Noen mandags-ord

Forrige uke skrev jeg noen ord om at det å gå utenfor komfortsonen er noe av det jeg ønsker å gjøre mer av i 2019. For det første, så er det gøy, for det andre så føler man seg litt sterkere for hver gang man gjør det. I min lille “ut av komfortsonen” verden handler det mye om å gjøre ting alene, og å ta de litt større stegene som kanskje kan virke ufornuftig – men på sikt er de mest fornuftige. (Dette er det skumleste ved å gå ut av komfortsonen) Jeg har blitt veldig flink å tenke på hvordan jeg vil ha det og hva jeg vil fremover – og det krever at jeg må ta noen tøffe valg på veien. Løsrive meg fra det trygge, og hoppe i det for å nå mål.

Utenom det har jeg blitt veldig glad i å gjøre ting alene. Det behøver ikke være de store tingene, men i det siste har det vært ting jeg som oftest gjør sammen med andre. Den frihetsfølelsen jeg kjenner på når jeg tenker på at jeg skal gjøre ting alene, at jeg ikke er avhengig av andre for å gjøre det – er virkelig helt unik.

Det har nesten blitt litt skremmende hvor godt jeg trives i mitt eget selskap, for jeg er et uvanlig sosialt vesen. Men, jeg tror de fleste skjønner hva jeg mener med at det er så godt! Det er så deilig og være alene med egne tanker, og rett og slett hvile hodet! Vet dere hva som gir meg mest frihetsfølelse og rom for refleksjon?

Å sitte på et fly, helt alene. Musikk på ørene og titte ut vinduet, la tankene  rase gjennom hodet. Spiller ingen rolle om flyturen er på 40 minutter – eller 9 timer.

Travel makes one modest. You see what a tiny place you occupy in the world

I går gikk jeg på ski, helt alene. Jeg holdt på å trekke meg flere ganger, både før jeg kom meg ut døren, og på vei, til og med når jeg kom frem og skulle til å spenne på meg skiene (godt mulig det var de -9 graderne og isvind som fikk meg til å revurdere) men jeg gjorde det. 1,5 time og 1,2 mil på ski. Musikk på ørene, marka og meg selv. Som sagt, de små tingene, som i hvertfall får meg til å føle meg enda mer selvstendig. Og fri.

På IG følger jeg så mange kontoer, som deler visdomsord, som får deg til å reflektere litt ekstra, som får deg til å skjønne din egenverdi i visse situasjoner, som deler deilige bilder i en sexy innpakning, og som deler kjærlighet. Kan dere tenke dere en verden uten kjærlighet? Tenk at det er kjærlighet som får alt til å gå rundt. True story!

Grunnen til at jeg skriver denne posten, er fordi jeg kom over et bilde og noen deilige visdomsord før jeg la meg i går, og jeg synes det var så fint ;

I was by myself for a pretty long time. I needed to do that. I think everyone that I know has wanted to do that or needed to do that at some point. I think when you spend enough time when it´s quiet around you and you don´t open your mouth for three or four days, there´s parts of your brain that can kind of rest. I think when we´re out in the world and have to talk to people, we edit ourselves. You know, we have to like, act a little bit. As honest as we may be as humans, when we´re out here,  we´re all kind of wearing mirrors on our faces. You know, constantly reacting on how to react to the people around you. And I think when you´re alone for a long enough time, you can feel a lot more peace ♥

Var ikke den fin? Å være alene, å finne styrken i å være alene i forskjellige situasjoner, trives i eget selskap, finne roen, det gjør ikke bare at kroppen får hvile, men at hodet også får hvile. Det er jo når man er helt alene at man er helt seg selv. 100 % ♥

Jeg har så mange screenshots fra de forskjellige kontoene at jeg har måttet lage en egen mappe på telefonen, og den tar jeg ofte frem for å lese. Go check them out ;

@Dreamerssclub

@Dyingful

@Latenightsinthecity

@90svintagesection hadde også en veldig fin en i går!

“Sorround yourself with people that push you to do and be better. No drama or negativity. Just higher goals and higher motivation. Good times and positive energy. No jealousy or hate. Simply bringing out the absolute best in each other”

Og her må jeg bare få sagt- fy søren for noen venner jeg har! I den indre kjernen  – så har vi det akkurat som beskrevet over. Og det betyr virkelig verden for meg! ♥ Vi er heldige!

@Thewildestclub

@Alittleandromeda

@Wildnwild

ENJOY ♥

8 kommentarer
    1. jeg har vært så ekstremt usosial i januar mye på grunn av jobb, men jeg merker at den tiden utenom jobb er det deilig å bare være med. slappe av, trene, gå på ski turer eller bare se på serier. Har lyst til å utfordre meg i 2019 med å ta en weekend tur alene – kanskje new york hmm.

      Ser forresten du skal til Tulum om noen uker – jeg reiser til thailand i mars og trenger inspirasjon til litt nytt jeg kan ta med ned dit. kanskje du kunne laget ett inspo innlegg over ulike antrekk du tar med på tur? 🙂

      1. Hei! Ja er det ikke litt deilig og bare gjøre sånne ting?? 🙂 Jeg skal også på tur alene i 2019. Kult å dra til NY alene, det har jeg også vurdert 🙂 Det skal jeg! Aner ikke hva jeg skal pakke – men antrekkene kommer i sosiale medier ila turen så kanskje du finner inspirasjon der 🙂 <3 KLEM

    2. Ååh, er så enig med deg! ♥️
      Er en ganske over sosial person selv, men har tatt noen små grep i 2019 som betyr mye for meg; har begynt å trene yoga alene og sitter av og til på cafe alene.. det er så deilig! Har fortsatt noen små mål og neste steg er å dra på kino alene.. ♥️

    3. Hei Lene. Vi er den skyldige jentegjengen og legger oss langflate og beklager virkelig den stygge oppførselen vår mot deg, det var veldig umodent gjort av oss og vi er lei for at vi har såret deg. Vi lover at det ALDRI skal gjenta seg hverken mot deg eller noen andre!! Beklager så mye.. 🙁 Hilsen Lene, Vestina, Silje og Maren

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg