Netthaterne vs real life

Dagens lille sårbare innlegg fra meg. Jeg er normaltvis en veldig tøff jente, jeg har en sterk psyke. Tåler en støyt, og to, og tre, lander alltid på beina og retter meg opp i ryggen, og ser fremover. Løsninger foran begrensninger og positivitet foran negativitet. Det er min styrke. Og hele veien har jeg overbevist meg selv om at jeg ikke bryr meg om alt det negative som faktisk kommer med det yrket man har. Likevel så kan enkelte perioder være tyngre enn andre…

Sannheten er vel at jeg har opparbeidet meg en slags mur gjennom livet som jeg setter opp når jeg trenger å beskytte meg selv, og den er til tider ganske vanskelig å komme gjennom, til og med for meg selv. Muren beskytter meg mot det som er vondt, og får meg til å se klart i forhold til hva jeg finner meg i og ikke, hva jeg fortjener og ikke. Den gjør at jeg blir uredd, selv om at jeg innerst inne kan være jenta som bråvåkner av panikk midt på natten fordi hun er redd. Ett skall som sakte men sikkert slår sprekker innimellom. Og da må det ut.

Sårbart er det å innrømme at jeg kanskje ikke er så tøff likevel, når alt kommer til stykket. Det viktig og av og til legge ned guarden, både for meg selv og andre. For innerst inne er jenta bare et menneske, fylt av følelser, på godt og vondt. Og det er ingen skam å innrømme det





Jeg er en veldig sikker person i meg selv, men av og til kan jeg selvsagt føle meg utrolig dårlig av ting jeg hører, ser og leser om meg selv. Muren jeg setter opp gjør meg sterk, men av og til glipper det litt og ting går innpå meg. Selvsagt gjør det det. Og spør meg selv ; Har jeg mistet hodet oppi det hele?

Og i blant kan man være forvirret og ikke helt vite hvor veien i livet skal gå videre. Man blir tvilende. På bunnlinja er jeg ikke i tvil om hvem jeg er og hva jeg står for – men i forhold til alt press, vondt snakk og meninger fra andre kan man likevel av og til begynne å lure på hvorfor man gjør dette.

Man føler man roter seg litt bort i et fyrverkeri av prosjekter og ting som spiser av tiden hvor man egentlig burde stoppe opp og reflektere over det som er det aller viktigste i livet. Skulle ønske jeg kunne se på meg selv ovenfra, få et overblikk over hele situasjonen. Faktisk klare tenke helt klart over hvilke valg og prioriteringer jeg tar. Og vite at de er 100 % riktige for meg og hvor jeg står i dag.

MEN. Det er her det er viktig å finne frem styrken i seg selv. Snu det negative til det positive. Se løsninger. Det som da i sånne perioder gjør meg sterk er alt det som skjer i det virkelige livet. Og alle de fantastiske menneskene som er i det. Det er da jeg ser at jeg faktisk ikke har mistet hodet likevel, at jeg fortsatt lander med beina plantet på jorden. At prioriteringene i det virkelige livet faktisk har vært riktige, og viktige. Selv om jeg vet jeg aldri kan få prioritert de menneskene nok. Men de er der. De er der fortsatt, og det er det som gir meg en bekreftelse på at det er GREIT, at ting ikke har sklidd helt ut. Det betyr mer enn noe at de som er glade i meg, og kjenner til meg støtter meg, heier på meg og er positive og glade på mine vegner. Mine nærmeste står som fastspikrede påler rundt meg. Hadde jeg mistet de, hadde jeg også visst at jeg har mistet meg selv. Og at jeg med disse tankene klarer å reise meg igjen, å la alt det andre prelle av, til en viss grad.

Tilbake til overskriften ; Netthaterne vs real life. De som får deg til å tvile vs de som vet hva du er god for, og hvem du er på bunnlinjen til tross for “fasaden.” Men hvorfor lar man disse menneskene som ikke kjenner deg, vinne? Jeg har vært litt fastkjørt, mistet kreativitet og lyst, flere grunner til det – men i går fikk jeg en påminnelse på at de som heier meg opp og frem er der! En ordentlig boost som viser meg at positivitet seirer over negativitet, og at ma må huske på at det er lov å “gi faen” i de som ikke kjenner deg, og som ikke ønsker deg godt.

Det er jo disse menneskene og tilbakemeldingene man skal holde seg fast i. Det er jo DETTE som betyr noe. Om du føler deg dårlig, misforstått, satt i bås .. Fokusér på menneskene som er glad i deg og elsker deg for den du er, og som kjenner den virkelige deg. For det er de som er viktigst på bunnlinja ♥

Hadde jeg skulle valgt et fokus-område på noe jeg hadde ønsket å gjøre i fremtiden, måtte det vært å sette lys på disse menneskene som skal mene alt om alle, og være verdensmestere i netthat og ellers. De som har gjort det til hobbyen sin, de som tilfredsstilles av å tråkke på andre.

♥  Takk til dere som støtter. Dere som fortsatt får meg til å føle at det er verdt det.

59 kommentarer
    1. Mange nyttig tips og fine innlegg på bloggen. Jeg synes du har en god blanding av rimeligere og dyrere klær, sko , sminke etc. Langt ifra slik at alt du tipser om er dyrt/eksklusivt. Selvom man selv ikke ha lommebok til å kjøpe de dyreste klærne, sminke, reisene etc, så kan det allkivel være inspirende å lese om det. Jeg synes ihvertfall det hadde vært litt kjedelig å følge en blogg, som deler alt som jeg selv gjør fra før i eget liv. Det er sikkert en del misunnelse og jantelov ute å går. Bra det er flere en meg som ikke føler de må sitte hjemme i stua og kles seg som ei bestemornår de kommer i 30 årene. 🙂 (LER ) Så stå på Lene, synes du er dyktig og har en fin blogg. Klem May

    2. Hei, Lene! Synes det er kult at du tar opp dette temaet. Som du selv sier er du en positiv person og lar gjerne ikke slike kommentarer gå like lett innpå deg, men setter pris på at du velger å dele et litt mer personlig innlegg 🙂 mer av det! Har lest bloggen din i flere år nå og titter innom så og si daglig (av og til flere ganger daglig også, faktisk), og synes det har vært veldig interessant å følge deg på reisen 🙂

      Til noe helt annet: Lurer litt på hva du tenker ift kroppspress debatten som ruller i media osv om dagen? Har du noen tanker om dette og evt hvordan du kan ha påvirkning på det?

    3. Hei Lene! Jeg er vanligvis ikke jenten til å legge igjen en kommentar, men her ser jeg meg nødt til…

      Jeg, som mange andre, kjenner deg bare gjennom det du deler på bloggen. Og jeg er veldig glad for at du deler alt du deler.

      Om du ikke har en høyere utdanning enn videregående, så har du oppnådd helt UTROLIG mye i en så ung alder. Du har laget deg noe eget, og bygget det større og større. At noen hater på livet ditt og alt du har fått til, er bare på grunn av sjalusi. Uten en eneste utdanning har du fått til SÅ mye mer enn mange andre med utdanning. Som blogger dukker det opp mange tilbud og eventer, som kan oppstå som glamorøst. Jeg synes du har gjort deg fortjent til å bli en så stor blogger, og alt som hører til det.

      I mine øyne fremstår du som en søt, nydelig, jordnær og glad jente. Jeg håper du fortsetter å fremstå på den måten, og gi gass videre. Husk at veldig mange ser opp til deg, og jeg tror alle som gjør det er stolte over å ha deg som forbilde <3

      Stå på med det gode arbeidet ditt! Don't let anyone break you down

    4. Herregud så tøff du er! kom over den tråen om deg for ikke så lenge siden, å jeg ble mildt sagt rystet av alt som var blitt skrevet. FYSJ!! jeg screenshotta å raporterte alt inn, men fikk ikke et svar engang. Tenk at de tillater at andre skriver så mye drit om andre, å ikke bare deg men mange andre. Det er jo rett og slett mobbing!! Men vet du hva, du er så mye bedre enn så Lene. Å alle disse ufyselig menneskene som skriver disse tingene er ikke annet enn sjalu på deg og alt du får til, det er ikke vanskelig å se på hvordan de framstår i kommentarfeltene. Stå på videre, jeg beundrer deg og alt du har fått og enda får til <3 mangemange klemmer fra Caroline

    5. Jeg snublet over et slikt forum for ikke så lenge siden hvor det ble snakket om bloggere, og jeg kan bare ikke forstå at folk får seg selv til å skrive slike ting om andre. Jeg kan ikke begripe hvordan noen velger å bruke sin tid og energi på å skrive negative og sårende ting om andre. Jeg ble sint da jeg kom over dette forumet, over at de får lov til å poste slikt søppel og mobbing på nett, men jeg syntes også synd på disse personene. Jeg har vanskelig for å tro at de har det godt med seg selv når de har et behov for å henge ut andre på denne måten. Jeg håper du fortsetter å fokusere på alt det positive i livet ditt og ikke nettrollene! Stå på videre!

    6. Det var en som sa “Man kan bare kjenne andre like dypt som man kjenner seg selv”. Dette lever jeg etter. Mennesker som kritiserer andre kjenner ikke sin egen verdi, for da hadde de brukt tiden sin på noe mer verdifullt. Du ER rå. Det vet jeg at du vet. Se på alt du får til. Du er en inspirasjon! Og da kommer det en del misunnelse fra tankeløse mennesker som ikke eier hverken selvinnsikt eller bevissthet på hva de holder på med. Dette var et viktig blogginnlegg 🙂 bra du skriver om det!

      Stor klem!

    7. Hei! Jeg må si jeg ble oppriktig lei meg av å lese disse stygge kommentarene. Når man må påpeke sånne ting på en offentlig person er det bare snakk om sjalusi eller at de ikke har turt å følge drømmen sin selv .
      Jeg har bare likt bloggen din mer og mer siden i høst når du har fortalt mer om Midtsund-Lene, og jeg synes du er en ordenlig inspirasjon og ser ut som en million dollar(dette er postivt og ikke overflatisk ment, haha), og itillegg virker du smart, reflektert, blid og gjør alt for venninne dine, du tar også med oss bloggleserene på en helt annen måte en mange andre bloggere klarer. Og jeg elsker det!! Elsker også at du legger ut så mye video blogger.

      Pleier aldri å legge igjen kommentarer, men nå måtte jeg. Stå på! Og som du sier, og er flink til må du tenke på de som støtter deg og er stolt av deg. Er bare veldig lett for folk å slenge hat bak en skjerm.

      Stå på jente, jeg DIGGER deg og bloggen din!
      Klem Anne

    8. Sitter med tårer i øynene av å lese dette innlegget. Det vil alltid være sånn i deg yrket du har valgt. Klart man er sjalu på en jente som deg. Du setter deg mål og når de hver eneste gang. Du har verdier og viser de. Du fremstår som en så god jente og det tror jeg vi fleste tror på. Som du sier selv, hvordan har du ellers alle de gode menneskene rundt deg in real life? Stå på fantastiske lene, du er grunnen til at jeg i det hele tatt begynte å lese blogger. Heier på deg hele veien!!!!!

    9. Fineste Lene!
      F*** ta disse nettrollene, at de ikke bare kan holde munnen sin lukket ,og holde meningene sine for seg selv da de bare sitter gjemt bak et tastatur, ekstremt misunnelige for at de må leve et kjedelig a4 liv, selv om de ikke klarer innse at de faktisk er misunnelige….Hmmm…. Jaja….

      Du fortjener kun det beste. Keep rockin girl! alle med et godt hjerte unner deg kun det beste. Klem fra en leser som har fulgt deg hele veien! =)

    10. Fine Lene <3
      Jeg fikk helt vondt inni meg av å lese dette innlegget her. Jeg er helt sjokkert over hva enkelte folk får seg til å skrive som anonyme bak en skjerm. Ofte leser jeg kommentarfeltene til bloggere og diverse nettforum, og jeg blir like satt ut hver gang. Det er så stygt- så JÆVLIG stygt. Hva er det egentlig med jenter som hater andre jenter? Får de bedre selvfølelse av å gjøre det? Jeg skjønner det ikke.

      Jeg skjønner ikke hvorfor ikke disse menneskene bare kan la være å lese bloggene de åpenbart synes så dårlig om. Helt ærlig så har jeg noen ganger tenkt mine ting om enkelte bloggere, og flere innlegg fra disse har fått meg til å himle med øynene. Men det kunne ALDRI falt meg inn å skrive en stygg kommentar til noen, fordi det gir meg ingenting. Det eneste det gjør er å såre vedkommende, og det er vel ingen tjent med. Folk må virkelig skjerpe seg. Hvis man ikke har noe fint eller konstruktivt å komme med, så hold kjeft. Er det så vanskelig?

      Jeg håper du klarer å huske på at de som skriver disse kommentarene ofte er sjalu mennesker som er bitre over andres suksess. Du virker som en hardtarbeidende jente som fortjener alt du oppnår. Jeg kjenner flere som kjenner deg, og alle sier at du virkelig er den positive jenta som du fremstår som på bloggen. Og det tror jeg virkelig på. Fortsett å være den fantastiske personer du er, og hev deg over alle som mener at du er noe annet.

      Jeg elsker bloggen din, og kommer aldri til å slutte å følge den 🙂 Mange klemmer til deg <3

    11. Sjalusi er en stygg ting. Folk klarer ikke å unne andre suksess. Janteloven står altfor sterkt Norge. Stå på Lene! Du har nok flere støttespillere enn hatere <3

    12. Lene du Lene..Ble så trist inni meg når jeg leste innlegget ditt,tenk at det finnes slike mennesker som vil andre så vondt m å skrive slike vonde kommentarer om en person de ikke kjenner engang

      1. Åhh alt jeg skrev kom ikke frem i kommentarfeltet,men uansett DU er Best Lene og jeg digger DEG for denFantastiske personen DU ER

      2. Det er mange som vil meine mykje, og nokre fokusersr på det negative, mens mange (som deg) fokuserar på det positive! Fortsett og skap en blogg som oss positive kan kose oss med og bli inspirert♥️ Og fortsett og designe klær som bare du kan

    13. Kjente jeg ble helt tom av å lese alle de stygge slibrige kommentarene du hadde lagt ved i innlegget.

    14. Jeg syns du har en flott blogg. Du er inspirerende! Og en herlig avkobling i hverdagen for en travel småbarnsmor:)
      Netthaterne er barnslig sjalu, rett og slett.

    15. Hei Lene. Det er skikkelig vondt å lese alle disse stygge kommentarene. Skjønner godt at det ikke alltid er like lett å bare overse dette. Jeg syns hvertfall det er veldig tydelig at personene bak disse kommentarene sliter med sjalusi, og det håper jeg du ser selv også. Du er utrolig flink, og jeg håper virkelig ikke at disse kommentarene fører til at du ikke klarer å være stolt av deg selv. Du har all grunn til å være stolt over alt du får til – merker at jeg også er stolt av deg, selv om jeg ikke kjenner deg 😉 Det er dessverre veldig mange som sliter med å unne andre mennesker noe godt, og det er så synd. Det er vel slik at de føler seg “truet” når de ser personer som deg. Med personer som deg mener jeg personer som er positive, vellykkede, inkluderende, talentfulle, utadvendte, ydmyke og ikke minst utrolig nydelige å se på:-) Syns det er veldig urettferdig at du får slike kommentarer, for jeg syns det kommer så tydelig frem at du unner alle rundt deg det beste, og at du blir oppriktig glad på andres vegne når positive ting skjer. Jeg blir hvertfall veldig inspirert av deg, og går inn på bloggen din når jeg trenger et friskt pust i hverdagen. Har skrevet det til deg før og jeg skriver det igjen; etter at jeg har vært inne på bloggen din så tenker jeg alltid “jeg trenger en Lene i livet mitt”. Hehe:-) Keep up the good work! Jeg heier på deg!

    16. Kanskje litt klisje å si, men fuck the haters. Fokuser på det DU ønsker i livet, DINE mål og hva som er viktig i DITT liv. Vi jenter må bli flinkere til å løfte hverandre opp. Jeg heier på deg! 🙂

    17. Hold deg unna Kvinneguiden Rampelyset, det er jo en samling av patetiske kjerringer som prøver heve seg selv, ved å kritisere andre. De rakker ned på bloggere, og i samme slengen klarer de å skrive hvor fantastiske de selv er. Ikke la disse tragiske menneskene gå innpå deg, de som har et problem.

    18. Det personene som er gla i deg er jo det uansett om du forandrer deg eller ikke. Personlig synes jeg at det har gått litt langt. Ikke bare med deg men hos de fleste bloggere. I en alder av 30 år synes jeg at livet bør handle om litt mer enn å se bra ut, fikse på det ene og det andre, festing og klær. Jeg setter spørmålstegn ved det å alltid pose og være deilig! Ha på filter og gjøre det litt mer ” rosenrødt” enn det er. Misforstå meg rett, du er en vakker jente! Men vi jenter trenger da ikke å være deilig hele tiden? Det er jo ikke det livet handler om! Vi er jo mennesker vi også!
      Dette handler ikke om jantelov og det å rakke nes på noen, for det er jeg enig i at er uakseptabelt!! Men, det handler litt om det presse du er med på å lage.

      Jeg har hørt mye positivt om deg, så ikke ta dette som drittslenging! Men jeg må tilføye at jeg er gla for at jeg er 32 og ikke 18 år i det samfunnet vi lever i nå!

      1. Jeg er enig med deg ! Det må vere lov å vere litt kritisk til hvordan bloggsamfunnet fungerer og hvordan mange bloggere med fokus på mote og sminke utvikler seg gjennom årene. Det blir jo ofte mer og mer reklame og enda mer fokus på utseende. Og, jeg mener at mange, ikke alle(!), får veldig mye oppi hendene kun på grunn av den påvirkningskraften de har. Plutselig kan man selge hva som helst fordi man er pen og mange stoler på det bloggere uttaler seg om.

        Nå skal jeg absolutt ikke dra alle sammen under en kam. Jeg har et veldig godt inntrykk av deg Lene, og du er virkelig god på mye av det du driver med. Men håper du forstår at noen vil vere kritisk, og det med fullt lov. Så konstruktive diskusjoner bør det være åpenhet for uten at man skal føle seg tråkka på, men direkte netthets og drittslenging det er totalt uaksepatbelt!

    19. Jeg må bare riste på hodet av de negative kommentarene du viser her siden jeg som bloggleser overhodet ikke ser på deg på den måten som de beskriver. Jeg liker bloggen din nettopp fordi du er både stolt og ydmyk når du oppnår noe, og fordi du virker flink til å ta vare på menneskene i livet ditt. Når du har hatt kjærester har jeg fått gode tips fra deg (små overraskelser, viktigheten av kommunikasjon, hjemmelagete middager osv) og det samme når du skriver om venner og familie. Når du klarer å få meg til å bli inspirert til å ta enda bedre vare på menneskene i livet mitt, og huske på det daglig, så har du gjort noe helt riktig ved å bruke de gode verdiene du har! Du har så mye som ikke kan kjøpes for penger – omtanke for andre, en positiv holdning til livet, en nydelig sangstemme og flink på kjøkkenet for å bare nevne noe! Og dessuten, når man først har penger til det, så er nettopp reiser og sosiale opplevelser noe av det lureste å bruke penger på. Man er ikke et “luksusdyr” av den grunn. Jeg heier på deg!!

    20. Off, jeg synes ikke at det er greit at folk skal kunne sitte å skrive anonymt om bloggere eller noen andre personer på den måten. Det er utrolig feigt å sitte bak en skjerm og skrive ting en aldri ville ha funnet på å si direkte til noen i virkeligheten, (ikke at det hadde vært noe bedre.) Vi er heldige som får dele så mye spennende med deg Lene, du beriker hvertfall min hverdag, jeg koser meg skikkelig hver gang jeg klikker inn på bloggen din og blir inspirert av positiviteten din. Det trist å se andre dra deg ned på den måten, jeg heier på deg og håper at du ikke lar deg påvirke av “styggen på ryggen”. Vi tviler alle på valg vi tar her i livet, ingen er perfekt og jeg kan ikke tenke meg hvordan det må være når masse fremmede folk skal mene noe om det i tillegg. Tøffe deg!

    21. Har aldri lagt igjen en kommentar på bloggen din, men nå var det på tide. I det siste har jeg synes du har delt mange fine personlige taker og tips som har virkelig hjulpet meg i måten jeg tenker om meg selv på. Som du så fint sier selv, man må være sin egen beste venn, og du vet best for deg selv hva som er rett. Jeg beundrer virkelig hvordan du ser muligheter, og ikke begrensinger, og se så langt det har tatt deg. Synes heller du bør nyte disse sjansene du får, for de som snakker stygt er nok bare misunnelig. Jeg tror veldig mange med en kjedelig A4 jobb, og en utdanning ville tatt de mulighetene du har hatt om de også hadde muligheten til det samme. Utdanning er ikke alt. Det viktigste er å ha en jobb man trives i, og å være fornøyd med hvordan man har det. Vi bak skjermen kjenner deg ikke, men i det siste har du hvert fall gitt meg gode råd til hvordan å takle ting som ikke er så lett som jeg setter stor pris på. Vit at du er en inspirasjon!

    22. Vet du hva Lene, det er jaggu menneskelig å reagere…… Det som er litt trist er at det er de som tåler minst selv, som dømmer andre hardest. Hva du velger å si og gjøre, kan umulig ha så stor påvirkning på dem at det er nødvendig med hets! Du benytter deg av mulighetene som kommer din vei, hurra for det <3 Er så glad for deg og ALLE andre det går bra for uansett hvor og hvem en henger med;) Lykke til med ny kolleksjon, bli kanon det! Klem fra Camilla <3

    23. Folk forstår tydeligvis ikke at det går an å være opptatt av å se bra ut, klær, vesker, interiør osv OG være jordnær. Har fått den indirekte slengt i trynet flere ganger selv når folk har møtt meg – “du var faktisk ikke så dum og blond som jeg trodde”. HAH! Syntes du er fantastisk flink og inspirerende med alt du gjør, Lene. Titter alltid innom her hvis jeg trenger et smil <3

    24. Lenemor <3 Du er så flink, positiv og en vakker personlighet og blogg. Aldri bry deg om haters (du vet godt at dette bare betyr at "u made it") Du er nydelig, og skal aldri tenke noe annet! ELSKER bloggen din, deg og alle de fine tingene du tar oss med på. Stå på vakre menneske! Du er gull 😀

    25. Synes du er toppers jeg! Ingenting er som å se en vlog eller en innkjøpsvideo med sprudlende, glade Lene

    26. Hei Lene. Jeg har lest bloggen din lenge. Jeg er ikke enig i hva disse forumtrollene skriver. MEN, jeg synes at bloggen har blitt dårligere den siste tiden og jeg sjekker den sjeldnere og sjeldnere. Synes du oppdaterer veldig lite og innleggene er ikke alltid så god i kvaliteten. Det er min mening og jeg synes det er synd for du er en nydelig jente med en fin personlighet 🙂 klem

      1. Jeg er veldig enig i denne kommentaren desverre. Ofte klikker jeg meg innom for så og oppdage at der ikke er noe nytt innlegg. I det siste har ikke kvaliteten på innleggene vært like god heller syns jeg. Savmer da du hadde flere innlegg om dagen og i forskjellige tema! ☺
        Jeg har fulgt bloggen din siden du bodde i Ålesund og har også sett hvordan du har forrandret deg. Men det har vi nok alle på disse årene!

    27. Først og fremst må det virkelig sies at det er helt utrolig godt å høre at du ikke lar de negative kommentarene og folkene ta mer plass enn de positive. Er virkelig viktig å se på majoriteten av de positive som mye mer verdt enn de negative. Tror mye av grunnen til at netthaterne får så mye makt er nettopp fordi i Norge med vår fantastiske holdning om en internalisert jantelov skal man ikke kunne skryte av seg selv og er dermed nødt til å hente skryten og rosen fra andre, noe som også gir kritikerne masse makt de ikke fortjener. Når man setter sin egenverdi i andres hender er det såklart bitre mennesker som kommer til å prøve å knuse den. Det er SÅ viktig at du fortsetter å være stolt av deg selv, fortelle om alle grensene du setter for hva du aksepterer fra andre og hvor høyt du respekterer deg selv. Mange jenter trenger virkelig å ha et slikt forbilde. Det er det mest feministiske og viktige man kan bruke sin stemme til. Vis at det er fullstendig mulig å oppnå masse suksess og skryt av den og fortell oss at er man en girlBOSS så må man hevde det selv. Ikke sett verdien din hos andre. Men selvfølgelig vær jordnær og ydmyk i den grad det hører til.
      Når det kommer til haterne er deres kommentarer uoriginale, kjedelige, lite logiske og selvmotsigende. Det med hestetryne har mange prøvd seg på til verdens moteikon Sarah Jessica Parker (Carrie Bradshaw) og finnes det egentlig en mer talentfull, stylish, chic, vakker og veltrent kvinne i sin alder så vet ikke jeg.
      Natalie Dorman (supervakker skuespiller fra bl.a. Game of Thrones) blir kalt gris og Miss Piggy og ikke bare er det absurd, men også lite imponerende og barnslig på et helt nytt nivå.
      Dessuten når de i en tråd prøver å få deg til å fremstå som overfladisk for så å kommentere på utseendet ditt har de jo satt intelligensnivået for tråden.
      Liksom de også prøver å få deg til å virke mindre jordnær fordi du henger med reality-deltakere – når ble det å ikke være snobbete rundt hvilke mennesker man henger med å være synonymt med å ikke være jordnær? Gir jo ikke mening. At en klarer å henge med alle mennesker uansett samfunnslag og hvilken bås de har blitt satt i sier jo masse om at man er en åpen og tolerant person. Man er mer en snobb dersom man dømmer mennesker utifra simple ting som det og ikke klarer å se en ordentlig person gjennom det. Om man skal dømme folk og ikke henge med de fordi man er for bra for dem.
      Dessuten er man ikke mindre suksessfull, jordnær eller intelligent pga. at suksessen er oppnådd gjennom kunsteriske arenaer som mote, mat og reiser. Faktisk er det å reise noe som gjør en til en mye mer opplyst og informert person enn de fleste andre.
      Det er rett og slett helt usammenhengende og selvmotsigende. Spesielt når de sier de er imot janteloven – men mener at det er en grense for hvor mye man skal skryte av seg selv – det er jo nettopp det janteloven er. En grense som skal hindre en fra å feire egne suksesser. Verdens styggeste hersketeknikk. Det er såå viktig å stå imot! Det er så viktig å vise unge jenter at, jo, du er verdt noe, selvom du er av den kunsteriske typen som vil skrive, ta bilder, drive med mote, sminke, mat og reising. Selvom du ikke følte du måtte ta utdanning for å få en tittel.
      Du kan også bare fortelle alle med en gang at man kan bare tørre å sjanse på de tingene man brenner for i livet, fordi man får hat for alt uansett om det er fordi du pusser opp leiligheter og skriver blogg eller om du jobber på matbutikk. På en eller annen måte tror folk at det er helt greit å snakke stygt til hverandre uansett hvilket yrke du velger, så velg for Guds skyld noe du brenner for ellers er det hvertfall ikke verdt all dritten folk skal slenge etter deg.
      Aldri la dem stoppe deg!
      Du virker som en helskjønn jente, har fulgt bloggen din i flere år, og syns du bare blir mer og mer inspirerende. Noe som er vanskelig for mange bloggere. Du er skikkelig kul! Er spennende med all oppussingsinspirasjonen du har kommet med (har virkelig trengt og brukt bloggen din i min egen prosess!) og er så nyttig med reisetips og inspirasjon! Du har også gode, viktige verdier og fortsett å spre dem til alle som trenger å høre om dem. Å elske seg selv er viktig. Ikke tabu.
      Keep on the good work!

    28. “Artig” at mange her gjentar at de har fulgt deg og bloggen din i alle år. Jeg er sikker på at om de stopper opp litt, så har vel de også forandret seg på 10 år? Og hvis ikke… Vel! Vi lever, lærer og vokser, det er meningen med livet. Det viktigste er at vi tar vare på de rundt oss, og bryr oss om hverandre. Det er viktig å løfte hodet å se de rundt oss, og det virker det som du gjør. Om du kjøper en dyr veske, er ikke det ensbetydende med at du er overfladisk. Dette er nok for det meste folk som er misunnelig og som ikke har det godt nok med seg selv til å unne andre suksess. Trist! Jeg for min del synes det er skikkelig beundringsverdig at du har jobbet deg så heftig opp, og kommet dit du er i dag. Tenk å kunne jobbe med det man i bunn og grunn har som hobby! Det skal du bare nyte!

    29. Du virker som en nydelig person, både på innsiden og på utsiden! Jordnær, positiv og tøff! Du er et forbilde for mange, aldri glem det <3

    30. Som du skriver selv er det svært synlig at du har tatt deg veldig nær av kommentarer og irrasjonelle meninger om deg. Du er ganske sårbar gjennom hele innlegget ditt, og det provoserer meg mye kjenner jeg. Fordi Lene; du er verdifull. Du er oppegående. Du er glad, blid og positiv. Du er omtenksom, kjærlig, jordnær, livsnyter, du er suksessfull fordi du har fulgt drømmene dine. Du er skjønn og vakker, og du har en deilig kropp (hehe;). Du har jo alt!? Derfor blir det sånn fordi samfunnet “fungerer” slik i dag. Slike som deg vil tiltrekke seg mange haters. Og hva er egentlig haters/nett-troll? Sjalue mennesker som ikke makter å unne andre noe de selv ikke har, eller er. Enkelt og greit. Årsaken til så mye ondt og vondt verden over er faktisk fordi mennesker ikke elsker seg selv. Elsker du ikke deg selv så er det vanskelig å gi kjærlighet til andre. Det må starte med en selv, i en selv. Hvordan man får andre til å føle seg sier alt om en selv. Det er trist, en folkesykdom. Bare gi faen i dette her, ingen bryr seg i det hele store bildet, og hvert fall ikke du, for du kommer aldri til å tillate deg å knekke av haters. Uansett vil du reise deg igjen og fortsette ditt gode liv. De skriver kanskje om deg Lene, men du må forstå at det faktisk ikke handler om deg. Det handler om den de er og forholdet de har til seg selv.

    31. Fyfader, du er TØFF!! Heier på deg <3 Er en grunn for at de går under tittelen TROLL. Så trasig å se at enkelte mennesker kan rive i fra seg så mye negativitet og frekke kommentarer bare sånn helt uten videre. Hva vet vel nettbrukere om mennesker som sitter bak tastaturet til en blogg? STÅ PÅ LENE, vær stolt over bloggen, alle kleskolleksjonene, solbrillene, skolene og alt annet du får til her i livet!! Ta vare på alle nære rundt deg, og vit at det er flere gode blogglesere som støtter deg!

    32. Kjære Lene. Du er en vakker og sterk jente. Dessverre finnes det folk som må rakke ned på andre for å føle seg bedere. Misunnelse eller dårlig selvtillit muligens? Disse folkene kan jo ikke ha det bra med seg selv? Takk for at du deler livet ditt på bloggen med oss. Stå på.

    33. Hei Lene,
      Jeg synes du har en sunn instilling til netthaterne. Du vet hva du er god for og beholder den positive innstillingen til livet. Likevel tviler du innimellom – helt normalt. Alle gjør det. Det handler om at man noen ganger føler seg mer sårbar og lar negative kommentarer gå inn på seg. Det handler om å være et menneske. Livet består ikke bare av gode dager, og hurra for det. Oppturene føles mye større når man har opplevd noen nedturer 🙂
      Jeg er en god del eldre enn deg, men leser likevel bloggen og liker den. Jeg skjønner utmerket godt at den viser et mer glanset bilde av deg som person, og at du har flere kvaliteter enn de jeg ser på bilder og tekst. At noen velger å hetse, sier mer om dem enn om deg. Bare stå på Lene, du gjør en bra jobb!

      Når det kommer til en hektisk hverdag, hvor du står ovenfor mange valg og prioriteringer, tror jeg de fleste kan kjenne seg igjen i det. Man velger utifra det som virker riktig i øyeblikket. De færreste har tid til å sette seg ned og reflektere over livets mange valg. Jeg har likevel lyst til å gi et råd om å tenke framover, hva er det du vil om 10 år feks? Bli designer? Interiørarkitekt? Noe helt annet? Om du vet hva du ønsker å satse på etter bloggen (og jeg håper du holder på i mange år framover, men det er lite sannsynlig at du blogger til pensjonistalder 🙂 ), ta en utdanning eller noen kurs i den retning. Det er et tøft arbeidsmarked og utdanning teller. Oppretthold også en cv/erfaringsdokument hvor du skriver ned alle samarbeid du har vært med på. Få med datoer og mest mulig info om hva du gjorde. Attester er heller ikke dumt å be om. Det er fort gjort å glemme alt du har vært med på, og en vakker dag søker du jobb og har dokumentert masse erfaring som du kan trekke på videre.

      Lykke til, jeg gleder meg til å fortsette å lese bloggen din 🙂

    34. Folk som ikke kjenner deg har ingen mulighet til å mene noe om deg og din personlighet, så det synes jeg du bare må tenke når du leser kommentarer som går på dette 🙂 Det folk har mulighet til å kommentere er bloggen din, og det som du legger ut. Det er jo du som velger dette yrket og hva du legger ut på nett. Jeg synes bloggen har falt veldig i kvalitet, og jeg synes ikke alltid du gjør en god jobb. Men det gjelder jo alle mennesker! Vi har alle perioder der vi ikke leverer slik vi burde, og det er helt i orden 🙂 Stå på Lene! Gleder meg til å høre hvordan det gikk på visninger på søndag! 🙂

    35. Det er alltid noen som vil kritisere når man stikker seg litt frem. Det er mange der ute som ikke har det så godt i sitt eget liv og må kritiserer og hetse andre. Konstruktiv kritikk er noe annet, men å sitte på diverse forum og snakke nedsettende om andre er bare lavmål. Det er ikke så lenge siden jeg begynte å lese bloggen din og du imponerer meg. Du er veldig dyktig i jobben din og fått til mye. Du virker selvstendig og har bein i nesa. Du virker som ei morsoms, positiv og sprudlende jente . Ikke minst er du ei nydelig jente med god klesstil. Det er mange som liker deg og det må du fokusere på, selv om jeg forstår at hets kan være sårende.

    36. Det blir jo mer og mer vanlig å skape seg et levebrød utenfor de rammene som inneholder flere års skolegang – HELDIGVIS. Jeg sier heldigvis, fordi det gir så mange flere mennesker gode muligheter til å bli gode på det de ELSKER, være seg blogging/bondegård/whatever. Det er trist at så mange bruker egentid på å rakke ned på andre mennesker, det vitner jo bare dessverre om dårlig selvfølelse, for hvordan skal man klare å tenke godt om andre dersom man ikke tenker godt om seg selv? Glade mennesker blir gode mennesker og orker ikke å bruke tid på å skrape i lakken hos andre.

      Jeg heier på deg og alle andre damer, det er en GOD ting å være stolt over det man har oppnådd. Det er noe vi nordmenn må bli flinkere på!! Det som inspirerer meg mest ved deg, er at du framstår som en veldig snill person. Det er det jeg ser på som absolutt viktigst fordi det kommer så mye godt ut av det, både for en selv og andre. Ta vare på deg selv midt oppi alt! Jeg tenker det er du som sitter sterkere igjen, ikke netthaterne. <3

    37. Hei Lene!

      Jeg har fulgt deg i mange år siden før du flyttet til Oslo og dette er dessverre første gangen jeg har kommentert. Kanskje mye fordi jeg synes du er en positiv og hyggelig jente med mye inspirasjon og kreativitet, noe jeg har tatt for gitt dessverre. Jeg skal bli flinkere til å kommentere på flotte bloggposter, interiørbilder, reiser og motetips, og jeg gleder meg til å følge deg videre med ny leilighet og livet ditt videre. Det er dessverre mange som føler seg bedre med å si/skrive stygge ting om deg som gjør noe bra. Jeg og flere av mine venninner som leser din blogg ønsker at du skal fortsette med bloggen som gir oss masse inspirasjon og glede i hverdagen. Janteloven og misunnelse må vi gjennomskue og tråkke hardt ned på. Nyt livet og alt det har å by på! Mange klemmer fra Miriam

    38. Jeg tror mye av problemet er at mange bloggere “fordummer” samfunnet. Alle har blitt så sinnsykt opptatt av utseende, kropp og materialisme. Bloggerene fremmer jo dette. Det du kaller hatere, er nok ikke nødvendigvis det. Man skal passe seg veldig for å tenke at all kritikk kommer av misunnelse. Er det så utenkelig at noen faktisk bryr seg om hvor dette overfladiske samfunnet tar veien?!

      Og for å understreke: DU er sikkert en fin person, men det går fortsatt an å diskutere disse sidene ved blogging/sosiale medier.

      1. Takk for at noen skrev denne kommentaren! Det MÅ kunne gå an å ha to tanker i hodet på en gang og det MÅ kunne gå an å ta noe ansvar når man er en “influencer” som per definisjon ønsker å påvirke. Ikke alle som er kritiske til den utviklingen mainstreamblogging har tatt er sjalu nettroll med lav selvtillit – det ser ikke bra ut å gå i forsvarsposisjon og rope “sjalusi” hver gang noen er kritiske. Det er reelle og bekymringsverdige aspekter ved de mest leste bloggene i Norge idag. De aller fleste av dem, inkludert denne, fronter og promoterer et ganske drøyt forbruk og en ganske lite bærekraftig livsstil. Det må det kunne gå an å snakke om.

    39. Jeg er veldig stor fan av deg! Har selv tatt høyere utdanning, og gått den “normale” veien. Til å ikke ha utdanning, er det er virkelig imponerende alt du har fått til. Du er faktisk ikke bare en blogger, du har jo bygget deg opp et stort navn innenfor klesbransjen! Tusen takk for at du orker å gå gjennom slik drittslenging for at andre skal ha noe å klikke seg inn på. Tror mange hadde falt av for lenge siden. Synes folk bør tenke litt over hva bloggere faktisk går gjennom for at andre skal underholdes.. det står stor respekt av den styrken du har

    40. Hei Lene! Synes du er utrolig dyktig. Jeg oppfatter deg som en jente som har en god virkelighetsoppfatning og bena godt plantet på jorden. Du må tenke på at de som legger igjenn stygge kommentarer har tatt seg bryet å klikke seg inn på bloggen for så å bruke tid på og skrive kommentar. Dette må jo være personer som ikke har noe bedre fore! Stå på, det er mange av oss som heier på deg og vill se deg lykkes

    41. Jeg tror at det å gi tilbakemelding til bloggere er en vanskelig oppgave. På den ene siden selger du et produkt. Du selger “leneorvik.no” og legger ut en liten del av ditt liv som du selv velger, og presenterer på den måten du vil. Du tjener penger på det og du tilbyr oss lesere en plattform av inspirasjon – et produkt. Og som en konsument av et produkt, føler jeg at jeg kan gi tilbakemelding på hva jeg liker, hva jeg ikke liker og hva jeg vil ha endret. Samtidig så er dette også en personlig blogg, og du er ofte åpen og ærlig og slipper oss innpå deg som person. Det er vanskeligere å gi tilbakemelding på om jeg liker det, uten at det skal være slemt (eller snilt) mot deg personlig. Skjønner du hva jeg mener? For eksempel syntes ikke jeg det er særlig interessant å følge med på all “glammen” og merkeklær og reiser og slike ting. Det blir litt fjasete og kjedelig for meg (men helt sikkert ikke for andre). På den andre siden, syntes jeg det er kjempegøy å lese om interiør og maten du lager og sånne småtips som får huset til å se bedre ut. Det er det JEG ønsker fra produktet “leneorvik.no”. Det blir likevel vanskelig å få det frem uten at det skal bli tatt som personlig kritikk, nettopp fordi ditt produkt og deg er så blandet inn i hverandre.

      Forøvrig syntes jeg at alle de som kommenterte anonymt, reflekterer utrolig usjarmerende egenskaper. Det må være mulig å være kritisk til bloggen din uten å bli ondskapsfull og slem i kommentaren. Men som sagt, ikke alltid like lett å skille produktet fra personen bak!

    42. Blir så sur på folk som mener de har retten til å skrive så mye dritt på nett. STÅ PÅ LENE. Jeg har også lest bloggen din super lenge, og jeg syntes bare den blir bedre og bedre! Du er jo helt amazing.

    43. Du virker som en superherlig jente, med gode verdier- sprudlende og fin. Men noe av kritikken kan jeg forstå, DOG ikke måten dette du viser her er skrevet. Kritikk (og konstruktiv sådan) handler ikke om å være slem!
      Vet du, for meg er rosabloggingen (eller snappingen) gått litt langt.. Jeg har selv slettet deg fra snap, fordi etter min smak gir den meg ikke noe inspirasjon-men bloggen titter jeg jo innom i ny og ne 🙂 Det handler ikke om misunnelse, ikke om at jeg har behov for å rakke ned på deg for alt du har oppnådd – bare at det ikke gir meg noesærlig å se kjole på kjole, bikini etter bikini. Men det er meg da 🙂 Just a smalltowngirl vet du. Med et liv i offentligheten følger vel noe slikt med, ikke bruk tid på slikt – se frem og bruk tid på de fine folkene i livet. Lykke til videre ☀️

    44. Man får jo jammen meg helt bakoversveis av å lese alt enkelte mennesker kommenterer. Alle skal alltid ha noe å si, enten de kjenner en person eller ei. Velger og tro at følgerne av deg på blogg og instagram (sosiale medier generelt) gjør dette fordi de syns det er ålreit. Ikke fordi de må. De menneskene som kommer med konstruktiv kritikk er en ting, men de som velger å uttale seg negativt utenom å kjenne deg; de kan ta seg en bolle. Har fulgt deg lenge, lenge, og syns du inspirerer, skaper smil og virker å være deg selv. Gleder meg til å følge deg videre, og ønsker deg lykke til med lansering av nye BikBok kollksjonen. Dette blir kanon!

    45. Hadde jeg jobbet så hardt og lenge for det livet du har klart å etablere deg hadde jeg faen unnet mer hver eneste YSL-veske og Dubaitur med verdens BESTE samvittighet! Fyyyy som du fortjener det. Ingenting kommer gratis her i livet, og det er faktisk ikke tilfeldig at du er der du er i dag. Du er rååååå Lene ❤️ Stå på, alltid.

    46. Hei, jeg foelger ikke rosa-bloggere så mye, men jeg er helt enig med det du sier. Man skal taale mye når man er offentlig blogger, men det er også grenser for hva man kan godta, som menneske.

      Det er ogsaa mange politiske debattanter og samfunns-engasjerte som blir hengt ut og mobbet på sosiale medier. Det er en stygg og ondskapsfull form for mobbing å henge ut mennesker på den måten. Heldigvis er vi mange som setter soekelyset på dette, og proever aa gjoere noe med mobbing.

      Mange trodde nok at mobbing er bare noe som skjer i barne-og ungdomsskolen. Det er det ikke. Det er veldig mye mobbing også i arbeidslivet og i voksen alder. Til og med i familien er det mye problemer med mobbing.

      Du kan f eks kontakte Oss Mot Mobbing via Facebook. Det kan hjelpe på å få stoette fra andre som har vaert igjennom det samme. Man kan også kontakte mentalhelses hjelpetelefon dersom man foeler et behov for å prate.
      Ellers haaper jeg du har venner og familie som gir deg stoette.

      Blir det ille nok, så kan man gå til politiet. Ta vare på alt av beskjeder osv, og levere inn.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg