My new place

God morgen fra fredfulle Ville Marie ♥ Jeg våknet nettopp og dro gardinene til side, der tittet solen frem og morgen stemningen er helt magisk! Herlighet jeg kommer ikke over dette stedet. En oppdatering på gårsdagen kommer, men nå ble jeg litt ivrig – og hadde lyst å dele litt bilder av den nye leiligheten min med dere. Jeg hadde tenkt å vise dere hele finn annonsen, men den har blitt slettet – så da får vi gjøre det beste ut av det med litt bildedryss.

Den er jo så fin fra før, som jeg har fortalt dere – men dere kjenner jo til stilen min nå, og det er veldig viktig for meg å personalisere den til min helt egen. Og som dere vet, har jeg mange planer. Leiligheten ser helt annerledes ut i mitt hode, da er det ferdig oppusset i Lene-stil! Og jeg kan ikke vente med å sette i gang. Mye er relativt nytt i leiligheten, og mange mener sikkert det er hodeløst å ta det vekk for å erstatte det med nytt, men det synes ikke jeg! Det er jo ting som kan selges videre til andre, og erstattes med noe nytt og spennende. Jeg er jo en sucker for planløsninger, så jeg kommer til å endre litt for å utnytte plassen enda bedre ♥ Disse spesifikke planene kommer jeg tilbake til i neste innlegg. Men i mellomtiden …

Leiligheten føles helt perfekt, følelsen rundt hele, størrelsen, takhøyden, vinduene, lyset, området, utsikten ut vinduene – det føles så meg, og så riktig. Jeg kan virkelig ikke vente med å sette planene mine til liv! Kvalitetene og materialene som skal brukes … ♥ Det er ikke snakk om en totalrenovering, men å se litt andre løsninger som kan løfte den og utnytte den enda bedre. Og det er ikke en negativ ting, gud som jeg gleder meg! Lyse, hvitoljede tregulv, hvite vegger, stort magisk og åpent kjøkken, kakkelovn, oppussing og utviding av bad, og evt sammenslåing av soverom, eller en kombinasjon av soverom og bad med toalett og dusj separat og privat, selvsagt. Vi får se, vi får se!

Sa jeg at jeg elsker nabolaget? Så fredelig, sjarmerende og nydelig!

Leiligheten er rundt om 80 kvm, har stue og kjøkken i ett stort, luftig rom, et hovedsoverom med utgang til balkong, et gjestesoverom. To bad, en stor gang, og en helt ny terrasse! De to soverommene og de to badene ligger på rekke og rad, og det er her jeg skal leke meg med planløsningen. Det kommer til å bli så MORRO!

You like? Elsker detaljene med rosetter, stukkatur og de store vinduene som slipper dagslyset inn!

Klem fra et solfylt St Tropez. Her skal vi ned til frokost og vår siste runde med Croissanter før vi setter oss i bilen og kjører til Monaco og La Mala. Må vise Helen før vi drar hjemover ♥

24 kommentarer
    1. Hei

      Helt herlig leilighet, det gleder meg du sier hvite vegger.

      Liker ikke de mørke og for ikke og snakke om warm blush og slik er helt pyton stygt og ha på veggen.

      Gleder meg til og se kjøkken.

    2. Haha.. jeg var inne på finn å kikket da du sa at du hadde kjøpt leilighet, og fant ut det sikkert var denne du hadde kjøpt. SÅ lene 😛 Veldig fin leilighet!

    3. Jeg skjønner selvfølgelig på INGEN måte at man skal pusse opp masse på det der. Men jeg håper av hele mitt hjerte at du gjør som du sier; å gi vekk/selge. Altså miljøvennlig.

    4. Ååå jeg visste det var denne 😀 Hehe var inne å så på annonsen da den lå ute skjønner du 😀 Helt enig med deg, det er kjempekoselig utsikt og god stemning i stue/kjøkken! Veldig koselig bakgård og terrasse! Hadde den vært min hadde jeg laget et deilig bad der hvor gjesterommet er i dag med frittsående badekar, stor dusj og delvis glassvegg til hovedsoverom. Jeg synes det er fint med vindu på badet, det har så mye å si med dagslys nettopp der. Gleder meg til å se hva du gjør med den, jeg er sikker på at den blir kjempefin. Kos deg masse på ferien din, det ser så idyllisk ut der dere er 🙂

    5. En nydelig leilighet, som kommer til å bli enda finere når du får gjort dine underverker der. Så fint å se at du er fornøyd, og at du har funnet et sted som blir ditt og et skikkelig hjem <3 Kos dere masse videre i dag!! Stor klem

    6. Åååå herremin, for en nydelig leilighet!! En SMUUULE misunnelig <3 De store vinduene, altsåååå.. Og taket der lyskronen henger. Skjønner godt du er fornøyd, gleder meg til å se hva du finner på 🙂
      Denne frøkna ligger syk med kraftig halsbetennelse.. Nyt ferien videre, ser helt magisk ut. Den franske riviera er nydelig, så mange fine steder 🙂

    7. Lys og flott leilighet du har kjøpt deg, igjen gratulerer 🙂 Synes den er fin nå jeg, men holder med deg i ny farge på veggene og større bad, du kommer til å gjøre den om til å bli amazing! Du er utrolig flink Lene ❤️ Blir gøy og følge med deg videre 🙂 Ser ut som dere har hatt en helt amazing tur også, flotte bilder og du ser helt fantastisk flott ut 🙂

    8. Hvordan tåler magen din croissanter osv på tur? Mtp du reklamerte for glutenfrie produkter fra hatting. For oss med cøliaki er det ikke bare bra at glutenfritt er blitt trendy, da de nå vurderer å ta bort støtten for fordyret kosthold.

      1. For Fria ja 🙂 Nei, som jeg har skrevet så tåler jeg ikke brød så godt. Jeg har ikke påvist Cøliaki. Men når det er noe jeg virkelig vil ha som inneholder gluten, spiser jeg det – men da vet jeg jo på forhånd at jeg får gjennomgå etterpå!

        1. Så da spiser du croissanter flere dager på rad? Om du virkelig får gjennomgå etterpå som du sier, blir ikke ferien din ødelagt?

    9. Hei Lene! I din gamle leilighet hadde du vaskemaskin/ tørketrommel på kjøkken, hvordan skap brukte du for å skjule de? Og hvor fra? Holder på å pusse opp tenke samme løsning som du hadde 🙂

    10. Fin leilighet. Blir gøy å følge med ! Hvilken hvitfarge tenker du å ha på veggene?

      God ferie videre

    11. Kjempefin leilighet ja. Nesten sånn at jeg blir litt nervøs for hva du har tenkt å gjøre av endringer, men tenker du løser det på en bra måte uansett. Jeg hadde nok gjort noen endringer selv om jeg skulle ha kjøpt denne. Blant annet ville jeg ha tatt bort den gråe fargen, lagt på panel og malt en vegg eller to vegger i en mørk farge og resten i en lysere grå tone. Jeg har til og med sett for meg å ha mørkegrønn stue med smijernsvegg i glass mellom stue og spisestue eller kjøkken – alt etter hvordan løsninga i boligen er. Så ville jeg ha revet bort den skilleveggen mellom stua og kjøkkenet og hatt kun en rad med kjøkkenbenk med kjøleskap på ene siden og komfyr/mikro på den andre. Så ville jeg selvsagt hatt en stor kjøkkenøy med masse skapplass, samt en oppvaskmaskin. Gulvet trur jeg ikke at jeg hadde gjort noe med og jeg ville heller ikke ha fjernet peisen. Den så jo veldig fin ut fra før. Om jeg likevel skulle ha skiftet den ut, så hadde jeg enten gått for en vedovn eller så ville jeg ha hatt en sånn som du og Gard hadde i den første leiligheta deres.

      Nå skal det jo sies at du og jeg ikke deler samme type stil. Du er nordisk og minimalistisk som liker det kule og det stilige. Jeg er derimot stikk motsatt. Jeg liker det intime, varme og lune – litt sånn som Villa Paprika. Vet ikke hva jeg skal kalle den stilen, men det er hvertfall det jeg liker og jeg kan definitivt se for meg at den stilen hadde passa perfekt i denne leiligheta. Meeeeen her er det du som er sjefen og jeg tenker nok at det blir bra uanz. Som du sekv sier, så er det viktig at hjemmet vårt representerer oss som personer..egen trivsel i eget hjem er mer viktig enn andres.

      Ønsker deg masse lykke til med oppussingen. Syns du er flink jeg – på tross av at smaken vår er som dag og natt. Høhø!! Gleder meg til den dagen det blir min tur å kjøpe egen bolig..

      Men du..du som er så glad i å pusse opp, har du noen vurdert å kjøpe en bolig som er skikkelig gammel? Altså en som ikke er blitt pussa opp sia det forrige århundre? Tenk den forandringa da!! Gå fra å ha ei gammal rønne til bli noe heelt nytt! Hadde sikkert tatt ei halv livstid å bli ferdig, men fader så kult det hadde vært!! Og for en verdi du får på det når du en dag skal selge igjen.

    12. Veldig fin! Men skal du virkelig endre dette gulvet? Det er jo knallfint! Det kan du vel Ikke?!;) hehe.. du kan sikkert gjøre hva du vil, men det ville jeg beholdt altså! Dette er en herskapelig leilighet og håper virkelig ikke du bare går for sort/hvitt løsninger…men det er din leilighet selvsagt! Men litt synspunkter kan man vel ha;) superheldig er du uansett! Veldig fin!

    13. Gratulerer Lene! Her måtte jeg bare kommentere (siden jeg aldri pleier å gjøre slike ting) – men snakk om en total endring i den positive retningen! så lekkert, lyst og delikat. Mørke farger kan være kult det, men man blir drittlei så fort – så tommel opp for at du tydeligvis kommer til å kjøre på med helt lyse farger. Til syvende og sist så er det tidløst og noe man blir glad av å være i, og her blir man glad av å bare se på bildene. Gleder meg masse til å følge deg fremover :))

    14. Hei Lene! Gleder meg til alle oppussings- og interiørspaltene som kommer, de er mine favoritter 🙂

      Jeg lurer på en ting som ikke har noe med dette innlegget å gjøre, men jeg mistenker at jeg ikke vil få noe svar hvis jeg blar meg tilbake i arkivet og kommenterer der. Jeg skal kjøpe meg ny hundeseng til jenta mi og kom over den grå sengen du kjøpte til Levi, da dere ventet på henne. Skal bestille den, men jeg lurer på om du fikk en voldsom tollavgift da den kom frem eller om dere slapp? Jeg vet ikke hvordan tollavgiftene fungerer fra Danmark, og den er så dyr fra før av at jeg håper jeg slipper 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg