Noen tips til telefonen

Hei fininger ♥ Idag smiler jeg rundt! Det er så gøy å bruke tid på noe som dere virkelig setter pris på, da er det så verdt det! Så tusen takk for engasjementet rundt vlogen jeg lagde til dere. Det betyr mye, og det bidrar til at jeg vil gjøre mer!

Jeg har lenge tenkt på at jeg vil dele noen ting med dere, og dere spør hyppig også – så da er det på tide.

Jeg må si at når jeg får satt meg i en sofa, en stol, eller lagt meg i sengen med telefonen for å redigere bilder – så koser jeg meg så fælt! Det er en av de gangene da jeg soner ut og bare pusler litt med mitt, og det er så koselig synes jeg.

Instagram er et viktig verktøy for meg – og så utrolig gøy! Jeg elsker å oppdatere instagram både i feeden og i instastory, det gir meg glede! Til instagram-feeden har jeg et veldig lurt verktøy som jeg så gjerne vil dere med dere, jeg har faktisk blitt avhengig av det for å poste videre til Instagram-feeden, he he .. (Ja jeg er litt nørd) Her om dagen satt jeg på flyet hjem fra Tromsø, og skulle legge ut et bilde- og da ville ikke “SNUG” leke med meg, og jeg kjente først da hvor avhengig jeg har blitt av det. Ikke sikkert så mange av dere har samme interesse som meg, men jeg liker å se ting sammen før jeg publiserer det.

Here goes! (Dette er inne i appen)

Man kobler “SNUG” opp mot Instagram, og loader opp feeden sin.  Så kan man teste og se hvilket bilde eller hvilke bilder som passer inn ved siden av det som allerede er.  Det er helt genialt for en liten perfeksjonist som meg!

Sånn som på bildet over- ser feeden min ut idag (dette er inne i “snug”-appen) I dag tenker jeg å legge ut to bilder, og da bruker jeg appen for å se hvilket jeg burde legge inn først. Det er viktig for meg å ha en balanse i innholdet jeg legger ut, som som oftest er everyday, fashion eller interiør. Om det blir Lene de siste bildene så ser jo profilen utrolig “selvdiggende” ut – og det vil man ikke. Det skal jo være inspirerende!

Jeg har bestemt meg for en selfie idag – og ett bilde av stuen min. Så da vil feeden se slik ut på slutten av dagen. Altså- er kanskje bare jeg som synes dette er gøy! Haha, nørd! Nå deler jeg innhold som ikke dere bryr dere om. Eller, kanskje dere gjør det?

Jeg kommer til å legge ut bildet av stuen først, så selfien. Om jeg gjør andre veien rundt kommer stuen rett over bildet av sengen, og det blir ikke pent! Ja – nå høres jeg sikkert helt sær ut, men det er nå en gang sånn jeg tenker ♥

Til instastoryene mine bruker jeg også alltid filter, fordi jeg vil at instastory skal være inspirerende og fint. Dette er noe jeg bruker litt tid på faktisk, men jeg koser meg veldig med det! Snapchat bruker jeg til litt mer tull og fjåseri, så da har jeg liksom alt i forskjellige kanaler. Til instastory (eller til instafeed for den saksskyld) elsker jeg å bruke VSCO-appen. Denne har jeg skrevet om før. Det er et redigeringsverktøy som inneholder massevis av filter, noen standard, og massevis man kan kjøpe. Her kan du finne den “looken” du ønsker å ha på bildene dine. Jeg kjører alltid samme filter, slik at det blir en fin helhet i bildene på instastory (brukte denne til feeden før!)

Jeg bruker AV8 om dagen ♥ A5 er også en favoritt. Men det er sinnsykt mange fine filter. Anbefales! Selve appen er gratis.

Og til syvende og sist har vi da min all time favoritt! Lightroom. Jeg redigerer bildene mine til instagram-feeden og til bloggen der inne. Lightroom kan man leke seg så mye med, man kan kjøpe “presets” (filter) som man legger inn, slik man får likt utseende på alle bildene sine. Jeg legger på et ganske mørkt og varmt filter, og så flikker jeg og flakker på bildene for å få de akkurat slik jeg vil ha de.

Noen tips (og disse tipsene er fine uten filter også)

– jeg tar ned temperaturen slik bildet blir kaldere
– jeg tar opp “whites” for å få frem det hvite i bildet
– lengre ned kan man redigere ulike farger i bildet, og da tar jeg alltid ned litt på gul/orange og blå. Slik bildet blir mest mulig “rent”

Håper dette var tips som dere satte litt pris på i hvertfall! Jeg skrev dette innlegget tidlig idag og når jeg poster dette er jeg på Hafjell! La igjen macen hjemme, så imorgen kommer ingen oppdatering. Tar meg en fridag så vet dere. Kommer sterkt tilbake på søndag når jeg er hjemme igjen!

Riktig god helg til mine fine favoritter. Og gjett om jeg har blitt motivert til å fortsette med flere vlogs! ♥

16 kommentarer
    1. Haha! Fantastisk! Jeg har tenkt en del på det der med helhet og instafeed selv! Ikke min egen da, siden den kun er interessant for.. vel, meg, men når jeg stalker all verdens mennesker (som er favorittsyssel nr. 1) dømmer jeg dem selvfølgelig ut ifra hvordan feeden deres ser ut så vit at nerdingen (haha, hyller det) din gir avkastning! Takk for tips, likte innlegget!

      1. Hei Ingvild! Hehee – ja men så bra 🙂 Det er et godt tips til en fin feed ihvertfall 🙂 Bra du likte innlegget, klemmer!<3

    2. Så morsomt innlegg!
      Du MÅ forresten få oppskriftene til taco tilbehøret du la ut på snapchat! 😀

      1. Så bra du synes det! Åh jeg vet, det var helt sykt godt! Jeg skal høre med Kim om hun vil dele den videre 🙂 <3

    3. Tenkte for ei lita stund siden at det skulle vært en måte å se hvordan bildet man hadde tenkt til å legge ut så ut ved siden av de andre instabildene, men gadd ikke søke opp fordi jeg tenkte at det bare var noe jeg orka å bry meg om, haha! Men jaggu, så finnes den!? Takk Lene :*

    4. Kan ikke du ha snap sale, med klær/sko du ikke bruker lenger? Skulle gjerne kjøpt hele garderoben din <3

      1. Hehe JOOOO! Jeg skal ha det, har en hel bod full av klær 😀 Jeg må bare få satt av 1-2 dager til å gå gjennom alt, sortere hva som skal gis bort, og få tatt bilder 🙂 Søt du er!

    5. Så du bruker ikke filter fra VSCO på bildene som er i Instagram-feeden? Bruker du da et filter fra Lightroom? Eller får du bare så klare og skarpe farger av å justere? var ikke så lett å redigere på lightroom med mobilen..

      1. Nei, kun på instastory, det 🙂 Ellers bruker jeg LR på macen. På mobilen er det helt håpløst.. Jeg har filter som jeg legger på i LR ja, det er sånne presets man kan kjøpe (typ 1500,-) ellers finnes det mange gratis og! Bare google det, så finner du 🙂 <3 Stor klem!

    6. Veldig gjennomført og morsomt innlegg Lene 😀 Man ser det så fort når du har lagt litt ekstra tid og energi i innleggene, og da blir det sååå mye morsomere å lese 😀 <3

      1. Åh så kjekt og høre Madelen <3 Man er jo alltid litt redd for at kanskje innlegget ikke slår ann- men når jeg gjør meg flid med det så blir det ihvertfall satt pris på 🙂 Stor klem!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg