A new chapter in life …

Av og til er livet er som en bok.. Man ender et kapittel, og begynner på ett nytt.

Nå er tiden inne for å begynne på ett nytt. Men likevel ta med seg alt det fantastiske som har satt seg på minnet for alltid. Man skal ikke lukke en dør og snu ryggen til så fort noe tar slutt, man skal huske – og ta vare på de fine opplevelsene og minnene man har hatt sammen.

Man kan aldri forutse hvordan livet kommer til å bli, det er ingen fasit. Man lever i nuet, og tar livet som det kommer deretter. Plutselig kan ting forandre seg, og det er ikke alltid noe man kan styre over.

For snart 4 år siden møtte jeg et fantastisk menneske. Et menneske som har gitt meg så utrolig mye. En Gard jeg aldri kunne vært foruten. Gard er noe for seg selv. Han er fantastisk på så ufattelig mange måter. Snill, genuin, ekte, omsorgsfull og omtenksom, tenker på alle rundt seg. Listen er lang, og Gard vet akkurat hvor mye jeg setter pris på han i livet mitt.

13918577_10157756889410355_22709740_o-2

Noen ganger ser man etterhvert kanskje bare at man vokser litt forskjellige veier. Litt fra hverandre. Kanskje man ikke vil helt det samme, kanskje er man litt for ulik. Det trenger ikke bety at man er dårlige mennesker. Det er bare sånn livet er av og til, og det er en naturlig del av det å være et menneske. Man utvikler seg mens man går, og blir eldre. I stedet for at jeg og Gard har vokst og utviklet oss sammen, har vi gjort det litt hver for oss, og ikke helt klart og funnet balansen som gjør at det fungerer 100 %

Gard er min beste venn. Vi har det fint sammen på så mange måter, det er absolutt ingenting i veien for det. Vi har alltid kost oss i hverandres selskap. Vi er så glad i vennene og familiene til hverandre.. Vi har så mye sammen! Men når man etterhvert får et sterkere vennskap enn et kjæresteforhold, er det ikke for oss lengre helt riktig å være sammen.

Det er så trist, selvfølgelig er det trist! Men nå er vi blitt såppass “gamle” at vi må tenke på fremtiden. For oss er det ikke lengre riktig å være sammen fordi vi har det ok og greit. Man skal ha det mer enn ok og greit med den personen man ønsker å leve livet sitt med. Da skal alle brikkene falle på plass.

Vi har verdens fineste Levi, noe som knytter oss sammen. Og vi har for lenge siden bestemt oss for å bevare det sterke vennskapet vårt for vår egen og Levi sin skyld. I tillegg har vi så mange felles venner, venner som vi vil fortsette å være sammen med. Og familiene våre.. Gard er så glad i min familie og jeg så glad i hans.

Det har vært slutt mellom meg og Gard siden juni. Vi bor fortsatt sammen til alt det praktiske er ordnet. Og det går helt fint, vi har vært på ferie som venner, biltur som venner, bryllup som venner. Vi har en veldig god tone, noe vi begge setter veldig høyt.

Ett brudd er aldri enkelt, men når det er riktig vil det bli bra til slutt. Det er en prosess man må gjennom, og hittil har vi gått gjennom denne prosessen sammen. Noe som har vært fint for oss begge. Vi har opplevd mye sammen, og det er ting vi begge kommer til å sette pris på for alltid.

13898394_10157756888930355_941796336_o

13939945_10157756889400355_5320230_o

Nå skal Lene være litt Lene. Kjenne på det å være alene, finne tryggheten og gleden i eget selskap. Utfordre meg selv, vokse, finne Lene… Jeg er en kjærestejente, og har vært i 2 forhold rett etter hverandre. Nå trenger jeg litt pusterom. Stoppe opp og tenke over livet og hva jeg vil videre.

Av og til i livet må man ta kjipe valg for å få det enda litt bedre. Det er tungt å svelge. Men føles riktig, og da er det ikke noe grunn for å tviholde på hverandre, selv om det ofte er den enkleste og minst kompliserte løsningen.

Det går veldig fint med meg!

Klem til dere alle.

59 kommentarer
    1. Fine, fine Lene. Jeg føler så med deg, men vet at det er riktig! Jeg gjorde det samme i mai, med samboeren min jeg har vært med i snart syv år. Det er viktig å bli kjent med seg selv, være trygg i eget selskap og vite at man ikke trenger en kjæreste eller samboer for å ha det bra. Jeg er på samme vei som deg, og selv om det er tungt og rart i begynnelsen så går det fortere over enn man tror 🙂 God klem fra ei i samme båt <3

    2. Så utrolig fint og ekte skrevet Lene! Men må innrømme at jeg synes det var veldig trist å høre 🙁 har fått inntrykk av at noe var annerledes i det siste, så veldig bra at du velger å bekrefte det på en så ærlig og fin måte. Ønsker deg alt godt fremover, og planen din om Lene-tid en stund fremover høres veldig fornuftig ut. God klem.

    3. Hei Lene!
      Det er alltid trist med brudd, men så utrolig bra at dere er på det punktet hvor dere kan kan fortsette å beholde vennskapet og ikke minst samarbeide om søteste Levi. Det må jo være en fin avslutning på et fint kapittel. Er så enig med deg i dette med å ha litt Lene tid nå. Selv kom jeg ut av et nesten ti årig langt forhold for noen år siden og selv om det var tøft å starte “på nytt” kan jeg med hånden på hjerte si at den påfølgende tiden jeg var alene og måtte finne ut av både ting og meg selv på egenhånd er noe jeg nå ser tilbake til på med et smil og ikke ville vært foruten! Det er så utrolig viktig å ha den “kvalitetstiden” (hvis jeg kan kalle det det) med seg selv for. Stå på, du virker som ei kjempe jente som klarer det hun ønsker. Jeg har akkurat begynt å lese bloggen din og må si at den nå er fast inventar på min daglige leserunde på nettet! Digger interiørstilen din! Kos deg videre på ferie med gode venner:)

    4. Dette var trist å lese! Har lurt på om det har vært slutt en stund, og egentlig bare håpet at jeg tok feil. Dere virker som så fine mennesker begge to 🙂 Håper du har det bra til tross, og det er hyggelig å lese at dere har det fint som venner.

      Klem 🙂

    5. Et brudd er aldri enkelt uansett hvordan det skjer. Det vet jeg alt om selv.. Har hatt mine mistanker om at det har vært slutt mellom dere to, som tydelig mange andre også har, men har tenkt det er privat og hun forteller om det når hun er klar for det.
      Du er fortsatt ung og livet er nå! Og jeg tror alle har godt av litt tid med seg selv for å finne seg selv, som det så fint heter 😛
      Mange gode tanker fra meg til deg <3

    6. Så ekte og fint skrevet, Lene! Jeg ønsker deg alt godt videre og ta vare på de gode minnene dere har hatt sammen :). Heldigvis blir ting lettere når dere klarer å være gode venner etterpå, ikke bare stenge hverandre ute helt. God sommer videre <3

    7. Det faktum at du kan skrive noe så fint og ekte viser hvor fantastisk du er som person. Jeg ønsker deg masse lykke til videre, og håper du finner din egen lykke. Det fortjener du!

    8. Uff nå ble jeg skikkelig trist. Hadde egentlig ikke sett den komme med tanke på at dere nettopp har kjøpt leilighet og hund, men har hatt det litt på følelsen i det siste likevel 🙁 Klem til deg Lene, håper dere kommer dere gjennom det på best mulig måte <3

    9. Trist å høre, måtte det gå bra med dere begge:) men etter å ha lest dette har jeg bare ett spørsmål som jeg lurer på.. Hva vil skje med den nydelige leiligheten deres?

    10. Det er så nakent og ærlig, så nydelig. Du virker som en virkelig god person fra hjerterota og ut, både du og Gard! Håper det ordner seg på beste mulig måte, dere fortjener kun det beste, om det er sammen eller fra hverandre. Ta godt vare på deg selv i en tid som denne! Mange gode klemmer til dere<3

    11. Kjære Lene.. Jeg har forstått at det har vært noe, men det står stor respekt av at du velger å være så ærlig om dette på bloggen. Du pynter ikke på fasaden, men er bare “Lene”, og det setter jeg veldig stor pris på. Jeg håper du tar godt vare på deg selv fremover, og gjør det som gjør DEG glad. Ønsker deg alt godt fremover, Lene <3

    12. Det var trist å lese, dere var så fine sammen…Men uansett ønsker jeg dere lykke til begge to<3<3 Det er mye som skal klaffe i et forhold, ognoen ganger er brudd den eneste løsningen, dessverre….Stor klem til dere begge..

    13. Kjære vakre deg <3 dette var trist, men håper det blir til det bedre for deg! Jeg har følt dette på meg lenge…. så det var litt rart å få det bekreftet nå.. Håper du har det bra og at du koser deg i Barcelona <3 stooor klem

    14. Hei Lene! Prøvde å skrive noen fine ord her, men alt ble så kleint haha. Det var både vondt og godt å lese på samme tid 🙂 Vondt at det skulle skje, men bra at dere har det bra og ser lyst på den nye tilværelsen! Mange gode klemmer <3

    15. Kjære Lene❤️ Så trist å lese dette. Og gå gjennom et brudd er aldri enkelt! Har fulgt din blogg i flere år nå og vil bare si at du virker som en fantastisk flott jente! Lykke til videre! Klem❤️

    16. Så trist å lese. Brudd er vanskelig. Ta vare på seg selv nå. Bruk venner og fammilie til å komme deg. Høres ut som en bra plan å bare være Lene. Noen ganger må tøffe valg til for at ting skal bli bedere. Skal dere dele på å ha fineste Levi? Klem til deg.

    17. Så utrulig flott innlegg av deg.. Fikk en tåre i øyekroken når jeg leste nedover:’) Håper du har det fint, og får det alt bra fremover! Stor klem

    18. Dette var trist å lese! Men du forklarer det på en utrolig fin måte. Kjenner meg dessverre godt igjen i det du skriver, tror nok mange opplever det samme.. Dere er likevel utrolig heldige som fremdeles har hverandre 🙂 det er ikke alltid selvsagt. Masse lykkeønskninger til deg, tror nok alt faller på plass for deg 😉

    19. <3 <3 føler med deg. Jeg var i et forhold og gikk 2 år med en konstant følelse av at noe var feil og tilslutt bare ble vi enige om at vi kunne ikke ha deg sånn mer. Selv om jeg var og er ufattelig glad i han så er jeg veldig glad for at jeg tok det valget.
      Men jeg lurer på en ting. Merket dere ikke at det var noe "galt" før i det siste ? Det er jo bare noen måneder siden dere fikk Levi og flyttet sammen i leilighet?

    20. Vakkert skrevet:) egentlig skjønt det å vet ikke hvorfor, men har vært noe. Masse lykke til du er nydelig:)

    21. Kjære deg! Nå fikk jeg litt vondt inni meg. Det var trist. Helt fantastisk at dere er så gode venner! Det er beundringsverdig og noe dere kan være stolte av! Det viser at dere er gode mennesker!

    22. Tenkte om hva Maria også skrev.. selvfølgelig er det absolut privat hvis et forhold går bra eller ikke, men kommet det plutselig til dere? Momenten da dere merket at det ikke skal gå videre til fremtiden?
      Alle gode ønsker for deg❤

    23. Nå ble jeg faktisk ufattelig lei meg, dere var slikt et drømmepar for oss som så det utenfra hvertfall. Ønsker dere begge to alt godt fremover, og at dere finner det dere leter etter. <3

    24. Bra dere er venner fortsatt, da. Det er hyggelig. Vet hvordan det er når man har felles venner og blitt godt kjent med hverandres familier. Et brudd er alltid trist og vanskelig. Det går over og er tøffest i starten. Det blir helt sikkert veldig bra med tid for deg selv for å finne deg selv. 🙂 Stå på!

      Klem <3

    25. Så leit å høre, Lene. Du er et fantastisk menneske, og det virker også Gard som. Herlig at dere virkelig vil beholde vennskapet. Det er inspirerende! Lykke til videre, fine flotte deg. <3

    26. Dette var utrolig trist å høre <3 Jeg håper og tror du kommer deg vel igjennom det og kan se på bruddet som en prosess som gjorde deg sterkere. Du er en så vakker, talentfull, morsom og eventyrlysten jente som jeg tror vil nå langt – bare som Lene. <3 Klem til deg!

    27. Et brudd er aldri lett, men dette virker som et modent og gjennomtenkt valg fra deres side. Så fantastisk at dere kan bevare vennskapet! Heia dere på hver deres kant, fine mennesker!

    28. Så trist! Men er dere sikker på dette? Noen dager er mer hverdag enn andre. Og det er det hos alle etter en stund. Men virker som dere begge har så mange kvaliteter dere setter pris på hos hverandre. Prøvd å gå å snakke med noen om forholdet? Parterapi?

    29. Jeg begynte å gråte da jeg leste dette. Fordi jeg står i nøyaktig samme situasjon. Blitt slutt med min kjæreste og bestevenn, vi eier leilighet sammen og lille valpen Tilla. Vi er fortsatt bestevenner og jeg sliter med å finne en balanse, venninner syns jeg er rar som ikke kutter kontakt. Er på visninger hver dag, men budrunden er tøff. Vi vil dele omsorg for lille og han skal kjøpe meg ut. Uendelig tøft men samtidig riktig, vi var ikke kjærester lenger. Vi var bestevenner i kollektiv.

      Satt utrolig pris på innlegget, fantastisk at et annet menneske føler det jeg føler på nøyaktig samme tidspunkt. Takk Lene!

    30. Uff så trist. Kjærligheten er så fin, men kan også være så ufattelig vond! Håper det går bra med deg!
      Fantastisk at dere kan være venner, det står det respekt av! Jeg lurer litt på dette med at dere ble mer venner enn kjærester? Hva mener du med det? Hva innebærer det liksom? 🙂 at ting blir hverdagslige? Er det ikke rart å bo sammen selv om det er slutt, eller reise på ferie sammen? Jeg bare lurer fordi jeg vet at jeg personlig ikke hadde klart det like fint som dere! 🙂 er det ikke litt rart å dele seng når det er slutt, liksom? (Beklager hvis dette blir litt personlig, men jeg går gjennom noe av det samme selv for tiden, og forstår ikke hvordan du klarer å a det så fint. Sier litt om hvor fint menneske du er <3 god klem sendes til deg 🙂

    31. Veldig trist å lese.. Vet det ikke passer seg helt å kommentere dette i innlegget.. Men hvor har Gard kjøpt dressen sin?

    32. Det skremmer meg når jeg tenker på brudd. Har vært sammen med typen i snart 6år. Jeg har lenge følt at følelsene mine ikke er de samme for han lenger. Sikkert de siste 3 årene. Jeg aner ikke hvordan jeg skulle gjort det, han har akkurat mistet faren sin i tillegg. Bruddet hadde knust han mer enn oss begge til sammen. Alle minnene, alle vennene våre, familien ikke minst… At dere fant styrken sammen kan jeg ikke sette ord på en gang. Det er helt utrolig… Lykke til dere begge.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg