Mitt servise

Opplever en del spørsmål all over når det kommer til serviset mitt. Og det er jo veldig hyggelig! En sånn typisk ting jeg faktisk glemmer av å dele i hverdagen. Vi jenter er jo opptatt av sånne ting ♥

Når jeg mekket sammen dette kjøkkenet, var jeg fast bestemt på at det i skuffene skulle være orden. Og med det mener jeg serier med 6-8 av hver og ikke 2 av den, og 4 av den fordi resten er knust. Dere vet hvordan det kan gå i blant…Jeg er ekspert på å knuse, og spesielt glass!

Jeg ville ha matt svart, matt gull, og hvitt i skuffene mine. I tillegg er jeg veldig glad i god vin, og god vin synes jeg skal drikkes i ordentlige glass. Ikke alle er opptatt av dette- men jeg er det, og det er min lille greie greie, hihi. Store glass til rødvin er et must. Jeg skal spare meg opp litt cash til nye vinglass i samlingen min, de er fra Riedel og er de største og deiligste røødvinsglassene jeg har sett noensinne! JA TAKK til sånne i skapet på kjøkkenet ♥

Men jeg er også utrolig glad i disse vinglassene her, synes de er så fine!
Hvitvinsglass fra Eva Solo, rødvinsglass fra Holmegaard og krystallglass fra Lagerhaus

Fat og skåler er i svart matt, tidligere hadde jeg hvitt – men jeg må si at svart kommer opp som en stor favoritt her. Elsker dette serviset her!
Dette er fra Eva Solo

Til x antall kaffe per dag, er jeg veldig veldig glad i disse hvite, klassiske og enkle kaffekoppene
De er fra Ikea. De små er perfekte til espresso og de litt større er perfekt til mine daglige kaffe-latt’er!

Nå drømmer jeg om de store vinglassene fra Riedel, samt matt svart bestikk i tillegg til gull, for pr idag går det i messing.
Bestikket er fra Lagerhaus

Så må jeg finne meg noen fine spise- og drikkebrikker, for det har jeg ikke as we speak. Jeg hadde en gang noen ullbrikker fra Hay i lysgrå, som jeg elsket. Men gudene må vite hvor de tok veien under flyttingen.. Jeg elsker jo å dekke på og lage til, er så kos! En stor del av hverdagen min ♥

Idag skinner solen i Oslo og jeg blir så GIRET! Har tre jenter på besøk som er her for å ta bilder av leiligheten. En gøy start på dagen!

23 kommentarer
    1. Gleder meg til jeg også får min lille samling, det er så gøy og ikke minst inspirerende å se hva andre samler på 🙂 skulle spørre på Snap, men fikk ikke til; hvor er den gule tippen din fra? Med litt høyhals 🙂

      1. Ja enig med deg! Er så mye fint 🙂 Den er fra You & I på Aker Brygge 🙂 Neo Noir heter merket!

    2. Kan du legge ut outfitbilder av antrekket ditt på instastory i dag? Kjempefint! Eventuelt hvor er den gule blusen du hadde på fra?

      1. Hei, ja! Skal legge det ut – tok noen bilder til dere! Den er fra You&I og merket er Neo Noir 🙂 Klemmer

    3. Hei! Personlig syns jeg vinglassene fra det østeriske merket “Zalto” er de fineste på markedet De bruker de blant annet på Maemo tror jeg! Ellers har LinDNA også noen superfine spisebrikker
      Det er så fint hjemme hos deg nå, spesielt syns jeg det lille badet med hexagon-flisene er nydelig!
      Ha en fin dag

      1. De var VELDIG fine!! 🙂 De Zalto glassene 🙂 De spisebrikkene har jeg sett på, veldig fine! 🙂 Tusen takk Marte, kjekt og høre <3

    4. Liker inspirasjonen fra deg og synes du har fått det flott i leiligheten din. Blir imidlertid frustrert over skivefeil og feil tegnsetting (f.eks kaffe -latt`er).
      Håper du nyter Oslovår og ikke lengter for mye tilbake til Tulum og nyforelskelse <3

      1. Takk for det! Ja, det går litt fort i svingene i blant 🙂 Oslovåren er nydelig, men Tulum er alltid et savn! 🙂

    5. Heii! Så kjekt at du deler <3 Vi har de samme fra Eva solo, bare i rødvinsglass. Liker de veldig godt, eneste minuset er at de er veldig skjøre, redd for at de skal knuse når jeg vasker de opp. Har enda ikke hatt de oppvaskemaskinen, har du prøvd? De fra Riedel er så fin, kjøpte faktisk de i julegave til min svigersøster.
      Rop ut når du finner noen fine spisebrikker.. vi er på jakt etter noen selv, men har ikke funnet noe som har vært "perfekt". De må være runde og svarte 🙂

      1. Ja de er superfine! Men skjøre. Har de alltid i oppvaskmaskinen 🙂 Hatt et uhell hvor det knuste i vask, 1500,- i reparasjon det…. 🙁 Skal absolutt dele med dere når jeg finner de riktige spisebrikkene <3 Klem

        1. Herlig <3
          Da skal jeg prøve det neste gang, satser på at det skal går fint 🙂 Vet du, vi har hatt samme uhell selv, men det hva fra et annet glass. Så det var en dyr glassbit for å si det sliiiik, (hehe)..

    6. Heihei,
      er det gull det bestikket du har fra Lagerhaus?? Har siklet etter de leeenge, men er litt redd for at gullfargen skal bli borte etter vask & bruk – hvordan syns du fargen holder?? <3

    7. Hei Lene 🙂 Synes du har fått det veldig fint! Elsket settet ditt fra Eva Solo. Har hatt veldig lyst på det selv, men er så usikker på størrelsen.. Hvilke størrelser har du? Har du de store tallerknene på 25 cm i dia? 🙂 Vil og bare si at jeg liker bloggen din utrolig godt. Har vært fast leser i mange år, alltid en opptur når jeg ser du har postet et nytt innlegg 🙂 Ønsker deg en fin dag!

      1. Hei Elise, så hyggelig – tusen takk <3 Veldig koselig å høre! Ja, det er de store jeg har, de er superfine, og har perfekt str 🙂 <3

    8. Superfint! Tips til spise/drikkebrikker – søk opp 2create på instagram! Superfornøyd – mange fine og kan lages personlig 🙂

      1. Oi deee var fine!! Virkelig 🙂 Og så mye forskjellig kult som har blitt laget – elsk!! Tusen takk for tips 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg