Noen Oslofavoritter – mat & drikke

Hei ♥ Jeg er jo ekstremt glad i god mat og drikke, og Oslo har så mye bra å by på. Og siden det er en stund siden sist jeg delte mine favoritter, tenkte jeg det var på tide å adde på noen ekstra.

Pacific Poke Bowl – streetfood med supergode og sunne bowls med sashimi / ceviche og lignende, min favoritt er Tropical Bowl. Finnes på Bislet

FYRen av mine nye favoritter! Ligger i kjelleren til ACNE i Hegdehaugsveien. Stedet, maten, opplevelsen. Må bli et JA fra meg. Alt er godt på menyen.

Brasserie Ouest en ny, fransk bistro i Elisenbergveien. Fantastisk mat, og atmosfære. Wow. Hit skal jeg tilbake. Torsken var helt amazing. Samme med alle forrettene jeg stappet i meg!

The Juicery – Ingen over eller ved siden av når det kommer til Acai bowl. Almond er min favoritt! Mange av juicene er også helt knall – men navnene har jeg ikke i hodet. Nå har de også begynt med supper som er superdeilige i kulden. Finnes både i Niels Juels Gate & på Eger.

Ett sted – ligger i Strøget. Perfekt og chill kveld med jentene? Her er det superdeilig stemning og de serverer burgere og fries. Man kan også velge sliders så kan man da ha litt forskjellige smaker på burgerne.

Jewel Of India – beste indiske maten i byen spør du meg. Helt rått! Og så så koselig da ♥

BIT – mitt favoritt lunsjsted. Å sitte i vinduet med en deilig salat er så hyggelig. Titte på mennesker mens man spiser og jobber ♥ Kaffen her er også god! Min favoritt er på Frogner / Solli Plass

Ling Ling – kul atmosfære. Og jeg anbefaler Dim Sum (8 stk i 4 forskjellige farger som deles på to..) Crispy Duck salaten- samt en drink laget av agurk, kiwi og gin (husker ikke navnet på den)

Le Benjamin – fransk bistro på Grunerløkka. Superkos stemning og veldig god mat.

Smootie Exchange – Acai Enery er en favoritt on the go, etter trening eller bare en dag du vil ha en god smootie!

Kaffebrenneriet – er det lite som slår hva gjelder kaffe. + Jeg synes de er best ift pris og! Min favoritt er på Frogner  i Skovveien og den på Aker Brygge

Og. Sist men ikke minst. Min nye søndagsfavoritt : MELT Grilled Cheese på St.Hanshaugen. HALLO!!

Håper dere setter pris på tipsene ♥ Jeg kommer med oppdateringer etterhvert som jeg finner nye favoritter på min vei! Fint om dere vil dele deres!

 

43 kommentarer
    1. 1 sted på løkka, ellers kun Frogner og Oslo vest. Skulle ønske du brukte bloggen din til å vise at Oslo har mer å by på enn som så. Jeg er Oslo-patriot 🙂

      1. Veeel – men jeg bor jo på Frogner og da er det jo ganske naturlig å ferdes i området man bor i? 🙂 Du kunne jo kommet med dine tips da? 🙂

        1. Bass, hva skjer, Brugata landhandleri, grådi, astral, kamai, koie ramen +++ Er alle fantastiske steder litt lenger øst i byen for de som er interessert 🙂

        2. Wow, hva skjer med å være passiv-aggressiv? Du etterlyser jo ofte tilbakemeldinger fra leserne, da må du tåle å høre at noen skulle ønske du tipset om andre steder enn Frogner. Du minner meg om meg selv da jeg var 13 år, full av hormonendringer og usikker.

          1. Oi nei da tror jeg du leste det i feil tone 🙂 Det var hyggelig ment- ikke ment frekt eller aggresivt! Og supert for andre som leser at ikke bare jeg kommer med tips 🙂

          2. Hva vet du om Lenes kjemiske balanse og hormonendringer? Å slenge ut litt sånn galle på slutten der er vel strengt tatt heller ikke kjempenødvendig…

    2. Chez Colin på Fredensborg (rett ved Telthusbakken) er FANTASTISK!! Og beste servicen jeg har opplevd i byen. Fantaastisk fransk kjøkken med uformell og hyggelig stemning. Ellers har jeg heller ikke et eneste vondt ord om Dr.Kneipp på Løkka og Bon Lio (Bon Lio ligger ved siden av Chez Colin). Ah, Oslos restauranter altså. Er så mye bra!

      1. Gud dette gleder jeg meg til! Bon Lio ja, det hadde jeg glemt av!! <3 MÅ Sjekkes. Takk for tips <3 NAM

    3. Mange gode tips! Enig, Melt har så mye godt!!

      Hvor er høytaleren din fra? Den jeg så i vinduskarmen på snap 🙂

    4. Takk for denne lista, lurer stadig på hvor du er når du snapper, gleder meg til å teste 🙂 var innom bloggen din i går og da så jeg et nytt innlegg, leste veldig fort igjennom og skulle spare til senere, men nå ser jeg ikke lenger innlegget.. er det jeg som husker totalt feil? Haha!!

    5. Hei 🙂

      Hva synes du om Espresso House? Jeg syns de har bedre kaffe enn Kaffebrenneriet også er lokalene superkoselige <3

      Klem!

    6. Hei Lene!
      Du MÅ sjekke ut smia galleri ved Vålerenga kirke på Galgeberg. Fantastisk mat og dødssjarmerende og gjennomførte lokaler!

      Kom sulten, de serverer dagen 3,4 eller 5 retter!

    7. Gleder meg til å se leiligheten! Synes du var så flink å dele prosessen under forrige oppussing! Savner det nå. Det er like interresaant å se hvordan noe blir til som det ferdige resultatet.

    8. Anbefaler deg å ta en tur en ettermiddag eller søndag på Mathallen! Kjøp et glass vin og litt tapas eller pasta. Eller fiskeburger! Nam De har masse digg der. Også MÅ du kjøpe dessert pai fra The cupcake and pie co. Og kjøpe med deg kjøtt fra Annis til en helaften med noen du er glad i ❤️ Annis er fra Ringebu i Gudbrandsdalen og har masse digg!

      1. Elsker Mathallen. Annis hørtes ut som mitt type sted, YES <3 Og paien, tapas og vin er alltid en vinner <3 Takk for tips!

    9. Hei! Bare lurer på hvilken genser du har på, den beige med høy hals. Den var smashing! 🙂

    10. Enig med en under her, Chez Colin på Fredensborg er helt A H M A Z I N G! Anbefales på det sterkeste. Lite og intimt sted med helt fantastisk entrecôte, nom 🙂

    11. Når jeg reiser på jentetur til Oslo på sommeren, koser vi oss ofte på Friday`s på Aker Brygge <3 God mat, fin utsikt og herlig stemning! Over til noe helt annet;) – hvor er den behagelige og lekre genseren fra?

    12. Anbefaler WU på Briskeby, tydeligvis like ved der du har flyttet 🙂 fantastisk god sushi og vårruller! Også deilige varmretter. Hyggelig og sitte inne der, eller som takeaway☺️♥️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg