Middagstips.

Viltgryten jeg laget idag, var rett og slett nydelig god – smak av høst.. Nam, denne må dere prøve. Du trenger: Reinsdyrkjøtt
1 løk
2 dl creme fraiche
2-4 knuste enebær
Salt
Pepper

Potetmos med purre
Gulerøtter
Aspargesbønner

Dette gjør du: Brun kjøttet og løken i en stekepanne krydre med salt og pepper, hell det over i en kasserolle. Kok ut stekepannen med 1,5 dl vann, og tøm det over kjøttet og løken. Ha oppi creme fraiche og la det koke en liten stund.

Serveres med potetmos, gulerøtter og aspargesbønner. Er du glad i tyttebærsyltetøy, anbefaler jeg å prøve det til.

Og nyt.. Nå har jeg forresten en eplekake i ovnen, tror ikke jeg har laget det siden jeg hadde matlagning på skolen, så spørs hvordan den blir, lukter i hvertfall helt himmelsk.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg