Microring extensions – svar på spørsmål del 1

Må du bytte ut ringene håret er festet med etter en stund, eller kan du ha de så lenge du føler for det ? 🙂

Det må byttes ut ja, håret mitt vokser ut – og da følger ringene etter. Ikke fint når de sklir så langt ut at de vises. Så jeg anbefaler å bytte de ut etter ca 3 mnd. Jeg har tatt vare på det forige håret jeg hadde, da det fortsatt er god kvalitet på det.

Og når man bestiller ringene, er det tre forskjllige typer man kan velge mellom, hvilken av de har du ?

Jeg har Silicone Micro Rings. Du finner dem HER

HVORFOR bruker du hairextensions?!? du har jo sikkert SÅÅÅ fint hår! vil se det uten en gang… Kan vi få se det uten hairextensions engang?;)

Jeg klipte meg bob for noen år siden, men trivdes ikke så godt med "kort" hår.. Jeg er så alt for glad i langt , og trives veldig godt med det 🙂


Meg med kort hår i Kreta for ca 2 år siden. Her sammen med lillebror.

Hvor lenge varer extensionsene dine?

Det vet jeg ikke, de forige hadde jeg i 3 mnd, og de er fortsatt veldig fine. Jeg har de liggende 🙂

Hvordan tar man ut extensions uten å ødelegge sitt egent hår? Og hvor kjøper man den "smelte tanga" for microringer?

Man bruker ikke smeltetang når man har micro ringer, da bruker man en tang som dette:

Da klemmer man bare igjen ringene når håret skal festes – og så klemmer man motsatt vei når de skal taes ut. Kjempe enkelt. Og så lenge man ikke har floker når man tar ut håret – blir det ikke kjempe slitt.

Hva er microring hairexstensions? Ikke sveising? ikke lim? ikke clips? tar du de i hver dag selv, eller setter du de på hos frisør?

Det er extensions som festes via en ring. Helt genialt. De taes ikke på hver dag nei, jeg har de i ca 3 mnd.
Kjæresten min har satt det på for meg, det er kjempe enkelt – og man sparer mye penger!

Må disse extensionsene stusses, eller holder de seg fine uten? 🙂

Jeg har ikke stusset mine enda faktisk, synes det holder seg bra. Men etter en stund – må man nok stusse litt ja 🙂 For at det skal se litt sunnere ut.

Spørsmålet mitt er om det er enkelt å dra løshåret av om du drar hardt i håret? Jeg har Keratin extensions, og noen av mine faller av om jeg drar hardt i dem, eller setter fast strikket i håret.

Nei, ikke når man har festet de godt nok 🙂 Viktig å ta nok hår i en ring, ellers kan det lett draes ut ja.
Men mine sitter kjempe godt! Har nesten ikke mistet noen.

Koster det mye? Og er det vanskelig å sette på?

Nei, det er ikke dyrt i det hele tatt. jeg betalte ca 1000-1200 ,- for 200 fester inkl utstyr til å sette på.
Prisene finner du HER

Nei, det er ikke vanskelig å sette på.

Hmm ja, etter tips fra deg kjøpte jeg disse micro ring extensionene fra siden du anbefalte, men nå har absolutt alt floka seg sammen mellom ringene og hårfestet, så håret er ødelagt.. Hva gjør jeg?? :/

Oi, ikke bra. Da må du få ut flokene, og ta ut extensionsene. Veldig veldig viktig at man er flink til og :

-Børste inntil festene – bruk naturbørste.
-Flette håret i en stram flette hver natt.

Det må behandles skikkelig, ellers blir det floker :/

Hvor kan vi få tak i andre farger ?

Fargene finner du HER

Finnes det fargekart noen plass ?

Fargekart finner du HER

Og hva betalte du totalt med frakt / toll osv ?

Det husker jeg ikke helt desverre, lenge siden jeg bestillte nå – og siste gangen fikk jeg det gratis.
Men det var ikke så veldig mye.

Har ikke erfaring med ebay , men har lyst og bestille , er dette noe du evt kunne hjulpet meg med ?

Du trenger ikke bestille via ebay 🙂 Bestill på locksandbonds.com

Hvordan feste på håret slik at det glir inn i eget hår?

Veldig viktig at man klipper til håret etter man har satt det på – slik det ser naturlig ut. Gå til frisør og få dem til å hjelpe 🙂

Kan du legge ut en video der det blir vist hvordan man fester de på?

Tror du at disse fargene blir fin i lag: 50 stk med farge nr 8 og 150 stk med farge nr 613? bør jeg ta farge nr 10 istede for 8, eller blir dette for stor forskjell mellom det lyse og det mørke?

Tror det kan bli fint ja. Ikke velg farge 8, da den er litt orange/rød.

Også har jeg hørt at man mister veeldig mye hår når man tar ut extensionsene, stemmer dette?

Bare visst man har store floker. Om man ikke har floker, mister man ikke så mye 🙂

Bruker du hårkur? og hvilke shampo og balsam bruker du? hvor ofte vasker du håret?

Jeg bruker disse produktene fra Redken, vasker håret annenhver eller hver tredje dag.

Kan du legge ut et bilde hvor du viser hvor på hodet du fester ringene? Prøvde å sette de inn slik som du forklarte, men det ser ikke i nærheten av like naturlig ut som ditt.. Hvordan får du det så fint og naturlig fremme, uten at ringene viser? : )

Extensionsene skal festes 1-2 cm fra hårfestet – dette er veldig viktig, slik festene ikke vises.
På sidene gjelder også samme, men kanskje 2-3 cm fra hårfestet – dette fordi festene ikke skal vises når du setter opp håret. Vanskelig å ta bilde av hvordan jeg har festet det.
Men ikke høyere opp en ca 5 cm fra kronen, da vises også festene veldig godt.

Jeg har prøvd microringer en gang tidligere. Men halvparten av festene datt ut dagen etter. Jeg kunne dra de ut lett. så de satt ikke særlig bra.. Hvordan sitter de du har? Du får ikke til å dra de ut uten om å løsne de med tang først?

Mine sitter kjempe godt. Men som jeg skrev lengre oppe, de må festes veldig veldig godt. Om de datt ut dagen etter, er det ikke brukt nok hår i ringen, og håret sklir veldig lett ut om det ikke blir gjort skikkelig. Og personen som setter på, må klipe aaaalt hun/han kan når hun/han kliper igjen ringen.

Flere svar kommer litt senere ! 🙂

-Lene

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg