Mine beste tips til et lykkelig liv : Personlig

Idag vil jeg gjerne dele mine aller beste tips til et lykkelig liv. Håper det kan være til inspirasjon ♥

1. Ha et åpent sinn, og vær positiv når det gjelder andre! Alle fortjener å få en sjangse til å vise hvem de er. I de aller fleste mennesker bor det noe godt, man må bare få muligheten til å vise det. Vi nordmenn er generelt raske med å dømme, men snu heller om på det og prøv å se det beste i alle. Smil, vær imøtekommende og inkluderende. Alltid!

2. Ta alltid de du kjenner i forsvar. Ofte kan jeg havne i en situasjon hvor noen jeg kjenner, eller er bekjent av blir snakket dårlig om. Da synes jeg det er på sin plass å sette en strek der og da, og heller fokusere på det positive med den personen. Utrolig viktig å snakke hverandre opp og frem.

3. Smil og vær hyggelig til de du møter! Man kommer utrolig langt ved å vise at man ser andre og legger merke til de, og ikke minst ved å gi et varmt smil! Det varmer de fleste hjerter.

4. Snakk til de du møter, vær en omgjengelig person! Om det er på treningssenteret, i dagligvaren, når du er på shopping og skal betale, bare vis at du ser de! Det er så utrolig hyggelig! 

5. Vær positiv! Har du en positiv tankegang kan jeg love deg at det løser seg. Se løsninger og ikke problemer! Skulle du møte på et problem, da er det aller beste du kan gjøre ut av situasjonen å finne ut hva du kan gjøre for å snu det fra negativt til positivt. 

6. Ta en ting om gangen. Skal man stresse med det som skjer 3-4 dager frem i tid, mister man fokus på det som skjer her og NÅ. Ta en ting om gangen og du vil merke at fokuset er enda bedre enn når tankene sklir over til alt annet du skal huske.

7. Vær interessert og engasjert i andre. Spør spørsmål, delta og vis engasjement i deres liv! 

8. Når du omgås med nye mennesker du kanskje nettopp har hilst på, tiltal de med navn. Det er et tegn på at du faktisk interesserer deg for de du møter på din vei. 

9. Sett deg selv i respekt. Ingen skal få tråkke på deg eller dra deg ned. Rett og slett bare ikke finn deg i det, og vis med én gang hvor skapet står. Ikke vær redd for å si fra hva du mener. Mange er redd og kanskje litt usikre i sånne situasjoner, men det er nettopp i sånne situasjoner man viser at man har egenverdi. 

10. Vær tilgjengelig for de du er glad i. Det aller viktigste man har er venner og familie som er ekte og trygge. De må man aldri overse. Selv om tiden ikke alltid strekker til på alle punkter, vis likevel at du bryr deg og at du er der, og at de settes pris på.

11. Vær raus med de rundt deg. Del det du har, uansett hva! Den beste følelsen i verden er å gi uten og forvente noe tilbake.

12. Gjør en innsats for felleskapet, ikke vær den som sniker seg unna. Bidra uansett sammenheng, vis at du også vil hjelpe til og ikke stol på at alle andre fikser hele tiden, det kan fort bli et irritasjonsmoment for alle andre.

13. Vær en person dine nærmeste vil betro seg til. Vis at de kan stole på deg og at du alltid reflekterer over det de forteller deg, og gir råd. Negativt eller positivt. Ikke si ting bare fordi du tror de vil høre det.

14. Vær ærlig. Man kommer sjeldent langt med å være uærlig. Vær en ærlig og ekte person. Ikke være redd for å si akkurat hva du mener heller. Ofte er negative tilbakemeldinger sagt i god mening og med kjærlighet.

15. Vær et JA menneske! Vær åpen mot alt som måtte komme din vei. Utfordre deg selv, gå utenfor komfortsonen og ta sjangser! Du vet aldri hva som venter bak neste dør, men det får du heller ikke vite om du ikke tør å satse.

16. Gå for det du vil ha! All in! Legg vekk eventuelle usikkerheter du måtte ha. Det er bedre å angre på noe man har gjort enn ikke gjort. Enten det er jobb, en gutt, en jente, eller generelle mål i livet.

17. Unngå å skape problemer og drama. Det holder man seg for god til. Vær saklig og stå på ditt, for all del – men vis at du kan heve deg over ting som det ikke er verdt å bruke tid på.

18. Ikke sett begrensinger for deg selv, se muligheter! Tenk på det sånn, når du ser en begrensning, se etter en løsning til hvordan du kan snu det positivt, lover det at det fungerer ♥ Det er hva du selv gjør det til.

19. Være din egen bestevenn. Dette får jeg ikke sagt nok ganger. Heie på deg selv, og klappe deg selv på skulderen. Det er en viktig del av det å elske seg selv! 

20. Tull, le, ha det gøy og ikke alltid vær høytidelig! Vær sprudlende og åpen! Folk elsker at man byr på seg selv

21. Si ja til nye bekjentskaper! Herregud jeg elsker nye mennesker, og jeg møter mange på min vei!  Jeg synes mennesker er så interessante og lære så utrolig mye når jeg møter forskjellige personligheter. Noen går man selvsagt bedre overens med enn andre og de er det kanskje verdt å vie litt ekstra tid til! 

22. Gjør ting for de du er glad i! 

23. Alltid være snill og god. Unn andre det beste.

24. Gi god energi uansett hvilken setting du er i ♥ Vær en gledesspreder.

25. Ikke bry deg om hva andre mener. Du vet best for deg selv, og så lenge de du bryr deg om vet hvordan du er og hva du står for – så er det ingenting som er bedre enn det. Husk – at om man blir snakket dårlig om, så er det fordi folk er usikre og fordi de ikke kjenner deg. Og hadde de kjent deg? Ja da hadde de sikkert DIGGET deg.

Og til slutt bare si en ting. Jeg heier alltid frem andre mennesker og unner alle det beste. Det er en viktig del av å være et godt medmenneske. Jeg har ingen uvenner og det skal heller ikke være nødvendig. I det siste har jeg latt være og lese diverse forum, fordi jeg vil beskytte meg selv. Og være en offentlig person har jeg valgt selv, men det jeg synes man skal tenke litt på før man dømmer andre, og spekulerer på alt mellom himmel og jord… Er ; har personen en sosial omgangskrets som er stor, venner og familie som man stadig er sammen med, og massevis av bekjente, er det ganske lite sannsynlig at man er et dårlig menneske. Tenk over det ♥ Jeg velger jeg heller å fokusere på alt det som er positivt og nydelig i livet mitt og alle de flotte menneskene jeg er så heldig å omgås med! 

Vær snille med hverandre! Herregud vi lever én gang! Jeg setter så LATTERLIG stor pris på alle dere positive, åpne mennesker som leser denne bloggen. Det er DERE som gjør dette til en sann glede!

Elsk livet ditt, ikke la noen fortelle deg hvordan du skal leve det. Du er sjefen ♥

32 kommentarer
    1. På Punkt Nr 4 holder du virkelig ord. Jeg jobber i butikk og du har handlet med meg flere ganger. Du er alltid så blid og hyggelig. Veldig mange andre “offentlige personer” er IKKE det. Fortsett sånn ❤️

    2. For et herlig innlegg! Du har en helt unik energi, og jeg kjenner at jeg alltid blir fylt med inspirasjon når jeg titter innom bloggen din. Stor klem til deg, fine Lene <3

    3. Dette likte jeg, Lene 🙂 Er enig i alle punktene, og prøver så godt jeg kan med å spre glede. Jeg jobber i butikk, og opplever dagene som meningsfylte fordi jeg har så mange spennende samtaler med kundene. Jeg gjør ikke forskjell på folk fordi jeg vet at det bak et trist eller surt fjes skjuler seg skatter i form av gode historier. Jeg kan tenke meg at du var litt av en gledespreder da du jobbet i butikk også.

      Klem fra en fast leser 🙂

      1. Så gøy, og givende! Kjekt og høre du snakker med kundene, er så viktig det <3 Hehe, jaa det er viktig å spre godt humør:-) Stor klem

    4. Ååå, du er så bra!!! Takk for dette innlegget – det var godt å lese! Jeg skal tørre mer, være litt mer åpen og tøff rett og slett. Jeg har alltid vært nervøs for småting, og det er så dumt! Si mer ja, rett og slett. Det tror jeg kan gjøre det lille ekstra i livet mitt nå! Takk for et fint innlegg, nok en gang <3

      1. JAAAA menneske <3 Så bra du ble inspirert. Av og til trenger man å gå litt ut av seg selv 🙂 KLEM

    5. Hei 🙂 Leser bloggen din med jevne mellomrom og det er alltid en god opplevelse! Som leser setter jeg pris på at du deler så mye som du gjør. Syns livsfilosofien din er ganske bra og lar meg virkelig inspirere av innlegg som dette! 🙂

    6. Dette er et innlegg som virkelig treffer meg! Så mye bra Lene 🙂
      Liker spesielt det du skriver om nr 21 – si Ja til nye bekjentskaper, og også det du avslutter med at du har valgt å være en offentlig person. Jeg blir ofte sittende og bare kikke på folk, fordi jeg er for sjenert.. som på konserten på onsdag.. var jo i samme lokale som deg mesteparten av kvelden og allikevel falt det ikke naturlig for meg å gå bort og si hei. Kanskje neste gang 🙂

      1. Hei! Åå du skulle jo gjort det, er jo bare hyggelig <3 Og jaaa til nye bekjentskaper, elsker mennesker altså <3 Bra du likte innlegget, og håper du koste deg på konsert 🙂

    7. Instämmer! Du har varit överraskande hyggligt når du har handlat av mig i den butiken jag jobbar i! Det förväntar man sig ikke av alla och speciellt ikke offentlige personer.. Fortsätt så för det sprider sååå mycket glädje!! 🙂

    8. Åh Lene, du er bare super! Disse ordne varmet hjertet mitt, å det er så sant det du sier under alle punkter. Det er viktig ned en reminder av og til, og det var akkurat det jeg trengte nå etter en tøff eksamenstid ❤ Du er gull! Kos deg i helga

    9. Synes det er kjempefint med så mye positivitet, for all del! 🙂

      Men, samtidig må vi ikke være naive, enkelte av rådene er tilpasset for og gå rett inn i et “forstyrret menneskes hule”, ikke misforstå, men man må ha et forsvar, folk må nesten fortjene godhet og tillitt. Vanlig respekt er bedre, så får det andre komme naturlig.

      Det er mange som ikke er den de utgjør seg for å være, ha det i betraktning når man gir råd.

    10. Det er så utrolig viktig det du sier! <3 Kunne ikke blitt mer enig! Veldig bra skreve. Fornufitge og positive mennesker er så fint 🙂

    11. Veldig mye oppmuntrende ord her, Lene! Knallbra 🙂 Du er en skikkelig solstråle og det er inspirerende! Samtidig savner jeg litt mer refleksjon rundt utfordringer knyttet til alt dette. For eksempel nevner du ærlighet. Men da du fikk spørsmål av Helsekontrollen sin programleder ville du jo ikke svare? Det hadde vært interessant å vite dine synspunkt knyttet til etiske utfordringer og hvordan du reflekterer rundt kritiske spørsmål. Kritiske spørsmål er jo ikke nødvendigvis synonymt med netthat, det kan også handle om et ønske om ærlighet. Hadde satt stor pris på om du kunne svare på dette.
      Ønsker deg alt godt.

      1. Takk Trine, dette setter jeg pris på! Ja, jeg kan reflektere mye rundt alle punktene jeg, men da hadde det blitt en bok :-* Hehe. Vedr Helsekontrollen så skulle jeg mer enn gjerne stilt opp på intervju om programlederen hadde vært såpass profesjonell at hun hadde bedt meg om intervju, eller presentert seg før hun fyrte løs. Hennes hensikt var å ta oss bloggere, og det spesielt på en kveld hvor vi skulle kose oss sammen. Synes det var utrolig dårlig stil og valgte å avslutte intervjuet. Ser ikke noe galt i det:-) Klem til deg 🙂 Og god helg!

    12. Dette skulle vært den nye janteloven ! Dette blir i hvert fall det eneste jeg vil gå etter 🙂
      Elsker hvert punkt, og skal virkelig begynne å bli mer åpen og glad og tenkte positivt på de gråe dagene 🙂 Tusen takk for at du er akkurat sånn du er Lene, du er en stor inspirasjon og innflytelse i livet mitt !

      Hver gang jeg har en grå dag og lav energi blir jeg alltid så usikker på meg selv, og da er rådene og videoene dine alltid en selvtillit boost full av gode ord og smittende energi 🙂

      Stå på Lene ! Love U

      1. ÅÅ!!! For en nydelig kommentar! Denne setter jeg virkelig pris på <3 Takk Josefine. Glad jeg kan være til inspirasjon <3 Stor klem!

    13. Digger deg! Vi trenger virkelig flere mennesker som deg, som er positive og heier på både seg selv og andre. Takk for at du er en positiv påvirkning i denne verden!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg