Noen få tips til en enklere hverdag..

MANDAG! Jeg får tårer i øynene av å lese alle fine kommentarer fra “Tir Na Noir” innlegget mitt. Dere altså, dere er så herlige, tusen takk ♥ Vi har hatt en helt nydelig helg hjemme, ubeskrivelig. Jeg elsker jo å være hjemme på øya, og enda mer når jeg kunne ha med meg J som passet helt perfekt inn i familien. Han er så jordnær, og god, og bryr seg om alle rundt seg. Inkluderende, og interesserer seg for de andre. Og ikke nok med det – han er en ordentlig morroklump, så vi har hatt det så mye morro i helgen! Noe av det første han gjorde, var å hive seg på toraderen sammen med pappa og stemoren min, hehehe. Og ila lørdagen så var det jaggu meg jeg og han som spilte torader sammen, haha! Dere så det sikkert på snap, om dere følger meg der. Så fikk han møtt alle vennene hjemmefra, og jeg fikk møtt hans bror, svigerinne og niese som bor i Molde. En herlig helg med mange gode minner som følger oss videre ♥


Jeg er en person som er tilhenger av å spare tid, der jeg kan spare tid. Jeg nøler ikke, ei heller kaster jeg vekk tiden min på ting jeg ikke trenger å kaste den vekk på. I tillegg så liker jeg å ha en viss oversikt over ting i livet mitt, slik jeg er sikker på jeg ikke glemmer noe. Det er jo mye man skal gjøre, både på jobb og privat, og da er det greit å ha ett type system som gjør at man faktisk klarer å huske alt man skal rekke over i en hektisk hverdag.. Det er feks mye som popper inn i hodet mitt ila en dag, ting jeg har glemt, eller ting jeg må huske på, ting jeg skal rekke etc.. Og da er det godt at man har et system å sette tingene i.

♥ Å handle inn til en hel uke i slengen 
– dette har jeg alltid vært tilhenger av å gjøre. Nå er det litt “vanskelig” siden jeg bor litt her og litt der, men jeg prøver likevel å handle inn så mye jeg kan til uken samlet alt på eng gang.

Det er fryktelig enkelt å la dette skli ut, og at man hver eneste dag går på butikken for å handle inn middag, etc.. Men hva skjer da? Jo, man bruker mye mer penger enn man trenger. Og det er faktisk ikke tull en gang, dere kjenner dere sikkert igjen? Om man lager en liste som dekker alle behov for hele uken, sparer man seg for det første tid ved å slippe og gå på butikken flere ganger i uken, og penger.

♥ To do lister
Ikke et ukjent begrep, og det er sikkert mange av dere som har dette fra før, åpenbart. Jeg er en listeperson, alltid vært det. Vet faktisk ikke hva jeg skulle gjort uten! Men jeg har litt forskjellige lister her og der, og da er det lett at det blir glemt likevel, så hva er da vitsen i utgangspunktet. Jeg har nå funnet ut at det beste for meg er å ha det på telefonen (selv om jeg elsker følelsen av å stryke ut ting som er gjør, med penn, hehe..) Jeg har lastet ned en app som heter “Todoist” som jeg bruker, og det synes jeg fungerer bra. Det finnes helt sikkert flere sånne, men dette var den jeg fant først.

Der har jeg delt det opp sånn :
♥ Personlig – to do liste
♥ Jobb – to do liste
♥ Forslag / idéer til blogginnlegg
♥ Youtube inspo

15205771_10158313455160355_119685930_oHittil denne uken har jeg som dere såvidt ser 21 oppgaver på den personlige fronten, og 14 oppgaver på jobb fronten. Denne listen vokser dessverre mer enn den minsker, hehe – men det er godt å ha noe fast og holde seg til!

Dette fungerer som smurt for meg! Når jeg har kontroll på listene mine, føler jeg at alt blir så mye enklere. Ofte kan man jo ha en følelse av at ting er stress og litt kaotisk fordi man har så mye man skal gjøre, og da er det jo bare å gå inn i appen og se hva som faktisk haster mest, og etterhvert få gjort alt det andre. Jobb er jobb, og den personlige to do listen min gjør jeg etter jobb. Føles godt å ha litt kontroll på alt, det er jo søren meg så lett å glemme av ting!

♥ Bake / lage / gjøre klart til ny uke
Jeg er veldig glad i hjemmelagede knekkebrød og proteinrundstykker. Det er godt å starte uken og vite at man har nok til uken som kommer.

15271524_10158313455405355_896807991_oDisse er fantastiske! 1 dl gresskar kjerner, 2 dl malte mandler, 2 dl linfrø, 2 dl sesamfrø, 2 dl solsikkekjerner, 3 egg, 150 grader i 30 minutter. (Strø salt på toppen) ♥

I tillegg så er det en fantastisk følelse når alt hjemme er i orden og på plass, for da kan man starte den nye uken og vite at alt er på stell hjemme. Dette føler jo til at man stresser mindre og klarer å fokusere bedre på det man skal gjøre på jobb. Det er så rart med det, når ting sklir ut hjemme, blir jeg stresset og føler at ting sklir ut overalt, selv om det ikke gjør det.. Hehe, men poenget er at jeg blir mer kreativ når jeg vet at ting er på stell. Sånn er det vel med alt. Rutiner og orden er godt å ha ♥

Har dere noen lure tips og triks? Bring it, alltid hyggelig og kunne hjelpe hverandre med små tiltak som gjør hverdagen bedre. To do lister er uerstattelige, og godt å ta helg når alt er unnagjort.

God mandag fra meg ♥

4 kommentarer
    1. Dette innlegget likte jeg, og det kom godt med i en ellers så hektisk hverdag. Lett for at gode rutiner glipper litt, og man faller i et litt dårlig mønster. Spesielt dette med å gå altfor ofte på butikken, hah!! Ellers elsker jeg lister – det gjør alt så mye bedre altså! Lister over ting som må gjøres, hva og når osv. Love it! Håper du har en fantastisk mandag, vakre <3

    2. Hei Lene, jeg vil veldig gjerne vite hva programmet heter? 🙂
      ønsker å skaffe det. fin kveld 🙂 hilsen emma

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg