MY EVERYDAY APP’S

OLYMPUS DIGITAL CAMERAMY EVERY DAY APP’S

Først av alt er det viktig for meg at telefonen har fine bakgrunner. Jeg skifter dette ofte. Akkurat nå har jeg concrete og marble. Da googler jeg bare, finner store bilder som jeg tar screenshot av, og bruker som bakgrunn på hjem- og låst skjerm.

PA094440-2For å redigere lyset på bildene jeg legger ut eller legge de i rammer, har jeg tre apper
1.Instagram
collage
For å få instagram-bildene fine på en enkel måte bruker jeg 3 til 5 steg.
1- lysstyrke : denne skrur jeg ganske høyt opp
2- Gjør skarpere : her ser du ann hvor skarp du vil h det. Jeg pleier å stille den nesten helt opp, så lenge kvaliteten på bildet du skal laste opp er bra. Eller kan den bli ganske uklar. Så dette må du se ann.
3- Metning : Om du ønsker en litt kaldere farge på bildene dine, skrur du ned metningen  – dette gjør jeg på nesten alle bildene mine. Ønsker du et varmere bilde, skrur du metningen opp.
4 – Struktur : Denne bruker jeg bare av og til, og her skal det ikke mye til før det blir for mye igjen. Så vært forsiktig med denne.
5 – Kontrast : Denne bruker jeg også bare av og til om jeg føler at jeg trenger litt mer kontrast i bildet. Man behøver gjerne ikke så mye av denne om man har justert på skarpheten fra før.

2. Afterlight
Nå har jeg ingen rammer på instagram-bildene mine. Men denne brukte jeg før da jeg skulle lage en kvadratisk ramme for å få en ren og pen instagram profil. Det du gjør. Begynn å ta bildene dine i kvadrat, det gjør alt så mye lettere.

1 – Klikk på firkanten med runding nederst i høyre hjørne og velg orginal.
2 – Velg det tredje ikonet som dukker opp. Altså firkanten.
3 – Dra rundingen til du får ønsket str på rammen rundt bildet. Jeg synes 40 er en fin str, men her velger du ♥
collage  3. Squaready
Denne brukte jeg for ikke lenge siden da jeg ønsket å få lagt ut både liggende og stående bilder uten og måtte være avhengig av at bildene ble tatt i kvadrat. Her kan du lage ramme til hvilket bilde du måtte ønske. Veldig grei og enkel å bruke.
collage4. Dubsmash
Om du er glad i å ha det morro, skal du absolutt laste ned denne appen! Prøv den med venner eller med kjæresten, det er så gøy! Jeg, Henriette og Maria brukte denne mye da vi var på Geilo for noen uker siden. Underholdning ♥
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
5. Kalkulator
Dette har man jo bruk for, og jeg har lastet ned en mye søtere kalkulator enn den standard kalkulatoren som ligger inne på Iphone fra før ♥ Bare søk “calculator” i appstore, så kommer den opp som nummer fire. 7th gear heter den.
OLYMPUS DIGITAL CAMERAHåper dette synes dette var litt interessant? Er det noe dere vil ha mer av? ♥ Greit å vite hva det er verdt og bruke tid på og ikke.

Håper dere får en herlig helg! Har hatt en fantastisk uke i ny jobb, og gleder meg allerede til neste. På søndag skal jeg planlegge, og gjøre ferdig alle innleggene for neste uke. Spent på å se om det fungerer, men det håper jeg. Det blir masse inspirasjon fremover, og kanskje pitte litt mindre hverdagsinnlegg. Det er jo ikke så interessant å lese om at jeg står opp, drar på jobb, sitter på kontoret hele dagen, kommer hjem, lager middag, slapper av og legger meg igjen, så heretter vil det bli mer inspirasjon, tips, mat og antrekk. Håper det blir bra ♥

SMIL

16 kommentarer
    1. Hei Lene! Jeg hadde også håpet/trodd du ville ta screenshot av alle “sidene” på telefonen din, altså vist oppsettet/alle appene dine. Kan du redigere innlegget og putte inn det? <3Jeg har lyst til å sette opp den nye telefonen min som din. Verdens beste klem til deg min venn! God helg! 🙂

    2. Heihei, Lene! Kunne du ha lagt ut bilde av alle de andre appene dine også? : ) Veldig inspirerende og morsomt å se hvordan du har det på telefonen! Klem, Ingrid

    3. Hei Lene! Kan du linke det dekselet du har? :)) Det ser veldig fint og smart ut sådan. God helg til deg og dine fra meg og mine. Du er best!

    4. Hei! Du vet at man nå kan legge ut bilder i instagram både stående og liggende selvom de ikke er tatt i kvadrat? Det er en funksjon som har kommet nå nylig tror jeg 🙂 da blir bildet litt større i newsfeeden hvis du har stående og litt mindre hvis du har liggende

    5. Hei! Har ikke noe med dette å gjøre, men jeg lurer på om du vet hva prisen på Maja Vest fra kolleksjonen din vil være :)?

    6. Fant dette inlegge når jeg søkte. Lurer på om disse bildene er tatt med kamera eller iphone før redigering?:) å

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg