Månedsspalten : Mars

Skal vi se, nå har vi mandagsspalten, vi har oppussingsspalten, og nå vil jeg gjerne innføre noe nytt! Nemlig månedsspalten. Hver eneste måned fremover kommer jeg til å lage en sånn. Det vil være mål, ønsker, cravings etc.
Håper det er noe som kan falle i smak ♥

Processed with VSCOcam with a5 presetMål – og komme i gang med treningen igjen! Jeg var så motivert og i gang, men det har rett og slett ikke vært tid, eller en prioritet når etter vi fikk henne. Vi var jo en uke på Geilo, og siden vi kom hjem så har det vært vanskelig å få til. Jeg kan jo ikke gå fra henne enda, og Gard er på jobb om dagene. Når han først har fri etter morgentreningene (mandag og fredag) har vi hatt så mye gjøremål med leilighet, flytting, etc etc, at jeg ikke har hatt sjangs. På mandag er det ingen bønn. BACK ON TRACK. Og jeg har fått nytt treningsprogram fra Elite PT. WII ♥

Ønsker – jeg ønsker meg en tur til varmere strøk! Kjenner at jeg lengter skikkelig etter litt energi fra sol og varme, og en iskald corona ved strandkanten. Ah ♥ Gard har sagt jeg kan dra med en venninne i påsken, og jeg hadde veldig lyst. Samtidig så synes jeg det er litt rart å dra fra lille L så “tidlig”.. Men likevel så er jo hun i de tryggeste hender her hjemme. Det blir nok ikke noe av uansett, siden vi mest sannsynlig kommer til å flytte inn til påsketider rundt der. Så da spørs det rett og slett hva vi orker. Kanskje vi bare vil være hjemme og kose oss i den nye leiligheten! Ellers har vi alltids deilige Geilo, hvor vi kunne tatt med noen venner opp ♥

Drømmer om – å flytte inn i vårt nye prosjekt så fort som overhodet mulig. Jeg VERKER etter å komme inn der nå. Hehe.. Jeg vil vaske ned, freshe opp, sette inn planer, møbler, lage mat, drikke kaffe, våkne opp med Gard og Levi i den nydelige leiligheten, ta meg et kveldsbad med et glass rødvin i godt selskap (knis, da mener jeg selvfølgelig med Levi. NEIDA. Men hun skal også få være med å bade!)

Innkjøp til leilighet – det er nå det morsomme begynner. Nemlig innredningen! Interiør, farger, planter, can’t wait! Gleder meg til å gi hvert eneste rom en helt egen personlighet. Vi har kjøpt sofa, sofabord, tvskjenk, betongbenk til spisebord, stoler, kontorstoler, sovesofa til gjesterom, skrivebord.. Så vi har kommet et langt stykke på vei. Nå styrer jeg med å bestemme hvilke lamper vi skal ha i alle rom, vi har jo 7 takrosetter til sammen, så skal finne 7 taklamper, minst. Noen av takrosettene vil jeg skal ha 2-3 lamper i hver. Når dette er gjort må jeg begynne å tenke på hylle-systemer i oppholdsrommene, samt innredning til walk-in closet i gangen. Vi skal snat begynne å kle inn kjøkkenøya med marmorfliser, og trenger i den anledning en fin oppvaskkum. Har fått anbefalt Corian? Håper vi finner en som blir fin til flisene. Vi har bestilt opp 4 kvm ekstra med tregulvet vi skal ha, som vi skal lage spisestuebord av! Det kommer til å bli helt rått. Så her må jeg finne noen fine bordben til. De må være litt edgy, litt “maskuline” – ser for meg i samme nyanse som bordet, eller hvite minimalistiske, svart krom er kanskje favoritten, må bare finne de først. Noen som har tips til kule bordben? Vi har Hay fra før, men vil ha noe nytt!

Her har jeg addet noen lamper på den kollasjen jeg viste dere tidligere. Den svarte med mange lyspærer tror jeg at vi går for på kjøkkenet. Deretter tenker jeg de svarte Tom Dixon på stuen til den lyse skinnsofaen, men er litt usikker på hva vi skal ha til spisestuen. Enten snart der også, eller hvit, eller en kombo av hvit og grå.

Skjermbilde 2016-03-10 kl. 00.44.58Hva synes dere? Har dere noen andre kule lamper som jeg bør se?

Cravings – jeg craver vårklær, og en fresh vårgarderobe! Lyse farger, lyse jeans, pumps, en kul tidløs skinnjakke, løse t-shirts..

Gjøremål – Gjøremålene er mange. Når vi endelig får et ferdig gulv, må det vaskes ned. Det skal bli skinnende rent fra gulv til tak. Vinduer, lister, vegger, dører, speil. Alt skal skinne. Følelsen av noe nytt, og nyoppusset er fantastisk, og da må det toppes med en ordentlig nedvask. Når vi endelig har fått gjort det, blir det sikkert noen hektiske uker med ordentlig innflytting. Oppakking av flyttelass, organisering, og innkjøp av alle mulige praktiske ting. Vi har et stort kjøkken vi skal fylle med nye kjøkkenting. Noe har vi fra før, men vil fornye litt. Jeg vil ha “gullbestikk” til kjøkkenet. Er så fint! Vi skal ha nye, fine håndduker til badet og freshe produkter. En god såpe, håndkrem og badeskum / badesalt, samt rengjøringsmiddel og krem på kjøkkenet også. Jeg må ha fuktighet når jeg har vasket meg! Hehe. Jeg er veldig glad i L:A Bruket produktene. Men er det noen som har noen andre tips her? 

Forandringer – Etter 5 fine år hos Hendrix Hair, er det nå på tide å prøve noe nytt. Jeg har vært så utrolig fornøyd hos Hendrix og synes Elisabeth er helt RÅ i jobben sin. Min kjære bestis Malene skal starte EGEN salong, og jeg er så stolt av henne! Meraki Studio åpner 14 mars, og jeg skal støtte henne 100 %, og hjelpe henne på veien ♥ Malene vil at vi skal gjøre en pangstart når jeg først skal begynne å gå dit, og har planer om å gjøre meg super, super blond – men på en naturlig måte! Jeg må ha det litt mørke i bunnen, og det er hun helt enig i. Gleder meg til forandring i hennes superfine salong. Hun begynte å pusse opp for 2-3 uker siden bare, og resultatet er så fresht. Hun har samme farger som vi har i leiligheten, og hun har også valgt et superfint fiskebensgulv. Så fint ♥ Gleder meg til å vise dere bilder!

Levi – Levi skal ta 12 ukers vaksinen sin om litt over en uke. På søndag blir hun allerede 11 uker. Tiden flyr! I tillegg har vi planer om valpekurs. Da skal Levi lære ting hun ikke kan. Vi har jo allerede begynt å øve litt på alt, men skal gjøres ordentlig. Må få legge til at hun er ekstremt flink for tiden, må få lov å skryte litt av “barnet” mitt? Sånn blir det jo bare, hihi. Hun tisser svært sjeldent inne. Hun går til vindu eller til døren når hun må på do, sier i fra selv. Hun er flink på triksene sine, og nå blitt veldig flink og interessert i SØK. Det gjør vi masse av! Miljøtrening gjør vi hver eneste dag, og Levi er en utrolig sosial hund! Hun er med overalt og får så mye oppmerksomhet. Koser seg med det da såklart, hehe. Lille gullungen! Hun er veldig flink på slipp. Altså når Levi tar ting hun ikke får lov til, sier jeg bare slipp og hun slipper. Det er godt, for da slipper hun å tygge i stykker skoene mine.. Hehe ♥ Ellers er hun rolig, flink å gå på tur, sovner i bilen med én gang vi begynner å kjøre, tydelig at det har vært smart av oss å kjøre masse bil med henne i begynnelsen.

Processed with VSCOcam with t1 presetAndre ting jeg vil gjøre i Mars –
– Søke inspirasjon til kontor-pulten min. Jeg skal ha et eget område i stuen, hvor jeg skal gjøre det superkoselig og fresht. Her blir pinterest min største inspokilde. Er så mye fint!

– Innrede garderoben min. Har valgt en blanding av åpen og lukket løsning her, mest lukket. Rett og slett fordi jeg blir stresset av “rot” som egentlig ikke er rot men klær. Jeg har valgt åpne løsninger med hyller, og her skal jeg dandere med litt forskjellig. Fashionbøker, vesker, sko..

– Finne lure løsninger til oppbevaring i gangen. Gangen er lang, men ikke så brei, den er 120 i bredden, og vi må finne noen smarte løsninger som ikke tar for stor plass. Jeg synes Bestå – serien til Ikea er fin. Enkle, minimalistiske oppbevaringsmuligheter som henges på vegg.

– Spadate med jentene på TheWell

– Middagsdate med Gard og venner på Maemo, har hørt det er så bra? Noen som har vært der?

– Nyte påsken med god mat godterier, en god bok, og familie og venner


Håper denne spalten faller i smak. Jeg koste meg grådig mye med å skrive den i hvertfall! Kom gjerne med innspill til andre ting jeg skal ta med. Nå skal jeg ut å lufte Levi, spise frokost og pakke sammen her. Idag flytter vi inn på Majorstua, hvor vi skal bo en uke, foreløpig. Så får vi se om vi får flyttet inn til neste helg ♥ Idag skal vi starte dagen med Ikea -date sammen med beste Helen! Levi gleder seg! Og jeg da, så klart.

God helg! 

53 kommentarer
    1. Koser meg så med å lese, og får bilder i hodet av åssen leiligheten kommer til å se ut… Anbefaler deg “theworkspacestylist” på insta. MYE inspirasjon å hente 🙂 Ellos har myee lekre lamper!

    2. Molecular taklampe med 5 lys fra House Doctor er så fin:) den gir godt med lys,men fungerer også som stemningslys om man har dimmer. Vi er så fornøyde med den over spisestua,men har også sett den på soverom og over sofaer. Veldig fin pris også! Gleder meg til å se leiligheten,er så spent på garderobeløsningen med kjøkkenskap;) vi har brukt samme løsning til vitrineskap og TV-benk og skal snart gå i gang med garderobe på soverommene,så håper deres løsning er aktuell for oss:)

      1. Jaaa, den er fin!! Skal se litt til på den 🙂 Ja garderoben ble dødsfresh! Gleder meg til å vise! 🙂

    3. Denne spalten likte jeg kjempegodt! Gøy at du lager en slik i tillegg til ukesoppsummeringen! 🙂 Jeg leser gjerne mer om treningsprogrammet/kostholdet du følger også, det er så motiverende! Og en siste ting, hvis dere skal lage nytt spisebord, betyr det da at dere skal selge det dere har? 🙂 *håpefull*. Ha en fin helg!

    4. Uff pass på Levi etter 12 ukers vaksinen! Min baby fikk skikkelig allergisk reaksjon noen timer etterpå! Fikk store kløende byller over hele kroppen og problemer med å puste. Heldigvis bodde vi rett ved dyrlegen så hun fikk hjelp!

      1. ÅÅÅ? 🙁 NEEI, det får vi håpe ikke skjer 🙁 Da får vi ha en dyrlege i nærheten ja. Takk for tips <3

    5. Hei Lene 🙂 Prøver igjen for 4 gang… Haha.

      Leiligheten blir råfint!! Vi holder på å bygge hus og er i gang med å finne farger, gulv osv osv.. Spennende, men litt vanskelig også.. Haha.
      Har sett på mange av de fargene dere har valgt faktisk 🙂 Det jeg lurer på er badet deres, Denne murpussen, er det det samme som micropuss? Hvor mye måtte dere betale og hvor kjøpte dere den? Man kan ha den i dusjen også sant? Søker over alt, men synes det er vanskelig å finne en fohandler.
      Masse lykke til videre – jeg følger med 😀 <3

      1. Heia!! ÅÅ jeg har svart på mange sånne spm 😀 Sikkert ikke din da, SORRY <3 Det er ikke samme som micropuss nei. Vi betalte 13000,- for 35 kvm. Kjøpte den hos Modena på Alnabru, og den kan du ha i dusjen ja <3 Ring Modena og si du skal ha en murpuss fra Mapei <3 KLEM

    6. Åå, fine fine deg! Dette innlegget var supergøy å lese! Håper du får en kjempefin helg <3 Og at ting løsner for dere angående leiligheten snart 🙂

    7. Hei Lene. Hvis du er noe ala meg, så er du supergira på trening en god stund, også dabber det av…også gira igjen, også har man plutselig ikke tid. Og “sånn går no dagan”. Derfor har jeg tenkt med meg selv – kanskje jeg bør prøve noe annet enn “treningssenter-trening”?

      Så det gjør jeg nå, og det vil jeg tipse deg om! Jeg har begynt med Bikram Yoga hos Raw Yoga ved Solli plass. Bikram er yoga i et rom med 40 grader og 50 prosent luftfuktighet. I et smashing lokale!

      Jeg har bare vært der noen uker, men elsker det så langt. Det er den tyngste treningen jeg har gjort, men også den deiligste. Man føler seg faktisk litt som et nytt menneske etterpå. Roomien drev med det et år, og hun har aldri vært så fit som da, sier hun 😉

      Så hvis du er interessert i å prøve en ny, effektiv og deilig treningsform, anbefaler jeg bikram sterkt. Hiv deg med på en prøvetime en dag! 😀

      Og PS: jeg har endt opp med å bare lese en eneste blogg fast, og det er din. Du er virkelig en humørspreder – til og med digitalt. Det er imponerende 🙂

      1. Hei Anneli!! For et spennende tips 🙂 Har hørt om Bikarm før! Kanskje jeg skal tørre å våge meg på dette? 😀 😀 Men får litt sånn noooja av den varmen jeg da 😀 😀 HAHA, men det blir man vel vant til! 🙂

        ÅÅ <3 Så god du er, det varmer! TAKK!

        1. Varmen får man litt noia av i starten ja, men det går over så fort! Det gikk bedre enn jeg forventa, fordi man er så sykt opptatt med å få til øvelsene og være fokusert, så varmen merker man egentlig ikke SÅ mye! Rett og slett superdigg er det 🙂

    8. Så mye fint Lene! Gleder meg sånn til å se leiligheten ferdig! Vil forresten tipse om Tom Dixon lampene er råfine å ha over spisebordet, vi har alle 3 modellene over spisebordet og elsker det! Jeg synes det kan være vanskelig å se for seg i lag med en sofa men mulig jeg tar feil der

      1. Heia, jaaa veeet <3 Tenker å ha det i stukkaturen <3 Blir fint! tror den blir fin til sofaen og <3 Klem

    9. Heisann, så spennende med nye prosjekter! Anbefaler virkelig å sjekke ut Aesop for såpe/krem til vasker på bad og kjøkken. De har også en ekstremt bra shampoo til hund som er veldig kul 😉 Tror det er en butikk rett rundt hjørnet for Steen & Strøm.

      1. OOO jaa, disse har jeg sett før. Elsker utseende på de, heheeh.. Dette skal jeg sjekke! Vet hvor den ligger <3 Takk for tips Karoline!

    10. Syns det er så gøy med sånne spalter 😀 ønsker deg en superduper helg 🙂
      Hva har du på leppene på første bildet? kjempe fin farge 🙂

    11. Lene, så vakker du er på dette bildet!! Sminken og genseren er superfine!!! <3 hvor er genseren fra og hvilken rouge bruker du? Takk for fineste bloggen 🙂

    12. Hei! Nå vet jeg ikke om det er en elite-trener er han som kaller seg ElitePT du skal bruke, men hvis du ikke vet det så ble han som kaller seg ElitePT dømt i Norges største dopingsak, Gildesaken. Synes ikke noe om at flere skal trene med noen som står for urein trening, og du når ut til så mange. Jeg gleder meg til å følge mer av Levi og se mer av nye leiligheten!

      1. Tenkte akkurat det samme da jeg leste om treningen. Anbefaler deg å Google Robert Eilertsen, i tilfelle det er samme person som har laget programmet ditt.

    13. Veldig gøy å lese dette! Hvis jeg kan ønske meg noe, så er det at du skal skrive litt om hvordan du planlegger garderobe for ny sesong. Du er jo alltid så godt forberedt føler jeg, og så utrolig gjennomført. Hvordan finner du ut hvilke “key items” du skal henge deg på, og hvordan får du det til å funke? Ser du har noe du bruker igjen og igjen en kort sesong, og lurer på hvordan tankegangen bak det hele egenlig er. Selv kommer jeg aldri over den tabben det er å kjøpe ett og ett plagg, uten å tenke antrekk. Det blir spontan nettshopping når jeg finner noe fint, og halvparten pleier å bli hengende urørt i skapet. Og da skal det sies at jeg har ikke økonomi til å la halvparten bli hengende! 😀 Vil jo helst handle fine og fornuftige plagg, men suger på det. Så altså, en liten guide inn i ditt hode hadde jeg satt STOOOOR pris på.
      …Når du har tid så klart 😉 Ser det er mye som står på for øyeblikket.
      Skal selv hente hund om en uke og gleder meg som en unge før julaften. Det er så mye selskap og kjærlighet i en liten pelsdott <3

      1. Hei, så koselig da 🙂 Jeg har egentlig aldri en plan med hva jeg skal kjøpe inn faktisk! Men kan prøøøve å ordlegge meg litt på hva jeg tenker, etc.. 🙂 Mine tanker når jeg shopper feks? 😀 Ja det er vanskelig og bare handle fornuftig av og til, man blir litt for spontan til tider 😀 Så koselig, åå kose deg masse <3 Klem

    14. Hei Lene!

      Spennende å følge med på oppussingen. Takk for at du deler. 🙂

      Ble veldig nyskjerrig på hvor dere har funnet betongbenken? Jeg har vært på jakt etter en slik benk i evigheter nemlig.

      Ha en fin helg! 🙂

    15. Du burde prøve produktene fra Forever Living.

      Relaxation kitet med dusjgele, badesalt og lotion.
      MDP såpa som er fri for kjemikalier. Består av aloe vera og kan brukes til både gulvvask, klesvask (alle typer), oppvask for hånd, vindusvask og peisvask.
      Hand & Face Soap
      Aloe Lips som består av kun aloe vera og jojoba.
      Sonya Hydrate Shampoo og Balsam.
      Propolis – hudkrem for hele kroppen og ansiktet.
      Sonya hudpleiesett. DØDSGOD!
      Aloe Ever Shield deo som er fri for alkohol pg aluminium. (sjekk deoen din om den inneholder disse ingrediensene. Aluminium er faktisk en av årsakene til at kvinner utvikler brystkreft, så vær obs på dette!)
      Bright Tannkrem (fri for fluor og inneholder klorofyll og aloe vera. Denne kan også brukes på Levi.)

      Jeg kunne ha sendt deg noen prøver på forskjellige produkt, så kan du prøve ut selv 🙂

      Bare å si fra 🙂

    16. Maemo er fantastisk bra. Man får ikke tre stjerner for ingenting 😉 Men det er ikke et spise-for-å-bli-mett-sted. Du spiser basically kunst! Så får du innføring i hvor maten er fra, hva den er laget av og hvordan. I tillegg til drikke som passer til hvert måltid. Rettene er supersmå, men stappfull av smak og inntrykk. Bare vent! Det er en opplevelse for livet 🙂

    17. Åh, elsker oppsummeringsspalter så jeg får med meg alt! Gleder meg sånn til å se leiligheten din, er sikker på at den blir super fin<3

    18. Anbefaler konkretbetong.no! De lager stålbein i hvilke farger du vil, på mål. De lager mye annet også!! Kjempe flinke 🙂 konkret_betong på instagram.

    19. Hei! Har du lyst til å dele hva du heter på pinterest? Elsker interiørstilen din, og har vært flott med nok en inspirasjonskilde å følge med på der! Så må jeg bare si at Levi er utrolig nydelig, og det virker som dere gjør en fantastisk jobb med henne 🙂

      1. Heia! Hmm tror jeg bare heter Lene Orvik? 😀 Er ikke så aktiv der nå lengre 😀 Men har vel lagt til noen kjøkken / bad pins <3 Tusen takk, ja hun er ganske flink nå altså, stolt <3 Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg