Noen av de viktigste brikkene i livet

Jeg vil gjerne skrive et innlegg som omhandler noen av de viktigste brikkene i livet mitt. De som gjør at jeg føler meg så rik på så uendelig mange måter. De som du savner etter kvalitetstid, som du er på bølgelengde med, som du kan dele alt med uten å føle deg dømt, de som gir deg det lille ekstra i hverdagen, og som ALLTID er der for deg. Uansett hva.

Vennene mine er nemlig familien min. Og jeg setter like stor pris på de som jeg gjør på familien min. Uten de vet jeg ikke hvor jeg hadde vært. Og herregud så mange fantastiske mennesker jeg har rundt meg. Det skal nesten ikke være mulig! Og jeg setter pris på hver og en av de ♥

I et vennskap kan det ikke være enveiskjøring, for det kan gjerne fort bli tungt, og krevende for den ene parten. Begge parter må gi, og et vennskap skal i grunn være ganske ukomplisert. Man skal jo være der for hverandre, løfte hverandre opp, heie hverandre frem, unne hverandre alt det beste, og støtte hverandre i gode og vonde perioder.

Venner tilkommer jo i forskjellige perioder av livet. Noen vokser man opp med, noen møter man i ungdomsårene mens man fortsatt utvikler seg, mens andre møter man i voksen alder. Og det slutter aldri å komme interessante mennesker inn i livet.

For meg er det viktig å ha venner som man er på samme plan som mentalt sett. At man skjønner og forstår hverandre, og kan snakke om livets utfordringer og «rariteter» .. At man kan le like mye som man kan snakke seriøst, og at hver minste «interne» ting kan gjøre at man plutselig ler høyt for seg selv når man ikke er sammen. Herregud jeg elsker det!! Elsker vennene mine, hver og en av de. Noen av de er veldig lik meg, andre ikke – men vi utfyller hverandre på en helt fantastisk måte, og jeg har et helt eget forhold til hver og en av de. Og det – har jeg aldri tenkt å miste.

Og selv om livet raser forbi fortere enn vi rekker å tenke over, og man kanskje ikke alltid klarer å prioritere alle like mye hele tiden, så vet man at man alltid har hverandre. Og i 2017 sin sosiale verden har man på en eller annen måte alltid kontakt likevel. En tanke, en snap, en like eller en kommentar – vi er der alltid for hverandre på et vis, og det er lettere å følge med til tross for at man kanskje bor forskjellige steder. Men det er selvsagt lite som slår å være tilstede for hverandre, kvalitetstid, en telefonsamtale, en reise – ah det er noe av det mest magiske jeg vet. Som akkurat nå, eksempelvis – Helen og jeg bor på forskjellige steder, men å prioritere en reise med henne nå var så riktig, og så ubeskrivelig koselig.

Med alle vennene mine har jeg én spesiell følelse – jeg er alltid utrolig GLAD når jeg har vært sammen med de, og savner de med én gang vi skiller lag. Og det er sånn det skal være! Man skal få en feel good følelse av vennene sine.

Ærlighet er det jeg setter høyest i et vennskap. Om ikke vennene dine kan fortelle deg sannheten, kan ingen det. Jeg elsker å høre mine venners forskjellige meninger og refleksjoner, og blir utrolig vis av alle samtalene vi har sammen. Uten de hadde jeg kanskje ikke tatt de riktige avgjørelsene i de forskjellige situasjonene. Man har sine egne tanker og begrunnelser, samt magefølelse -men det hjelper alltid på å høre hva andre mener.

Ta deg tid til å stoppe opp, og tenke over de menneskene du har i livet ditt!

Og vennene sine  – de tar man vare på, så godt man bare kan! Her er mine stikkord til hvordan man tar vare på vennene sine ♥

Inkludere
– alle mine vet at de ALLTID er inkludert i alt jeg gjør.

Invitere
– ta intiativ til tid sammen. Uansett i hvilken sammenheng det er i. Vær den som inviterer på ting!

Arrangere
– arrangere middager, fester, spillkvelder, reiser, hytteturer

Spandere
– ikke vær redd for å spandere på vennene dine! De er jo familien din ♥

Være raus
– både med kjærlighet, ros og komplimenter

Være behjelpelig
– tilby deg, og still opp når de trenger det. Og når de ikke trenger det!

Gi mer enn du tar
– gi, gi, gi! Og da snakker jeg ikke om gaver. Men positivitet, glede og hjerterom.

Lytte
– Vær tilstede i samtalen.

Være snill
– ♥ Dette er en selvfølge.

Overraske
– Det blir aldri nok overraskelser. Og det settes sånn pris på!

By på seg selv
– Alltid! Vær den som gir litt ekstra. Bidra til felleskapet.

Være uhøytidelig
– Beste jeg vet om! Det gjør at de rundt deg klarer å slappe av, og ikke minst ha det gøy!

Godt humør og god humor
– Jeg ler sånn med vennene mine! Elsker å le med hele hjertet, og så godt at man kjenner det langt ned i magen.

Se løsninger
– Både for ting man skal gjøre sammen, og i situasjoner hvor vennene dine trenger råd.

Sette pris på
– Sette pris på de ulike personlighetene vennene dine har, og respekter de for det.

Gjøre det lille ekstra
– Det skader aldri å gi det lille ekstra til de man er glad i.

Bry seg
– Genuint være tilstede, og ønske det beste for hver og en.

Stille spørsmål, følge opp
– Interesser deg for alt i livene deres, og følg opp og med på det som er viktig i deres liv!

Unne de alt det beste
– Alltid. Sjalusi og misunnelse skal ikke eksistere i et vennskap.

Kvalitetstid
– prioriter dette når du kan ♥ Det er så utrolig viktig, og så godt!

Gaver, som kommer fra hjertet
– de små tingene som betyr noe.

Vær ærlig
– tilbakemeldinger sagt i kjærlighet settes alltid pris på

Få hver og en til å føle seg spesiell
– se de for den de er, og vær flink med å fortelle de hvor mye de betyr for deg ♥

Til alle vennene mine – jeg elsker dere!!! Takk for at dere alltid er her for meg!

10 kommentarer
    1. Så herlig å lese disse personlige innleggene dine, det setter liksom ord på mye av det jeg også føler! Fortsett med de, det gir en så fin balanse på bloggen! Ha en fin ferie nydelige! 🙂

    2. Skulle ønske hadde venninne som deg.ingen av mine bryr seg særlig om stille opp for meg og de gjør ting med sin fam el kjæreste.når jeg spør om reise nei da har de aldri mulighet el råd.enno de har normalt m penger.selv er jeg på aap det betyr 13000 i mnd likevel spanderte jeg reise på venninne et år bare helg da likevel elsker reiser men litt kjipt når jeg ikke har mye penger.men vil prøve igjen i år spandere på ei venninne siden alle sagt nei igjen… Litt trist Igrunn føler jeg har ikke de gode støttende venninnene i livet. Mange er veldig selvsentrerte feks ei som bor i Oslo tjener bra hu snakker kun om de mannfolka hu driver med hvis jeg er der hu sitter taster hele tia og hverken ser meg i øya el spør noe om meg og mitt.har egentlig slutta besøke henne siden det kun er 99% fokus på henne .greit om det hadde vært 50/50. Hadde lett bytta liv med deg elsker også bygårder med stukkatur men aldri bodd i en.elsker og franske rivieraen men litt redd ta fly alene flyskrekk og venninnene mine er jo ikke mulig få med..nyt livet du virker ha det så bra.eneste blogger jeg følger orker ikke følge de som er på topp fem iallfall.du står for noe mer ekte.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg