My workout routine

HOLA! Lovte dere treningsprogrammet mitt – mange som har etterspurt det. Og det er en glede å dele med dere ♥ For 4 uker siden fikk jeg meg egen PT der jeg trener, på Jobbsprek. Har alltid vært flink å trene på egenhånd, men kjente likevel at jeg hadde behov for veiledning og teknikk når det kommer til å gjøre øvelsene riktig. Ikke vits å trene mye, om man gjør øvelsene feil. Og nå har jeg lært så mye! Kjenner det er mye gøyere å gjøre øvelsene også, ford jeg mestrer de på en annen måte. Nye ord i vokabularet mitt har blitt : Ut med rumpa, stramme kjerne-musklaturen, ut med brystet, skuldrene sammen, knær over tær, hehe .. Så glad jeg har lært meg dette! Er godt å føle seg, sunn, trent og føle på en uendelig digg energi!

IMG_0544IMG_0550Jeg har 3 styrkeøkter i uken. Èn med PT hver mandag, og to alene. Dette kommer jeg til å fortsette med fremover. Vi tar også bodyscan hver uke for å følge med på utviklingen min. Målet er jo å bygge muskler, det er gøy!

Jeg har kun programmet for de to øktene jeg gjør alene, for når jeg er hos PT’en min så har jo hun forskjellige program hun kjører på meg. Det er hun som har satt sammen disse to programmene også.

Program 1 : Alle øvelser er 3 set x 12-15 rep
Benpress
Kettlebell Thruster
Pull through med strikk
TRX Sideblank (albue)
TRX Crunch (albue)
Stående hantel press
Dips med strikk
Sideveis gange med strikk
Liggende benløft på benk (min favorittøvelse. Tar så sykt på magen)
Situps
Skrå situps

Program 2 : – Alle øvelser er 3 set x 12-15 rep
Markløft sumo
Hip thrust på benk med stang
Stående benhev bak
Sideplanke med benløft
Gå opp/ned på albue i planken
Nedtrekk til bryst
Sittende roing
Tautrekk mot ansikt
TRX Mountain Climber
Sit up (foldekniven)

Mine to beste tips for best mulig resultat :
1. Gå til PT for å få en ordentlig gjennomgang før du setter i gang, så VET du at du mestrer det og gjør det riktig. Og er du usikker når du trener på egenhånd – er youtube i såfall min beste venn.
2. Kostholdet har alt og si for hvilke resultater du får. Så spis mye, og sunt. Sukker kan vente til helgen ♥

Ellers gjør jeg 2-3 kardio økter i tillegg. Min favoritt økt er denne : 
Oppvarming 10 min. Her går jeg i oppoverbakke i 10 min. Gjerne på 10 i stigning feks. Her varierer jeg litt. Ellers jogger jeg rolig på ca 4 i stigning. Så stiller jeg hastighet på et sted mellom 12-14 og stigning på 2,5. Løper 1 min x 1 min pause. 1 min løp  x 1 min pause til jeg kommer til 30 min. Da har jeg varmet opp i 10 min og løpt i 10 min. Veldig effektivt, og enkelt! Om jeg vil gjøre mer kardio går jeg i oppoverbakke eller løper rolig med litt mindre stigning, ellers tar jeg meg 15-30 min på trappemaskin eller ellipse.

Good luck! På mandag har jeg kjørt dette programmet i 5 uker, og det er godt mulig jeg velger å dele før og etter bilde med dere ♥

KISSES!

29 kommentarer
    1. Er det noen grunn til at du ligger såppas høyt på repetisjoner? 🙂 hvilke mål har du med styrketreningen?

      1. Som hun skrev – for å bygge muskler 😉 Ønsker sikkert å bli fit og stram som de fleste av oss.

        Flink du er Lene <3 Synes du alltid har vært godt trent, men ser du jobber bra nå.

    2. ^høye repetisjoner gir økt muskelvekst!

      Ellers vil jeg tipse deg ang intervaller. Dersom du ikke har en aktiv pause vil nesten hele poenget være borte! 4×4 er selvsagt best, men tyngst. Anbefaler denne likevel dersom du vil ha effektive resultater. Også er det veldig bra du har stigning, da jobber hele kroppen 🙂 husk aktive pauser, med 70-75% av makspuls. I selve draget skal du ligge på 90-95% 😀

      1. Jo men det er jo veldig styrete og justere farten opp og ned hele tiden? 😀 Hva gjør du?:-) Jaaa stigning! BOOM. Klem

    3. Du ser bra ut 🙂 Er dette sponset? Er det både treningsprogram + kosthold?

      Ps, fint om du kunne vært litt flinkere med kategorier, denne ligger under “travels”.. 😀

    4. Thank you so much for posting this! I will try some of your tips, but it seems like a lot of work, and I might not be on your level yet – lol !

      Could you plz do a post about spring trends and what are you going to wear this spring? I love your sense of style! <3

      Lots of love,
      Kat

    5. Skal du selge leiligheten?
      Har du skrevet noe om det tidligere som man ikke har fått med seg?

      Er det lov å spørre hvorfor?

    6. Jeg løper alltid 4×4! Forskning viser at korte intervaller kan være like effekiv som 4×4, men siden styringen er et slit er 4×4 best på mølla! Jeg løper med 8-10 % i stigning, og 8-9 km/t. Det er tungt!! Ellers når jeg løper korte intervaller (og det er få mennesker) går det an å være litt ego å ta to møller som du kan hoppe frem og tilbake på..

    7. Hei! Liker tightsenHvilken størrelse har du i den? Hvordan er den i størrelsen. Jeg er normalt en XS, men er usikker om 32/34 gjerne er for lite

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg