Morning bakery : Knekkebrød

God morgen skjønne mennesker, og tusen takk for alle kommentarene i forrige innlegg, det setter jeg så utrolig stor pris på! Jeg vet jo dere er der, og leser hver dag – så innleggene mine kommer jo ut til dere, men likevel så føler jeg at jeg skriver til meg selv når det nesten ikke kommer kommentarer.. Men jøss så flinke dere var igår! JIPPI! Det bidrar til at jeg vil blogge masse, masse for dere! Idag våknet jeg av meg selv klokken halv elleve, deilig med ferie. Jeg bruker faktisk å sette på alarmen selv om jeg har fri jeg, men det gjorde jeg ikke idag! Jeg er alltid for redd for å sove for lenge .. Hva er det som feiler meg? Er jo lov å tillate seg selv å sove lenge når man har ferie. Stormen har gitt seg, men det skal visst blåse opp litt ikveld .. Storm eller ikke storm, JEG SKAL UT! Når jeg kom hjem til jul her, så fikk jeg smake noen nydelige hjemmelagde knekkebrød som min stemor Sissel hadde bakt, og idag lagde hun nye, og jeg stod på sidelinjen og var fotograf! Så her kommer oppskrift til dere. MÅ-PRØVES-UT. Du trenger .. – 2 dl solsikkekjerne -2 dl sesamfrø -2 dl linfrø -2 dl grovt grovmel (vi bruker glutenfritt mel, siden pappa har cøliaki) -4 dl havregryn -6 dl vann -1 ts salt 1. Bland vann og mel og salt sammen, visp til det ikke er klumper. 2. Bland i resten. 3. Fordel røren utover på to bakeplater. Bruk slikkepott, slik du får det helt jevnt. Stek de i varmluft på 170 grader i 15 min. Sett så ned varmen til 150 grader mens du bruker pizzaskjærer til å dele opp knekkebrødene. Stek de i 30 minutter på 150 grader, om de er litt myke i midten stek de litt til til de blir sprø. Avkjøles på rist, og så er det bare å bryte de opp. Voila! Disse er virkelig supergode på smak, og ikke minst gode for magen. Ha en fin 2.juledag.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg