My little heart

P2205839P2205875P2215932
Processed with VSCOcam with t2 presetProcessed with VSCOcam with a5 presetSe på dette lille hjertet ♥ Dette lille, uskyldige hjertet som har vært i livene våre i 10 uker allerede. Kjærligheten for henne vokser for hver eneste dag som går. Tiden har gått så fort, så alt for fort – og jeg blir helt rørt når jeg ser hvor liten hun var bare for litt over to måneder siden! Så gøy å se tilbake på lille nurket, som nå har blitt så stor! Hun vokser i rekordfart, og er selvsagt like søt! Eller pen, som folk vi møter på gata sier, hehe. Gøy og høre! “Gud for en pen hund,” – “peneste hunden jeg har sett” jaaaa, mor og far er selvfølgelig helt enig, hehe ♥

Levi er vår beste venn. Hun er trygg, god, rolig, snill og tar ting veldig fort, hun lærer i rekordfart og elsker å leke! Spesielt med sin nye frisbee som mammaen har kjøpt. Av og til har Levi noen raptus-anfall, men det er svært sjeldent ift før. Da løper hun rundt som en villbass og er så glad at hun ikke helt vet hvor hun skal gjøre av seg, hehe.. Levi er stueren, for en stund siden, hun tisser ALDRI inne. Hun går til døren og setter seg der. Om vi ikke ser henne bjeffer hun pittelitt av utålmodighet “hallo?? Hvor lenge skal jeg sitte her??” Dette er vi veldig stolt over at vi har fått til så tidlig! Hun er veldig glad i andre mennesker, super sosial både med voksne, barn og andre hunder. Når vi kommer hjem blir hun så glad at hun legger seg rett ned på rygg, samme når det kommer folk på besøk, skjønt!

Levi mister tenner som bare det, i rekordfart! Vi gir henne masse gøy å tygge på, slik hun ikke skal klø så mye. Hun ELSKER for så vidt også leverpostei, det er det beste hun vet. Det får hun i kongen sin, eller i maten, da er hun i himmelen! Men også veldig glad i foret sitt fra Orijen og godbitene da, ikke minst. Hun liker å bli børstet, tygger ihjel tannbørsten når vi pusser tennene, står helt stille når hun blir dusjet, og sover hele natta! Gjerne til 10-11-12 på morgenen. Sovehjertet vårt. Fy søren vi har vært heldige! Vært ute med henne ÈN natt siden vi fikk henne, og det var første natten, fordi vi trodde vi måtte det!

Levi er flink å gå på tur, men kan bli bedre. Hun drar litt i båndet og vimser rundt, men dette skal vi øve på nå. Bånd trening er vi midt inni på valpekurset vi gjør på nett! Helt supert! Gleder meg til vi kommer i mål med dette. I går var vi i Slottsparken og badet i vannet for første gang, hentet pinner og jaktet på ender, hehe.

Til helgen skal Levi til Bergen, for alle første gang. Hun skal få møte Poco, og løpe rundt uten bånd på den nydelige Holmen hvor huset ligger. Vi gleder oss veldig, og vet at Kari (mammaen til Gard) er i ekstase for at hun endelig skal få møte Levi ♥

Til slutt må jeg si at Levi er som en ekstra kroppsdel, som jeg pleier å si, hehe.. Hun følger etter hvor enn vi går. Men når hun er stuptrøtt orker hun ikke bry seg. Tenk det, hvor knyttet man blir til hverandre. Nå kan jeg ikke tenke meg en hverdag eller et liv uten henne. Lille hjertet vårt, som nå har blitt så stor ♥

Processed with VSCO with s2 presetHun ligger ved siden av meg og koser her, av og til smeller hun labben oppå tastaturet for å få oppmerksomhet, kjedelig at mammaen jobber skal dere vite! Gullungen vår som betyr så mye for oss! Det er virkelig berikende med hund altså, det må jeg bare si!

En liten historie om Levibebi (som ikke er bebi lengre) der altså. Litt, eller mye skryt må være lov! Jeg er stolt vet dere ♥ Nå skal jeg sette i gang med dagen, har to shoots som skal unnagjøres idag. Den siste i en skog, og DEN BLIR RÅ!

NYT onsdagen!

23 kommentarer
    1. Kjære Lene, husk at det er båndtvang i heile landet fra 1.april til 20.august.
      No på vårparten er det mykje reir og fugleunger som ikkje er flygedyktige, og sjølv om lille Levi er supersøt og snill, så kan ho gjer stor skade.
      Ha ein fin dag! 🙂

      1. Ja, det vet jeg 🙂 Men ute på øya kan hun løpe litt fritt. Vi følger selvsagt med henne hele tiden 🙂

    2. Dere har ikke hatt Levi i 10 uker?! Hun kan umulig ha vært hos dere lenger enn fire. Haha, slik føler jeg det hvertfall. Tiden flyr! Men ser hun vokser seg til og virker som en hærlig hund! Får så lyst å hilse på henne når jeg ser snappene du legger ut <3 Lykke til videre med treningen!

    3. Hei ååh så skjønne Levi er! Så stor hun er blitt!
      Vi har nettopp fått en liten søt tollergutt som heter Leo.
      Hvor finner man kurs på Internett? Har søkt men finner det ikke. Har du en link?

    4. Hun er nydelig, og det å få sin egen hund er noe av det beste i verden <3 Pass på, plutselig blir det en til om litt tid 😛

    5. Hei 🙂
      Hvor lange turer går der med henne? Dette er en krevende hunderase som trenger MYE mosjon, gjerne flere timer i skogen om dagen 🙂
      Du skriver ofte at dere går i nabolaget eller i slottsparken, går dere lengre turer også?

      1. Hei Maria! Dette er vi selvfølgelig veldig klar over. Vi vet hvilken rase vi har skaffet oss for å si det sånn 😀 Haha! For det første er Levi fortsatt valp og skal ikke ha MYE mosjon som du påpeker her. Og jeg skal si deg en liten fun fact. Øving/trening/stimulering/balansering en kort periode er like bra som en to timers tur feks 🙂 Levi går turer ii max 30 minutter feks, så er hun heeeelt skutt. Liten valp enda, selv om hun ser stor ut.

        1. Må si meg helt enig i dette Lene. Kunne ikke sagt det bedre, ikke bra for valper å gå for mye i tidlig alder. Og mental stimulering er absolutt like viktig som fysisk mosjon! Hjelper ikke å gå 2 timers turer om hunden ikke får brukt hodet!

          …. Alltid noen som skal påpeke at man gjør feil eller ikke vet nok.. Du har ihvertfall gjort skikkelig god research! 😀

          1. TAKK! Blir så irritert når noen skal snakke om ting de ikke har så god peiling på 🙂 Vi vet jo hva som er det aller beste for lille vovven vår, vo har jo gjort researchen liksom <3 Klem til deg!

    6. Hun er så nydelig! Morsomt at du sier at hun er som en ekstra kroppsdel, slik hadde jeg det med min forrige hund også. Og da han døde følte jeg at noe var amputert. Hunder er en berikelse i hverdagen. En dag ønsker vi oss en toller, de er så ufattelig fine 😀

    7. Hei Lene Vi skal hente vår lille Toller valp på fredag. Vi gleder oss enormt. Jeg lurer på om du har noen tips og komme med? Er det noen spesielt vi burde kjøpe inn? Og kan jeg spørre hvor du har kjøpe sengen hennes?
      Klem til deg.

      1. ÅH ER DET SANT? Jippi <3 Så glad på deres vegne 🙂 BUR (men det har dere vel allerede hehe,) en liten kong til å fylle ting med som hun/han kan kose seg med, sele (ikke bånd i begynnelsen) Leker (Levi var/er veldig glad i sånn tøydyr med pipelyd!) Buster DogMaze, denne er supersmart! Masse godbiter, well of course <3 Det aller beste og smarteste vi gjorde når vi fikk Levi, var å ta henne ut hver halvtime – time.. Ish. Hele tiden! Og det har vi fått igjen for, hun ble stueren kjempetidlig. Det er stress når det står på men SÅ verdt det 🙂 Sengen hennes er fra Furytail.dk – den elsker hun <3 LYKKE TIL og hjeelp jeg er misunnelig, savner allerede at Levi var bebis <3

    8. Flott hund:) Hun fremstår som en kvinnelig versjon av vår hund på 1år som vi har vært super heldige med:) Vi hadde aldri hatt hund før,og ble litt tatt på sengen av hvor berikende og gøy det er!Hver dag er en fest med mini!Vi får en til hund neste sommer,gleder meg sånn!Hvordan er det å ha hund i by forresten?Dette er kanskje litt tidlig å spørre om men kunne dere tenkt dere to hunder?:)

      1. Takk! Det er supergøy, gir oss så mye <3 Så koselig med ny hund! 🙂 Tror ikke vi skal ha en til nei, i hvertfall ikke nå 🙂

    9. Vet hvordan du har det kunne ikke tenkt meg et liv uten mine to små pelsdotter❤️ Blir så ufattelig glad i de❤️❤️❤️ Kos til lille Levi

    10. Hvordan er det å ha henne hjemme alene? Greier hun seg en hel arbeidsdag? Spør fordi jeg har selv en hund på 6 mnd, og hun klarer seg fint alene hjemme, men får så dårlig samvittighet! Haha

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg