Mine Oslo-favoritter : Ting å gjøre i hovedstaden

Rusle tur med musikk på ørene : Dette er en av mine favoritt ting å gjøre, enten med eller uten Levi. Jeg går veldig mye, både ellers og når jeg skal ting. Bare tenke, reflektere, titte på mennesker å ta inn alle inntrykk. Elsker å gå ned mot Aker Brygge, Tjuvholmen, på Frogner, mot Bogstadveien, i Slottsparken, og til sentrum.

Barry’s Bootcamp : Dette må prøves. Her booker man seg bare en time på nett, all informasjon ligger der. Bestill deg en god smoothie som belønning etterpå, den står klar og venter på deg når du er ferdig! Do it, lover du ikke vil angre.

Shopping med jentene / eller alene : Både Bogstadveien, Karl Johan og Aker Brygge er favoritter hos meg. Jeg handler mest her : Zara, H&M Trend, Eger/Høyer, Steen & Strøm, Bik Bok, noen ganger på Samsøe Samsøe.

Bobble – lørdag! : Champislunsj, dette må oppleves. Bølgen og Moi Briskeby er stedet ♥ Samle jentegjengen og still opp kl 12, sharp.

Ta banen opp til Sognsvann : Gå eller løp deg en tur rundt Sognsvann, og kos deg med en rykende fersk vaffel etterpå. Så kos!

Reker og kos på en takterrasse : Om du kjenner noen som bor i blokk med takterrasse, kjøp inn alt du trenger til et deilig reke måltid, litt rosévin og NYT en solrik aften i Oslo by. Magisk.

Juice on the go : Finn en Joe & The Juice og bestill en stor “Powershake” som du tar med deg hvor enn du er på vei!

En formiddag på Tjuvholmen : Rusle rundt på Tjuvholmen. Start med en iskaffe på Waynes, og ta den med deg mens du går rundt Tjuvholmen, er så nydelig helt ytterst ute. Veldig koselig å gå tur der.

Kaffe på brygga med en venn / venninne : Kjøp en kaffe og sitt i solsteken på benkene på Aker Brygge og titte utover havet. Helt nydelig, og det gir deg en deilig ro ♥

Heng med Espen Hilton! Hehe. Her er vi på Karl Johan etter et glass vin på Grand Hotel.

Gå utover mot Bygdøy : Gå fra Tjuvholmen og utover mot Bygdøy, langs ved vannet. Titte på båtene og kjenne luften fra sjøen. Så deilig!

Gå opp Frognerveien til Mila Milanda : Den fineste bakgården noensinne, og nydelige planter / blomster. Hvite krukker, krukker med marmor og masse grønne herligheter. Ta en kaffe eller lunsj på Kolonihagen med det samme.

Besøk Mathallen : Et must! Så mye gøy å se, lukte og smake ♥ Og kjøpe med seg noe snadder hjem.

Tur i skog og mark : Enten går du i skogen ved Sognsvann, eller så er det veldig fint å gå i skogen ved Bygdøy også ♥

Ta båten ut til en av øyene : Hovedøya er en veldig fin øy utenfor Oslo, tar ikke lang tid med båten. Veldig koselig der ute, man kommer liksom litt bort fra stress og mas.

Jentekveld på terrassen : Nå som vi går varmere tider i møte, er det lite som slår dette. Jenter, vin, mat, sol og terrassekos!

Heng på Løkka : Det må gjøres. På fortauskaffeer, og i gatene. Gå på konsert på Parkteatret.


Det var i hvertfall noen av mine Oslo-tips! Setter stor pris på om dere vil dele deres favoritt ting å gjøre også, både for min og andre lesere sin del. Man opplever jo byen på helt forskjellige måter, så det hadde vært gøy og høre deres tips ♥

Forresten! Jeg har en ting å melde : Neste søndag kjører jeg og Anja Johansen POPUP shop på Meraki Studio 14-16. Lassons Gate 10. Jeg skal seriøst selge så mye før jeg flytter ut! Håper dere vil komme!

Søndagsklemmer fra meg og lille Levi!

9 kommentarer
    1. Hei Lene!

      Dette er første gang meg kommenterer på bloggen, synes du har en veldig inspirerende blogg! Jeg har leeeeenge sett etter den grønne lange kjolen du har fra OOTD. Du skal ikke tilfeldigvis selge den?
      Monika

    2. Hei, jeg lurer på om du fortsatt har den kasjmir-ponchoen fra Zara og isåfall i hvilken størrelse? Eller har den kanskje gått under et tidligere salg?…er jo noen år siden:p

    3. Jeg har såååå lyst til å kjøpe den grønne skinnjakken din fra frozt scandinavia!! Har ventet på at den skal komme inn igjen siden sensommeren..skjønner om du ikke selger den!

    4. Hei!
      Er Mila Milanda en cafe også, eller er det kun en butikk?
      Vet du om andre cafeer i Oslo sentrum som har en koselig bakgård/terrasse?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg