Mine Oslo-favoritter : Spisesteder

GLAD ONSDAG, glad Lene. Fine dere er, alle sammen. Takk for fine ord, støtte og for at dere heier på- og har tro på meg. Innlegget i går gav meg et lettet hjerte, og en ordentlig boost fremover. Det er jo for DERE jeg blogger og dere med deres positive energi som gir meg kreativiteten jeg trenger! Herregud, så heldig jeg er ♥ Setter innmari stor pris på dere. Virkelig!


Fremover tenkte jeg å starte med litt diverse tips når det kommer til egen by! Jeg elsker jo Oslo av hele mitt hjerte, og alt det har å by på. Så er jeg jo mye ute og spiser, er sosial, og gjør på gøye ting hele tiden, og DET vil jeg gjerne dele med dere ♥ Først ut er ; Favoritt spisesteder. DE er det mange av, halleluja!

Frokost

Er det noe Oslo mangler, når man sammenligner med NYC, London, LA, og de andre kule stedene – så er det uten tvil kule, og gode frokoststeder. Noe av det beste jeg vet, er så starte dagen med frokost ute, og en meny som får de fleste til å gå av skaftet. Det finnes så utrolig mye kult å teste når man er ute og reiser, og jeg kan google meg ihjel når jeg er på tur, bare for å finne de aller beste. Her hjemme, har jeg faktisk ingen favoritter og har flere ganger lekt med tanken om å starte noe selv. Men, likevel så er det jo utrolig hyggelig å gå et sted hvor de har god kaffe. Som oftest selger kaffesjappene helst søte bakevarer og jeg liker aller best salte eller sunne ting til frokost. Men er man i croissant-mood, med syltetøy og en god kaffe til så er det jo perfekt å besøke en av kaffesjappene. De som, uten tvil ha den beste kaffen i Oslo (til den beste prisen) er : Kaffebrenneiet! Min favoritt. Jeg underdrev muligens litt da jeg sa at jeg ikke har noen favoritter, for jeg har jo det – men jeg mener at jeg savner de stedene som har det lille ekstra! Dagen derpå, har jeg en favoritt, faktisk. De har supergode sandwicher(anbefaler den med serranoskinke og avocado) Juicene skal de også ha creds for – Powershake er den beste! Og så har de god kaffe. Det jo også et ganske kult sted å henge. Kul musikk, kul innredning og hotte gutter! Joe & The Juice ♥ BOOM.

Lunsj

Mmm, her er det mange favoritter! Here is my list, and why.

Lørdager på Bølgen & Moi Briskeby. Her får man alt i ett. Nemlig lunsj, sprudlevann OG dayparty! Superkult, og elsker maten, stemningen – ja alt. Så om man vil hygge seg ekstra med jentene på en lørdag anbefaler jeg å dra hit. Klokken 12!

Theatercaféen. Sjarmerende, flott, god mat og herlig atmosfære. Her liker jeg å gå på lørdager med jentene eller generelt med vennegjengen. Anbefaler løksuppen, den er magisk.

Olivia. Alltid en vinner! Om du sitter inne eller ute om været tillater det. God mat, deilig stemning. Mine favoritter her er ; Parma Pizzaen, Pasta Di Manzo, Entrecote. Snadder.

Asia, Aker Brygge. Masse deilige, asiatiske småretter. Perfekt for lunsj. Så får man smakt på mye forskjellig. Orange chicken curry er veldig god!

Mr Bay. Elsk på maten. Gi meg husets indrefilet, sier jeg bare.

Villa Paradiso. Pizzatime! Perfekt for lunsj og kos.

Middag :

Nodee Barcode. Favoritt! Føles ut som man har kommet rett til utlandet, awesome sted. Maten er DING DING! Asiatisk.
Hanami. God stemning, god mat, gode drinker, kult sted. Også asiatisk.

Dinner. Maten er himmelsk! Try it. Asiatisk.

Sawan. Stemningen, drinkene, maten. Stedet. Alt. Asiatisk. (Ja, jeg er glad i asiatisk)

SudØst. Også en av favorittene. Helt i samme gate som de andre over her. Stemningen er superherlig, kjekt å sitte ute når sommeren kommer.

Trancher. Glad i biff? Ja, da går du hit og bestiller med ALT av tilbehør.

Bar Tjuvholmen / Bar Vulkan. Social dining meny, med mange deilige småretter. Tacoen og lefsene med trøffel er bare latterlig godt.

Champagneria, Frogner. HALLO, tapasen her kan ikke beskrives. Stemningen er også helt nydelig.

Delicatessen. Nydelig tapas her også. Elsk!

Så vil jeg også anbefale område, Barcode og Sørenga har massevis av kule og nye restauranter dere burde prøve. Stock, Vaaghals, Cargo og Nodee Sky (men sistnevnte har litt stivere priser og en set menu)

Ikke mye som slår et måltid sammen med noen du bryr deg om. Jeg elsker god mat, i godt selskap! Beste jeg vet.

Håper dette er noe dere vil jeg skal fortsette med? Da fortsetter jeg i hvertfall neste innlegg med drink-steder og takterrasse favoritter ♥ Og kom gjerne med ønsker, OG tips til dine favoritter om du vil dele noen.

Klemmer fra meg og Levijenta som jeg nettopp har fått levert her av Gard. Lillevenn ♥

27 kommentarer
    1. Hallo- Villa har jo den diggeste frokosten! Omelett, spekeskinke, salat, Focaccia, en liten gresk yoghurt med müsli, kaffe og juice for 145 spenn. Eller en med focaccia man smører selv med smør, ost, skinke eller syltetøy, en liten fruktsalat, juice og kaffe. Og biscotti! For 120 ish. Heeeelt fantastisk:)

      Nighthawk kan vel også nevnes med pancakes, bacon og lønnesirup.

      Ellers vil jeg anbefale å ta banen opp til Rica Holmenkollen hotellet og spise frokosten der. Insane

    2. Hei Lene!

      Kjempe fint med sånne tips! Du kunne kanskje også ha et innlegg om hva man kan gjøre i Oslo? Snart kommer det folk fra hele landet hit på ferie, men er også fint for oss som bor her. Alltid bra med tips. Kanskje tips til en kul date osv.

      Har du forresten prøvd Nighthawk diner på løkka? De åpner 07 og har sinnsykt god frokost

      1. Yes, det skal jeg få gjort altså, masse tips kommer :-* Bra du likte tipsene. Ikke prøvd N.D fra morgenen, bare til lunsj <3

    3. Hei!
      På løkka kan du spise supergod frokost på Villa Paradisio eller f eks amerikanske pannekaker på Nighhthawk Diner fra 0700 på hverdager! Frokosten på Grand hotell er også fantastisk, du kan komme inn og kjøpe frokost selv om du ikke bor på hotellet. Skal også prøve frokosten på Kulturhuset 2.0. Bedre alternativer enn kaffebarene 🙂

    4. Takk for disse gode tipsene! Blir ofte de samme stedene som går om igjen hos meg, men da vet jeg hvor jeg skal sjekke ut neste gang vi skal ut å spise 😀

    5. Tommel opp for slike innlegg! Jeg bor i Oslo selv, og er veldig dårlig til å finne nye spisesteder. Det blir fort de samme gamle på Aker Brygge, så dette var supert. Vil gjerne ha tips om drinksteder 🙂

    6. Jeg elsker le Benjamin på Grünerløkka – 3 retters der er fantastisk og den lille ostebutikken som ligger rett nedenfor. Verdt å prøve begge to, men book bord på forhånd. DLO har typ 5(?) bord, liten og intim. 🙂

      1. OOO! Den lille ostebutikken glemte jeg, den er så sjarmerende! Og Le Benjamin har jeg hørt mye godt om. Må testes 🙂

    7. Jeg er faktisk helt enig, Oslo mangler en skikkelig frokostrestaurant!

      Lunchen på Olivia er definitivt min favoritt! De har også veldig gode salater og landbrød/focaccia der 🙂

      Ellers syns jeg Oslo har endel gode burger plasser som feks Burger Joint og illegal burger 😉

      Hvis du vil teste ut indisk kan jeg også anbefale Mother India! 😀

    8. Du må prøve ut Liebling, helt øverst i Markveien på Løkka. Superkoselig kafé med skjenkebevilgning! her får du både good kaffe, vin og øl. De diggeste blingsene med blant masse annet f.eks rødbethummus og avokado, acaibowls, og digge deletallerkner med godt brød og de beste dippene

    9. Tips til innlegg: Fine bikinier til sommeren, og hvor man kan kjøpe dem 🙂 Har så lyst på noe nytt og fresht til sommeren, men vet ikke hvor jeg skal lete.

    10. Takk for så mange gode tips! Jeg flyttet fra Oslo i 2010, så det er kjekt for meg å oppdatere meg litt 🙂 Også lurer jeg forresten på om du har fått solgt iphonen din? Du la det ut på snap og jeg sendte deg mail ang det dagen etter, men jeg fikk aldri noe svar. Håper på svar nå 🙂 klem

    11. Hei! Tusen takk for fin blogg! Jeg lurer på om jeg kan komme med en liten tilbakemelding om rettskriving, som ikke er ille ment, bare en enkel tilbakemelding . Du har generelt veldig bra rettskriving tror jeg (er ingen superekspert), men en “gjenganger” gjør meg litt gal – nemlig orddelingsfeil. Det heter favorittspisesteder, ikke favoritt spisesteder. Tusen takk!

    12. Jeg vil anbefale å teste Drivhuset Deli (hyggelig café/take-away) på Grünerløkka! Nytt sted i oppstartsfasen med masse digg sunn mat til både frokost og lunsj/middag. Ligger like ved Olaf Ryes plass.

    13. Kan anbefale Eckers! Sunt og masse digg, både frokost & lunsjsted ❤ Og et lite creperie rett ved smoothie xchange på majorstuen/frogner (ikke lommekjent, haha). Og Delicatessen & MuchoMas på Løkka

    14. Innen neste innlegg angående drinkplasser så burde du gå på befaring til Pigalle på Grønland! Stedet er helt fantastisk innredet i art deco-stil og drinkene er virkelig helt sykt gode. De beste jeg har hatt uansett land.

    15. Jeg spiste nylig på Taverna’n ved Youngstorvet, hadde aldri vært der før men siden vi var like ved og skrubbsultne endte vi der. Veldig godt mat faktisk, selv spiste jeg pizza (eller skorpe som de kallte det) og den var sinnsykt god!! Så det anbefales 🙂

    16. Hei Lene. Fedora på Frogner har nydelig frokost. Veldig hyggelig stemning. Amerikansk par som driver det. Har du vært der?

    17. Hei Lene!

      Ser at du nevner Dinner da må du prøve Xich Lo som ligger på Eger <3
      Kjempe god lunsj og middag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg