Min vei til treningsmotivasjonen

Jeg har ikke vært særlig flink å trene hittil i år, skal sies. Men nå kjenner jeg endelig at motivasjonen har sneket seg over meg igjen, og det er så godt. Går litt i rykk og napp hos meg. Det er jo virkelig ingenting som slår følelsen etter en treningsøkt, heller ikke følelsen gjennom ukene og månedene når kroppen har fått kjørt seg litt. Mer energi, JA TAKK! Og det passer veldig bra i tråd med at det er lettere og komme seg tidligere opp og ut nå- uten at man fryser ihjel av kulde.. Alt blir liksom litt lettere nå fremover!

Tenkte jeg skulle drysse over dere med litt motivasjon både på mat og treningsfronten, så kanskje dere (som ikke har kommet i gang) også får giv til å sette i gang.

I starten av uken handlet jeg inn til hele uken, og jeg bare elsker den følelsen. Tømme kjøleskapet (eller skuffene for min del) for “gamle” ting, vaske over, og fylle opp med masse, deilig og sunn mat! Føles godt bare å starte og spise relativt rent igjen. Man blir jo, som jeg har skrevet før – utrolig slapp og trøtt når kostholdet ikke er bra. Vi har bare én kropp, og én helse – viktig å ta vare på den, men samtidig også kunne kose seg. Balanse ♥

Mine favoritt ting på handlelisten er ;
Cottage Cheese og egg
Kyllingpålegg, skinke, ost og makrell i tomat
Tomater, agurk og paprika
YT sin restutisjonsdrikk
Skyr, yoghurt og diverse proteinpuddinger
Appelsin, pære, banan og druer
Protein til middag! Kylling, kjøtt, fisk ..
Poteter, ris, brokkolini, løk, gulrot, champignon som tilbehør
Og selvsagt en haug med masse annet digg. Føles så deilig og dra på butikken og putte sunne ting i handlekurven. I tillegg til alt over kjøper jeg også inn ingredienser til proteinrundstykker og knekkebrød. Det er fint å ha liggende gjennom uken, så har man gode og raske måltider.

Endelig er det på tide å vise frem kjøleskuffene! Og nei, det er ikke alltid så strøkent, hehe- sklir som regel ut etter noen dager..
Grønnsakene på stell! Haha

Jeg har bestemt meg for å starte litt “hardt” når det kommer til trening. Det er jeg motivert til. Jeg setter meg 4-5 økter i uken nå fremover. Og det eneste jeg trenger og gjøre – er bare og KOMME meg til treningen. Det er en utrolig deilig pause fra hverdagsmaset, så det er bare deilig med litt “me-time..” Målet for meg selv i første omgang er 2-3 kardioøkter og 2 styrkeøkter. Normaltvis når det kommer til kardio går jeg nesten alltid på trappemaskinen i 30 minutter – det er knalltungt men trener både rumpe og bein. Mange av dere har sikkert fantastiske tips til intervaller på mølla – men jeg har funnet ut at jeg ikke klarer å motivere meg til å løpe så mye.. Mulig det kommer! I stedet for trappemaskin hver dag, og løping alene, har jeg bestemt meg for å begynne å gå på timer. 1-2 kardioøkter alene i uken, og 1-2 timer i uken. Så deilig, og viktig å variere litt. På Jobbsprek hvor jeg trener, har de åpnet en avdeling som heter The Pit, som er litt typ Barry’s – og det skal jeg teste for første gang i dag! Ellers så tror jeg at jeg skal prøve meg på litt forskjellige andre timer også, variasjon er bra for å holde seg i gang!

Styrke skal jeg få til to ganger i uken, og da har jeg bestemt meg for at jeg kun skal ta de øvelsene jeg liker, og ikke de andre som jeg ikke kan fordra. Det skal jo være gøy og motiverende å trene?! Om dere ønsker – så kan jeg mer enn gjerne komme tilbake neste uke med “Lene’s styrke-øvelser?” Let me know!

Yes – det var det jeg hadde på hjertet for idag når det kommer til treningsmotivasjon! Det gjelder å bestemme seg, gjennomføre, handle inn deilig og sunn mat, og finne en treningsmåte som fungerer for DEG. Alle gjør vi, og liker vi forskjellige ting ♥ Hurra for en sunnere og gladere kropp frem mot sommeren!

Et lite tips sånn på tampen ift mat! Jeg synes jo det kjedeligste i verden er å lage feks kylling med grønnsaker, blææ. Så jeg har begynt å lage en ny gryte! Løk, poteter, champignon, bacon, vann, smør, salt & pepper. Det skal være akkurat nok vann til at det blir “sø” til grønnsakene, og ikke suppe.. Dette skal småkoke til grønnsakene er møre (vent med baconet til slutt..) Mens dette står og godgjør seg, kan du ha kyllingen litt i ovnen før du legger bacon og kylling på toppen av gryta og lar det småkoke en stund med lokk på. Det er SÅ digg, og så enkelt. Og så saftig! YES.

Ha en fin dag!

30 kommentarer
    1. Mer ryddig hos deg enn i vårt kjøleskap, ja… Har du plass til melk-/juicekartonger stående? Det er jo greit med de med skrukork, mens de med “gammeldags” åpning må oppbevares stående etter åpning.
      Lykke til med treningen 🙂

      1. Haha ja jeg lover deg at det ikke varer lenge 😀 Nei, de må ligge. Men jeg har aldri noe uten skrukork så det går fint 🙂 <3 Takk for det! Klem

    2. Er så synd at du motiverer for «bare» en sommerkropp, når er det så viktig og ha en sunn og sterk kropp gjennom hele året..

      1. Det må jo være et valg hver enkelt tar, om man vil ha fokus på sterk og sunn kropp gjennom hele året så er jo det fantastisk og bra for de som gjør det! Nå velger jeg å ha fokus på sommeren 🙂 Så får evt helårskroppen komme om man er motivert for det 🙂

    3. Så kult og praktisk kjøleskap. Får jo så vanvittig mye bedre oversikt på ting. Er det mange skuffer totalt?

    4. Jeg sliter også med å motivere meg på mølle, men etter at jeg byttet til elixia så har de super bra løpetimer som motiverer meg til å både kjøre på men også holde ut De har også CrossFit timer som er veldig gøy, spesielt om man er med en venninne 🙂

    5. Hei Lene!
      Liker så godt bildene dine for tiden. Bruker du en app, eller Lightroom når du redigerer ? 🙂
      Kan du i så fall dele hvilket? Digger filteret/presetet.

      1. Heia! <3 Jeg bruker Lightroom 🙂 Og har kjøpt 6 forskjellige presets som jeg bruker – er så mye fint å velge i! <3

        1. Hvilke presets har du kjøpt? Elsker de!! ✨
          Jeg bruker også Lightroom, men leter stadig etter nye pakker å kjøpe. Klem!

    6. Herlig innlegg! Og hurra for kjøleskuffer. Så mye bedre en ordinært kjøleskap 🙂 Supert at du motiverer flere til å komme igang (igjen) med trening.Jeg er også på 4-5 økter pr uke, og for meg fungerer det super med rask og energisk gange i 40 min på mølle med 8-10% stigning. Ev. øke stigningen (motstanden) ved behov. Løping er heller ikke noe for meg, men dette er et supert alternativ.Bra for kondis, rumpe og lår 😉

      1. Så bra Live! Nå blir jeg glad! 🙂 Jeg elsker skuffene, de er geniale! Ja gud, det er jo helt supert! Da får du trent rumpa bra, woho! 🙂 Deilig og være motivert igjen! <3

    7. Elsk! Så digg organisering i kjøleskuffene. Gleder meg så mye til du kommer med interiørinspirasjon på terrassen. Holder på med samme prosjekt selv, og trenger en god dose av din inspirasjonen til masse planter og fine tekstiler:)

      Gooood helg!

      1. Hei Benedikte! Åh så bra 🙂 Da skal vi gå den veien sammen vettu! <3 Veldig digg med kjøleskuffer. Superelsk! 🙂

    8. Digger at du har sånn selvomsorg jeg 🙂 Virker som du er opptatt av å behandle deg selv godt, både fysisk og psykisk. Blir inspirert av deg til å trene det jeg liker og ikke klinke til med grusomme intervaller som jeg gruer meg for hele dagen. Trenings skal være lystbetont som du sier.
      Ja til flere sangvideoer og middagstips til venninnebesøk 🙂

      1. Helt enig med deg, lysbetont! I går hadde jeg liksom 0 planer og ble værende mye lengre på trening enn det som opprinnelig var planen. Men fordi jeg kunne og ville så ble jeg lengre, og det var så deilig! Ahh de intervallene, ææække for meg ass 😀 Men da er du flink som kjører på!! <3 Stor klem til deg og takk for koselig kommentar

    9. Ja takk til tips til øvelser 😀 Kjekt med litt inspirasjon og motivasjon nå før sommeren! Bare lurer på når du går på trappemaskinen, går du bare vanlig eller tar du doble skritt/går sidelengs eller har noen andre øvelser du gjør? Jeg har nettopp oppdaget trappemaskinen, og både elsker og hater den litt!

      1. Så herlig! 🙂 På trappemaskinen går jeg bare helt normalt. Starter litt rolig på 6 i tempo og avslutter med 10. 6-8-10. Og 30 minutter.. De to siste rundene har jeg tatt 20 min på trappa og 20-30 min på mølla, hvor jeg går med en stigning på 15 som en leser anbefalte meg her inne. Dødsdigg økt! Ja, trappemaskinen er elsk-hat men bare vent til du ser resultater på rumpa! HELLOOO <3

    10. Åååh, så kjekt med kjøleskaps-skuffer! Kan jeg spørre om hvilket kjøkken/leverandør du har benyttet deg av? 🙂

    11. Kan se for meg at det “drysser” en del fra grønnsakene når de ligger slik? Hvor samles det opp? Er systemet enkelt å holde rent?

      1. Ikke opplevd det 🙂 De som “drysser” ligger som regel i poser <3 Veldig enkelt å holde rent! Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg