Morning bakery

GOOOOD LØRDAGSMORGEN ♥ Ingenting er vel som å våkne opp i varmene til sin kjære? Herlig følelse! Nå er vi stått opp, og jeg har startet dagen med morning bakery her i leiligheten. Jeg har laget hjemmelagede knekkebrød idag, så til frokost ble det ferske knekkebrød, med ost, skinke, agurk og annet godt pålegg, og te. Perfekt start? Ja, det synes jeg! Oppskriften får dere her ♥ 2dl grov sammalt hvete 2dl lettkokte havregryn 2dl havrekli 2dl sesamfrø 2dl solsikkefrø 1dl linfrø 1dl kruskakli 7dl vann 4ts salt Denne oppskriften er nok til 2 hele stekeplater. Rør sammen alle ingrediensene. Smør blandingen så jevn som mulig ut på bakepapir med en slikkepott og lag passende ruter med en pizzaskjærer. Pass på at blandingen ikke blir for tykk. Stekes med varmluft, ca 185 grader i ca 40 minutter. Det kan være lurt å åpne ovnsdøren underveis og slippe ut litt damp. Hvis ikke knekkebrødene er helt harde etter endt steketid, lar du dem bare stå lenger. Kan også være lurt å åpne ovnen underveis for å skjære enda mer i sporene du allerede har laget med pizzaskjæreren. Avkjøles på rist etter steking. Jeg gleder meg SÅNN til dagen idag! Jeg har nemlig fått booket én suite og to dobbeltrom på Quality Waterfront hotell til imorgen, og i den anledningen har jeg invitert alle mine kjære, gode venninner fra Midsund som jeg er så fryktelig glad i – til en natt på hotell her i Ålesund. Jeg skal også sove sammen med de, og vi har store planer for dagen/kvelden. Om noen timer skal vi møtes  for sushilunsj, shopping og bowling, så skal vi spise nydelig middag – før vi setter kursen mot hotellet- og suiten hvor vi skal oppholde oss. Der får vi apertif, snacks og skal ha en skikkelig jentekveld! Senere ikveld blir det ut for drinker, og deretter ut på byen. Girls night out for sure! Wiii! Har dere noen gøye planer for lørdagen, da? NYT den, ihvertfall ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg