har jeg møtt masse nordmenn, svensker, hatt lunsjer, middager, vært på Halloween-party og bare kost meg! Er så godt å føle at man har alt på stell i forhold til leilighet, vasking av klær og treningsrutiner og at man har landet litt, da er det mye enklere å være sosial og ha det gøy også.

Selv om jeg har vært her bare to uker så er det helt utrolig hva jeg har rukket å lære. Jeg vet ikke jeg bare lærer av å være her, møte nye mennesker, snakke med andre mennesker, få ny erfaringer etc – og jeg elsker det. Jeg elsker å lære ting som gjør at jeg får det bedre i livet og hverdagen fremover. Søndag gikk jeg lang tur med musikk i ørene, det var 19 grader ute, begynte å bli mørkt – det var helt magisk. Jeg følte meg så inspirert og det endte opp meg at jeg måtte stoppe opp midt i gaten og skrive masse notater på telefonen, ting jeg reflekterte meg frem til, ting jeg hadde lært siste uken, ting jeg vil bli bedre på etc. En VELDIG bra søndags-ettermiddag etterfulgt av food-shopping på Wholefoods og tacokveld i leiligheten.

På mandag startet jeg uken med en skikkelig treningsøkt, jobb i “nytt” kontor-landskap, og så – best av alt. Jeg gjorde noe jeg har tenkt på siden i sommer. Gikk på kino. ALENE! Det var litt sånn …. “flaut” – følte liksom litt på det haha. Men når jeg først kom meg inn på kinoen var det jo virkelig 0 problem, og SÅ mange andre som var på kino alene. Så Hustlers med J.Lo, den anbefales!

Var på lunsj sammen med Sophie Elise og Hanna på søndag (influenser fra Stlhm som jeg har møtt litt siden fredag) Superkos!! Skjønne jentene!

Og på lørdag var jeg på lunsj med Hanna og en annen svensk venninne, Paulina. Etter det så møtte jeg og Hanna to norske jenter, + en venninne av meg, Line som var på besøk fra Norge. Superkoselig at vi “scandis” holder sammen. 

Her er antrekket fra Halloween- aner ikke hva jeg var. Tema var Funk Your Fetish og jeg ante ikke hvordan jeg skulle tolke det hahahaha. Så ble en siste liten disco-kostyme med korsett 😀 Veldig gøy kveld var det ihvertfall.

Her er vi på RH rooftop, superfin utsikt, anbefaler enten lunsj, eller drink på taket her. Det ligger på toppen av en svært interiørbutikk. Så har jeg fått meg hatt da som dere ser. Og : Jeg elsker bootsene! Blitt mine favoritter. De er fra & Other Stories

Håper dere har det fint, nå har jeg vært på lunsj med en norsk og to svenske tjeier på Pastis (amaaazing restaurant) så skal det jobbes før jeg skal på trening på Switch Playground og middag kveld på et sted som heter Manhatta. Hørt det skal være veldig bra – så skal si ifra til dere. Sånn til om dere ønsker NY-tips ♥

11 kommentarer
    1. Åååå jeg blir så glad hver gang jeg kommer innom bloggen din, og det er ny update <3 er nesten sånn at jeg krysser fingrene på at det er noe nytt, hihi 😀 Så herlig å lese at du trives, og blir utrolig inspirert! Får lyst til å hoppe meg på et fly og kjenne på den følelsen selv! Du gjør en super jobb med å spre glede og inspirasjon <3

    2. Ååå! Kan du ha NYC spørsmålsrunde snart? Sånn generelt om NY? Da lurer jeg på er det sant at det så mye mer laidback enn LA, at man går på kjendiser “overalt” og at de er sykt avslappet? I så fall hvilke kjendiser har du sett/møtt som du ble litt starstruck av? Og er det sånn at man plutselig kan møte på SJP?

      1. Ja, det var lurt!! Det kan jeg ha <3 Det er veldig laidback – nå har ikke jeg vært så mye i LA, så vanskelig å sammenligne. Jeg er ikke så opptatt av det, så tror ikke jeg har sett etter haha, men møtte Bruce Willis i sommer, Maria så Sara J P her, og så har jeg sett han som spiller hovedrollen i Bohemian Rapsody.. Ellers ikke så mye 😀 Men spm-runde kommer!

        1. Elsker NY, men har aldri vært i LA. Bør jeg reise til NY igjen eller teste LA? Hva synes du som har vært begge steder?

          1. Hmmm – spørs helt hva du er ute etter? Jeg er ikke så knyttet til LA, vært der to ganger men ikke helt fått feelingen der. Så jeg ville svart NY! Men, LA er jo helt klart verdt et besøk! Og de har jo ganske mye bedre vær 😀 😀

    3. Virker som New York er «din» by, du stråler der og det både ser og høres ut som du stortrives!!
      Jeg er litt nysgjerrig på det du skriver om at du lærer så mye hver dag! Du skriver ofte at du lærer mye av erfaringer, reiser, etc, at du reflekterer over ting hver eneste dag får jeg inntrykk av. Det er jeg fascinert av. Jeg er ikke i nærheten av like bevisst som deg tror jeg, lærdom jeg tilegner meg og virkelig reflekterer over skjer kanskje noen få ganger i året…Jeg vil også bli flinkere til å lære helt tiden og reflektere over det oftere!
      Hadde vært interessant om du også kunne dele med oss hva det er du lærer, synes det kan bli litt vagt og diffust når du bare skriver at du lærer så ekstremt mye. Men hva? Mye mer inspirerende om du hadde skrevet konkret hva du har lært 😀 Dette er bare ment som en støttende tilbakemelding, jeg personlig hadde fått mye mer ut av innleggene dersom du også delte hva du har lært/reflektert over, men det er jo selvsagt opp til deg om du vil gjøre det eller ikke 🙂
      Gleder meg til du slipper podcast! Fulgt deg siden du først flyttet til Oslo

      1. Hei! Så bra at du skriver dette! <3 Når jeg først deler mine refleksjoner så får jeg ikke så mye engasjement, eller så har jeg fått kommentarer på om jeg snart skal slutte med selvutvikling, haha 😀 Så jeg har liksom holdt det litt for meg selv. Det er i hovedsak dette podcasten kommer til å handle om. Erfaringer i livet, refleksjoner og type verktøy som gjør at man lettere kan ta valg fremover, om du forstår? <3 Jeg vil lære noe hver dag og utlært kan man aldri bli! Ment tar du deg nok tid til deg selv, og tid til reflektering? Mye derfor jeg reiser bort alene og, hodet må ha pause fra hverdagen og inn i refleksjons-modus! <3

      1. Åh takk! Hva / hvilket lurer du på? <3 Handler mye på & Other Stories, Zara, etc – de har mye fint om dagen <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg